Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaiset eivät kaipaa meluisia ja ahtaita kaupunkikeskustoja

Vierailija
24.05.2020 |

Tarvitaan mieluummin hiljaisia ja rauhallisia lähiö tyyppisiä kaupunkimaisia vehreitä perheasuinalueita, joissa naapurit tuntevat hyvin toisensa ja kaduilla vaeltaa mahdollisimman vähän tjrhia ihmisiä. Sellaisia missä lasten on hyvä liikkua vapaasti luonnossa ilman että tarvitsee pelätä autoja ja örveltäviä humalaisia. Ja sellaisia missä yöllä kadulta ei kuulu turhia huutoja ja päivällä vaella ärtyneitä shoppailijoita. Jokaisen suomalaisen kaupungin pitäisi olla sellainen seesteinen perheidyllinen paikka.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lähiöitä. Elävä kaupunkikeskusta, pikku kaupunki kuten Porvoo tai maaseudun rauha ilman naapureita. Mitä lähiö tarjoaa?

Vierailija
2/22 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittaja niin sekaisin, että luulee kaikkien haluavan samaa? Miksi sitten keskusta-asunnot ovat aina kalliimpia kuin syrjäseudulla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lähiöitä. Elävä kaupunkikeskusta, pikku kaupunki kuten Porvoo tai maaseudun rauha ilman naapureita. Mitä lähiö tarjoaa?

Lähiö tarjoaa rauhaa, hiljaisuutta, seesteisyyttä ja luontoa kaupunkimaisen asumisen keskellä ja luonnonrauhaa asuinalueen ympärillä. Peruspalvelut kuten ruokakauppa, kampaamot, posti, kirjasto ja koulu on aivan lyhyen kävelymatkan päässä niin et tarvitse autoa. Lapset leikkivät turvallisesti puistoissa ja talojen pihoilla.

Näissä "elävissä kaupunkikeskusksissa" ei ole muuta kuin astfalttiviidakkoa, meteliä, malusaastetta, vihaisia ihmisiä, teinejä räkimässä katujen nurkilla ja neliötolkulla tyhjää liiketilaa. Sellainen on ahdistavaa ja ei ole mikään ihme eträ kaupungissa asuvat ihmiset ovat aina niin stressaantuneita, ärtyneitä ja äkäisiä.

Vierailija
4/22 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä kirjoitti:

Onko aloittaja niin sekaisin, että luulee kaikkien haluavan samaa? Miksi sitten keskusta-asunnot ovat aina kalliimpia kuin syrjäseudulla?

Keskustoissa maan hinta on kalliimpaa mikä nostaa asuntojen hintoja ja vuokratasoa. Suurin osa keskustoista on rakennettu täyteen ja se viimeinenkin puu on kaadettu jotta kaikki vähäkin maapinta-ala saadaan tehokkaasti käytettyä rakentamiseen.

Vierailija
5/22 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää muuttako sellaisiin paikkoihin jotka kalliita ja ahtaita!

Olette gryndereiden orjia.

Vierailija
6/22 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä muutin kaupunkiin juurikin sen kaupunkimaisuuden takia.

En kaipaa mitään hiljaista nukkumalähiötä.

Vierailija
7/22 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi muuttaa jonnekin lestadiolaisten pikkuparatiisiin syrjään.

Vierailija
8/22 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta Finnairin laivasto saastuttaa koko Uusimaan taas helvetillisen lentomelunsa alle.

Vierailija
9/22 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupunkimainen ympäristö ja ahdas asuminen betoniviidakossa ei sovi suomalaiseen luonteenlaatuun. Luonto ja erakkuus on meillä kaikilla suomalaisissa geeneissä. S+siksi juuri suomalainen perimä saa ihmisen kaipaamaan tilaa ja etäisyyttä muihin ihmisiin. Eikö sinulle ole mitään opetettu koulussa?

Vierailija
10/22 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupunkimainen ympäristö ja ahdas asuminen betoniviidakossa ei sovi suomalaiseen luonteenlaatuun. Luonto ja erakkuus on meillä kaikilla suomalaisissa geeneissä. S+siksi juuri suomalainen perimä saa ihmisen kaipaamaan tilaa ja etäisyyttä muihin ihmisiin. Eikö sinulle ole mitään opetettu koulussa?

Taisin nukkua tai lintsata just ne tunnit.

Olen ekstrovertti joka pärjää myös yksikseen mutta iänkaiken en jaksa missään skutsissakaan kökkiä.

Vierailija
11/22 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstaileeko Matti Vanhanen?

Vierailija
12/22 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en kaipaa ahtaita ja meluisia kauppakeskuksia. Siis niitä joissa on käytäviä kilometrikaupalla ja jonne tullaan perheen kanssa lorvimaan ja tukkimaan tietä muilta.

Helsingin keskustassa sattuneista syistä en nyt ole käynyt kolmeen kuukauteen, mutta sitten kun se tulee mahdolliseksi niin kyllä aion käydä. Se on juhlava tunne oleskella ulkona oikeassa kaupungissa jossa ihmiset  ovat pukeutuneet parhaimpiinsa, lapsista pidetään kiinni etteivät juokse kadulle, koiria ja muita räksyttäviä lemmikkejä ei juokse murisemassa muille, istuskella terassilla ja katselemassa ihmisvilinää. Ainoa mikä ärsyttää pikkasen ovat turistilaumat mutta kun osaa pysyä pois muutamasta paikasta kuten Temppeliaukion kirkko ja Kauppatori niin voin vakuuttaa että ehlsingin keskusta on paljon viihtyisämpi paikka kuin jotkut lähiöt ja niiden ankeat kauppakeskukset.

Vierailija
13/22 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen suomenruotsalainen joten sellaista ei ole koskaan opetettu minulle. Städerna tillhör oss!

Vierailija
14/22 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta Finnairin laivasto saastuttaa koko Uusimaan taas helvetillisen lentomelunsa alle.

Norwegian, Qatar, JAL, Lufthansa, SAS, kiinalaiset halpikset, Turkish, KLM jne puolestaan eivät saastuta, vaan ovat sellaista parempaa kulttuuria kuin junttimainen suomalainen?

Vierailija
15/22 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset kaipaavat enemmän maaseutua ja maaseudun puhdasta luontoa.

Vierailija
16/22 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norwegian, Qatar, JAL, Lufthansa, SAS, kiinalaiset halpikset, Turkish, KLM jne puolestaan eivät saastuta, vaan ovat sellaista parempaa kulttuuria kuin junttimainen suomalainen?

Finnairin lentoreitit ohjataan ohi määriteltyjen ilmakäytävien, toisin sanoen Finnair voi lentää Suomessa mistä tahansa kun taas muut lentoyhtiöt pistetään noudattamaan vähimmän meluhaitan lähestymisiä/nousuja.

Vierailija
17/22 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Finnairin lentoreitit ohjataan ohi määriteltyjen ilmakäytävien, toisin sanoen Finnair voi lentää Suomessa mistä tahansa kun taas muut lentoyhtiöt pistetään noudattamaan vähimmän meluhaitan lähestymisiä/nousuja.

Tää. Tuntuu että Finnairia ei koske mitkään lait ja säännöt,ne saa vaikka pörrätä jumbojetillä ympyrää satametriä kotisi yläpuolella jos vaan haluavat.

Vierailija
18/22 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kyllä viihdyn kodissani suurehkon kaupungin keskustassa. Ikkunasta näkyy tori. Talo on rakennettu 1917, valoisat korkeat huoneet. Jos haluan rauhaa, matkustan mökille tai lenkkeilen rannassa tai pururadalla.Tykkään katsella keskustan vilinää. Läheisessä puistossa on hyvä leikkikenttä lapsille ja talon umpinaisella sisäpihalla keinut ja hiekkis lapsille sekä istutuksia ja pieniä pensaita. Autoilla ei ole pihaan asiaa ja porttikongistakin pääsee sisään vain avaimilla. En muuttaisi mihinkään lähiöön mistään hinnasta. 

19/22 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en kaipaa ahtaita ja meluisia kauppakeskuksia. Siis niitä joissa on käytäviä kilometrikaupalla ja jonne tullaan perheen kanssa lorvimaan ja tukkimaan tietä muilta.

Helsingin keskustassa sattuneista syistä en nyt ole käynyt kolmeen kuukauteen, mutta sitten kun se tulee mahdolliseksi niin kyllä aion käydä. Se on juhlava tunne oleskella ulkona oikeassa kaupungissa jossa ihmiset  ovat pukeutuneet parhaimpiinsa, lapsista pidetään kiinni etteivät juokse kadulle, koiria ja muita räksyttäviä lemmikkejä ei juokse murisemassa muille, istuskella terassilla ja katselemassa ihmisvilinää. Ainoa mikä ärsyttää pikkasen ovat turistilaumat mutta kun osaa pysyä pois muutamasta paikasta kuten Temppeliaukion kirkko ja Kauppatori niin voin vakuuttaa että ehlsingin keskusta on paljon viihtyisämpi paikka kuin jotkut lähiöt ja niiden ankeat kauppakeskukset.

On sinullakin ongelmat.

Suomalaiset rakastavat Suomea, ulkomaalaisetkin rakastavat Suomea. Suomi on vaan todella hieno maa. En haluaisi luopua siitä mistään hinnasta.

Vierailija
20/22 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap voisi muuttaa jonnekin lestadiolaisten pikkuparatiisiin syrjään.

Mä en ymmärrä miksi ihmisissä herättää niin voimakkaita tunteita se, miten joku toinen haluaa asua.

Mulle se on Stadi, mutta mulle on aivan sama jos joku haluaa asua maalla. Mitä sitte?