Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (434)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep jos on kerran miehesi oikeasti paras ystävä tajuaa hän käskeä siskonsa pysymään poissa sotkemasta ystävänsä elämää. Tyhmä mies jos ei itse ymmärrä tehdä mitään. Se kaveri siis.

Niin no, en koe että voin tätä vaatia, jos eivät itse reagoi asiaan.

Ap

Et tietenkään voi, mutta kyllä oikea ystävä haluaa ystävälleen parasta joka tässä tapauksessa on se, että sisko ei enää osallistu yhteisiin juttuihin. Mitäs meni pilaamaan sen itseltään. Miehesi täytyy kyllä siis toki myös nyt miettiä mikä sulle ja teidän suhteelle on hyväksi jos aiotte jatkossakin pysyä yhdessä.

Vierailija

Mies arvostaa sitä, että en odota hänen (koko perheemme) luopuvan harrastuksesta. Kokee toki tilanteen hankalaksi minun kannalta, mutta hänelle olisi ok, että nainen siellä porukassa entiseen tapaan viettää aikaa. Ei kuulema merkitse hänelle mitään, onko paikalla vai ei. On valmis keskustelemaan naisen kanssa, ettei tule varikolle, mutta pakko myöntää että siinäkin on ongelma. En ihan aidosti koe siihen oikeutta, jos hän ei oma-aloitteisesti jää pois.

Mies on selvästi enemmän sitä mieltä, että turhaan nyt mietitään sitä asiaa, kun kesän kisatkin on peruttu. Mietitään sitten kun on ajankohtaista. Itse vaan olen luonteeltani tällainen vatvoja, asiat jää pyörimään mieleen jos en saa jotenkin pohdittua "päätökseen" vaan jää roikkumaan ehkä ensi vuoden kesään asti, että miten asia ratkeaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Et varmaan halua kuulla tätä, mutta luulen ettet pysty elämään asian kanssa.  Asia tulee kalvamaan sinua lopun elämääsi ja niin kauan kun mies pyörii noissa samoissa piireissä niin uhka uusintaan on aina olemassa.  Miehesi puheisiin en luottaisi yhtään sillä, jos hän olisi ollut luotettava niin tätä pettämistähän ei alkujaankaan olisi tapahtunut.  Asutteko jossain pikkupaikkakunnalla, jossa kaikkien ainoa harrastus on se varikolla pyöriminen? Suosittelisin muuttoa toiselle paikkakunnalle ja siellä uudet harrastuspiirit, jolloin pystyisitte oikeasti aloittamaan puhtaalta pöydältä.

Voi että miten tyhjäpäinen ehdotus. Apn koko perheen pitäisi vaihtaa paikkakuntaa, myydä ehkä talo, löytää uusi, kotiutua uuteen paikkakuntaan, ehkä jättää sukulaiset ja ystävät taakseen, lasten koulujen /päiväkodin vaihto, apn ja miehen työpaikan vaihto. Oletko ihan pihalla millainen elämänmuutos tuo on?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mies arvostaa sitä, että en odota hänen (koko perheemme) luopuvan harrastuksesta. Kokee toki tilanteen hankalaksi minun kannalta, mutta hänelle olisi ok, että nainen siellä porukassa entiseen tapaan viettää aikaa. Ei kuulema merkitse hänelle mitään, onko paikalla vai ei. On valmis keskustelemaan naisen kanssa, ettei tule varikolle, mutta pakko myöntää että siinäkin on ongelma. En ihan aidosti koe siihen oikeutta, jos hän ei oma-aloitteisesti jää pois.

Mies on selvästi enemmän sitä mieltä, että turhaan nyt mietitään sitä asiaa, kun kesän kisatkin on peruttu. Mietitään sitten kun on ajankohtaista. Itse vaan olen luonteeltani tällainen vatvoja, asiat jää pyörimään mieleen jos en saa jotenkin pohdittua "päätökseen" vaan jää roikkumaan ehkä ensi vuoden kesään asti, että miten asia ratkeaa.

Ap

Ihan hyvin voit nyt pyytää miestä tekemään tekoja, jotka helpottavat sinun oloasi. Kuten vaikkapa juuri sanomaan suoraan naiselle, että hänen läsnäolonsa ei ole toivottavaa. Hän itse tekee tietysti päätöksensä siitä tuleeko paikalle, mutta hyvin voit pyytää nyt mieheltä jonkun selvän osoituksen siitä, että vaimo ja perhe menevät kaiken edelle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pääasia, ettei pettävä kusipäämiehesi vaan joudu luopumaan mistään.

No mutta, sille miehellehän vois tulla paha mieli 😆

Vierailija

Minä en ole ikinä seuraamassa veljeni harrastuksia. Ehkä 40 vuotta sitten olin pari kertaa, mutta en ikinä teini-iän jälkeen. Miksi se  aikuinen nainen roikkuu veljensä perässä? Jotain muutakin sillä on päässään vialla kuin pelkkä moraalittomuus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan siitä pettämisestä on? Saitko tietää heti, ja miten sait tietää siitä?

Mitä merkitystä näillä asioilla on?

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et varmaan halua kuulla tätä, mutta luulen ettet pysty elämään asian kanssa.  Asia tulee kalvamaan sinua lopun elämääsi ja niin kauan kun mies pyörii noissa samoissa piireissä niin uhka uusintaan on aina olemassa.  Miehesi puheisiin en luottaisi yhtään sillä, jos hän olisi ollut luotettava niin tätä pettämistähän ei alkujaankaan olisi tapahtunut.  Asutteko jossain pikkupaikkakunnalla, jossa kaikkien ainoa harrastus on se varikolla pyöriminen? Suosittelisin muuttoa toiselle paikkakunnalle ja siellä uudet harrastuspiirit, jolloin pystyisitte oikeasti aloittamaan puhtaalta pöydältä.

Voi että miten tyhjäpäinen ehdotus. Apn koko perheen pitäisi vaihtaa paikkakuntaa, myydä ehkä talo, löytää uusi, kotiutua uuteen paikkakuntaan, ehkä jättää sukulaiset ja ystävät taakseen, lasten koulujen /päiväkodin vaihto, apn ja miehen työpaikan vaihto. Oletko ihan pihalla millainen elämänmuutos tuo on?

No jos vaihtoehtona on ero ja ap:n mielenterveys niin mielestäni tämä on pieni hinta. Mikäs miehellä ollessa nyt, kaikki jatkuu kuin ennenkin - etenkin jos vaimo pysyy poissa harrastuksesta niin mies voi jatkaa huoletta panokaverinsa jyystämistä. 

Petetyksi tulemisen tunne on niin häpeällinen olotila ja saa itsetunnon romahtamaan, jos sitä ei ole kokenut on helppo sanoa, että pää pystyyn.  Sen takia uskon, että paikkakunnan ja ystäväpiirin vaihdos voisi tehdä hyvää ap:lle - ja koko perheelle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ikinä seuraamassa veljeni harrastuksia. Ehkä 40 vuotta sitten olin pari kertaa, mutta en ikinä teini-iän jälkeen. Miksi se  aikuinen nainen roikkuu veljensä perässä? Jotain muutakin sillä on päässään vialla kuin pelkkä moraalittomuus.

He ovat hyvin läheisiä, heidän vanhemmatkin ovat usein paikalla. Ja mieheni veli käy myös katsomassa. Ei siinä mielestäni mitään outoa ole.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

He ovat hyvin läheisiä, heidän vanhemmatkin ovat usein paikalla. Ja mieheni veli käy myös katsomassa. Ei siinä mielestäni mitään outoa ole.

Ap

Mitä toivoisit tapahtuvan, että olosi helpottuisi? Jos tuo nainen ei itse tajua tai ilkeyttään halua pysyä poissa?

Vierailija

No jos mies on täysin fine asian kanssa niin eihän siinä mitään mietittävää. Mies on kuitenkin se joka perhettään petti, miehen tässä kuuluisi hävetä tekoaan. Ei näköjään osaa hävetä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan siitä pettämisestä on? Saitko tietää heti, ja miten sait tietää siitä?
Pettämisestä on vuosi aikaa. Muutenhan nämä väistämissäännöt olisi sovittu jo viime kesänä.

Vierailija

Siis onko sen naisen äiti ja isäkin siellä? Tietääkö ne jo lapsensa "ammatista"? Siitä maailman vanhimmasta? Kerro niille, että sulkevat sen eukon kellariin.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat