Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaaha. Zalandolle pitää nykyään heti maksaa tilauksensa. Aina vaan huonommaksi menee

Vierailija
20.05.2020 |

Ensin lähti maksutapa lasku, sitten sai varata tuotteet viikon ajaksi. Nyt tilausta ei voi enää tehdä ilmam että pitää välittömästi maksaa. Surkeaa.

Onko teillä sama juttu vai onko tämä henk.koht?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nettikauppatouhu johtaa vaatteiden laadun heikkenemiseen entisestään. Kehtaavat myydä täyttä lumppua ja luottavat, ettei kaikki jaksa kuitenkaan palauttaa huonolaatuista tuotetta. Itse ostan vaatteeni nykyään Lidlistä, siellä kun saa hypistellä tuotetta ennen ostopäätöstä ja hintalaatusuhde on nykymuodin parhaimmistoa. Pakettien roudailu edestakaisin ja postissa jonottelu muutaman kusisen teepaidan takia kuulostaa ajatuksenakin sellaiselta, että mulla ei ole aikaa siihen.

Enpä olis uskonut, että Lidl ja nykymuoti mainitaan samassa yhteydessä.

Vierailija
42/66 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät asiakkaat saa tilata laskulle, huonot ei.

Ei mene noin järkevästi tai sitten kerran/kaksi kuukaudessa tilaava ei ole vielä hyvä asiakas. Ja ei, en ole jättänyt laskuja maksamatta enkä ole juurikaan edes palauttanut. Toisaalta sekin on kyllä outoa, että jos asiakkaita aletaan rankaisemaan palauttamisen vuoksi, koska itse usein klikkaan tuotteita ensin ostoskoriin "muistiin" odottamaan ja niinhän tulee heti sähköpostia, että hei sinä, ostoskorissasi  on tuotteita jotka saatetaan myydä loppuun tmv eli tilaa äkkiä pois vaan, koska aina voit palauttaa ne helposti ja ihan ilmaiseksi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mäkään saa laskulla kun uutena tilaajana yritin tilata.

Joten en sit tilannut. Tilaan jostakin muualta missä lasku hyväksytään.

Ei se niin kivaa ole sikaa säkissä ostaa. Kuvat ei kerro tarpeeksi.

Ja minusta tilaamisen idea just on se, että saa kotiin nähtäväksi ja voi sitten päättää.

Ja sitähän ne itsekin mainostaa, että tilaa ja päätä vasta sitten. Itselleni on ilmaantunut kanssa tuo ihme ennakkolasku ja nyt sitten ekaa kertaa käytin sitä, koska kyseinen tuote oli jo kaikkialta muualta loppu ja ihan vtun kiva, nyt mä olen maksanut ja saanutkin tuotteen joka ei vttu edes ole se minkä tilasin vaan nuo lähetti mulle ihan eri tuotteen.. 

Ja jos tuo ennakkomaksu on jokin palauttajien "rangaistuskeino" niin näinhän sitä pysyy iänkaiken mustalla listalla, koska tosiaan palautan tuon tuotteen.

Vierailija
44/66 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi hankkia luottokortti. Jos firman kanssa tulee ongelmia, ovat ne luottokorttifirman ongelmia. Ei tarvitse puljata laskujen kanssa ja pohtia, mistä saa tilattua laskulle ja mistä ei.

Vierailija
45/66 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalandon sivulta kopioitu ->

Maksuvaihtoehdot:

Verkkokaupassamme ovat käytössä seuraavat maksutavat:

Maksukortti

PayPal

Verkkopankkisiirto

Zalando-etutili saldo

Lasku

Huomioithan, että voidaksemme tarjota mahdollisimman monipuolisen maksutapavalikoiman, tarkastamme asiakkaan tiedot jokaisen tilauksen yhteydessä. Tarjolla olevaan maksutapavalikoimaan vaikuttavat useat seikat, kuten luottokelpoisuus, aiempi maksukäyttäytyminen, omat luottokortin käyttörajoitukset sekä ostoskorin kokonaissumma. Kaikki maksutavat eivät näin ollen valitettavasti ole aina asiakkaan saatavilla.  Asiakaspalvelullamme ei valitettavasti ole mahdollisuuksia vaikuttaa maksutapojen saatavuuteen.

Vierailija
46/66 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä.

Juurikin tilasin takin laskulla. Myös 16 vuotias tyttäreni tilaa laskulla.

Sä olet sössinyt jotain, ettei suhun luoteta.

En ole sössinyt mitään. Kaikki pitämäni tuotteet olen maksanut ja ne mitä en ole olen palauttanut Zalandolle.

Jos kerran palauttaminen aiheuttaa tällaista niin miksi he eivät ala periä palautuskuluja? ei kai se nyt asiakkaan vika ole, jos palautus on ilmaista? Netistä tilattessa ei ole mitään varmuutta siitä ovatko tuotteet kuvan mukaisia tai ovatko ne oikeaa kokoa. En siis näe mitään väärää siinä, että olen joutunut palauttaman zalandolle usein. Ihme touhua. Pitäisikö asiakkaidem oikeasti pitää epäsopivat tuotteet vain jotta zalando saisi paljon myydyksi? Miten se edeleenkään on asiakkaan vika että nettikauppa tarjoaa ilmaiset palautuskulut?

Minäkö se tässä olen väärin tehnyt? täysin laillisesti olen toiminut.

Ap

Naivia ajatella, ettei palautuskuluja ole. Kyllä ne on, mutta piilotettu tuotteisiin.

Kyllä aikuisella ihmisellä pitäisi olla jonkin näköinen käsitys omasta kropasta. Onhan Zalandollakin seikkaperäiset ohjeet, kuinka mittaat itsesi ja sitten vertaat koko taulukoita.

Laillisesti olet toiminut ja niin hekin, vaikka sulla olisikin eri säännöt kuin muilla.

Ainoa vaan, että kaikista vaatteista ei ole kaikkia mittoja.

Osaan tilata perusvaatetta, kuten farkkuja ja paitoja helposti. Kenkien kohdalla on vaikea sanoa, istuvuus, varsinkin korkkareissa, vaihtelee hyvin paljon eri mallien välillä. Nyt yritin tilata takkia, ja koska kaikkia mittoja ei ollut saatavilla, palautukseen meni, koska olivat liian lyhyitä, vaikka mallin päällä näyttivät laskeutuvan oikeaan kohtaan. Sitä pituutta ei edes mainita niissä mittataulukoissa. Pitääkö mun olettaa, että pituus muuttuu samassa suhteessa esim. rinnanympäryksen kanssa eri kokojen välillä?

Vierailija
47/66 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä sarjapalauttelijoita. Yhdeksän vuotta nettishoppailua takana, enkä ole joutunut palauttamaan kertaakaan tilaamiani tuotteita. Aina kaikki vaatteet ja kengät ovat istuneet hyvin.

No, oletpa onnekas, kertakaikkiaan! Itse ostan Zalandon kautta paljonkin ja palautan myöskin, ellei tuote vastaa prikulleen odotusta tai on muuten epäsopiva. Ja siihen minulla on oikeus. Kenkiäkin tilaan aina kaksi kokoa, koska  ei ikinä voi tietää, onko koko 36 tai 37 sopivampi. 

Vierailija
48/66 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette maksa luottokortilla?

Jos joutuu palauttamaan, niin hyvittävät suoraan sille.

Luottokortti laskun voi sitten maksaa heti pois

Vierailija
49/66 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä eroaa siitä, että ottaa tavallisesta vaateliikkeestä kotisovitukseen vaatteita?

Kyllähän ne silloinkin pitää maksaa ja tuotteet palautettuaan saa rahat niistä palautetuista takaisin.

Tekeekö tätä joku? Omalle kohdalle ei ole sattunut koskaan. Olin 13 vuotta vaateliikkeessä töissä, eikä kukaan koskaan edes ehdottanut vaihtoehtoa.

N48

Teen laatenvaatteiden kohdalla noin. Lapset sovittaaa kotona ja aika usein niille ei kelpaa minun valitsemat. Mutta eivät käy itsekään shoppailemassa ja jos käyvät niin löytävät aina sen kalleimman vaatteen. Ja kerran omien housujeni kanssa, koska ne tuli seuraavana päivänä 70% alennukseen. Ärsytti niin, että palautin ne housut. Ostin sitten samat sillä 70% alennuksella. Ja provosoivasti samasta liikkeestä. En tiedä olinko sen jälkeen tyytyväinen asiakas vai tyytymätön.

Vierailija
50/66 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä avoimia laskuja siellä, jos sen takia ei anna tilata enempää tuotteita laskulla?

Onko teidän tilauksen arvo monta sataa euroa? Silloin se ei välttämättä hyväksy laskua, tai jos tilauksella on jonkin Zalandon yhteistyökumppanin toimittamia tuotetilauksia, firma joka ei hyväksyisi laskuja?

Muuten tuon laskun ottaminen pitäisi olla mahdollista, ellette sitten tilaile sieltä kamalasti kamaa ja palauta yli 3/4 kaikesta tilaamastanne. Joskushan noi saattaa epäillä että jotkut hlöt ottaa vain vaatteista kuvat blogiin tai instagramiin, ja siksi säätävät mahksuehtoja pois käytöstä.

Vierailija
51/66 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nettikauppatouhu johtaa vaatteiden laadun heikkenemiseen entisestään. Kehtaavat myydä täyttä lumppua ja luottavat, ettei kaikki jaksa kuitenkaan palauttaa huonolaatuista tuotetta. Itse ostan vaatteeni nykyään Lidlistä, siellä kun saa hypistellä tuotetta ennen ostopäätöstä ja hintalaatusuhde on nykymuodin parhaimmistoa. Pakettien roudailu edestakaisin ja postissa jonottelu muutaman kusisen teepaidan takia kuulostaa ajatuksenakin sellaiselta, että mulla ei ole aikaa siihen.

Tottahan se on, valitettavasti. En ole ylläolevan kommentin kirjoittaja, mutta olen tehnyt saman havainnon. Tilasin usean vuoden ajan kaikki käyttövaatteet nettikaupoista, pääsääntöisesti Nellyltä ja Zalandolta. Viimeisimmillä tilauskerroilla tuotteiden laatu on ollut pääsääntöisesti ala-arvoinen. Yritin tilata ihan perus käyttövaatetta: valkoisia t-paitoja, toppeja, paitoja jne. Kankaat olivat niin ohuita, että ne kuulsivat läpi, saumat viimeistelemättömiä, lankoja repsottaa siellä täällä, materiaalit halpoja muovikuituja. Vaikka paidan hinta olisi 20e!

Lidl on niitä harvoja paikkoja, joista voi löytää kohtuuhinnalla luonnonkuiduista valmistettuja vaatteita: 100%puuvillaa, villaa, kashmirvillaa, jopa silkkiä. Kankaat ovat huomattavasti parempilaatuisia kuin esim. NLY -merkin ja ne eivät mene pesussa miksikään. Tiedän itsekin, että tämä kuulostaa ihan hullunkuriselta, mutta iso osa vaatteistani on nykyään Lidlistä.

Vierailija
52/66 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä sarjapalauttelijoita. Yhdeksän vuotta nettishoppailua takana, enkä ole joutunut palauttamaan kertaakaan tilaamiani tuotteita. Aina kaikki vaatteet ja kengät ovat istuneet hyvin.

No, oletpa onnekas, kertakaikkiaan! Itse ostan Zalandon kautta paljonkin ja palautan myöskin, ellei tuote vastaa prikulleen odotusta tai on muuten epäsopiva. Ja siihen minulla on oikeus. Kenkiäkin tilaan aina kaksi kokoa, koska  ei ikinä voi tietää, onko koko 36 tai 37 sopivampi. 

Sama täällä, etenkin tennareissa heittelee tosi paljon koot koska valmistusmaat vaihtelevat, joudun usein kokeilemaan 36,5, 37 tai 37,5 kokoja.

Huomasin että erään hyvän vaatemerkin puserot tehtiin aiemmin jossain eri Aasian maassa kuin aiemmin, ja koot suurenivat eli aiemmin tilamaani M vastasikin yllättäen kokoa L, joten siinä on vaikea arvailla että jos tilaan sen uudelleen pienempänä eli S:nä että saanko seuraavalla kerralla sen vanhan pienemmän S:n vai uuden isomman S:n.

Vierailija
53/66 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan se on, valitettavasti. En ole ylläolevan kommentin kirjoittaja, mutta olen tehnyt saman havainnon. Tilasin usean vuoden ajan kaikki käyttövaatteet nettikaupoista, pääsääntöisesti Nellyltä ja Zalandolta. Viimeisimmillä tilauskerroilla tuotteiden laatu on ollut pääsääntöisesti ala-arvoinen. Yritin tilata ihan perus käyttövaatetta: valkoisia t-paitoja, toppeja, paitoja jne. Kankaat olivat niin ohuita, että ne kuulsivat läpi, saumat viimeistelemättömiä, lankoja repsottaa siellä täällä, materiaalit halpoja muovikuituja. Vaikka paidan hinta olisi 20e!

Lidl on niitä harvoja paikkoja, joista voi löytää kohtuuhinnalla luonnonkuiduista valmistettuja vaatteita: 100%puuvillaa, villaa, kashmirvillaa, jopa silkkiä. Kankaat ovat huomattavasti parempilaatuisia kuin esim. NLY -merkin ja ne eivät mene pesussa miksikään. Tiedän itsekin, että tämä kuulostaa ihan hullunkuriselta, mutta iso osa vaatteistani on nykyään Lidlistä.

Ei se hullulta kuulosta että joku ostaa vaatteita Lidlistä, mutta se että sanoo niitä muodikkaiksi, on  seinähullua...

Vierailija
54/66 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkkamaukan kaikki vaatteet ovat nykyään muodottomia ja se puuvilla haisee oudolle eltaantuneelle jopa pesun jälkeen kun on ollut kaapin hyllyllä yli pari viikkoa. Joskus jopa oksennukselle. Oletteko huomanneet saman?

Ne Premium Quality-sarjan vaatteet ovat käyttökelpoisia, en kutsuisi niitä tosin Premiumeiksi vaan ihan normi laaduksi jonka oletan saavani vastineeksi rahalleni.

Vierailija
55/66 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihenhän se on menossa, että asiakkaita profiloidaan nettikaupoissa tulotason ja ostokäyttäytymisen mukaan. On eri kastien väkeä- osa saa laskulle, osa saa palauttaa maksuttomasti ja osalle ei myönnetä mitään etuja, aleja tai oikeuksia. Kivijalkamyymälässä tällainen katsottaisiin syrjinnäksi, mutta netissä siitä tulee normaalia käytäntöä.

"Parsaman mukaan verkkokaupat luokittelevat yksittäisten asiakkaiden kannattavuutta.

Asiakkaan arvoon kaupan näkökulmasta vaikuttavat vaikuttavat muun muassa se, miten usein hän käy ostoksilla, kuinka kauan edellisestä ostosta on ja miten paljon asiakas rahaa käyttää. Lisäksi kauppa arvioi, miten paljon asiakkaan hankintaan ja esimerkiksi palautuksiin on kulunut rahaa."

Kaupan näkökulmasta yksi ratkaisu voisi olla henkilökohtainen hinnoittelu. Sama mekko voisi maksaa paljon palauttavalle tilaajalle enemmän kuin kaupan logistiikkaketjua vähemmän kuormittavalle.

– Asiakkuuden arvo vaihtelee: mitä enemmän ostat, sitä halvemmalla saat.

Leevi Parsama uskoo, että henkilökohtainen hinnoittelu tulee myös kuluttajakauppaan, mutta ei kertarysäyksellä."

Vierailija
56/66 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se hullulta kuulosta että joku ostaa vaatteita Lidlistä, mutta se että sanoo niitä muodikkaiksi, on  seinähullua...

Nyt on siis kyse ihan peruskäyttövaatteesta: valkoisista t-paidoista, alustopeista jne. eikä mistään muotiluomuksista. Takit, mekot, kengät ja laukut ostan yhä muualta.

Vierailija
57/66 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on seurausta siitä kun et osaa maksaa laskujas ajoissa. Zalandolla on semmonen rekisteri johon joutuu nää myöhässä maksajat jotka odottaa sen huomautuksen tai pari ennen ku maksavat tai sitte ne jotka palauttaa lähes joka tuotteen.

Eli ihan oma syy. Itse eilen tilasin eikä tarvinnu maksaa heti.

Vierailija
58/66 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on seurausta siitä kun et osaa maksaa laskujas ajoissa. Zalandolla on semmonen rekisteri johon joutuu nää myöhässä maksajat jotka odottaa sen huomautuksen tai pari ennen ku maksavat tai sitte ne jotka palauttaa lähes joka tuotteen.

Eli ihan oma syy. Itse eilen tilasin eikä tarvinnu maksaa heti.

Olen viimeisen vuoden aikana palauttanut jotain lähes joka tilauksesta ja laskutkin maksanut eräpäivän jälkeen. Vielä sain laskulle.

Mä luulen, että kyseessä on tää korona-aika.

Vierailija
59/66 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tilannut zalandolta yhteensä 9 kertaa (jokaisessa tilauksessa ollut 1-4 tuotetta) ja palauttanut kaikkiaan 2 tuotetta. Toisella kerralla kengät eivät istuneet ollenkaan enkä halunnut seitsemänkympin hintaisia huonon tuntuisia kenkiä pitää, toisella kerralla taas vaate oli aivan väärän kokoinen vaikka katsoin kaikki mitat ja asiakkaiden arvostelut samasta vaatteesta myös ulkomaalaisilta Zalandon sivuilta. Tämän toisen palautuksen jälkeen laskulla maksu evättiin. Olen aina maksanut kaikki laskut ajallaan, noutanut pakettini eikä ole maksuhäiriömerkintöjä.

Enpä ole tuon jälkeen enää tilannut mitään.

Vierailija
60/66 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valitsen yleensä useampia vaatteita ja saatan ottaa samasta kaksi eri kokoa jos mietityttää sopivuus. Laskun summa tällä tyylillä helposti yli 500€ ja ainakin puolet palautan joka kerta. Aina olen laskulla saanut, mutta vain yhden tilauksen kerrallaan, jos edellinen maksamatta, toista laskua en saa.

Minusta lasku on paras, koska siinä voi heti vähentää palautetut vaatteet summasta. Jos maksaa kortilla, niin Zalando hyvitys on niin hidas, että joutuu luottokoritn laskun maksamaan turhaan ensin ja hyvitys tulee seuraavalle kuulle vasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi