Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauppoja on alettu avata. Ketkä siellä nyt oikein shoppailevat?

Vierailija
22.05.2020 |

Juokseeko joku koronasta huolimatta kauppakeskuksissa?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalit, terveet ihmiset kuten minä. Tänäänkin kävin shoppailemassa ja oli siellä kuule muitakin.

T: tuleva tehohoitopotilas

En ole tuo jolle vastasit mutta minä myöskin käynyt koko ajan kaupoissa pyörimässä koska todennäköisimmin tartunnan saan työpaikallani jos sen olen saadakseni. 

Riskillä eläminen on hauskaa! Mitä enemmän riskejä, sen parempi!

Minä otan riskin joka päivä kun ajan työmatkan 40 km suuntaansa. Varsinkin syksyllä ja talvella kun on märkää ja pimeää ja liukasta ja näkyvyys sitä luokkaa, että jos äkkiä hirvi loikkaa tielle, ei mitään mahdollisuutta väistää ajoissa.

Sitä ajatellessa alkaa kummasti korona menettää merkitystään.

Totta, tuo ei ole henkisesti terveen touhua.

Vierailija
22/33 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On uutisoitu ihmisistä, jotka ovat sairastuneet koronaan, vaikka viimeisen päälle kaikin keinoin ovat yrittäneet vältellä tartuntaa. Jos se tarttuu heihinkin, niin ei ole mikään este käydä kaupoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On uutisoitu ihmisistä, jotka ovat sairastuneet koronaan, vaikka viimeisen päälle kaikin keinoin ovat yrittäneet vältellä tartuntaa. Jos se tarttuu heihinkin, niin ei ole mikään este käydä kaupoilla.

Tokihan se kannattaa maksimoida todennäköisyys sairastua.

Vierailija
24/33 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porin Puuvillan kauppakeskuksessa oli tänään porukkaa ruuhkaksi asti, Cittarissakin pitkät jonot kassoille.

porilaiset... hämäläinen hitaus yhdistyy varsinais-suomalaiseen v****maisuuteen. Ehkei siellä olla vielä tajuttu että maassa on koronaa?

Mistäs sinä olet kotoisin, kun noin ihastuttavalta vaikutat?

Satakunnassa ei ole moneen viikkoon ilmennyt uusia tartuntoja. Ylipäänsä koko maakunnassa ei ole ollut kuin viitisenkymmentä tartuntaa. 

Puuvillassa tosiaan availivat tänään niitä erikoisliikkeitäkin taas, ja myös Turo's Street Kitchen oli auki, vaikkei se trampoliinipuisto ollutkaan. Taidanpa mennä huomenna hakemaan kana+vuohenjuustopitan, se vie kielen mennessään.

Milloinkohan nuo hupipuistot oikein avataan? Muksulla olisi jo kova hinku päästä trampoliineille tai kiipeilyseinille IsoonKarhuun tai Leon Leikkimaahan.

Vierailija
25/33 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

huricane kirjoitti:

Onko joku nuija oikeasti ollut siinä luulossa, että kaupat ovat olleet kiinni ja "nyt alettu avata"??

Kaupat on olleet koko ajan auki. Ja niissä on ollut turvallista käydä. Varsinkin niissä erikoiskaupoissa, koska siellä on lisäksesi 0-1 muuta asiakasta.

Olen huomannut, että etätyöntekijät, opiskeljat ja työttömät oikeasti luulivat, että kukaan muukaan ei ole poistunut kotiovestaan yli kahteen kuukauteen.  (Silmiä pyörittävä hymiö tähän)

Juuri erikoisliikkeet ovat olleet suljettuina ja myyjät lomautettuina, koska asiakasmäärät romahtivat. Ruokakaupat ja tavaratalot ovat olleet normaalisti auki koko ajan, vaikka asiakkaita niissäkin on ollut huomattavasti vähemmän.

Vierailija
26/33 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

huricane kirjoitti:

Onko joku nuija oikeasti ollut siinä luulossa, että kaupat ovat olleet kiinni ja "nyt alettu avata"??

Kaupat on olleet koko ajan auki. Ja niissä on ollut turvallista käydä. Varsinkin niissä erikoiskaupoissa, koska siellä on lisäksesi 0-1 muuta asiakasta.

Olen huomannut, että etätyöntekijät, opiskeljat ja työttömät oikeasti luulivat, että kukaan muukaan ei ole poistunut kotiovestaan yli kahteen kuukauteen.  (Silmiä pyörittävä hymiö tähän)

Auki on olleet koko ajan.

Vierailija
27/33 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalit, terveet ihmiset kuten minä. Tänäänkin kävin shoppailemassa ja oli siellä kuule muitakin.

"Terveet ihmiset" 😂😂👍

Vierailija
28/33 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menee ihmisten lähelle ilman maskia, niin turha pestä käsiä. Vai miksi luulette että ne pleksit on asennettu.

Vierailija
29/33 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostoskeskuksissa todella harva liike on ollut kiinni. Eihän täällä mitään kauppasulkuja ole ollut 😀

Vierailija
30/33 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin mennä huomenna jos ei oo kova krapula. Pitää muuttoa varten ostaa muutamia juttuja.

Vierailija
31/33 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytättekö kaupoissa käydessänne maskia ettette tartuttaisi muita? Oireeton voi tartuttaa koronaa.

Vierailija
32/33 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinni olleita kauppoja on tosiaan avattu ja väkimäärät kauppakeskuksissa kasvaneet. Paljon näkee esim. lapsiperheitä vaateostoksilla, mikä on ihan ymmärrettävää. Ajattelen että nyt on oikeastaan aika hyvä aika hoitaa tarpeelliset asiat, kun tilanne on monessa paikassa suht hyvä. Itse siis katselen tilannetta Pirkanmaalta, jossa tällä viikolla tähän mennessä kokonaista yksi tartunta. Aika paljon voi jo normalisoida elämää täällä päin, kunhan välttelee pk-seudun väkeä... Maski on ollut mulla käytössä toista kuukautta, mutta jäänee kohta pois mikäli tilanne jatkuu tällaisena, järkevää perustetta käytölle ei enää ole.

Vierailija
33/33 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä vieläkään mene pyörimään kauppoihin huvikseni. Tänään kävin.kahden teinini kanssa urheilukaupassa ostamassa tarpeellisen urheiluvälineen ja väljässä sekatavarakaupassa ostamassa synttärilahjan. Väisteltiin muita asiakkaita pitämällä turvavälit eikä jääty notkumaan sen kummemmin. Autossa käsidesiä. Pk-seudulla asutaan. Riittävästi altistusta on koululaisella koulussaan ja minulla töissä. Minimoin ylimääräiset riskit. Edelleen. Yksi koronatestaus on takana enkä halua toista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi