Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

En tiedä miten otsikkoon olisi lyhyesti asian muotoillut.

Mieheni petti minua parhaan kaverinsa siskon kanssa. Yritän antaa anteeksi, hän on hyvä isä lapsillemme, ollut hyvä puoliso tätä lukuunottamatta, haluan jatkaa elämää hänen kanssaan, tämä keskustelu ei nyt käsittele pettämistä. Käymme terapiassa ja työstämme asiaa.

Minulle ihan ehdottoman tärkeältä tuntuu se, että hän ei ole enää missää tekemissä tämän naisen kanssa. Minä en halua olla missään tekemisissä, ei olla koskaan ystäviä oltukaan, mutta ollaan tavattu juhlissa ja miehen harrastuksen parissa satunnaisesti joten tunnen hänet kyllä.

Mieheni ja paras ystävänsä harrastavat samaa moottoriurheilulajia. Lähipiiri viettää jonkin verran aikaa sitten kisoissa katsomossa ja varikolla, kun odotteluaikaa on paljon. Tänä kesänä kisoja on peruttu, mutta mietin jo tulevia tapahtumia. Tämä kaverin sisko on monesti mukana katsomassa kisoja. En halua, että hän viettää entiseen tapaan aikaa tauoilla ja kisoissa samassa porukassa. En tietenkään voi häntä kieltääkään. Mieheni ei voi jäädä pois tuosta yhteisestä hengailuajasta, kun koko muu porukka kuluttaa aikaa ja valmistautuu siellä ajoihin.

Onko ainoa vaihtoehto jäädä itse pois kisoista jatkossa? Seurata kisoja yksin muualla? Lapset viihtyy hyvin varikolla, mutta en voi jättää heitä sinne ilman että olen paikalla, ovat sen verran pieniä että pitää valvoa, toki isossa porukassa on aina useita silmäpareja katsomassa lasten perään, mutta en mielestäni voi jättää heitä siellä täysin muiden vastuulle. Mies ei tietenkään voi koko ajan heistä huolehtia tauoillakaan, saati ajojen aikana.

Tuntuu todella epäreilulta, että minä en voi enää osallistua kannustusjoukkoihin tai joudun viettämään aikaa tämän naisen kanssa samassa seurueessa.

Ei tämä nyt se suurin ongelma tässä koko tapauksessa ole, mutta tuntuu ylivoimaisimmalta, että joudun kohtaamaan hänet tai itse luopumaan miehen harrastuksessa mukana olosta. En näe mitään ratkaisua tähän, tätä osaa tässä p*skassa ei voi parantaa tai rakentaa uudelleen vaan jää pysyväksi vaikka saisimmekin suhteemme muuten korjattua.

Sivut

Kommentit (434)

Vierailija

Älä väistä, sinulla ei mitään hävettävää. Mutta et voi odottaa väistämistä toiseltakaan. Harjoittele sijaan olemaan todella kiva tälle toiselle ihmiselle, saat hänet painumaan maan rakoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mies lopettaa harrastuksensa, se on hinta. Jos ei, niin ero.

Jos tuolla tarkoitat että mies pysyisi pettämättä, niin ei onnistu.
Jos ihminen on pettääkseen, niin sehän pettää. Oli harrastusta tai ei.
Jos toista halutaan rankaista tai omistaa pakottamalla lopettamaan harrastus, josta selvästi pitää, niin seurauksena on katkeruus ja viha ja uusi vieras syli.

Vierailija

Miehesi saa järjestää asian, kun hän on tämän tilanteen aiheuttanut. Jos sinulla on asiasta epämukava olo, hänen pitäisi miettiä että lopettaa koko harrastuksen jos sen naisen seurassa pitää siellä hengailla.

Vierailija

Sen toisen naisen olemassaolo on nyt pahin ongelma ja se, että joudut kohtaamaan hänet. Kannattaako olla tuollasen miehen kanssa, jos pitää miettiä mihin voi osallistua, että ei joudu kohtaamaan oman miehen idioottimaista käytöstä????

Vierailija

En halua kieltää harrastusta. En näe sitä ratkaisuna. Ainoastaan lisäisi ongelmia meidän välille. Lisäksi nautin lajin seuraamisesta itsekin.

Enkä usko että tämä nainen mitenkään häpeäisi jos tulisin mukaan, on ehkä itsevarmin ihminen ketä olen koskaan tavannut, en tiedä murtaako häntä mikään.

Joten aidosti koen, että vaihtoehdot on itse jäädä pois, mikä saa tuntumaan siltä että ainoastan minä (ja lapset) kantaa seurauksia. Tai sitten opettelen jollain tavalla sietämään tilannetta, ellei tämä nainen aio pysyä pois tapahtumista oma-aloitteisesti. En tiedä vielä miten opettelen tai valmistaudun sietämään hänen seuraansa.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sen toisen naisen olemassaolo on nyt pahin ongelma ja se, että joudut kohtaamaan hänet. Kannattaako olla tuollasen miehen kanssa, jos pitää miettiä mihin voi osallistua, että ei joudu kohtaamaan oman miehen idioottimaista käytöstä????

Aloituksessa jo kerroin, että tämä ole se isoin ongelma, mutta kunhan nyt käsittelen kaikkea näitä ajatuksia ja tunteita mitä käyn läpi. Tämä on se osa-alue, johon en löydä oikein mitään ulospääsyä, ei ole keinoja käsitellä, tämä on jonkinlainen umpikuja.

Miehen pettäminen ja luottamuspula, vihan tunteet, se kaikki on vaikeampaa, mutta jollain tavalla koen, että niihin ongelmiin meillä ja minulla on jonkinlaiset työkalut. Niitä en koe tarpeelliseksi puida täällä, en tarvitse niihin ulkopuolisia kommentteja.

Ap

Vierailija

Joudut kohtaamaan naisen. Muutaman kerran jälkeen se helpottaa. Mutta et jää ensimmäisistä tilaisuuksista pois. Niissä mittaan kenelle se alue kuuluu. Menet ja valtaat tilan itsellesi. Sitten se toinen nainen tulee sinne jos kehtaa. Normaali toinen nainen häpeäisi ja hänelle olisi helppoa jos jäisit pois. Jos olet paikalla, niin hän joutuu koko ajan miettimään oloaan siellä. Eli menet sinne ylpeästi ja siinä sinulle pikkuhiljaa selviää oletko oikeasti antanut anteeksi, vai luuletko vain niin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voiko siellä porukassa olla ilman että kohtaa? Kuinka iso varikko on?

Siis samaan porukkaan tietysti kokoonnutaan, on toki mahdollista pysyä erillään, varikko on iso, mutta sitten oltaisi keskenämme minä ja lapset muualla, jos haluamme ottaa etäisyyttä.

Ap

Vierailija

Laitat juorun liikkeelle harrastusseurassa, saa olla aika kova itsetunto kolmannella pyörällä, jos kehtaa sen jälkeen näyttäytyä paikalla.

Vierailija

Miksi tämän kolmannen osapuolen pitäisi pysyä paikalta pois? Pettäminen on parisuhteessa olevan vastuulla, ei sen, jonka kanssa petetään. Sinulla ei ole oikeutta vaatia, että tämä "kolmas pyörä" lopettaisi tuon harrastuksensa. Jos asia on sinulle kynnyskysymys, niin sinähän olet silloin ainoa henkilö, joka voi käynnit lopettamalla kohtaamiset välttää. 

Vierailija

Entä jos itse et vaan väistä. Ehkäpä tämä kolmas osapuoli väistää, (vaikka et voi häntä kieltää ellei väistä.). Eihän sun tartte hänelle jutella, olet kohtelias mutta et hakeudu seuraan ym. Toimisko?

Vierailija

Ajattelen, että välttely on tavallaan häviön tunnustamista. Se on vahvuus, ettei mokoma hut su saanut teitä erilleen, leuka pystyyn vain ja jatkat kuten ennenkin. 

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat