Miksi valehtelet kiirettä kun ystävälle riittäisi hyvin 5-10 minuuttia päivästä puheluun tai viestin lähettämiseen?
Miksi ihmiset valehtelevat olevansa kiireisiä kun kuulumisten kyselemiseen ystävän kanssa menisi vaivaiset 5-10 minuuttia päivässä?? Olen helvetin yksinäinen ja kyllästynyt olemaan aina henkilö joka kysyy muilta kuulumiset saamatta vastausta. Miksei minulta kysytä koskaan kuulumisia? Valitellaan vaan kiirettä.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään valehtelua ole. Ihmisillä on ihan oikeasti niin kiire arjessa, että useimmat kokevat etteivät ehdi päivittäin kysellä kaikkien tuttujensa kuulumisia edes 5-10 min ajan per tuttava. Sinusta tämä voi tuntua tekosyyltä, mutta selityksen antajalle se kiire on ihan todellinen. Valehtelusta ei siis ole kyse.
höpö höpö.
silti on aikaa tv:n katselulle iltaisin, tai netissä vauva-palstailuun? Tai youtuben katseluun, jne...
hahhahh
Jep, koska nämä ovat tärkeämpiä kuin sinä. Jokainen saa itse päättää, mitä asioita elämäänsä haluaa ja mitä tekee. Jos sinä olisit tärkeä, myös sinulle löytyisi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija3 kirjoitti:
Ei se mitään valehtelua ole. Ihmisillä on ihan oikeasti niin kiire arjessa, että useimmat kokevat etteivät ehdi päivittäin kysellä kaikkien tuttujensa kuulumisia edes 5-10 min ajan per tuttava. Sinusta tämä voi tuntua tekosyyltä, mutta selityksen antajalle se kiire on ihan todellinen. Valehtelusta ei siis ole kyse.
höpö höpö.
silti on aikaa tv:n katselulle iltaisin, tai netissä vauva-palstailuun? Tai youtuben katseluun, jne...
hahhahh
Sinun mielestäsi ystävilläsi ei saisi olla oikeutta rentoutua päivän aikana? Moni kokee sen rentoutumisen ihan yhtä välttämättömäksi osaksi päivää kuin ne arkiaskareetkin. Muuten ei vaan jaksa. Täysin keskenkasvuinen ajatus, että "haa tuossa olit päivällisen jälkeen 10 min sohvalla selaamassa nettiä, miksi et viihdyttänyt minua".
Onneksi ei ole tuollaisia ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Sitten, kun on useampi sellainen ystävä, jonka kanssa pitäisi jutella 5-10min päivässä, on aikaa kulunut jopa tunti tai enemmän.
Sitä paitsi kenenkään elämä ei ole niin ihmeellistä, että kuulumisia tarvitsisi vaihtaa päivittäin.
Veikkaan, että ap on niitä ihmisiä, joille kuulumisten vaihto tarkoittaa ainoastaan omista asioista kertomista/valittamista ja tästä syystä ystävillä "ei ole aikaa".
Kuulumisten vaihtoa puolin ja toisin edes kerran viikkoon. En valita tai kerro pelkästään omia asioita vaan kysyn myös ystävän kuulumiset. Siihen ei mene montaa tuntia.
Vierailija kirjoitti:
On myös ihmisiä, jotka nauttivat ettei koko ajan tarvitse olla tavoitettavissa. Keksi jotain mielekästä tekemistä ja löydä rauha itsestäsi. Tästä saa kuvan, että takerrut liikaa toisiin ja ehkä se vähentää sinulle vastaamista entisestään?
Olet varmaan niitä "ystäviä", jotka ottavat yhteyttä ja jaksavat jutella vain omista asioista, kun miehes kanssa on tullut ero tai muuta pashaa. Pohdi asiasi yksin äläkä soita tai tekstaa ystäville, joita et tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväsi taitavat tuntea sut ja tietävät jo entuudestaan, että sulle ei riitä 5-10min. puhelu. Jaksaisit ja ennättäisit jaaritella puhelimessa tuntitolkulla. Samoin pukkaisit viestiä loputtomiin.
Puhu omasta puolestasi, koska itse en tee noin. En puske loputtomiin viestejä enkä jaarittele turhia puhelimessa. Kuten jo sanoin riittäisi 5-10 minuuttia viikossa tai edes joskus. En halua kaltaisiasi ihmisiä ystäväksi joka toivoo muille pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti juttelu kanssasi ei jää siihen 10 minuuttiin.
Väärin! Viimeksi meni tasan 5 min kun vaihdettiin kuulumiset ystävän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen meistä tuntee aloittajan kaltaisen tyypin:
-ei ymmärrä, että toinen käy töissä (aloittajalla on aikaa 24h vuorokaudessa)
-puhelusta tuleekin maratonpuhelu
-missähän vaiheessa aloittaja pyytää rahaa, heti puhelun alussa vai vasta lopussa?
-missähän vaiheessa puhelua aloittaja pyytää jotain muuta palvelusta?
-puhelun jälkeen vastapuoli on aivan poikki, koska marttyyrimainen aloittaja on syönyt kaiken energian
En tunne ketään kuvailemaasi tyyppiä enkä ole tuollainen. Arkisin teen 12 tuntisia työpäiviä, en puhu maratonpuheluita enkä pyydä rahaa. En myöskään pyydä palveluksia. Mistä keksit noin röyhkeän väitteen? Päästäsi?
Huh, itse pidän ystäviini yhteyttä yleensä kerran kuussa. En jaksaisi ystävää joka vaatisi päivittäistä yhteydenpitoa.
Vierailija kirjoitti:
Kaieken huippu oli kun hyvänä ystävänäni pitämäni henkilö lähetti Ystävänpäivän tervehdyksen seuraavana päivänä. Ei edellisenä päivänä "ehtinyt". Mitäpä siihen vastaat?
Sitten toinen bestis lähetteli jatkuvasti myöhästyneitä Synttäri onnitteluja, joskus viikon- kaksi päästä, yleensä päivän kaksi myöhässä-AINA. Onhan se kiva kun edes joku muistaa...mutta. Eikä yksi tai kaksi kertaa myöhästynyt haittaa, mutta jos se on tapa niin ei kiinnosta enää kiittää. Se oli ja meni jo, Kun kuitenkin silloin synttäripäivänäni istun yksin masentuneena ja ihmettelen että jahaa...se ja sekin ystävyys on siis loppu, eikä edes se ja se muista vaikka itse muistan heidän merkkipäivät, ja lastensakin.
Olen molemmat "ystävyydet" lopettanut. Ei arvostaneet minua elämässään. Nyt toinen epätoivoisesti hakee uusia kaverita facebookissa....lycka till!
Mietin samaa ja kun nämä "ystävät" tapailevat. Miten aikaa löytyy uusille miehille jos aikaa ja energiaa ei löydy ystäville?
Valehtelen kiirettä vain niille ihmisille, joita en yksinkertaisesti jaksa kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä palkinnon haluat?
Vierailija kirjoitti:
Siksi, kun tiedän että se toisen 5 minuuttia on oikeasti 2,5 tuntia. Ja tiedän että sieltä tulee ne samat jutut jotka ollaan käsitelty jo moneen eri kertaan. Ja tiedän senkin, että se puhelu ei auta, koska sen ihmisen pitäisi mennä psykiatrille käsittelemään yksinäisyyden tunteitaan ja hylkäämisen pelkoaan.
Miksikö katson tv:tä ja youtubea? Koska ne ovat viihdyttäviä. Minun ei tarvitse kestää Monicaa omassa kodissani mussuttamassa näkkärinmuruista tai kuunnella Rossin ruikutusta pieleen mennestä suhteista, ne pysyvät siellä tv:ssä ja voin lopettaa katsomisen tasan koska haluan.
Minulla on oikeus viettää aikani tavalla, joka on minusta mukava. Siksi.
Sinulla ei ole ystäviä? On vain miehet, lapset, exät, anoppi ja sukulaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaieken huippu oli kun hyvänä ystävänäni pitämäni henkilö lähetti Ystävänpäivän tervehdyksen seuraavana päivänä. Ei edellisenä päivänä "ehtinyt". Mitäpä siihen vastaat?
Sitten toinen bestis lähetteli jatkuvasti myöhästyneitä Synttäri onnitteluja, joskus viikon- kaksi päästä, yleensä päivän kaksi myöhässä-AINA. Onhan se kiva kun edes joku muistaa...mutta. Eikä yksi tai kaksi kertaa myöhästynyt haittaa, mutta jos se on tapa niin ei kiinnosta enää kiittää. Se oli ja meni jo, Kun kuitenkin silloin synttäripäivänäni istun yksin masentuneena ja ihmettelen että jahaa...se ja sekin ystävyys on siis loppu, eikä edes se ja se muista vaikka itse muistan heidän merkkipäivät, ja lastensakin.
Olen molemmat "ystävyydet" lopettanut. Ei arvostaneet minua elämässään. Nyt toinen epätoivoisesti hakee uusia kaverita facebookissa....lycka till!
Mietin samaa ja kun nämä "ystävät" tapailevat. Miten aikaa löytyy uusille miehille jos aikaa ja energiaa ei löydy ystäville?
Ehkä muut eivät pidä sinua ystävänä. Syitä voi olla monia.
Kommentoimaan tähän, että oon ite työssäkäyvä ihminen ja aikataulu on kiireinen. Mutta, jos olen käyttänyt vaivaa ja aikaa hankkia hyviä ystäviä niin kyllä sitten näen myös vaivaa pitää niistä suhteista kiinni. En ole joka päivä yhteyksissä, mutta usein kuiten kyselen kuulumisia viesteillä ja sitte ku on molemmilla aikaa niin sovitaan, että soitetaan.
Mutta se kyllä sitte itseä harmittaa, että osa näistä ystävistä on muuttunut just tällaisiksi kiireeseen vetoajiksi. Niimpä yhteydenpito onkin sit harventunut, ku tuntuu, ettei viitti sit olla ”häiriöksi” kun kerran on niin kiire. Ja ainakaan mitään semmosia ’tulipa hauska juttu mieleen, kerronpa tän sulle’ - viestejä ei tuo laitettua enää ollenkaan, ettei tuo paineita vastata näille kiireellisille ihmisille. Tietää jo miten se menee; laittaa ite viestin, että miten menee pitkästä aikaa. Sit siihen vastataan muutaman päivän päästä aina samalla tyylillä, et anteeksi anteeksi, ollu kauhea kiire ja blaa blaa.
Et ei se aina ole niin kuin tässä moni on väittänyt, että se toinen on vaan kotona lojuva joutilas ja vastapuoli joku kiireinen ihminen, joka vaan kauhulla odottaa maratonpuheluita tältä joutilaalta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä palkinnon haluat?
Miksi kysyt? En tarvitse palkintoja, en ole marttyyri.
Vierailija kirjoitti:
Huh, itse pidän ystäviini yhteyttä yleensä kerran kuussa. En jaksaisi ystävää joka vaatisi päivittäistä yhteydenpitoa.
En minäkään.
On se rankkaa olla ystävä, kun mikään ei riitä
Vierailija kirjoitti:
Käytän sen 10 minuuttia päivässä itseeni ja haluan olla edes sen hetken rauhassa muilta ihmisiltä.
Milloin vietät aikaa ystävien kanssa?
Riittäisikö? Tämä vampyyri imee sinut kuiviin.
Käytän sen 10 minuuttia päivässä itseeni ja haluan olla edes sen hetken rauhassa muilta ihmisiltä.