Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka olette sairastaneet mahdollisesti koronan

Ap
21.05.2020 |

Kuinka hoiditte itsenne kuntoon? Tarvitsitteko sairaalahoitoa? Olitteko riskiryhmää?

Olen koittanut suojautua parhaani mukaan kotonalta mutta mies onnistui huolettomana tartuttamaan. Nyt kotona kuivaa yskää ja ylävatsakipuja, lihassärkyä ja puutumista. Olen riskiryhmää. Olen ottanut tulehduskipulääkettä.

Hoitoniksejä ensisijaisesti kuivaan yskään?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/41 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhä, kolmen kuukauden jälkeen, toipilaana. Tauti paranee hiljalleen. Minulla oli paha päänsärky, ripuli, kuivaa yskää, voimakasta hengenahdistusta ja tukehtumisen tunnetta sekä nielemisvaikeuksia. Nielemisvaikeudet ja hengenahdistus piinaa yhä, eivätkä ne juuri ole helpottaneet. Sairastumisen myötä on tullut tunne, että kurkun seinämässä olisi ikään kuin reikä, ruoka ja juoma menevät väärään kurkkuun ja tukehtumisen tunne vaivaa aika ajoin. Olo on kuin rekan alle jääneellä ja tuntuu, kuin olisin vanhentunut ainakin 20 vuotta.

Olen täysin perusterve 18v normaalipainoinen nainen.

Äitini oli sairaalahoidossa pari viikkoa koronan vuoksi ja eräs sukulainen vaivutettiin koomaan rajun sairastumisen vuoksi, mutta hän on yhä hengissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivisesta tuloksesta kuukausi, vielä olen sairaslomalla. Korkea kuume, yskä ja kamalat nivelkivut olivat oireina sairastaessa. Viikon sairastin kotona, sitten jouduin viikoksi sairaalaan lisähappeen ja iv. antibioottiin. Tehohoito ei vissiin kaukana ollut. Kunto romahti ja lihakset sulivat, hyvä että pystyssä pysyin kotiuduttuani. Tässä kuntoudun hyvin hitaasti, silti kunto edelleen huono. Minulla on diabetes eli riskiryhmään kuulun. Buranaa olen pääasiassa syönyt, HUS lääkäreiden mukaan yhtä turvallinen kuin Panadolkin. Kamala, kamala, kamala tauti!

Vierailija
24/41 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronan epäilijät testiin mars, nyt testataan lieväoireisetkin. Ap voi terveydenhuoltoon yhteyttä ottaessaan kysellä myös yskänlääkkeistä. Burana on kaksipiippuinen juttu, jossain vaiheessa epäiltiin että se voisi pahentaa tilannetta, mutta selkeää tieteellistä näyttöä siitä ei ole. Tulehduskipulääkkeethän lähinnä vähentävät veren hyytymistä, joten en hoksaa miten mahdollinen riski olisi yhteydessä veritulppa-asiaan kuitenkaan.

Olen tuo 3/21. Kävin koronatestissä, mutta oli negatiivinen. Virhemahdollisius on testissä jopa 50 prosenttia. Olen kuullut, että moni on käynyt jopa useissa koronatestissä ja jopa vasta-ainetestissä, mutta ollut negatiivinen ja oireet kuitenkin sopivat. Jopa sairaalahoitoon joutuneita ihmisiä ja teholle, mutta testitulos negatiivinen

Testi ei anna varmaa tulosta tai sitten nyt on liikkeellä myös toinen virusinfektio jossa samantyyppiset oireet.

Itse olen syönyt D vitamiinia ja käyttänyt hunajaa. En usko että niistä on haittaa Akaan

Ekat oireet oli maaliskuun alkupuolella, luulin että oli allergiaa- mutta mahaoireita oli myös silloin. Tuli huonovointisuutta, siis heikotusta myös. 2.5 viikon jälkeen alkoi ripuli ja maha turposi ja tuli nivelkipuja(tosi kovaa) , imusolmukkeet kipeät ja turvoksissa. Yskää ei ollut, vain lievää kurkkukipua

Vierailija
25/41 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut sairastaneet jopa kuukausia. Lisäksi rytmihäiriöitä, verenpaineongelmia, ihottumaa, neurologisia vaivoja...

Vierailija
26/41 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripulia ja mahaoireita tuntuu olevan monella

Vierailija
27/41 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko monilla ollut ylä/keskivatsa pinkeän kovana niin että sattuu muutaman metrin kävelykin?

Vierailija
28/41 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin Koronan. Se todettiin jälkikäteen Elisa-vasta-ainetestillä varmaksi. En asu Suomessa.

Sairastin kotona. En käyttänyt kipulääkkeitä. Runsaasti nesteytystä, sitten join poretabletteja, joissa oli c-vitamiinia, sinkkiä ja magnesiumia. Ajattelin, jos ne olisi auttaneet piristämällä voimatonta oloa ja vähän niihin kammottaviin lihas- ja nivelsärkyihin. Lepäsin todella paljon ja sen lisäksi erittäin rauhallista ulkoilua(koira piti lenkittää) sen verran kun jaksoi.

Ekan viikon olin oikein kipeä kipeä, sänkypotilas. oireet oikein oppikirjan mukaiset, just ne mitä kaikkialla luetellaan. Sen jälkeen puolitoista viikkoa erittäin väsynyt vetämätön nuutunut olo. Hengästyin pienimmästäkin korttelin ympäri koiranpissatusreissusta. Kuivaa yskää ja totaalinen haju- ja makuaistin menetys. En haistanut ranteeseen suihkutettua chanel n.5:tä, nenän alle tuupattua halkaistua valkosipulinkynttä tai edes koiran mahavaivojen vuoksi ytyjä tuotoksia niitä pussiin noukkiessa.

Pikkuhiljaa oli parani ja on nyt jo ihan normaali. Kunto tosin romahti pelkästä makaamisesta eikä karanteeniin vuoksi ole edelleenkään epidemiaa edeltävällä tasolla. Mutta eiköhän se tästä!

Vierailija
29/41 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin nega koronatestissä, joten ei ollutkaan Korona. Hämmentävän samanlaiset oireet vaan, vatsa, pääkipu, kuumeinen olo, haju ja makuaistin heikentymä Ja iho oireita. Toisella viikolla alkoi kova hengenahdistus joka kestänyt jo kolme viikkoa. Ilmeisesti astman pahentuminen ja siitepölytilanne tai sitten olen pääsemässä hengestäni.

Vierailija
30/41 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin nega koronatestissä, joten ei ollutkaan Korona. Hämmentävän samanlaiset oireet vaan, vatsa, pääkipu, kuumeinen olo, haju ja makuaistin heikentymä Ja iho oireita. Toisella viikolla alkoi kova hengenahdistus joka kestänyt jo kolme viikkoa. Ilmeisesti astman pahentuminen ja siitepölytilanne tai sitten olen pääsemässä hengestäni.

Kannattaa mennä uudelleen lääkäriin jos vointi on huonontunut. Voi olla korona negasta huolimatta. Koronan kanssa ei ole leikkimistä.9

Vierailija
31/41 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapariskunta oli tehohoidossa, nyt toinen päässyt kotiin ja toinen sairaalassa vielä.

Vierailija
32/41 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toista kertaa sairaana ja nyt tunne että henki lähtee tällä kerralla. En ole riskiryhmää ja tehohoitoa suunnitellaan tällä hetkellä.

Toivottavasti olo paranee, etkä tarvitse tehohoitoa.

Itse myös sairastin koronan. Kuume nousi parissa tunnissa 39,8 ja tuota liki 40'asteen kuumetta kesti pari viikkoa. Lisäksi kovia nivel-ja lihaskipuja, päänsärkyä, vesiripulia ja etovaa olo ja ruokahaluttomuutta.

Hiukan yli viikon sairastettuani tuli hengitysvaikeuksia ja jo pelkkä vessassa käynti oli tuskaa. 10 päivän kohdalla menin päivystykseen ja ottivat sairaalaan ja aloin saada lisähappea. Hapetus kuitenkin siitä huolimatta huononi ja parin päivän päästä siirsivät minut varmuuden vuoksi teholle, siellä myös pystyi antamaan tehokkaammin hapetusta.

Teholla vietin neljä vuorokautta ja onnekseni en joutunut hengityskoneeseen.

Korona osastolla jouduin olemaan vielä useita päiviä, ennenkuin pärjäsin ilman lisähappea.

Sairaalassa olin vajaat kolme viikkoa ja nyt kotona pikkuhiljaa yritän saada kuntoa paranemaan. Saikkua tuli kolme viikkoa ja toivon, että ehdin toipumaan siinä ajassa työkuntoon.

Juu ja Klexane napapiikit vielä kuukauden käytössä kotona estämässä veritulppia.

Vierailija
33/41 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toista kertaa sairaana ja nyt tunne että henki lähtee tällä kerralla. En ole riskiryhmää ja tehohoitoa suunnitellaan tällä hetkellä.

Itse myös sairastin koronan. Kuume nousi parissa tunnissa 39,8 ja tuota liki 40'asteen kuumetta kesti pari viikkoa. Lisäksi kovia nivel-ja lihaskipuja, päänsärkyä, vesiripulia ja etovaa olo ja ruokahaluttomuutta.

Hiukan yli viikon sairastettuani tuli hengitysvaikeuksia ja jo pelkkä vessassa käynti oli tuskaa. 10 päivän kohdalla menin päivystykseen ja ottivat sairaalaan ja aloin saada lisähappea. Hapetus kuitenkin siitä huolimatta huononi ja parin päivän päästä siirsivät minut varmuuden vuoksi teholle, siellä myös pystyi antamaan tehokkaammin hapetusta.

Korona osastolla jouduin olemaan vielä useita päiviä, ennenkuin pärjäsin ilman lisähappea.

Sairaalassa olin vajaat kolme viikkoa ja nyt kotona pikkuhiljaa yritän saada kuntoa paranemaan. Saikkua tuli kolme viikkoa ja toivon, että ehdin toipumaan siinä ajassa työkuntoon.

Juu ja Klexane napapiikit vielä kuukauden käytössä kotona estämässä veritulppia.

Niin ja hurjista oireista huolimatta vasta kolmas testi, näytti positiivista. Se otettiin siinä vaiheessa, kun jouduin sairaalaan. Teholla lääkäri sanoi, että 30-50% testeistä voi antaa väärän negan

Vierailija
34/41 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
35/41 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt testiin maaliskuussa. Olin kuumeessa, lihassäryt olivat kovat sekä yskä. Muutamana yönä heräsin siihen, että tuntui, etten saa happea. Kuume kesti 5 päivää, yskä melkein kuukauden ja hengenahdistus yli kuukauden satunnaisesti. Voimat alkavat nyt olla palautuneet kunnolla.

Miehellä ja lapsella myös oli. Lapsella oli myös kova kuume, mutta hän palautui nopeasti. Miehellä katosi myös voimat pitkäksi aikaa.

Vierailija
36/41 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku sekä syövän että koronan sairastanut kertoa, että kumpi oli kauheampi?

Mä pelkään tosi paljon tartuntaa, kun muistissa on vielä syöpä ja hoidot. Mun mielikuvissa koronasta on tullut syöpää pahempi peikko.

Vierailija
37/41 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
38/41 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä tästä ketjusta oli poistetu mun kommentit jotka olivat ihan vain myönteisiä. outoa.

Vierailija
39/41 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin mahdollisesti koronan. Mitään oireita ei ollut, mutta PCR-testitulos olisi saattanut olla positiivinen, koska olin ollut samassa tilassa henkilön kanssa, joka oli mahdollisesti altistunut koronalle, koska oli ollut samassa tilassa henkilön kanssa, joka oli mahdollisesti altistunut koronalle. 

Vierailija
40/41 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja hurjista oireista huolimatta vasta kolmas testi, näytti positiivista. Se otettiin siinä vaiheessa, kun jouduin sairaalaan. Teholla lääkäri sanoi, että 30-50% testeistä voi antaa väärän negan

Mutta ei sanonut, että n. 1% kaikista PCR-testeistä antaa väärän positiivisen. Sen perusteella noin puolet Suomen 80000 "koronatartunnasta" on vääriä positiivisia (testejä tehty noin 4 milj.). Ja jos testeissä ajetaan liian paljon syklejä, kuten Suomessa ilmeisesti tehdään, niin väärien positiivisten todennäköisyys on vielä suurempi.