Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka olette sairastaneet mahdollisesti koronan

Ap
21.05.2020 |

Kuinka hoiditte itsenne kuntoon? Tarvitsitteko sairaalahoitoa? Olitteko riskiryhmää?

Olen koittanut suojautua parhaani mukaan kotonalta mutta mies onnistui huolettomana tartuttamaan. Nyt kotona kuivaa yskää ja ylävatsakipuja, lihassärkyä ja puutumista. Olen riskiryhmää. Olen ottanut tulehduskipulääkettä.

Hoitoniksejä ensisijaisesti kuivaan yskään?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/41 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi tietää oliko korona vai tavallinen flunssa, mutta auringonhattu-uutetta ja c-vitamiinia vetelin naamariin. Melko lievänä meni ohi, oli mikä oli. Pari päivää lievää kuumetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mahdollisesti sairastanut koronan ja kuuluin riskiryhmään. Jouduin käymään Päivystyksessä kun tuli heikko olo , ei siis hapenpuutteesta johtuen vaan kuten olisi ollut sokerit/verenpaineet alhaalla, mutta eivät olleet. Moni on kuvaillut heikkoa oloa kotona tautiin sopivaksi- piti syödä 2-3 h välein.

Buranaa ei suositella kotonaan, voi pahentaa oireita. Höyry hengitys on joillakin auttanut ja pulloonpuhallus

Oireet olivat minulla lievöt, mutta kestivät kyllä kolme viikkoa.

Makuaisti muuttui(ei hävinnyt) ja alkoi mahaoireilla ja oli nivelkipuja ja lievää kurkkukipua ja lievää päänsärkyä

Joillakin oireet kestäneet jopa muutaman kuukauden.

Kannattaa tehdä oma omissa oirearvio ja herkästi olla yhteydessä oman kaupungin päivystykseen- olo voi heiketä nopeastikkin

Vierailija
4/41 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli kuin neliviikkoinen tosi raju influenssa. Olen riskiryhmää (astma) ja keuhkot oli tosi kipeät,muttei vaatinut sairaalahoitoa. Lepäsin itseni kuntoon.

Vierailija
5/41 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan sitä tulehduskipulääkettä vedä, senhän on arvioitu pahentavan oireita. Nythän on myös havahduttu siihen, että korona aiheuttaa veren hyytymistä, mikä taas muodostaa veritulppia. Senkään takia tulehduskipulääkkeitä ei kannata syödä, jos epäilet koronaa. Parasetamol turvallisempi.

Vierailija
6/41 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mahdollisesti sairastanut koronan ja kuuluin riskiryhmään. Jouduin käymään Päivystyksessä kun tuli heikko olo , ei siis hapenpuutteesta johtuen vaan kuten olisi ollut sokerit/verenpaineet alhaalla, mutta eivät olleet. Moni on kuvaillut heikkoa oloa kotona tautiin sopivaksi- piti syödä 2-3 h välein.

Buranaa ei suositella kotonaan, voi pahentaa oireita. Höyry hengitys on joillakin auttanut ja pulloonpuhallus

Oireet olivat minulla lievöt, mutta kestivät kyllä kolme viikkoa.

Makuaisti muuttui(ei hävinnyt) ja alkoi mahaoireilla ja oli nivelkipuja ja lievää kurkkukipua ja lievää päänsärkyä

Joillakin oireet kestäneet jopa muutaman kuukauden.

Kannattaa tehdä oma omissa oirearvio ja herkästi olla yhteydessä oman kaupungin päivystykseen- olo voi heiketä nopeastikkin

Oireeni pitkälti samanlaiset kuin kuvauksessasi

-ap

Vierailija
7/41 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista kertaa sairaana ja nyt tunne että henki lähtee tällä kerralla. En ole riskiryhmää ja tehohoitoa suunnitellaan tällä hetkellä.

Vierailija
8/41 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttikaa riittävästi nesteitä (ei silti liikaa).

Sikäli kun mahdollista, harjoittakaa säännöllistä, rauhallista liikuntaa (leppoisa kävely).

Muistkaa syödä myös vihannekset ja hedelmät.

Yrittäkää nukkua riittävästi.

Vierailija
9/41 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauttikaa riittävästi nesteitä (ei silti liikaa).

Sikäli kun mahdollista, harjoittakaa säännöllistä, rauhallista liikuntaa (leppoisa kävely).

Muistkaa syödä myös vihannekset ja hedelmät.

Yrittäkää nukkua riittävästi.

Eli riittävästi olutta ja unta.

Vierailija
10/41 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuten normaalissa flunssassakin. Kitumistahan se oli. Siihen yskään ei oikein auta mikään. Hieman pysty ja kylkiasento oli paras.

Vierailija
11/41 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hunaja, c-vitamiini ja sinkki?

Vierailija
12/41 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toista kertaa sairaana ja nyt tunne että henki lähtee tällä kerralla. En ole riskiryhmää ja tehohoitoa suunnitellaan tällä hetkellä.

Siis sairastatko koronan toistamiseen? Oletko nyt sairaalahoidossa?

Vierailija
13/41 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengittäminen raskaampaa liikkuessa

-ap

Vierailija
14/41 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hunaja, c-vitamiini ja sinkki?

Tutkimuksissa havaittiin, että lepakot ja elukat, joihin ei tartu tuottavat itse c-vitamiinia. Siitä voipi päätellä.

Vierailija
15/41 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hengittäminen raskaampaa liikkuessa

-ap

Minä kans hengästyin lopulta ihan 200 metrin matkalla. Ei tutkittu. Nyt en hengästy enää vaan kaikki on normisti.

Vierailija
16/41 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli saako kävelyillä käydä, vaikka olisi korona?

Vierailija
17/41 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli saako kävelyillä käydä, vaikka olisi korona?

Varmaan maalla asujat voi käydä kävelyllä kun ei siellä ketään muita liiku :)

Vierailija
18/41 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunkeudun tähän ketjuun. Oon miettinyt, että onko mulla mahdollisesti korona?

Nenä on lievästi ollut tukossa noin pari viikkoa, mutta alkanut helpottamaan. Sen sijaan kurkku on vähän kipeänä, hengitys on raskaampaa ja uutena nyt alkanut tulemaan nokkosihottuman kaltaisia näppyjä jalkoihin. Väsymystä on myös.

Vierailija
19/41 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahaoireita viikon verran (ruokahaluttomuus, ylävatsakipuja), loppuviikosata pieni nuha ja voimattomuus. Sitten hetken parempi ja luulin parantuneeni. Hajuaisti katosi ja perään nopeasti noussut kuume joka sahaili vajaan viikon. Kova väsymys, nivelsärkyjä, ensin yläselässä, sitten alaselässä ja lonkissa. Makuulla ollessa kuiva yskä. Töihin palattua viikon ajan kova päänsärky iltaisin. Vasta-ainetesteistä positiivinen tulos.

Ei ollut kovin vaikea tauti kohdallani, perusflunssat olleet tuskallisempia, mutta mitään en kyllä jaksanut n. 5 vuorokauteen tehdä, piti hankkia lapselle hoitaja. 

Vierailija
20/41 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan epäilijät testiin mars, nyt testataan lieväoireisetkin. Ap voi terveydenhuoltoon yhteyttä ottaessaan kysellä myös yskänlääkkeistä. Burana on kaksipiippuinen juttu, jossain vaiheessa epäiltiin että se voisi pahentaa tilannetta, mutta selkeää tieteellistä näyttöä siitä ei ole. Tulehduskipulääkkeethän lähinnä vähentävät veren hyytymistä, joten en hoksaa miten mahdollinen riski olisi yhteydessä veritulppa-asiaan kuitenkaan.