Ostaisitko mökin jos taloudellinen tilanne sen sallisi?
Olemme miettineet mökin hankkimista. Lapset jo teinejä, toinen muuttaa jo pois kotoota. Nuorempikin jo lukiolainen. Mietimme miehen kanssa mökin ostamista. Kun lapset olivat pieniä, kovin sitä olisimme halunneet. Nyt mökillä kävisimme varmasti ihan vain kahdestaan. Mitään kovin kallista mökkiä emme ostaisi, mutta kyllähän siihen rahaa menee kuitenkin. Ostaisitko itse mökin? Miksi tai miksi et?
Kommentit (111)
En. Vuokrata voisin ehkä joskus. Mökistä turhaa vaivaa ja kuluja ja huolta. Tutut ja sukulaiset tuppaavat sinne loisimaan. Mieluummin pidän vastaavat rahat sijoituksissa poikimassa.
Sitähän on laskettu että vaikka vuokraisi mökin tyyliin kuukausiksi vuodessa loppuelämänsä ajan, tulee se silti halvemmaksi kun oma. Ja monin verroin vaivattomampaa!
Ei tahdo löytyä sopivaa sopivalta etäisyydeltä. Lainakin on jo neuvoteltu valmiiksi.
Sellainen sopiva vuokramökkikin on äärettömän vaikeaa löytää. Olemme kyllä sitäkin yrittäneet.
Ap
En, koska odotan periväni vanhempieni mökin. Rakas paikka on. Sääli, että mieheni ei ole mökki-ihmisiä, mutta käyn siellä meidän lasten kanssa.
En ikinä. Mökki on työleiri. Matkustan mielummin esim. New Yorkiin tms. ja yövyn hotellissa. Punkit ja kärpäset, kiitos ei.
Mistä jutuista tykkäät mökkielämässä ap?
En. Asumme veden äärellä, omalta pihalta pääsee uimaan. On puutarhaa, ympärillä peltoja ja metsää, kotona puusauna. En oikein tiedä, mitä iloa mökistä olisi.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä. Mökki on työleiri. Matkustan mielummin esim. New Yorkiin tms. ja yövyn hotellissa. Punkit ja kärpäset, kiitos ei.
Tämä! Veit sanat suustani.
Lapsuuteni ja nuoruuteni mökkeily jätti ikuiset traumat.
Lomalle aina ulkomaille ja hyvään hotelliin.
Mökkielämässä viehättää rauha, metsä, meri, takkatuli, luonto...Nämä nyt ekana tuli mieleen. Mieheni myös kalastaa mielellään.
Ap
Tottakai. Heti kun saan riittävästi rahaa.
Minä olisin saamassa osan sukumökistä perintönä, mutta todennäköisesti kieltäydyn siitä. Sähkötön mökki hornantuutissa, sukulaisten kanssa yhteisomistuksessa, ei hirveästi innosta. Jos olisi paremmalla sijainnilla ja vähemmän tai ei ollenkaan muita omistajia, voisin harkita asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Mökkielämässä viehättää rauha, metsä, meri, takkatuli, luonto...Nämä nyt ekana tuli mieleen. Mieheni myös kalastaa mielellään.
Ap
Siinäpä vastauksesi.
Ostimme pari vuotta sitten, emmekä ole katuneet. Taloudellinen tilanne ei suoranaisesti sallinut, ostimme kokonaan lainarahalla, mutta ajattelimme sen sijoituksena elämänlaatuun. Mökki on aika vaatimaton, mutta sekin juuri kaikessa yksinkertaisuudessaan on mukavaa vaihtelua arkeen. Ja se ihana luonnonrauha! Varsinkin näin keväällä on mahtava seurata luontoa.
En ostaisi, koska olen allerginen hyttyssyötti.
Toivottavasti löydätte mieleisenne mökin. :)
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän sitä itse voi päättää mitä tekee vai tekeekö ollenkaan! Siinähän se onkin se paras puoli.
Tekee mitä itse haluaa tehdä.
Kiitos ei, ei suurkaupunkeja, melua ja jotain koleaa hotellihuonetta.
Vierailija kirjoitti:
Sehän siinä just on parasta että on ruumiillista työtä. Mikään ei rentouta paremmin. Ja ap, ostaisin ehdottomasti jos olet sellainen kuin minäkin, että tarvitset fyysistä tekemistä pään nollaamiseen. Mökki on itselleni henkireikä ja taukoa kerrostalossa kännykän räpläämiseen. Tulisin hulluksi ilman.
Tietysti ostaisin, jos olisi siihen rahaa. Mutta vain järven rannalta ihanalla maisemalla ja läheltä kotia.