Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostaisitko mökin jos taloudellinen tilanne sen sallisi?

Vierailija
23.05.2020 |

Olemme miettineet mökin hankkimista. Lapset jo teinejä, toinen muuttaa jo pois kotoota. Nuorempikin jo lukiolainen. Mietimme miehen kanssa mökin ostamista. Kun lapset olivat pieniä, kovin sitä olisimme halunneet. Nyt mökillä kävisimme varmasti ihan vain kahdestaan. Mitään kovin kallista mökkiä emme ostaisi, mutta kyllähän siihen rahaa menee kuitenkin. Ostaisitko itse mökin? Miksi tai miksi et?

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa on, mutta en todellakaan aio ostaa mökkiä riesaksi.

Vierailija
22/111 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta! Etsinkin juuri. Etsin kuivanmaanmökkiä luonnontilapihalla, koska en ehdi käydä usein ja kun käyn, en halua tehdä liikaa pihahommia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä lisää.

Vanhemmillani on kyllä mökki, ja siellä kyllä voisi olla, mutta ongelma on se, että siellä ollaan aina heidän ehdoilla ja heidän säännöillä. Ja aina ollaan ns vieraita. Joitain asioita tekisin täysin eri tavalla kuin he. Siksi en heidän mökillään saa mökkeilystä sitä rauhaa ja harmoniaa mitä toivoisin. En halua ajatella, että jonain päivänä ”perin” heidän mökin. Ensinnäkin siihen voi mennä vielä monen monta vuotta ja toisekseen toki toivon heille pitkää ikää.

Vierailija
24/111 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä. Mökki on työleiri. Matkustan mielummin esim. New Yorkiin tms. ja yövyn hotellissa. Punkit ja kärpäset, kiitos ei.

Miksi mökki pois sulkee muun matkustamisen? Nekin matkustellaan, mutta kesä vietetään mökillä järven rannalla. On niitä kärpäsiä muuallakin maailmassa kuin Suomessa.

Vierailija
25/111 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin ison asuntoauton ja reissaisin (ainakin aluksi) kotimaassa. Paljon upeita paikkoja ja maisemia on vielä näkemättä.

Vierailija
26/111 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se riesa tarvii olla. On mukava puuhastella.

Kerrostalossa kun ei voi puuhastella mitään omaa.

Vierailija
27/111 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Mökkielämä ei kiinnosta pätkääkään, enkä haluaisi olla niin sidottu johonkin mökkiin, jonne olisi pakko mennä joka lomalla ja aina kun vaan pääsee. En myöskään osaisi, haluaisi ja jaksaisi olla korjaamassa ja ylläpitämässä mökkiä, enkä haluaisi lappaa kaikkia liikeneviä rahojani siihen.

Vierailija
28/111 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten lomailen ilman stressiä ja huolta kotona. Stressiapinat saastuttaa matkustelemalla tai on työleirillä mökillä.

Vierailija
29/111 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä. Mökki on työleiri. Matkustan mielummin esim. New Yorkiin tms. ja yövyn hotellissa. Punkit ja kärpäset, kiitos ei.

Miksi mökki pois sulkee muun matkustamisen? Nekin matkustellaan, mutta kesä vietetään mökillä järven rannalla. On niitä kärpäsiä muuallakin maailmassa kuin Suomessa.

Ja eiköhän ne sääsket ja mäkärät ole pahempi riesa. Punkit tietysti yleistyneet, että varovainen saa olla.

Vierailija
30/111 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En halunnut mökkiä silloin kun lapset olivat pieniä, enkä nyt kun esikoinen on jo täysi-ikäinen. Sen muutaman viikon, kun siellä mökillä vuodessa voi viettää, vietän mielummin ulkomailla. Ja tulee halvemmaksikin.

Vierailija
31/111 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän varmaankin sellainen pitää hankkia, jos se on sitä mitä te haluatte.

Itse en ole yhtään ulkoilmaihminen, joten on ihan sama missä olen, kunhan olen sisätiloissa. En katsele juuri ympärilleni, joten en hirsiseiniä tarvitse niitä katsellakseni. En pidä puunhakkuusta tai takkojen kanssa leikkimisestä. Puusaunan lämmitys on liian työlästä muutaman kymmenen minuutin piipahduksen takia. Kaikki puutarhaan liittyvä työ on äärimmäisen vastenmielistä. En välitä soutamisesta; se on tylsää. Uida voisin joskus, mutta siihen en tarvitse kesämökkiä ja sen uimisenkin voi jättää väliin. Ei siis mun juttu ole mökki.

Harmi, etteivät lapsenne päässeet mökkeilemään.... tosin lapset kai harvemmin välittävät mökkeilystä. Ai niin inhoan marjojen keräämistä ja sekin on osa mökkeilyä. Enkä kestä hirvikärpäsiä yhtään. Niin ja kiinteistöverokin on mökeissä suht korkea ja sähkökin pitää maksaa, vaikka ei sitä olisi käyttämässä ja rosvotkin tulevat, joten aina saisi koko mökin tyhjentää. Ei pidä unohtaa hiiriä, jotka talvisin valtaavat mökin. Nämä nyt olivat omia näkemyksiäni, mutta niitä kai halusit kuulla.

Vierailija
32/111 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa toki, jos se sopii teille ja teidän elämäntyyliin. Kaikki ei tykkää, eikä tarvitse tykätä. Vaikuttaa siltä, että te tykkäsitte.

Meillä on mökillä,ollaan tälläkin hetkellä. Rakas paikka tämä on, ja tänä vuonna merkitys on korostunut.

Vierailija
33/111 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole yhtään ulkoilmaihminen, joten on ihan sama missä olen, kunhan olen sisätiloissa. En katsele juuri ympärilleni, joten en hirsiseiniä tarvitse niitä katsellakseni. En pidä puunhakkuusta tai takkojen kanssa leikkimisestä. Puusaunan lämmitys on liian työlästä muutaman kymmenen minuutin piipahduksen takia. Kaikki puutarhaan liittyvä työ on äärimmäisen vastenmielistä. En välitä soutamisesta; se on tylsää. Uida voisin joskus, mutta siihen en tarvitse kesämökkiä ja sen uimisenkin voi jättää väliin. Ei siis mun juttu ole mökki.

Harmi, etteivät lapsenne päässeet mökkeilemään.... tosin lapset kai harvemmin välittävät mökkeilystä. Ai niin inhoan marjojen keräämistä ja sekin on osa mökkeilyä. Enkä kestä hirvikärpäsiä yhtään. Niin ja kiinteistöverokin on mökeissä suht korkea ja sähkökin pitää maksaa, vaikka ei sitä olisi käyttämässä ja rosvotkin tulevat, joten aina saisi koko mökin tyhjentää. Ei pidä unohtaa hiiriä, jotka talvisin valtaavat mökin. Nämä nyt olivat omia näkemyksiäni, mutta niitä kai halusit kuulla.

Mistähän sinä tykkäät? Tosi-tv:n katsomisesta?

Vierailija
34/111 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökki ja v-tuttaa kun sinne pitää mennä aina kun on vähänkin vapaata "kun se nyt on hankittu".

Vierailija
35/111 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin , joku rauhallinen järvenrantamökki. Sellanen missä sielu lepää. Ei täysin työleiri, mutta puuhaa jotta pysyy vireenä. Ihana sauna , aamukahvi pienellä terassilla . Korona jo näytti, että mitä vaan voi tapahtua. Lentomatkustaminenkin voi muuttua todella kalliiksi.

Vierailija
36/111 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän siinä just on parasta että on ruumiillista työtä. Mikään ei rentouta paremmin. Ja ap, ostaisin ehdottomasti jos olet sellainen kuin minäkin, että tarvitset fyysistä tekemistä pään nollaamiseen. Mökki on itselleni henkireikä ja taukoa kerrostalossa kännykän räpläämiseen. Tulisin hulluksi ilman.

Sama. Suunnittelen alkukesästä pientä käyntiä kotitilalleni jossa pidän kasvimaata.

Elokuussa alkaa satokausi.

Vierailija
37/111 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti ostaisin, jos vaan olisi enemmän rahaa. Yksin kun tekee hankintoja, pitää valita, ostaako kodin vai mökin. Ehkä jos olisi joku, joka jakaisi mökkilainan, voisin uskaltaa.

Ap:n tilannetta ymmärrän, mutta ehkä en lähtisi toista mökkiä perheeseen ostamaan. Jos siis ei ylimääräistä rahaa ole tuhlattavana. Voisiko vanhempien kanssa vaikka sopia viikon tai kahden oleilusta mökillä ilman heitä...?

Vierailija
38/111 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on mökki ja v-tuttaa kun sinne pitää mennä aina kun on vähänkin vapaata "kun se nyt on hankittu".

Niitä saa myös laittaa myyntiin jos ei tykkää.

Vierailija
39/111 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mökki on noin 70 km päässä kotoa, järven rannalla. Se on parasta, mitä meillä on. Ei ole liian lähellä naapureita, on oma rauha jne. Lapsemmekin rakastavat mökkiä. Saunomme, uimme, marjastamme, sienestämme, pelaamme, luemme, urheilemme, teemme käsitöitä jne. Kesällä osallistumme kulttuuritapahtumiin mökkipaikkakunnalla. Mökistä huolimatta matkustamme kesäaikanakin ainakin viikoksi ulkomaille.

Vierailija
40/111 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän sinä tykkäät? Tosi-tv:n katsomisesta?

Lukemisesta. Kiitos kysymästä.