Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvila ja huussi - Hotakaisen pihan katastrofi

Vierailija
20.05.2020 |

Katsoitteko jakson? Vanha, viehko maalaistalon piha turmeltiin täysin.

Kommentit (142)

Vierailija
121/142 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi melkein jokaisessa H&H jaksossa tiiliseinät aina rapataan valkoiseksi, myös hirret maalataan samalla värillä.

Varsinkin tiilten peittäminen ihmetyttää. Tässä maassa on muutenkin esim Keski-Eurooppaan verrattuna mitättömän vähän rakennettu mitään poltetusta tiilestä.

Miksi kaikki pitää olla valkoista?

Vierailija
122/142 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis millä silmällä katsoitte ohjelmaa? Pihan tilaaja, eli Kari, nimenomaan toi esiin että EI halua puuhailla ja touhuta pihalla saatika hoitaa sitä. Ei siinä silloin ole paljoa vaihtoehtoja jos eri toimintoja pitää kuitenkin luoda pihalle! Perinteinen rintsikan piha kun ei tule siinä tapauksessa kyseeseen. Ei minunkaan mielestäni lopputulos sopinut vanhaan taloon MUTTA lopputulos vastasi tilaajaan tarpeita ja toiveita.

Itse olen tykännyt muuten Katista paljon enemmän kuin aiempien kausien pihasuunnittelijoista tai niistä, jotka nyt ovat Kotoisan pihajaksoissa. 

...rintsikan...voi itku mikä sana. Se on rintamamiestalo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/142 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan noi tyypit aivopestyjä valkoiseen, teräksenharmaaseen ja mustaan?

Hyi, aina sama kaava.

Vierailija
124/142 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä helvetin sorakiveä tungetaan joka paikkaan.

Rumaa, ankeata.

Näin Mannisen terden lähellä samaa.

Ei tuu pisteitä.

Vierailija
125/142 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pyöreät pallokivet niitten pihalaiturien reunoilla olivat pahinta kaikesta. Tai no, se parkkikenttä ja ne "pergolat" yhtä pahoja. Miksi ne edes maalattiin mustiksi. Valkoisina olisivat edes vähän paremmin sopineet 50-luvun miljööseen. Rintamamiestalon pihalla ei IKINÄ olleet pihakalusteet mustia vaan aina valkoisia tai helmenharmaita. 

Täysin tyylitön suunnitelma.

Vierailija
126/142 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kummalliset mustat rakenteet ihmetytti, kun kuitenkaan ei ole kunnon katosta, olisin kaivannut jotain kukkia tai istutuksia

Vierailija
127/142 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pergolat olisi pitäneet maalata valkoisiksi ja reunoihin laittaa ristikkosäleikköä. Valkoinen olisi samassa linjassa talon ikkunapuitteiden kanssa ja näin olen piha olisi yhteneväinen talon henkeä kunnioittaen. Puulaiturien sijaan pihaan olisi sopineet paremmin 50 luvullakin suositut liuskekivet. Kunttaa olisi saanut olla vähemmän ja parkkipaikka pienempi. Portti oli hieno, mutta valkoinen parempi.

Vierailija
128/142 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen parempi

Vierailija
129/142 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karihan myönsi itsekin tuottavansa "paljon pas*aa" - eikä välttämättä viitannut ainoastaan pihan puuceehen :-D

Vierailija kirjoitti:

tämä kari on joka ohjelmassa. mihin vaan pääse. on yliarvostettu kirjailija. moni olisi parempi jos saisi julkaistua teoksiaan. eivät saa kun ei ole suhteita. näin on asia.

Vierailija
130/142 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainahan se sattuu silmään tällaiselle vanhan talon, ja pihaoiirin rakastajalle, kun jompi kumpi mennään jyräämään ja muuttamaan moderniksi, tai muutoin vain vastoin henkeä, mutta Kari kyllä sai sitä mitä tilasi. Itse olin jo heti alussa että eieiei Kari, älä toivo tuollaisia! :D Mutta jokainenhan tekee omistamalleen kiinteistölle sellaiset ratkaisut mistä itse pitää. 

Ei ole järkeä omistaa sellaista paikkaa, joka ei ole itselle hyvä ja käytännöllinen.

Toinen asia, mun mielestä Mikko on näistä kaikista paras. Ei todellakaan tule mitään kiiltovalkoista ja hirsien maalausta joka kohteeseen, mikäli omistaja itse ei halua sitä. Mikko ja Ville on ehdottomat suosikkini! Harmi etteivät tee yhdessä enää.

Vierailija
131/142 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainahan se sattuu silmään tällaiselle vanhan talon, ja pihaoiirin rakastajalle, kun jompi kumpi mennään jyräämään ja muuttamaan moderniksi, tai muutoin vain vastoin henkeä, mutta Kari kyllä sai sitä mitä tilasi. Itse olin jo heti alussa että eieiei Kari, älä toivo tuollaisia! :D Mutta jokainenhan tekee omistamalleen kiinteistölle sellaiset ratkaisut mistä itse pitää. 

Ei ole järkeä omistaa sellaista paikkaa, joka ei ole itselle hyvä ja käytännöllinen.

Toinen asia, mun mielestä Mikko on näistä kaikista paras. Ei todellakaan tule mitään kiiltovalkoista ja hirsien maalausta joka kohteeseen, mikäli omistaja itse ei halua sitä. Mikko ja Ville on ehdottomat suosikkini! Harmi etteivät tee yhdessä enää.

Olen itse nähnyt reilu 5 jaksoa, ja jokaisessa missä missään on näkynyt paljasta puupintaa tai tiiltä, on ne aina "valkoistettu". Aina. Jotenkin tummuneen männyn vaalennoksen vielä ymmärrän, mutta ehjän poltetusta tiilistä muuratun seinän rappaaminen valkoiseksi on kyllä käsittämätöntä.

Vierailija
132/142 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis millä silmällä katsoitte ohjelmaa? Pihan tilaaja, eli Kari, nimenomaan toi esiin että EI halua puuhailla ja touhuta pihalla saatika hoitaa sitä. Ei siinä silloin ole paljoa vaihtoehtoja jos eri toimintoja pitää kuitenkin luoda pihalle! Perinteinen rintsikan piha kun ei tule siinä tapauksessa kyseeseen. Ei minunkaan mielestäni lopputulos sopinut vanhaan taloon MUTTA lopputulos vastasi tilaajaan tarpeita ja toiveita.

Itse olen tykännyt muuten Katista paljon enemmän kuin aiempien kausien pihasuunnittelijoista tai niistä, jotka nyt ovat Kotoisan pihajaksoissa. 

Ja kelpo lyhennys on RINTIS.

Älkää puhuko rintsikasta, se tarkoittaa rintaliivin puolikasta.

Vierailija
133/142 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä omistajat ovat halunneet vaaleaa "maanläheistä ja skandinaavista" turha pyytää muutosta jos kaikki pysyy samanlaisena.

Tykkään kans Mikon tekemistä uudistuksista.

Vierailija
134/142 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ruohottuneita ja rönttääntyneitä pihoja te haluatte jos tää oli muka huono. Selkeä, siisti ja kaunis piha. Turha roina ja rompe pois.

Oli kyllä, olen samaa mieltä, mutta miljööseen sopimaton. Mutta kun oli omistajien mieleen, niin eipä sen muille väliä. Keskustella silti saa. :)

Vierailija
135/142 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse nähnyt reilu 5 jaksoa, ja jokaisessa missä missään on näkynyt paljasta puupintaa tai tiiltä, on ne aina "valkoistettu". Aina. Jotenkin tummuneen männyn vaalennoksen vielä ymmärrän, mutta ehjän poltetusta tiilistä muuratun seinän rappaaminen valkoiseksi on kyllä käsittämätöntä.

Miksi lainasit minua kun kommenttisi ei liittynyt viestiini mitenkään?

Vierailija
136/142 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kelpo lyhennys on RINTIS.

Älkää puhuko rintsikasta, se tarkoittaa rintaliivin puolikasta.

Höpsistä pönttöön! Itsekin asun 1954 valmistuneessa rintsikassa. KUKAAN ei ole ikinä missään lyhentänyt noin typerästi kuin sinä "rintis", HA! Salli mun nauraa :D

Vierailija
137/142 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vissiin katsonut sitten ihan eri jakson, kun minun mielestäni muutos oli todella oivallinen.

Vierailija
138/142 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin kunttaa! Antakaa sen metsän olla rauhassa metsänä.

Sitäpaitsi Hotakainen oli aluksi tyrmistynyt, mitään positiivista ilmettä ei tullut.

Vierailija
139/142 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetin kunttaa! Antakaa sen metsän olla rauhassa metsänä.

Sitäpaitsi Hotakainen oli aluksi tyrmistynyt, mitään positiivista ilmettä ei tullut.

Olet ilmeisesti katsonut ihan eri jaksoa?

Hotakainen on muutenkin melko ilmeetön ja pidättyväinen kaveri, niin siitä sitten tulkitaan, että oli tyrmistynyt, kun ei hyppinyt riemusta? Sillähän ei ole mitään väliä, että oli heti tyytyväisen oloinen?

Vierailija
140/142 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kamala! Kuka haluaa sorapihan? Tai kunttaa rintdikan pihaan?

Missä nurmikko ja perinnekukat??

Hotakainen halusi hyvin helppohoitoisen pihan. Ei tykkää ajaa nurmikkoa tai nyppiä rikkaruohoja perinnekukkapenkistä. Ihan itse sen ohjelmassa sanoi. Suunnittelija onneks kuunteli ja teki mitä omistaja halusi.

Mitään muutako ei väliin jää? Sitten laitetaan hiekkakenttä ja junttaa, kun ei halua nyppiä rikkaruohoja? Suht köyhää.

Olisihan sitä vaihtoehtoja ollut vaikka kuinka hitokseen, eikä olisi töitä tarvinnut tehdä yhtään pihansa eteen.

Kerro ihmeessä nuo hitokseen olevat vaihtoehdot?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä