Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko teistä hurja tyttö kun olen selvinnyt erämökillä

Vierailija
20.05.2020 |

Kuukauden Kuusamossa. Ei sähköä kantovesi. Kädet kääreissä, sideharsoissa.
Selviäisitkö sinä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun käsiin sattui ja kuinka pahasti? Poltitko tulipesässä?  Jos kerran pystyit kantamaan vettä, ei ne kai pahasti kipeät olleet?

Mutta noin yleisesti, kyllähän jokainen partiolais- ja möksäelämää viettänyt selviäisi.

Vierailija
2/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niiden itikoiden kanssa. Kesällä asutaan kevyesti kuukausi teltassakin, mutta pohjoisessa, merellä. Itikat jäävät Lappiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lunta, ei itikoita. Vielä 😊

Vierailija
4/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädet rikki jostain pesuaineesta. Allerginen reaktio.

Vierailija
5/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviäisin jos olis pakko. Onhan noin ennenkin eletty.

Vierailija
6/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä voi tietää kuin kokeilemalla. En ole kokeillut mutta raskasta varmaan kanniskella vesiä ja puita jos ei ole kunnossa. Ja henkisestikin voi olla kova paikka.

Vierailija
7/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviäisin. helposti, olen elänyt noin ja paljon kauemmin kuin kuukauden.

Vierailija
8/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Meidän mökki on tuollainen ja ollaan siellä vähintään kuukausi joka kesä ja talvellakin viikko yhtä soittoa. Ei Kuusamossa kylläkään, mutta en nyt näe mitä muuta merkitystä sillä olisi kuin että talvella täytyy lämmittää enemmän ja kesällä on itikoita?

Yksi ihminen ei vettä niin paljon edes käytä, joten en hirveän sankarillisena pidä sitä että kantaa itse itselleen vedet.

Vierailija
9/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä voi palstailla sieltäkin käsin.

Vierailija
10/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole temppu eikä mikään, mökillä elelen noin pitkiäkin aikoja. Ei ole tainnut koskaan olla molemmat kädet samaa aikaan kääreissä allergisen reaktion takia, mutta erinäisiä vammoja on toki ollut, niin kauan kun pystyy muutamia metrejä kävelemään ja ämpärin nostamaan olen mieluummin mökillä kuin kaupungissa.

Vierailija
11/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on kovin pieni nainen. Vvoi jokainen kokeilla kantaa 10Ll vesisankoa about 10 kertaa vaikkapa että vesisäiliö täyttyy. Puutkin painaa yllättävän paljon. Kyllä siinä ensi alkuun paikat kipeytyy ja homma sitä myötä hankaloituu.

Vierailija
12/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on kovin pieni nainen. Vvoi jokainen kokeilla kantaa 10Ll vesisankoa about 10 kertaa vaikkapa että vesisäiliö täyttyy. Puutkin painaa yllättävän paljon. Kyllä siinä ensi alkuun paikat kipeytyy ja homma sitä myötä hankaloituu.

Aika prinsessa on ollut jos ei kymmenestä kilosta selviä. Yksi yksivuotias tai kaksi perheellisen kauppakassia.

Vierailija
13/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasta tulee minulle mieleen äkkipikainen ja väkivaltainen henkilö.

Mitä sähköttömässä mökissä kantovedellä selviämiseen tulee, niin joo, kyllä. Olen sellaisissa oloissa asunutkin (saaressa). Käsien kunnosta paha kommentoida.

Vierailija
14/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan kermaperseille oli jo asuntovaunu ehdoton ei, saati erämaamökki ilman mukavuuksia.

Hurja oot.

Vierailija
15/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Pienet on usein sitkeitä ja sinnikkäitä.

Vierailija
16/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviäisitkö sinä kahden alle 2-vuotiaan kanssa jalka murtuneena missään?

Vierailija
17/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normimökkeilyä.

Vierailija
18/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä selviytymistä on niin monenlaista. Söitkö siellä juuria ja pettuleipää ja kaadoit karhun paljain käsin lihoiksi ja turkiksi vai oliko se "selviytyminen" sittenkin sitä, että ne sideharsot haettiin apteekista ja ruoka ja vaatteet marketista ja mökillä oli tulentekovälineet ja polttopuita valmiiksi tehtynä.

Vierailija
19/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsisinko itse viettää aikaa noin, en. Yksin tuosta selviäisi ihan mainiosti.

Jos päivän aikana ei ole muuta hommaa kuin lämmittää mökkiä, kantaa vettä ja laittaa ruokaa itselleen, niin ei kovin työteliäältä kuulosta. Jos mukana on yksi tai useampi pikkulapsi, sitten alkaakin olla rankkaa.

Vierailija
20/25 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi myös kantaa 5l 20 kertaa.