Jos parisuhteesta loppuu seksi
ja tulee ero tämän takia, tarkoittaako se, että suhde on perustunut vain seksille?
Kommentit (56)
Ei minusta, mutta se on yksi oleellinen osa-alue. Tuskin se suhde perustuu täysin rahaankaan, mutta silti ero voi tulla, jos toinen ei hallitse talouttaan, jne.
Toimiva parisuhde on kokonaisuus, jonka tulee olla tasapainossa, minkä tahansa osa-alueen ongelma voi olla syy erolle, vaikka suhteessa on paljon muutakin sisältöä.
Minä luulin ex miestäni ensin oikein todella seksuaaliseksi ihmiseksi. Puhui siitä kyllä paljon, mutta suhteen aluksikin, vaikka oli tosi kiihkeä, niin se oli sitä, että pari vetoa sisään ja ulos. Koskaan ei naitu useammin päivän aikana. Viikossakin kertoja oli parhaimmillaankin 3-4. Minä kyllä hyrräsin ja pyörin ympärillä, mutta mies tuntui vain ärtyvän moisesta. Vuosien kuluessa homma meni siihen, että mies sanoi jatkuvasti "katotaan huomenna". Aika selvää, että siinä alkaa itsekkin vetäytymään. Kun homma oli hoidettu, hän saattoi sanoa, että "Saa olla taas pari viikkoa rauhassa" tai "Tuokin velvollisuus taas hoidettu". Kuitenkin lopulta kun suhde loppui, sanoi syyksi seksittömyyden. Jokin tässä nyt ei täsmää.....
Minulle mies sanoi vajaa vuoden seurustelun jälkeen, että ellei saa multa niin menee vieraisiin. Siihen loppui seksi miehen osalta mun kanssa.Lisäksi oli tälläinen yökiitäjä välillä. Lopetin suhteen kun ei ollut vuoteen seksiä. Mies väitti että ei ole ollut muita naisia. Että sellainen kiitäjä.
Nuoruuden suhteesta loppui seksi melko nopeasti. Jäin odottelemaan tilanteen muuttumista vuosiksi. Mies kävi terapiassa, mutta lopulta oli pakko nostaa kissa pöydälle. Hän piti seksiä vastenmielisenä eikä uskonut muuttuvansa. Minäkään en halunnut enää häntä lukuisten torjuntojen jälkeen. Suhde muuttui eron kautta läheiseen ystävyyteen.
Nykyisessä suhteessa on rikas seksielämä. Jos mies sairastuisi vakavasti, en jättäisi häntä seksin puuttumisen takia. Mutta jos se olisi esim. terveen miehen vallankäyttöä, jatkuvaa tahallista torjuntaa, niin en minä siihen jäisi. Suhteeseen aseksuaalin kanssa en enää lähtisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos parisuhteesta loppuu seksi, mies hakee seksiä muualta. Näin exäni minulle kertoi.
Entä kun asia on toisin päin.
Takana pitkä liitto ja monta lasta. Ensin hiljeni nauru, sitten puhe, lopulta ei mitään kosketustakaan, pelkkää moitetta ja syytettä, seksitöntä liittoa vielä seitsemän vuotta. Hain eron ja lähdin lasten kanssa, mies oli sitä mieltä, että hänen pitää saada harrastaa ja etsiä sosiaaliset suhteet perheen ulkopuolelta. Nyt hän on saanut harrastaa, erosta kymmenen vuotta. Lapset vieraantuneet isästään ja hän ilman parisuhdetta, lähettää pitkiä viestejä kuulumisistaan, en vastaa. Minä parisuhteessa ikäiseni miehen kanssa ja seksiä on riittävästi molemmille. Ei se seksi välttämättömyys ole, mutta parisuhteen liima.
Jos kotona on aina jääkaappi tyhjä, niin lopulta joku lähtee grillille.
Jos parisuhteesta loppuu seksi siitä tulee ystävyyssuhde... tai epäystävyyssuhde.
Jos ihmiset on tarpeeksi läheisiä henkisesti ja itsevarmoja ilman jatkuvaa vakuutteluakin, niin seksi voi olla sivussa pitkiäkin aikoja. Suukot/pusuttelu ja halaukset ovat ihania, kun ei tarvitse aina miettiä, että ne olisi vain seksin kerjäämistä/niiden pitäisi johtaa siihen, tai toinen loukkaantuu. Hellyys on tärkeämpi asia. Sen loppuminen on kaiken loppu.
Minä en koe henkistä läheisyyttä mieheni kanssa, mutta hän kokee minun kanssani. Miehen mielestä seksi kanssani on ihanaa ja että hän todella tuntee meidän olevan yhtä. Minä koen yksinäisyyttä harrastaessamme seksiä ja joskus joudun pidättemään itkua. Minusta tuntuu väärältä harrastaa seksiä ihmisen kanssa, jolle en uskalla olla oma itseni.
En silti halua pantata mieheltä seksiä, koska hän tuntee niin suurta onnea kanssani. Meillä on myös hellyyttä ja mies tekisi kaikkensa että minä olisin onnellinen. En vain tunne hänen kanssaan juuri mitään. Minulla on silti lämpimiä tunteita paljon ja olemme olleet niin kauan yhdessä, että olisin todella suruissani jos menettäisin hänet.
Vierailija kirjoitti:
Rakastelu on fyysistä rakkauden osoittamista, jos sitä ei ole, ei ole henkistä rakkauttakaan, joten parisuhde on ohi. Ei minulle ole koskaan tullut mieleenkään harrastaa seksiä jonkun kanssa jota en rakasta, jos huomaisin parisuhteessa itsestäni tälläisen asian, niin tottakai ottaisin avioeron enkä tuhlaisi molempien lyhyttä elämää rakkaudettomaan avioliittoon.
Siis oikeinko tosissasi väität, ettei voi olla henkistä rakkautta jos ei ole seksiä? Kuulkaa nyt viisasta kaikki aseksuaalit ja kyvyttömät, teidän tuntemanne rakkaus ei ole rakkautta!
Omassa avioliitossani loppui rakkaus. Muuta selitystä en tiedä sille, kun ex ei halunnut koskettaa, ei katsoa eikä edes puhua.
Vierailija kirjoitti:
Minä en koe henkistä läheisyyttä mieheni kanssa, mutta hän kokee minun kanssani. Miehen mielestä seksi kanssani on ihanaa ja että hän todella tuntee meidän olevan yhtä. Minä koen yksinäisyyttä harrastaessamme seksiä ja joskus joudun pidättemään itkua. Minusta tuntuu väärältä harrastaa seksiä ihmisen kanssa, jolle en uskalla olla oma itseni.
En silti halua pantata mieheltä seksiä, koska hän tuntee niin suurta onnea kanssani. Meillä on myös hellyyttä ja mies tekisi kaikkensa että minä olisin onnellinen. En vain tunne hänen kanssaan juuri mitään. Minulla on silti lämpimiä tunteita paljon ja olemme olleet niin kauan yhdessä, että olisin todella suruissani jos menettäisin hänet.
Älä nyt hyvä ihminen harrasta seksiä itku kurkussa! Luuletko, että sinua rakastava miehesi toivoisi tuollaista, jos saisi tietää ettet aidosti halua? Nyt enemmänkin miettimään, mikä on vialla kun sinusta tuntuu tuolta!
Vanha viisaus: kun seksi toimii parisuhteessa, sen osuus on suhteesta 10%, kun seksi ei toimi sen osuus parisuhteessa on 90%.
Jos kumpikaan ei pidä seksistä, niin mikäs siinä. Mutta jos toinen haluaa ja toinen ei halua, niin ajan myötä siitä tulee ongelma.
Olen nainen enkä ymmärrä miksi kukaan seksitön edes haluaa olla suhteessa seksiä haluavan kanssa ja päinvastoin. Itselleni seksitön suhde ei ole parisuhde.
Jos suhteeni päättyy, harrastan sooloseksiä hieromalla siitintäni
Ei tsrkoita.
Seksi ja läheisyys vain on ollut niin tärkeää että sen loppuminen tekee ahdistavan tyhjiön. Ilman jäävä kokee jäävänsä myös ilman rakkautta kun yksi sen osoittamistapa puuttuu.
Useimmat parit kyllä kärvistelevät yhdessä mutta puutteessa elävä on hyvin onneton (vaikka pihtari luulee muuta)
Kokeilkaapa astraalitantraseksiä niin homma korjautuu.
Puhumattakaan siitä, että toinen esim. on kipeä[/quote]
Meillä loppui seksi puolison sairastelun ja osittain myös ikääntymisen vuoksi. Olin itse silloin 40 - vuotias. Voin silti sanoa, että tämän kaiken olisi helpommin kestänyt, jos olisi saanut hellyyttä ja kosketusta, koska niihin olisi ollut ja on kykenevä. Seksi ei ole maailman tärkein asia, mutta läheisyys ja kosketus on. Olen tosin oppinut kanavoimaan seksuaalienergian itseäni ympäröiviin asioihin, omiin tekemisiin/harrastuksiin ja elämä on kovasti näin helpottunut. Rakastan puolisoani kuitenkin yli kaiken ja ero ei ole missään vaiheessa ollut vaihtoehto. Puhun kuitenkin vain omasta puolestani ja kaikille tämä ei sovi.
Ei ilman seksiä tarvitse olla kirjoitti:
Jos suhteeni päättyy, harrastan sooloseksiä hieromalla siitintäni
Mulle tuli jotenkin kauhean surullinen olo tästä.
Seksi on yksi ihmisen perustarpeista, mutta se ei ole velvollisuus.
Jos parisuhteesta loppuu seksi, oli syy mikä hyvänsä, niin siitä pitäisi puhua.