Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Helsingin Senaatintorille tulossa suuri terassialue"

Vierailija
20.05.2020 |

Kommentit (188)

Vierailija
181/188 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avajaisiin sitten Tauski esiintymään. Voivat vetää Vapaavuoren kanssa dueton. Ja taustatanssijoiksi ne rumat twerkkajat jotka näyttivät bersettä Trumpille.Voivat kaikki yhdessä esityksen loppuhuipennuksena riisua housut ja kusta ja ripuloida Senaatintorin portaille.

Vierailija
182/188 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on mauton ja törkeä ehdotus tuo valkoisten muovitelttojen viruslinko keskellä empirekeskustaa. Vapaavuori näyttää kyllä siltä ettei ihan täysillä käy ja on kyllä ihan tämän roiston väkivaltarikollisen tenukeppipormastarimme näköinen ehdotuskin. Ennen johtajaukot vaan näyttivät tyhmiltä juopoilta ja yrittivät edes esittää kunnollisia ja nyt niillä on jo väkivaltatuomiotkin. Oi aikoja!

Mistä tämä tieto on, että sinne tulee valkoisia muovitelttoja?

En mä ole tuollaisia nähnyt missään vuosikausiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/188 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun asuit toistakymmentä vuotta Lontoossa ja tunnet nyt itsesi ulkopuoliseksi.

a) En ollut huomannut, että keskusta olis jotenkin tungoksessa ja täynnä turisteja kesäisin. Lontoossa on aina enemmän ja monennäköistä porukkaa. Kääk...en tiedä odotanko ollenkaan ilolla sitä, että se täyttyy vapautuneista suomalaisista. Tulee 90-l mieleen...

b) En tajua tätä innostusta, että jee me saadaan street foodia ja ollaan melkein kuin Krakova tai Tallinna... Plaah. No sainhan toistakymmentä vuotta nauttia ihan aidosta suurkaupungista ja onhan se ihana. Hki tulee aina olemaan mini ja ihan hyvä niin.

Huono ajoitus tällaiselle koronatorille, pissikeskukselle, viruslinkoansalle. No joo ehkä talous pitää pelastaa. Itse pysyn kaukana.

No ei tässä kyllä kukaan muu vertaile Helsinkiä muihin kaupunkeihin kuin sinä. Helsinki on mun kaupunki. Mun nykyinen kotikaupunki ja fiilisteken jo tulevaa kesää,ihanaa Helsinkiä, uusia aloitteita, uusia ihania kokemuksia,joita kesä tuo! ❤😊

Helsinki on suloinen juuri tällaisena pikkukaupunkina. Omanlaisenaan.

Totta kai on. Mutta siksi just se, että riemuitaan mahdollisimman suuresta kaljateltasta ja tehdään toiveikkaita vertailua Krakovaan, Italiaan, Tallinnaan ja Lontooseen on jotenkin pervoa. Miksi pitäis pompata alle 10 hengen tapaamisista tällaiseen ylilyöntiin? The biggest, the greatest, the most humongous...ever!!!!

Ei ole näihin vertailtu, vaan vastattu sille, joka väitti, että vain Suomessa laitetaan KALJAterassi historialliselle paikalle.

Vierailija
184/188 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jumakekka. Historialliseen keskukseen KALJATERASSI.

Vain Suomessa.

ootko ikinä käynyt Kajaanin toria pidemmällä?

En ole koskaan edes käynyt Kajaanissa.

No sen huomasi kyllä jo tuosta sun kommentista, mutta ainahan sitä voi toivoa...

Olen itse asiassa syntyperäinen helsinkiläinen, joten terkkuja vaan teille ns. helsinkiläistyneille maalaisjunteille. Hyvin solahdat sinne koronaterassin joukkoon jonottelemaan bajamajaan.

Voi vitsi , nyt on pakko nokittaa: 4. polven paljasjalkainen stadilainen, koka tosiaan on nähnyt muitakin kaupunkeja maailmassa kuin tämän

Ihan kuin olisit ainoa, joka on monen polven helsinkiläinen :D

Vierailija
185/188 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan terassiaslue pystyyn yhdelle maan paraatipaikoista. Hyvä, jos siellä asiakkaita käy ja talous elpyy. Tosimiehet ja naiset menee kuitenkin terdelle ennemmin jossain Kontulassa tai Malmilla, jossa ollaan aidosti sitä mitä ollaan.

Vierailija
186/188 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain Suomessa.

Suosittelen, että vierailet joskus kesällä Tartossa. Siellä koko Raekoja plats on terassia, ja se on kiistatta historiallisen keskustan keskipiste. Se on tosi kiva paikka, kaikki saavat nauttia kauniista vanhastakaupungista.

Vierailija
187/188 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain Suomessa.

Suosittelen, että vierailet joskus kesällä Tartossa. Siellä koko Raekoja plats on terassia, ja se on kiistatta historiallisen keskustan keskipiste. Se on tosi kiva paikka, kaikki saavat nauttia kauniista vanhastakaupungista.

Toinen paikka on saksalaiset kesäjuhlat joihin liittyy jättimäiset kaljateltat. Oktoberfest on vain yksi kuuluisa tuollainen ja niitä on muuallakin. Olen minäkin yhdessä tuollaisessa käynyt ja paikka oli jossain eteläsaksalaisessa pikkukaupungissa. 

Vierailija
188/188 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleen jännä kesä, kun ulkomaisia turisteja ei ole. Itse asiassa ihanaa. Vaikka tuovatkin rahaa. Aivan ihmeellistä ajatella, että Suomenlinnaan mahtuukin käymään ja Senaatintorille ja Kauppatorille kävelemään. Aika ihmeellistä ja ihanaa.

Helsingin kantakaupungissa tämä on kyllä ollut ihanaa aikaa. Ja nyt tulee ihana kesä. Isot mökätapahtumatkin peruttu. Kerrankin asukkaat saavat nauttia itse kotikulmistaan.

varmaan porukka tosiaan nauttii jostain itähelsinkin narkkarikeskittymistä tai sörnäisistä tai kohtalaisen monesta muustakin vastaavasta paikasta. Pikemminkin käynee niin että hyvintoimeentuleva osa lähtee noilta slummiutuvilta alueilta jonnekin jossa voi viettää vapaa-aikaansakin. 

Enpä tiedä, mitä noilla mainitsemillasi paikoilla on kommenttini kanssa tekemistä, koska nehän eivät ole kantakaupunkia.

Sanoit että asukkaat voi nauttia kotikulmistaan. Niitä kotikulmia on muuallakin kuin senaatintorin laidalla tai kantakaupungissa, vai joko viherkuplassasi unohdit että kaupunki on iso ja monimutkainen kokonaisuus?

Huomaa kyllä että fanaattisimmat helsingin "muuttaja-poliitikot" ei tunne kaupungistaan kuin pienen osan jossa itse asuvat ja muista alueista noilla on lähinnä utopistinen haavekuva jota ei faktoilla sovi häiritä.

Tosiasia on se että itähelsingissä ehkä on siedettäviäkin alueita esim. liikunnalle (vähemmän niitäkin kun malmin kenttä tuhotaan) mutta arkiset askareet suoritetaan kaikenmaailman hörhökujien läpi kävellen. Eli esim. täälläpäin noita hörhöjä istuskelee ryhminä kadunvarsilla, puistikoissa tai alikulkusiltojen alla vetämässä kaljaa aamusta iltaan kun kapakat on kiinni. Aineenkäyttäjät pyörii metroaseman kulmilla kun sieltä taitaa saada aineita. Siinä sitä kotimaan elämysmatkailua kerrakseen. Esim. nousukausi-elokuva oli huumoria muttei ihan joka osaltaan kuitenkaan ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi