Jos parisuhteesta loppuu seksi
ja tulee ero tämän takia, tarkoittaako se, että suhde on perustunut vain seksille?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos parisuhteesta loppuu seksi, mies hakee seksiä muualta. Näin exäni minulle kertoi.
Entä kun asia on toisin päin.
Ai kun parisuhteessa alkaa seksi?
Vierailija kirjoitti:
Ei tarkoita, jos kyseessä on alle keski-ikäiset ihmiset. Eikä välttämättä silloinkaan...
Seksi on yleensä parisuhteeseen kuuluva elementti, ellei yhdessä olla toisin päätetty.
On todella julmaa lopettaa yksipuolisesti kaikki seksuaalinen kanssakäyminen, ja laittaa kumppani valitsemaan terveen seksielämän ja uskollisuuden välillä.
Ei ollut vaikea valinta.
Vierailija kirjoitti:
Jos kotona on aina jääkaappi tyhjä, niin lopulta joku lähtee grillille.
Niin kaupassahan ei voi käydä eikä tehdä itse sitä ruokaa.
Pitkään parisuhteeseen kuuluu vaikka ja mitä, ihmiset kasvavat ja muuttuvat, löytävät ehkä itsensä, tapahtuu tekoja, joita on vaikea unohtaa jne. Monet lääkkeet aiheuttaa muutoksia ulkonäköön ja halukkuuteen.
Mä esimerkiksi pidän itseäni vastenmielisenä, koska sairaus ja sen takia seksi on muuttunut vaikeaksi. Lapsuuden tapahtumat alkaneet painaa uudella tavalla jne. Toisaalta itse ymmärrän ja annan aikaa puolisoni ongelmille.
Tällä hetkellä seksi ja läheisyys on hankalaa, mutta rakkaus on se mikä pitää yhdessä. Pienikin ripaus läheisyyttä ja huomiointia riittää aika pitkälle, kun toisesta välittää ja ymmärtää ihmisyyttä laajemmalti kuin vällyjen välisenä asiana.
Itseäni kun ajattelen niin joo-o, kaverini jolla ei yhtään pitkää suhdetta (siis yli 15 v—>) kovasti kertoo, kuinka hän ei voi suhteessa olla ilman seksiä. Kuitenkaan ei oo kokenut yhtäkään pitkää suhdetta.
Mistä hän tietää miten pitkissä suhteissa asiat ja ihmiset muuttuu? Eikä noilla parin vuoden suhteilla koskaan pääse tietoaan lisäämäänkään.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehelle ei kelvannut mikään mitä tein. Hän oli mun eka seksikumppani, että luulisi, että olisi tykännyt "Neitsyt naisestaan". Mutta en kuulemma tehnyt mitään oikein, ja osannut mitään. Lähti kokeneiden naisten matkaan. Turhaan säästelin itseäni 27 vuotiaaksi asti.
27 minäkin olin, mutta sen verran tutustunut itseeni, että surkean rakastajan väitteet estoisuudesta eivät menneet läpi. Nykyinen mies hyvin tyytyväinen 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastelu on fyysistä rakkauden osoittamista, jos sitä ei ole, ei ole henkistä rakkauttakaan, joten parisuhde on ohi. Ei minulle ole koskaan tullut mieleenkään harrastaa seksiä jonkun kanssa jota en rakasta, jos huomaisin parisuhteessa itsestäni tälläisen asian, niin tottakai ottaisin avioeron enkä tuhlaisi molempien lyhyttä elämää rakkaudettomaan avioliittoon.
Siis oikeinko tosissasi väität, ettei voi olla henkistä rakkautta jos ei ole seksiä? Kuulkaa nyt viisasta kaikki aseksuaalit ja kyvyttömät, teidän tuntemanne rakkaus ei ole rakkautta!
Parisuhde on seksisuhde, uskottelee joku muu mitä hyvänsä.
Seksitön parisuhde on kaverisuhde. Voihan kaveriakin rakastaa.
Romanttiseen rakkauteen liittyy aina seksuaalinen vire.
No onhan se seksi tärkeä osa parisuhdetta mutta paljon muutakin pitää olla. Meillä ainakin on parisuhde kärsinyt koska minua ei enää seksi nappaa. Mies vittuili ja heitti muka huumoria minulle herkästä asiasta. Nyt en enää koe olevani seksikäs ja koska en tykkää enää itsestäni niinkuin ennen niin seksihalut väheni. Ja vaikka haluaisin seksiä niin heti muistuu mieleen miehen sanat ja älkää tökkiä oma itseni ja koko ukko.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarkoita, jos kyseessä on alle keski-ikäiset ihmiset. Eikä välttämättä silloinkaan...
Seksi on yleensä parisuhteeseen kuuluva elementti, ellei yhdessä olla toisin päätetty.
On todella julmaa lopettaa yksipuolisesti kaikki seksuaalinen kanssakäyminen, ja laittaa kumppani valitsemaan terveen seksielämän ja uskollisuuden välillä.
Yleensä seksin loppuminen on reaktio jonkin muun loppumiseen: vuorovaikutuksen, kunnioituksen, tasapuolisen työnjaon ja vastuunkannon.
Huvittaa ja säälittää nämä miehet, joilla on "kylmä suhde". Itsepä ovat sen jäähdyttäneet.
Huono ja itsekäs seksi, jota he tarjoavat, ei siis ole puolison mielestä vaivan arvoista vaan kotityö ja rasite muiden lisänä.
Seksi on osa parisuhdetta. Suhde ei toimi ilman sitä.
N50
Meillä oli ennen haluttomia kausia. Sitten käytiin seksuaaliterapeutilla ja paras oppi siellä oli, että voi lähteä ehdotuksiin mukaan vaikkei tekis mieli. Nykyään hyvin harvoin kumpikaan kieltäytyy ja seksiä on riittävästi ja se on hyvää ja hauskaa. Tää ei varmasti toimi niille joilla on syviä ongelmia ja jotain henkistä väkivaltaa yms, jolloin suostuminen voisi jopa vahingoittaa henkisesti. Mua ei ole koskaan vahingoittanut, päin vastoin, kivaa on aina kun hetken peuhaa ja pääsee tunnelmaan mukaan.
Jos ero tulee seksin loputtua niin ei ole suhde perustunut seksille. Mutta se on ongelmainen suhde ja aina ei saa ongelmia ratkottua. Joskus tulee ero. Me onneksi päästiin yli haluttomuudesta, ainakin tällä hetkellä hyvin pyyhkii.
Vierailija kirjoitti:
Minä en koe henkistä läheisyyttä mieheni kanssa, mutta hän kokee minun kanssani. Miehen mielestä seksi kanssani on ihanaa ja että hän todella tuntee meidän olevan yhtä. Minä koen yksinäisyyttä harrastaessamme seksiä ja joskus joudun pidättemään itkua. Minusta tuntuu väärältä harrastaa seksiä ihmisen kanssa, jolle en uskalla olla oma itseni.
En silti halua pantata mieheltä seksiä, koska hän tuntee niin suurta onnea kanssani. Meillä on myös hellyyttä ja mies tekisi kaikkensa että minä olisin onnellinen. En vain tunne hänen kanssaan juuri mitään. Minulla on silti lämpimiä tunteita paljon ja olemme olleet niin kauan yhdessä, että olisin todella suruissani jos menettäisin hänet.
Minä koen yhteisten harrastusten, mieltymysten, tapojen jne yhteenkuuluvuutta ja mieheni on paras ystäväni, rakastan häntä. Pidän kosketuksesta ja löheisyydestä, mutta seksi ei tunnu oikein miltään. Haluttaa, mutta itse akti tuntuu sitten alun jälkeen yhdentekevältä.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Avioliitto instituutiona on suojellut naista-ennen vanhaan. Tai hetkinen, avioliitossahan ra is kaus oli sallittua pitkään...mutta noin muuten, palvellut naisen etua. Joku vastuu siitä mihin kullinsa tuikkaa. Sitten homma jotenkin kääntyi naista vastaan. Mitä tapahtui?
Miten niin kääntyi naista vastaan? Nainenhan saa (ilman avioehtoa) erossa puolet yhteisestä omaisuudesta (josta suurin osa on miehen hankkimaa), lapset + elarit ja saa yleensä jäädä yhteiseen kotiinkin. Mies saa puolestaan muuttaa itsemurhayksiöön, maksaa elareita ja näkee lapsiaan vain joka toinen viikonloppu. Tosi huono diili hei naiselle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Avioliitto instituutiona on suojellut naista-ennen vanhaan. Tai hetkinen, avioliitossahan ra is kaus oli sallittua pitkään...mutta noin muuten, palvellut naisen etua. Joku vastuu siitä mihin kullinsa tuikkaa. Sitten homma jotenkin kääntyi naista vastaan. Mitä tapahtui?
Miten niin kääntyi naista vastaan? Nainenhan saa (ilman avioehtoa) erossa puolet yhteisestä omaisuudesta (josta suurin osa on miehen hankkimaa), lapset + elarit ja saa yleensä jäädä yhteiseen kotiinkin. Mies saa puolestaan muuttaa itsemurhayksiöön, maksaa elareita ja näkee lapsiaan vain joka toinen viikonloppu. Tosi huono diili hei naiselle!
Eiköhän nykyisin ole yleisempää, että yhteinen koti menee myyntiin. Harva on ruuhkavuosivaiheessa velaton. Jos on, ja tuo "miehen hankkimaa" pitäisi paikkaansa, se mies tuskin muuttaisi sinne itsemurhayksiöön.
eri
Huvittaa nämä oman elämänsä ihmissuhdegurut, jotka julistaa että suhde ilman sitä sun tätä ei ole rakkaussuhde. Se on kuulkaa ihan jokaisen parin oma asia määritellä oma suhteensa, siinä ei ole muilla tietäjillä asiaa tulla sanomaan, että "teidän suhteenne ei ole parisuhde tai rakkaussuhde, kun teillä ei ole sitä mitä minä omalta suhteeltani haluan".
Mulla oli mies joka painosti seksiin ja halusi joka päivä ensimmäisen vuoden, ja jos kieltäydyin, alkoi painostamaan ja vertailemaan kuinka "on mulla ollu naisia ketkä herättää nyt suih on ottoon" "joo ehkä etin joka haluaa mua "jos kertaakaan sanoin että tänään ei huvita. sitten hoidin asian pois alta mutta alkoi ahdistamaan . Vuoden jälkeen kaikki muuttui , mies ei halunnut enään lainkaan , ehkä kerran parissa viikossa mikä oli niin radikaalia edelliseen tilanteeseen nähden , että alkoi loukata , miksi ei halua , mikä on? Sanoi testotasojen laskeneen ja työnsi vain pois ja sanoi että ollaan lähellä mutta ei mennä sänkypuuhiin asti :(
Taisi kuivua suukin samalla.