Voiko Kelalta kysyä asuntoja?
Olen asunnoton ,, olen siis vielä vanhemmilla kirjoilla mutta en tiedä mitä teen?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko v'ttuilijat kovinkin ylpeitä itsestänne?
Ap:lle: Kuten jo mainittua sosiaalitoimi on se taho, joka auttaa asuntoasioissa. Kela toimii lähinnä etuuksien maksajana. Sosiaalitoimessa auttavat niidenkin hakemisessa.
Oletko ylpeä siitä, ettet välitä siitä kuka kustantaa kaiken? Kaikkea vaan kaikille miljoona sinne ja tänne sdp ja nykyhallitus ja tulevat kaupan päälle. Häpeäisit.
Nykyhallitus on pistänyt miljoonan poikineen yrityksille koronatukina ja tässä on porvarin kiitos? Häpeä.
Miksi ihmiset vastailee näihin aivottomiin provoihin? Luuletteko oikeasti, että joku tosissaan esittää näitä kysymyksiä. Hoh hoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko keskustellut aiheesta esimerkiksi äitisi tai kavereidesi kanssa?
äiti sano et pitää vaa hakee asuntoo ja oon hakenutki
t.ap
millane asuntotilanne porvoos on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko keskustellut aiheesta esimerkiksi äitisi tai kavereidesi kanssa?
t.ap
No hyvä. Nyt olet varmaan huomannut että hyvää ei tipahda ihan itsekseen. Asioista pitää ottaa selvää ja niiden eteen pitää myös tehdä jotain. Jopa tukiluuserin elämä vaatii aika paljon viitseliäisyyttä ja asioiden selvittelyä. Melkein helpommalla pääsee, kun hankkii töitä ja elättää itse itsensä palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä kuntasi/kaupunkisi etsivään nuorisotyöhön. Ne auttaa kaikissa asioissa siellä. Tai sitten ihan sosiaalitoimistoon. Kerro avoimesti tilanteesi ja kuinka toivoton sun tilanteesi on.
Tääl käsketti vaa netist ettii yksityisiltä
Jos sinulla on "kaikki hyvin" niin sossu ei auta. Kenties sossu luuli että asut vanhemmillasi, jos kerran olet siellä kirjoillakin. Toisin sanoen sossun mielestä sinulla on jo paikka asua, joten sossun mielestä et tarvitse apua asunnon hankkimisessa.
Jos sinä olet "pulassa" niin sossu auttaa. Toisin sanoen esitä vaikkapa koditonta. Kun sossu luulee että asut kadulla niin sossu auttaa sua asunnon hankkimisessa.
Kyllä meillä Suomessa on kaikenmoisia julkisia palveluita "tarjolla" kansalaisille "tarvittaessa", kunhan kansalaiset ihan itse osaavat huijata ne palvelut itselleen. Rehellisyydellä ei pärjää. Pyytämällä ei saa, vain huijaamalla saa. Sellainen "hyvinvointivaltio".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä kuntasi/kaupunkisi etsivään nuorisotyöhön. Ne auttaa kaikissa asioissa siellä. Tai sitten ihan sosiaalitoimistoon. Kerro avoimesti tilanteesi ja kuinka toivoton sun tilanteesi on.
Jos sinulla on "kaikki hyvin" niin sossu ei auta. Kenties sossu luuli että asut vanhemmillasi, jos kerran olet siellä kirjoillakin. Toisin sanoen sossun mielestä sinulla on jo paikka asua, joten sossun mielestä et tarvitse apua asunnon hankkimisessa.
Jos sinä olet "pulassa" niin sossu auttaa. Toisin sanoen esitä vaikkapa koditonta. Kun sossu luulee että asut kadulla niin sossu auttaa sua asunnon hankkimisessa.
Kyllä meillä Suomessa on kaikenmoisia julkisia palveluita "tarjolla" kansalaisille "tarvittaessa", kunhan kansalaiset ihan itse osaavat huijata ne palvelut itselleen. Rehellisyydellä ei pärjää. Pyytämällä ei saa, vain huijaamalla saa. Sellainen "hyvinvointivaltio".
tietäis vaan miten voisin itse hakea asuntoa
t.ap
pitäskö antaa sit äitin soittaa sinne asuntotoimistoo??
t.ap
Antaako äitisi sinun asua kuitenkin kotona vai onko heittämässä pihalle?
Jos äiti heittää pihalle, niin mene nuorten turvataloon tai vastaavaan.
Millä olet ajatellut maksaa vuokran jos sinulla ei ole töitä tai et edes opiskele?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaan asuntoon muuttava saa kelasta jonkinlaisen rahasumman ensimmäisen asunnon tarpeellisten tavaroitten hankkimiseen. Toivottavasti tämä koskee myös suomalaisnuoria.
Satuin kuulemaan tänään töissä (vieressäni työskentelee kunnan sosiaaliohjaaja, joka auttaa etenkin toimeentuloasioissa), että nuo alkuunauttamisrahat on todella pieniä. N. 300 euron tienoilla, sen verran että ehkä jonkinlaisen sängyn saa ostettua. Ja ne on tarkoitettu tosiaan ensiasuntoa hankkiville, tai jos on esim. kaiken tuhonneessa tulipalossa menettänyt kaiken omistamansa kodin irtaimiston.
Ja ei, en tahallani kuuntele muiden puheluja, mutta tuossa avokonttorissa sitä ei voi välttää.
Sosiaalitoimelta voi saada maksusitoumuksen huonekaluihin ja kodintarvikkeisiin. Helsingissä huonekalut tulee Pakilan työkeskuksesta ja on tosi hyviä.
Vai tulee ne Helsingissä Pakilan 9 €/päivä orjatyökeskuksesta? No, kannattaa kyllä olla ylpeä niiden hyvästä laadusta, hienoa, että tunnollisia orjia riittää PK-seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Omaan asuntoon muuttava saa kelasta jonkinlaisen rahasumman ensimmäisen asunnon tarpeellisten tavaroitten hankkimiseen. Toivottavasti tämä koskee myös suomalaisnuoria.
Joo saa. 75 euroa vuoteen ostoon. Mistä seuraavan kuukauden toimeentulolaskelmassa vähennetään 75 euroa! Aikaa ennen kuin KELA otti perustoimeentulon haltuun.
Vierailija kirjoitti:
Antaako äitisi sinun asua kuitenkin kotona vai onko heittämässä pihalle?
Jos äiti heittää pihalle, niin mene nuorten turvataloon tai vastaavaan.
Millä olet ajatellut maksaa vuokran jos sinulla ei ole töitä tai et edes opiskele?
ei se tykkää et asun siel
kela viissii kun en oo saanu töitä
t.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos sinulla on ne perustiedot hukassa, mitä tarvitset että voit muuttaa, eikä sulla ole ketään jolta saisit apua tai neuvoja, tuo yhteys nuorisotoimeen tai sossuun on myös hyvä.
no kyl mä tiiä mut en tajuu mist sen kämpän saa oon kyl soitellu paikkoihin mut ei tuu koskaan tarjouksia
t.ap
Aika harvoin asunnon saa tuosta vain. Edes työssäkäyvän ja takuuvuokran maksuun kykenevän ei aina onnistu löytää asuntoa heti. Sinulla ilmeisesti ei ole työtä eikä rahaa, joten olet vielä haastavammassa asemassa. Siksi kannattaa ottaa yhteyttä sinne sossuun, jotta saat apua. Yksin etsimällä voi mennä kuukausia ennen kuin mitään löytyy.
Aika onnettomia olette. Minulla ei ole KOSKAAN mennyt asunnon saamisessa viikkoa kauempaa jos olen todella asuntoa tarvinnut. Toki omistuasuntojen kohdalla on mennyt pidempää kun omaksi ei ihan mitä tahansa viitsi ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos sinulla on ne perustiedot hukassa, mitä tarvitset että voit muuttaa, eikä sulla ole ketään jolta saisit apua tai neuvoja, tuo yhteys nuorisotoimeen tai sossuun on myös hyvä.
no kyl mä tiiä mut en tajuu mist sen kämpän saa oon kyl soitellu paikkoihin mut ei tuu koskaan tarjouksia
t.ap
Aika harvoin asunnon saa tuosta vain. Edes työssäkäyvän ja takuuvuokran maksuun kykenevän ei aina onnistu löytää asuntoa heti. Sinulla ilmeisesti ei ole työtä eikä rahaa, joten olet vielä haastavammassa asemassa. Siksi kannattaa ottaa yhteyttä sinne sossuun, jotta saat apua. Yksin etsimällä voi mennä kuukausia ennen kuin mitään löytyy.
Aika onnettomia olette. Minulla ei ole KOSKAAN mennyt asunnon saamisessa viikkoa kauempaa jos olen todella asuntoa tarvinnut. Toki omistuasuntojen kohdalla on mennyt pidempää kun omaksi ei ihan mitä tahansa viitsi ostaa.
voitko neuvoo mite saa asunnon?
t.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.ap
voitko neuvoo mite saa asunnon?
t.ap
Hommaa muutama vauva. Pääset sitten jonon ohi.
Ap, yritä pysyä äitisi kanssa väleissä, ilman mitään asuntoa on kauhea olla, etkä jaksa etsiä sitten töitäkään. Jospa löytäisit minkä vaan kesätyön nyt, että saisit työkokemusta ja rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, yritä pysyä äitisi kanssa väleissä, ilman mitään asuntoa on kauhea olla, etkä jaksa etsiä sitten töitäkään. Jospa löytäisit minkä vaan kesätyön nyt, että saisit työkokemusta ja rahaa.
paljon tarviin rahaa?
t.ap
Missä nyt asut ja vietät yösi tuskin kuitenkaan kadulla olet?
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voi, tosin tuskin sieltä sellaista saa, mutta ainahan voi kysyä.
Niinpä, voihan sieltä kysellä vaikka kuulumisia jos tykkää.
t.ap