Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen käytös ja uhkailu kaupassa "jos sä et osta mulle noita suklaarusinoita niin mä alan huutaa ja repiä hiuksia"

Vierailija
23.05.2020 |

Ja niin todella tekee. Useamman kerran ulkopuolinen ihminen on puuttunut tilanteeseen kun 6v lapsi huutaa kuin ta pettava sika ja repii tukoittain hiuksia päästään. Tyttö kun on niin ei ilkeä kaljuksikaan ajaa. Lopettaa vasta kun saa haluamansa. Ja siis on ikäisekseen iso, eli yksin en pysty häntä raahaamaan kaupasta autoon. Kotiin en uskalla jättää yksin ja apukäsiä meillä ei ole.

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja anna sille lapselle kaupassa oma lista, mitä hän kerää ja anna vaikuttaa siihen, mitä ostetaan (vaikka jugurtin maku tai mitä kasviksia tai hedelmiä). Ja laskee samalla hintoja, paljonko ostokset suunnilleen maksaa. Vaikka laskimella. Siellä kaupassa pitää olla muutakin tekemistä kuin sitä karkeista tappelua.

Vierailija
42/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten käytöshäiriöt ovat yleensä seurausta vanhempien käytöksestä, ellei ole neurologista sairautta tai vammaa.

Tämä on selvästi havaittavissa esim. Yle Areenan mobiiliriippuvaisesta pojasta kertovassa Perjantai-dokumentissa. Sori, arvon äiti, mutta sinä vain neuvottelet etkä ole vanhempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhaan (hyvään?) aikaan olisi sanottu, että huuto ja kitinä loppuu nyt tai muuten kotona tulee remmiä.

Niin, kuitenkaan sillä remmillä ei saatu lapsia tottelemaan. Just oli Hesarissa juttu Winston Churchillista, ja siinä kerrottiin, että Churchill siirettiin lapsena sisäoppilaitoksesta toiseen, koska häntä kuritettiin niin paljon, että sen pelättiin olevan hänen terveydelleen vahingollista. Fyysisistä rangaistuksista ei ollut mitään apua nuoren WInstonin huomionhakuiseen käytökseen. 

Tämä yksi tapaus siis osoittaa argumentin vääräksi? Taisi Zyrzill olla poikkeus eikä sääntö.

Vierailija
44/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiin päästyä rankkua vaan niin maan perusteellisesti. Nurkkaseisonta on yksi mikä tehoaa hyvin. Eli mene vaikka kaksistaan sen kanssa johonkin huoneeseen ja käske se nurkkaan seisomaan niin, että otsa, polvet ja varpaat ovat seinässä kiinni. Sitten valvot vieressä, että se oikeasti pysyy siinä asennossa sinun määräämän ajan. Noin törkeästä käytöksestä puolen tunnin seisonta ei ole mitenkään ylimitoitettu. Jos se ei pysy määrätyssä asennossa niin pidennät seisomisaikaa.

Kaikki muut ohjeet ovat hyviä, mutta älä tätä kuuntele.

Vierailija
45/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on usein jokin neurologinen häiriö, jos ei usko. Ei se aina pelkkää kovakalloisuutta ole.

Vierailija
46/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten nuo asiat tulevat opeteltavaksi jo kun lapsi on 2-3-vuotias, mutta ei kai se vielä 6-vuotiaanakaan ole myöhäistä alkaa lasta kasvattaa ihmisten tavoille. Älä kuitenkaan viivyttele enää yhtään, ettei sitten koulussa jää ilman kavereita, kun ei osaa sopeutua normaaleihin käytöstapoihin.

Vierailija
47/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi se klassinen että itse vetäiset omat ketarasi lattialle ja alat mylvimään haluavasi sitä ja tätä? Luulisi ettei 6-vuotias ihan montaa kertaa tuollaista julkista nöyryytystä kestä.

Vierailija
48/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kerran nähnyt tällaisen tapauksen. Kulki usein samalla bussilla ja kiristi koko ajan karkkia äidiltään uhkaamalla että alkaa huutamaan bussissa.

Usko pois, kaikkien mudenkin lapset ovat yrittäneet tuota, mutta heidän vanhemmillaan on selkärankaa.

Menee vähän asian vierestä, mutta oikeasti kaikki lapset eivät tee tuota.

Yksi tuttu äiti opetti kikan, joka on toiminut muutamissa perheissä.

Lapselle siis kerrotaan etukäteen hyvissä ajoin ennen kauppareissua ne päivät, jolloin ostetaan namia ja ne, jolloin ei osteta. Siis sanotaan etukäteen esim. että tänään ei sitten osteta kaupasta muuta kuin kunnon ruokaa ja nameja ostetaan sunnuntaina ja keskiviikkona.

Voi ainakin kokeilla tuota.

Vierailija
49/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten käytöshäiriöt ovat yleensä seurausta vanhempien käytöksestä, ellei ole neurologista sairautta tai vammaa.

Tämä on selvästi havaittavissa esim. Yle Areenan mobiiliriippuvaisesta pojasta kertovassa Perjantai-dokumentissa. Sori, arvon äiti, mutta sinä vain neuvottelet etkä ole vanhempi.

Asian vierestä, mutta jo Freud tiesi, että kaikki on vanhempien syytä.

Ja koska äideillä usein on suurempi vastuu tässä, niin äidit ovat syyllisiä kaikkiin ihmisten ongelmiin.

Ketkä nyt sitten vielä haluavat lapsia...?

Vierailija
50/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei uhkailtu selkäsaunalla, vaan saottiin, huuda vaan, kyllä maailmaan ääntä mahtuu.

Vierailija
51/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna adoption ja tee uus parempi lapsi, kyllä se entinen unohtuu nopeesti.

Mulla vähä sama ku ostin auton ja en tykännytkään sitte,  piti  vaihtaa alle kuukaudessa.

Vierailija
52/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin perheneuvolaan yhteyttä.

Kuulostaa kovin omituiselta.

Vierailija
53/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi: Jos sä et osta mulle noita suklaarusinoita niin mä alan huutaa ja repiä hiuksia

Minä: Ai? Eikö se satu päänahkaan?

Lapsi: Ihan varmasti alan!

Minä: Ok. Pystytkö tekemään sen samalla kun haetaan tiskiainetta vai odotatko tässä sen aikaa kun minä haen?

Vierailija
54/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttö kehittyy paljon huonompaan suuntaan jos annat hänen häiriköidä kuin jos tiukasti kieltäisit ja veisit hänet ulos saman tien. Hänen pitää oppia että noin ei kaupassa käyttäydytä,

MOni näyttää unohtavan näissä ulosvientineuvoissa, että aloittajan kuitenkin pitää tehdä ne ostokset. Jos apukäsiä ei ole, niin mikä on vaihtoehto? En minä jättäisi tuon ikäistä lasta yksin kotiinkaan.

nro 2

Lapsi valjaisiin ostosreissun ajaksi. Ja sanoo lapselle selvästi että valjaista luovutaan sitten vasta, kun osaa käyttäytyä.

Ja kohta joku pöyristyilee vauvapalstalla, kun näki kaupassa ison lapsen valjaissa...

Vierailija
55/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kerran nähnyt tällaisen tapauksen. Kulki usein samalla bussilla ja kiristi koko ajan karkkia äidiltään uhkaamalla että alkaa huutamaan bussissa.

Usko pois, kaikkien mudenkin lapset ovat yrittäneet tuota, mutta heidän vanhemmillaan on selkärankaa.

Menee vähän asian vierestä, mutta oikeasti kaikki lapset eivät tee tuota.

Yksi tuttu äiti opetti kikan, joka on toiminut muutamissa perheissä.

Lapselle siis kerrotaan etukäteen hyvissä ajoin ennen kauppareissua ne päivät, jolloin ostetaan namia ja ne, jolloin ei osteta. Siis sanotaan etukäteen esim. että tänään ei sitten osteta kaupasta muuta kuin kunnon ruokaa ja nameja ostetaan sunnuntaina ja keskiviikkona.

Voi ainakin kokeilla tuota.

Meillä on riittänyt se että lapsi tulee kuulluksi. Ai sä haluaisit karkkia? Voi että, karkit on kyllä hyviä. Tällä kertaa me ei osteta, mutta jos ostettais, niin mitkä on sun lemppareita? Ai Mariannet? Minäkin tykkään niistä! Arvaa mitä mun tekis mieli vielä enemmän! Marianne-jäätelöä. Ei, ei osteta tänään jätskejäkään, mutta joku toinen kerta. Mikä on sun lempparijätski? Vohvelista vai sellaisesta pahvikupista? Hei, muistatko sen yhden jäätelökioskin sen kukkakaupan lähellä, mehän voitais mennä sinne joskus pyöräretkelle?

Eli viesti on että kuulen ja ymmärrän että haluat, eikä haluamisessa ole mitään väärää. Mutta aina kaikkia mielihaluja ei toteuteta eikä varsinkaan heti.

Vierailija
56/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että minäpä jätän sitten sinut tänne ja jatka muina tyttöinä matkaa.

Vierailija
57/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

WTF? Jos meidän lapset tekisivät tuollaista, veisin kaupan ulkopuolelle odottamaan enkä ostaisi heille yhtään mitään. Kunnon sanktiot vaan.

Vierailija
58/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ventovieras tulee tilanteeseen puuttumaan niin niille sanotaan painokkaasti ensimmäiseksi että tämä tilanne kuulu sinulle, tässä koitetaan kasvattaa tätä lasta. Jos lapsi näkee että matelet ventovieraiden edessä niin mikäpä siinä sinua nöyryyttäessä, sitä tehdään mikä toimii.

Vierailija
59/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on iso = läski. Saanut siis herkkuja mielinmäärin.

Lapsi pomottaa sinua ja vie kuin kuoriämpäriä.

Kasvata selkäranka ja ole vanhempi joka päättää asiat. Repiköön hiukset päästään tai mitä tahansa et vaan osta.

Taitaisi olla tarvetta tilata aika kasvatusneuvolaan. Et pärjää 6-vuotiaan kanssa.

Vierailija
60/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

WTF? Jos meidän lapset tekisivät tuollaista, veisin kaupan ulkopuolelle odottamaan enkä ostaisi heille yhtään mitään. Kunnon sanktiot vaan.

Ja sitten joku tekee lasun, kun lapsi on yksinään kaupan ulkopuolella. Tosin kyllähän se lasu tulee muutenkin, jos vaikka tämän ketjun kurinpitoideoita lähtee muutenkaan toteuttamaan. Samoin kuin lasu tulee myös, jos lapsen antaa raivota ilman kurinpitoa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä