Tyhmä kysymys pyöräilystä...
Viimeksi ajoin pyörällä vähän n. 10 v. sitten, ja pyörän olen viimeksi omistanut n. 16-vuotiaana eli lähemmäs 20-v. sitten.
En ole siis yhtään varma omista pyöräilytaidoistani (ylipäänsäkään en ole ikinä ollut hyvä pyöräilijä tai muutenkaan mikään hyvä liikunnassa).
Nyt meillä olisi työpaikan liikuntapäivässä mm. pyöräilyä, joku 1,5 tunnin pyöräilyreitti "maalaismaiseissa" tms.
Uskallankohan mennä - pelkään että kaadun tai jotain ja vauvalle käy huonosti... ?? VAi olenko vain ylihysteerinen?
Raskausviikkoja tuolloin kasassa tosin vasta 11+4 joten aika alussa mennään, mutta silti...
Ja ongelma on myös se, että jos en osallistu, mitä keksin syyksi??!
En halua paljastaa vielä raskautta (jos se piilossa nyt pysyy, maha pömpöttää jo niin, samana päivänä on myös uintia ja saunomista :_| ...)
Enkä kyllä haluaisi sanoa myöskään että en "osaa pyöräillä"... meillä kaikki on niin sporttisia että pidetään luuserina sellaisia jotka ei ole, ja muutenkaan en täysin tunne sopeutuneeni tämän työpaikan porukkaan (olen ollut alle vuoden)...
Kommentit (3)
Noilla viikoilla voit vielä huoletta ajaa pyörällä. Varaa kypärä oikesti päähän :DMutta vaikka kaatuisit, on vauva vielä niin pieni ja NIIN hyvin masun suojassa ettei varmasti pääse tapahtumaan mitään pahaa!Lapsivesi, sikiöpussi jne vaimentavat ja suojaavat. Puhumattakaan kaikesta muusta mikä ympärillä on. Onko sinulla itselläsi kotona pyörää? Vai voisitko kokeilla pyöräilyä ennen kuin lähdet, jonkun toisen pyörällä?? Näin saisit itsellesi varmuutta siitä että oikesti... Se on taito minkä kun kerran oppii, ei ikinä unohda :D
Ei pyöräilytaito unohdu, aloittelet vaan varovasti. Ja hyvä idea tuo, jos saat pyörää lainaan jostain jo ennen liikuntapäivää. Ehkäpä innostut ja hankit omankin? ;) Fillarointi on todella hyvää liikuntaa raskaana, kun ei tärisytä tms. Itse rv 32 ja olen fillaroinut 22km työmatkoja pari-kolme kertaa viikossa lähes läpi koko raskauden (välillä väsytti ja en jaksanut, sitten aloitin taas).
Kannustaisin menemään jos sulla ok kunto.Pyöräilyn taito on ja pysyy kun kerran on sen lapsena oppinut.Meillä töissä keväisin myös pyöräretkiä harrastettu ja ovat tosi kivoja.Ymmärtääkseni vauva on hyvässä suojassa masussa ja sulla sikiö aika pieni vielä.Itse pyöräilen vielä hyvinkin ja rv 39+5.On nimittäin mukavaa liikuntaa ja iso vatsa ei juurikaan tunnu.Varovaisuutta tietenkin ja kypärä päähän:)Mukavaa pyöräretkeä!!!