Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen käytös ja uhkailu kaupassa "jos sä et osta mulle noita suklaarusinoita niin mä alan huutaa ja repiä hiuksia"

Vierailija
23.05.2020 |

Ja niin todella tekee. Useamman kerran ulkopuolinen ihminen on puuttunut tilanteeseen kun 6v lapsi huutaa kuin ta pettava sika ja repii tukoittain hiuksia päästään. Tyttö kun on niin ei ilkeä kaljuksikaan ajaa. Lopettaa vasta kun saa haluamansa. Ja siis on ikäisekseen iso, eli yksin en pysty häntä raahaamaan kaupasta autoon. Kotiin en uskalla jättää yksin ja apukäsiä meillä ei ole.

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö kehittyy paljon huonompaan suuntaan jos annat hänen häiriköidä kuin jos tiukasti kieltäisit ja veisit hänet ulos saman tien. Hänen pitää oppia että noin ei kaupassa käyttäydytä,

Vierailija
22/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vela viheltelee huolettomana taustalla viu-viu-vih-hih-hih.

Ja muistelee omaa lapsuuttaan, kun kauppariehumisten seurauksena kotona myös eräästä ohuesta ja notkeasta kasvikunnan tuotteesta kuului viu-viu-vih.

Mikä tää oletus on siitä, että kaikkia on hakattu lapsena? Olen syntynyt vuonna 1980, eivätkä mun vanhemmat pahoinpidelleet meitä. Ja mä olin vaikea lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhaan (hyvään?) aikaan olisi sanottu, että huuto ja kitinä loppuu nyt tai muuten kotona tulee remmiä.

Niin, kuitenkaan sillä remmillä ei saatu lapsia tottelemaan. Just oli Hesarissa juttu Winston Churchillista, ja siinä kerrottiin, että Churchill siirettiin lapsena sisäoppilaitoksesta toiseen, koska häntä kuritettiin niin paljon, että sen pelättiin olevan hänen terveydelleen vahingollista. Fyysisistä rangaistuksista ei ollut mitään apua nuoren WInstonin huomionhakuiseen käytökseen. 

Kyllä se useimpiin tepsi. Eivät aikuiset ennen vanhaan tyhmiä olleet, ja vaan oli silmät päässä ja näkivät mikä toimii ja mikä ei.

Ylipäätään sellaista kasvatuskeinoa ei taida olla, mikä tepsisi kaikkiin lapsiin.

Vierailija
24/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö kehittyy paljon huonompaan suuntaan jos annat hänen häiriköidä kuin jos tiukasti kieltäisit ja veisit hänet ulos saman tien. Hänen pitää oppia että noin ei kaupassa käyttäydytä,

MOni näyttää unohtavan näissä ulosvientineuvoissa, että aloittajan kuitenkin pitää tehdä ne ostokset. Jos apukäsiä ei ole, niin mikä on vaihtoehto? En minä jättäisi tuon ikäistä lasta yksin kotiinkaan.

nro 2

Vierailija
25/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhaan (hyvään?) aikaan olisi sanottu, että huuto ja kitinä loppuu nyt tai muuten kotona tulee remmiä.

Niin, kuitenkaan sillä remmillä ei saatu lapsia tottelemaan. Just oli Hesarissa juttu Winston Churchillista, ja siinä kerrottiin, että Churchill siirettiin lapsena sisäoppilaitoksesta toiseen, koska häntä kuritettiin niin paljon, että sen pelättiin olevan hänen terveydelleen vahingollista. Fyysisistä rangaistuksista ei ollut mitään apua nuoren WInstonin huomionhakuiseen käytökseen. 

Kyllä se useimpiin tepsi. Eivät aikuiset ennen vanhaan tyhmiä olleet, ja vaan oli silmät päässä ja näkivät mikä toimii ja mikä ei.

Ylipäätään sellaista kasvatuskeinoa ei taida olla, mikä tepsisi kaikkiin lapsiin.

Tästä on ihan tutkimuksiakin, että väkivallalla kasvattaminen ei suinkaan tee lapsista tottelevaisempia, vaan parempia kiertämään sääntöjä. Mä olin aikoinani vaihdossa maassa, jossa ruumiillista kuritusta käytettiin paljon, koulussakin vielä, vaikka se oli tuolloin ollut jo parin vuoden ajan laitonta. Mä olin välillä ihan järkyttynyt siitä, millaisia tempauksia jotkut oppilaat koulussa tekivät ja miten siellä oli sellainen kulttuuri, että vanhemmille esitettiin kilttiä ja sitten valehdeltiin silmää räpäyttämättä kaikesta ja huijattiin minkä ehdittiin. 

Vierailija
26/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan keskustelisin ennen kauppaan lähtöä jotain tyyliin näin:Tänään me emme osta karkkia tai muutakaan herkkua meillä on ostoslistalla täämöiset asiat....Jos alat kiukuttelemaan ja repimään hiuksia kaupassa joudumme ne leikkaamaan ihan lyhyiksi.Sinä olet jo niin iso että ymmärrät ettei joka kerta voida ostaa karkkia.

Myöskin se että voisiko tytön jättää kauppareissun ajaksi naapuriin/tutulle hoitoon silloin jos on alkanut kaupassa kiukuttelemaan.

Sinuna myös hakisin apua lastenneuvolasta tms vastaavasta.

Usko pois apua on helpompi ja parempi hakea nyt kun on vielä pieni.

Miten meinaat pärjätä sitten kun lapsi on isompi?Teini?Näitä kannattaa miettiä.

On helpompi puuttua aikaisemmin ongelmiin kuin päästää ne viellä pahemmiksi.

Vierailija
27/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kai tekee noin kun olet opettanut että niin saa tahtonsa läpi ja ostat mitä lapsi vaatii. Jo ekalla kerralla olisi pitänyt jättää ostamatta ja vielä kotina joki seuraamus huonosta käytöksestä niin olisi loppunut heti tämä käytös. Nyt menee kauemmin opettaa lapsi takaisin siihen että aikuinen päättää mutta siis nuo samat keinot käyttöön. Mitään ei osteta ja vielä lisäksi joku seuraamus huonosta käytöksestä niin eiköhän ala oppia.

Vierailija
28/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita lapsi valjaisiin, niin saat raahattua kaupasta pois.

Tähän kuljetusongelmaan tepsii myös se, että ottaa rattaat mukaan ja köyttää pennun niihin kiinni niillä valjailla. Kun pistää valjaiden kiinnityssoljen selän puolelle, niin eipä sitä solkea saa 6v:kään auki.

Tuskin tarvitsee olla montaa kertaa sillä yhdistelmällä liikkeellä, kunnes sille 6v:lle juolahtaa mieleen, että parempi on vaan kävellä ja totella.

Vierailija
29/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaat sille lapselle toimintaohjeet, ennen kuin lähdette kauppaan. Jos on nätisti, saa niitä suklaarusinoita, jos ei, niin lähdette pois. Mitään kipinöitä ei esitetä. Saman tien pois kaupasta, jos tulee känkkäränkkä. Käytte niin monta kertaa, että tyttö oppii olemaan. Vaatii pinnaa ja johdonmukaisuutta sulta. Tai sitten jos haluat, että myönnyt kaikkiin tytön vaatimuksiin, niin sulla onkin mukavat 12 vuotta edessä, ennen kuin tyttö on täysi-ikäinen, ja vastaa itsestään. Nyt se ei-sana käyttöön viimeistään.

Vierailija
30/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MOni näyttää unohtavan näissä ulosvientineuvoissa, että aloittajan kuitenkin pitää tehdä ne ostokset. Jos apukäsiä ei ole, niin mikä on vaihtoehto? En minä jättäisi tuon ikäistä lasta yksin kotiinkaan.

nro 2

Minä tilaisin kotiinkuljetuksella tai kävisin kaupalta hakemassa valmiiksi kerätyn kassin, jos ihan mahdoton tilanne olisi. Tosin meillä lapset eivät ole saaneet periksi asioissa, joita lasten ei kuulu valita, joten tällaiset kitinät loppuvat yhdestä sanomisesta. Niin ja se siili leikattaisiin, jos alkaisivat moista hiustenrepimistä harrastamaan.

Erityislapset siis asia erikseen, mutta ap ei kertonut sellaisesta olevan kyse.

Vierailija
31/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipinöitä = kitinöitä

Vierailija
32/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan halua hoitaa tollasta rajattomana kasvanutta kiljukaulaa, niin on vaikee saada hoitoon. En minä ainakaa auttais pätkän vertaa. Ne uskaltaa kyllä uhkailla vieraitakin ihmisiä.

Vierailija
33/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nro 2

Lapsi valjaisiin ostosreissun ajaksi. Ja sanoo lapselle selvästi että valjaista luovutaan sitten vasta, kun osaa käyttäytyä.

Vierailija
34/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole kaupassa moiseen törmännyt, mutta jos olisi oma lapsi, niin sata varmasti kainaloon ja pihalle syötäisiin sitten mitä kotona on tai ei ole, kyllä oppii jos pannaan valitsemaan oikeasti

Vierailija
35/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivisen kautta yrittäisin..eli yhdessä teette listan ja lapsi voi keskittyä auttamaan keräilyssä..ja voisin jopa palkita, että jos kiltisti auttaa äitiä ja käyttäytyy saa ne suklaarusinat/ennalta sovitun herkun. Jos huutaa heti pois kaupasta ja kyllä leikkaisin myös ne hiukset lyhyiksi ja tilaisin ruuat noutopalvelulla tai kotiin ja yritettäisiin kauppaa sit joskus uudestaan. Kaupassa ei oikeesti tarvii käydä kun se kerran viikkoon kun suunnittelee listan ja jos tällä reissulla tyttö saa herkun niin kohtuullista on😊 Yksi on myös ajankohta..jos sinne lähdetään niin että äiti on nälissään ja väsynyt ja lapsi niin varmasti palaa pinna molemmilla.

Vierailija
36/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että: Jos sä alat repiin hiuksia ja huutaan, niin mäkin alan :D Muista myös toteuttaa uhkaus.

Kerran näin ison miehen kiljuvan ja kierivän lattialla ja hölmistynyt kakara katsoi vieressä :D Toimii! Vaatii vaan hyvän pokan sulta.

Vierailija
37/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on ihan tutkimuksiakin, että väkivallalla kasvattaminen ei suinkaan tee lapsista tottelevaisempia, vaan parempia kiertämään sääntöjä. Mä olin aikoinani vaihdossa maassa, jossa ruumiillista kuritusta käytettiin paljon, koulussakin vielä, vaikka se oli tuolloin ollut jo parin vuoden ajan laitonta. Mä olin välillä ihan järkyttynyt siitä, millaisia tempauksia jotkut oppilaat koulussa tekivät ja miten siellä oli sellainen kulttuuri, että vanhemmille esitettiin kilttiä ja sitten valehdeltiin silmää räpäyttämättä kaikesta ja huijattiin minkä ehdittiin. 

No tietenkin rangaistuksissa on se riski, että ne johtavat "silmänpalvontaan", eli tottelevaisia ollaan vain silloin, kun on kiinni jäämisen riski. Ihan riippumatta onko ruumiillinen vai ei-ruumiillinen rangaistus kyseessä.

Toisaalta jos et rankaise, niin sitten lapsi on tottelematon myös avoimesti ja päin naamaa, ja se on vielä paljon huonompi vaihtoehto.

Paras vaihtoehto on tietysti se, että pystyy saamaan lapsen aidosti omaksumaan sääntöjen perusteet, eli itsekin pitämään huonoa käytöstä huonona ja siten olemaan itseohjautuva. Se nyt ei vaan valitettavasti aina onnistu johtuen mm. lapsen puutteellisesta ymmärryskyvystä ja siitä, että lapsi asettaa oman etunsa sääntöjen edelle.

Vierailija
38/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat huutaa...jos saa aina periksi niin toki huutaa jatkossakin. Toki jos voit käydä kaupassa kun lapsi on tarhassa tai sitten tilata verkosta kotiin niin on sekin vaihtoehto.

Vierailija
39/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tällaista täytyy oikeasti kysellä niin kannattaa todellakin olla yhteydessä perheneuvolaan ja saada sieltä tukea.

Voisitte sopia ensihätään nyt vaikka jonkun tarrasysteemin ja käydä kauppaa niin, että jokaisesta fiksusta kaupassakäynnistä saa tarran ja kolmella tarralla saa sitten valita jonkun herkun tai muun palkinnon. Jokaisesta kaupassa kiljumisesta ja uhkailusta lähdetään kotiin ja lähtee yksi tarra pois. Eka palkinto voi olla joku tosi houkutteleva. Ja sitten sinä pidät niistä säännöistä kiinni.

Vierailija
40/121 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt sitten tiedä, ovatko lapsia netissä nimettömänä haukkuvat aikuiset sen parempia. Kannattaa siis kiinnittää huomiota vähän omaankin käytökseen, eikä pelkästään muiden käytökseen.

nro 2

Kiinnitäpä sinäkin huomiota siihen, että nimenomaan huono käytös oli aihe. Ei yksilöity lapsi., eivätkä lapset yleensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän