Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä voi saada teinitytön haluamaan eroon äidistä kun aiemmin läheiset välit, ei riitoja ym.

Vierailija
22.05.2020 |

Muutos tapahtui kuin yhdessä yössä. Haluaisi muuttaa isälle, joka toisella paikkakunnalla. Ollut siellä nyt enemmän kuin kotona, eikä tunnu olevan ikävä. Ihan normaalia elämää olemme eläneet, rajoja ja rakkautta. Ikää vasta 13. Neuvokaa, onko saman kokeneita?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei kannata suostua tuollaiseen muutokseen. Lähtee pian käsistä koko teini-ikä. Tässä vaiheessa moni aikuinen saa naamalleen sen nuoren eropettymyksen, jota on ehkä lapsuus oltu näyttämättä.

Ei kai se minun suostumistani vaadi kun yli 12-vuotias voi itse vaikuttaa. Aina joka paikassa sanotaan että viime kädessä vanhemmat päättää, mutta kuitenkin suositellaan ettei aleta nuoren kanssa riitelemään. Eli käytännössä hän itse päättää. Ap

Vierailija
42/47 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isät ovat yleensä lepsumpia ja eivät osaa pitää kuria.Itse olen joutunut miehelle sanomaan miksi minä aina joudun olemaan se paha ja sinä saat olla se hyvä joka antaa kaiken periksi.Miehet eivät osaa katsoa tulevaa ja tuntea siitä huolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko vielä vertaistukea tai kommentteja?

Vierailija
44/47 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei kannata suostua tuollaiseen muutokseen. Lähtee pian käsistä koko teini-ikä. Tässä vaiheessa moni aikuinen saa naamalleen sen nuoren eropettymyksen, jota on ehkä lapsuus oltu näyttämättä.

Tuo ei ole suostumisesta kiinni. Poliisi ei vie tyttöä isältä äidille, joten käytännössä tyttö voi tehdä valinnan mikäli isä suostuu.

Vierailija
45/47 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma tyttäreni halusi välittömästi muuttaa isälleen, kun 14-vuotiaana ilmoitti minulle ennen uloslähtöään, että jää sitten kaverille yöksi. Sanoin ei ja seurasi hirveä tappelu. Valitti isälleen ja seuraavalla viikolla marssi isänsä kanssa lastenvalvojalle valittamaan liian ankarasta äidistä. Kävimme selvittämässä asiaa ja lastenvalvoja sitten sanoi tytölle, että sori äitisi teki siten kuin laki edellyttää. Oli isällään pari viikkoa, mutta palasi sitten luokseni. Nuori tykkää siitä vanhemmasta, joka ei aseta liikaa rajoja. Aikuisena lapsi arvostaa sitä vanhempaa, joka antoi turvaa.

Mikähän laki se on joka edellyttää että nuori ei saa jäädä kaverille yöksi? Ja tuon ikäinenhän saa ihan itse päättää kumman huoltajan luona asuu, mitä sitä missään selvittämään kun ei sulla siinä sanomista ole jos lapsi haluaa muuttaa.

Laki siis edellyttää, että huoltaja on vastuussa nuoresta ja tietää, missä tämä on. Tytär olisi mennyt kaverille, mutta ei suostunut sanomaan kenen luo. Minut kutsuttiin sinne lastenvalvojalle, kun olin kuulemma liian ankara. Ja tottakai tuon ikäinen saa muuttaa minne haluaa. Asui isänsä luona 2 viikkoa ja muutti takaisin. Tytär on jo aikuinen ja opiskelee toista vuotta lääkiksessä. Nyt välit hyvät, mutta kyllä teini-iässä oli välillä rankkaa.

Vierailija
46/47 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma tyttäreni halusi välittömästi muuttaa isälleen, kun 14-vuotiaana ilmoitti minulle ennen uloslähtöään, että jää sitten kaverille yöksi. Sanoin ei ja seurasi hirveä tappelu. Valitti isälleen ja seuraavalla viikolla marssi isänsä kanssa lastenvalvojalle valittamaan liian ankarasta äidistä. Kävimme selvittämässä asiaa ja lastenvalvoja sitten sanoi tytölle, että sori äitisi teki siten kuin laki edellyttää. Oli isällään pari viikkoa, mutta palasi sitten luokseni. Nuori tykkää siitä vanhemmasta, joka ei aseta liikaa rajoja. Aikuisena lapsi arvostaa sitä vanhempaa, joka antoi turvaa.

Mikähän laki se on joka edellyttää että nuori ei saa jäädä kaverille yöksi? Ja tuon ikäinenhän saa ihan itse päättää kumman huoltajan luona asuu, mitä sitä missään selvittämään kun ei sulla siinä sanomista ole jos lapsi haluaa muuttaa.

Laki siis edellyttää, että huoltaja on vastuussa nuoresta ja tietää, missä tämä on. Tytär olisi mennyt kaverille, mutta ei suostunut sanomaan kenen luo. Minut kutsuttiin sinne lastenvalvojalle, kun olin kuulemma liian ankara. Ja tottakai tuon ikäinen saa muuttaa minne haluaa. Asui isänsä luona 2 viikkoa ja muutti takaisin. Tytär on jo aikuinen ja opiskelee toista vuotta lääkiksessä. Nyt välit hyvät, mutta kyllä teini-iässä oli välillä rankkaa.

Vastuu on vain nimellistä, koska jos teini kuolee tai tekee vakavan rikoksen niin eivät vanhemmat joudu vankilaan tai saa sakkoa.

Vierailija
47/47 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten se yhteydenpito toiseen kotiin muuttaneeseen nuoreen? Minkä verran pitäisitte yhteyttä kun kaikki on vanhemman varassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi