Jaaha. Zalandolle pitää nykyään heti maksaa tilauksensa. Aina vaan huonommaksi menee
Ensin lähti maksutapa lasku, sitten sai varata tuotteet viikon ajaksi. Nyt tilausta ei voi enää tehdä ilmam että pitää välittömästi maksaa. Surkeaa.
Onko teillä sama juttu vai onko tämä henk.koht?
Kommentit (66)
Ihmettelen näitä sarjapalauttelijoita. Yhdeksän vuotta nettishoppailua takana, enkä ole joutunut palauttamaan kertaakaan tilaamiani tuotteita. Aina kaikki vaatteet ja kengät ovat istuneet hyvin.
Minulla sama, luottotiedot ja raha-asiat kunnossa.. tein zalandolle tilin pari vuotta sitten ja ei onnistunut lasku silloin. Olisin nyt talvella tilannut toppatakin eikä onnistunut lasku vieläkään. Nyt keväällä yritin tilata kesämekkoa niin ei vieläkään onnistu laskulla tilaaminen. Kyseiset tuotteet tilasin (ja myös tyytyväisenä pidin) sitten muualta, jossa lasku onnistuu ilman muuta. Minun osalta zalando on nähty ja en enää aio sieltä tilaamista edes yrittää!
Todella outoa. Onkohan menossa konkurssiin?
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni työskentelee (ulkomailla) eräässä finanssialan firmassa joka analysoi ostajien henkilökohtaista maksukykyä nettiostoksia tehdessä ja sen perusteella antaa reaaliaikaisesti kullekin ostajalle x määrän maksutapoja valittavaksi. Jos raha-asiat on kunnossa saat maksaa laskusi myöhemmin - ja toisinpäin. Ystäväni mainitsi myös että on järkyttävää mitä kaikkea nuo firmat meistä tietävät.. En kysynyt tarkemmin koska en ehkä halua edes tietää..
Minusta eivät ainakaan tunnu tietävän sitä, että tililläni on säätössä paljon rahaa ja luottotietoni ovat kunnossa.
Mutta eivät vaan anna laskua. Kun menen normaalisti kauppaan maksukykyäni ei koskaan epäillä vaan saan palveluakin aina vähän liiankin kanssa.
Mutta se ei ehkä ole mun tappioni.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä eroaa siitä, että ottaa tavallisesta vaateliikkeestä kotisovitukseen vaatteita?
Kyllähän ne silloinkin pitää maksaa ja tuotteet palautettuaan saa rahat niistä palautetuista takaisin.
Tekeekö tätä joku? Omalle kohdalle ei ole sattunut koskaan. Olin 13 vuotta vaateliikkeessä töissä, eikä kukaan koskaan edes ehdottanut vaihtoehtoa.
N48
Luottotietoni ovat kunnossa. Ei ole ollut koskaan mitään häikkää niissä.
Mitä zalando edes hyotyy siitä jos maksan tilauksen heti? Kun palautan niin eivät he maksustani peri palautuskuluja kuitenkaan. Ei siis ole mitään merkitystä maksanko tuotteet heti vai laskulla. Olen edelleenkin palauttanut aina kun en ole tuotetta pitänyt. Siksi vaikuttaa siltä että olen vain satunnaisesti valikoitunut asiakkaaksi jolta laskuvaihtoehto on otettu pois. Koska onhan niitä epärehellisiä. Näin zalando voi edes hieman minimoida varkaat. Minä en ole varas, ja harmittaa että olen ilmeisesti vain siksi, että olen joutunut palauttamaan usein, koska tuotteet ovat olleet epäsopivia. Ehkä joillekin onnekkaille ei käy niin ja voivat hyvillä mielin pitää tuotteet. En minä huvikseen tai piruuttani ole palauttanut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä.
Juurikin tilasin takin laskulla. Myös 16 vuotias tyttäreni tilaa laskulla.
Sä olet sössinyt jotain, ettei suhun luoteta.
En ole sössinyt mitään. Kaikki pitämäni tuotteet olen maksanut ja ne mitä en ole olen palauttanut Zalandolle.
Jos kerran palauttaminen aiheuttaa tällaista niin miksi he eivät ala periä palautuskuluja? ei kai se nyt asiakkaan vika ole, jos palautus on ilmaista? Netistä tilattessa ei ole mitään varmuutta siitä ovatko tuotteet kuvan mukaisia tai ovatko ne oikeaa kokoa. En siis näe mitään väärää siinä, että olen joutunut palauttaman zalandolle usein. Ihme touhua. Pitäisikö asiakkaidem oikeasti pitää epäsopivat tuotteet vain jotta zalando saisi paljon myydyksi? Miten se edeleenkään on asiakkaan vika että nettikauppa tarjoaa ilmaiset palautuskulut?
Minäkö se tässä olen väärin tehnyt? täysin laillisesti olen toiminut.Ap
Naivia ajatella, ettei palautuskuluja ole. Kyllä ne on, mutta piilotettu tuotteisiin.
Kyllä aikuisella ihmisellä pitäisi olla jonkin näköinen käsitys omasta kropasta. Onhan Zalandollakin seikkaperäiset ohjeet, kuinka mittaat itsesi ja sitten vertaat koko taulukoita.
Laillisesti olet toiminut ja niin hekin, vaikka sulla olisikin eri säännöt kuin muilla.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vaan. Loppuu se turhanpäiten tilailu ja palauttelu. Pitäisi tehdä palautuksesta maksullista myös kaikkialla.
Mikä logiikka tässä on takana? Korkeintaan luotottomat ja persaukiset ihmiset jättävät osan tilauksista tekemättä, kyllä jo maksetut tuotteetkin on mahdollista palauttaa. Itse maksan aina suoraan ja palautan aika paljon.
Palauttaminen muuten oli joskus aikoinaan monissa paikoissa maksullista, siitä luovuttiin kannattamattomana.
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama, luottotiedot ja raha-asiat kunnossa.. tein zalandolle tilin pari vuotta sitten ja ei onnistunut lasku silloin. Olisin nyt talvella tilannut toppatakin eikä onnistunut lasku vieläkään. Nyt keväällä yritin tilata kesämekkoa niin ei vieläkään onnistu laskulla tilaaminen. Kyseiset tuotteet tilasin (ja myös tyytyväisenä pidin) sitten muualta, jossa lasku onnistuu ilman muuta. Minun osalta zalando on nähty ja en enää aio sieltä tilaamista edes yrittää!
Lasku vaatii hetun, ootko antanut?
Itse olen maksanut Zalandon tilaukset heti paypalin kautta, mutta viime viikolla kassa antoi ainoaksi maksutavaksi siirtomaksun? En sitten tilannut.
Vaihtelee. Uudet asiakkaat ja sellaiset jotka ei ole paketteja hakenut, joutuu välillä maksaa laskulla.
Itsekin tilasin muualta kun olisin tilannut eri kokoja, enkä jaksa sitä raharumbaa palautuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä eroaa siitä, että ottaa tavallisesta vaateliikkeestä kotisovitukseen vaatteita?
Kyllähän ne silloinkin pitää maksaa ja tuotteet palautettuaan saa rahat niistä palautetuista takaisin.
Eikö ne vaatteet yleensä hae itse paikan päältä ja silloin näe ne?
En kyllä ole tuollaisesta koskaan kuullutkaan.
Se, että et ole sellaisesta kuullut, ei tarkoita, etteikö sellaista olisi olemassa. Palvelun tarkoitus on siis sovittaa hikisen kopin sijaan oman kodin rauhassa ilman, että myyjä hönkii niskan takana.
Voisiko kyse olla siitä, että Zalandolla on kassa tyhjänä, ja yrittävät saada nyt mahdollisimman monen maksamaan etukäteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasku vaatii hetun, ootko antanut?
Kyllä olen.
Tämä nettikauppatouhu johtaa vaatteiden laadun heikkenemiseen entisestään. Kehtaavat myydä täyttä lumppua ja luottavat, ettei kaikki jaksa kuitenkaan palauttaa huonolaatuista tuotetta. Itse ostan vaatteeni nykyään Lidlistä, siellä kun saa hypistellä tuotetta ennen ostopäätöstä ja hintalaatusuhde on nykymuodin parhaimmistoa. Pakettien roudailu edestakaisin ja postissa jonottelu muutaman kusisen teepaidan takia kuulostaa ajatuksenakin sellaiselta, että mulla ei ole aikaa siihen.
Saa laskulle, jos palauttaa aina kaiken ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Saa laskulle, jos palauttaa aina kaiken ei saa.
Ei kyllä pidä paikkaansa, jos ei ole edes tilannut sieltä aiemmin ja siltikään ei saa laskulle (lisäksi luottotiedot kunnossa). Joku muu syy tässä täytyy olla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet huono asiakas. Soita aspaan ja räyhää niin saat laskun. Itselle laitettiin kun huusin 10 minuuttia. Meni likka hiljaseks ja pyys esimiestä laittamaan laskun :D
Entä jos olisit vain pyytänyt nätisti?
Ei auttanut, soitin ensin 2 kertaa kiltisti. Kun vaadin esimiestä paikalle, irtosi lasku.
Onko sun nimi Karen?
Joku kysyi eikö minulla ole raha tilillä kun pitää laskulle saada, niin tosiaan saatan selailla zalandon.sivuja puhelimella kun olen muualla kuin kotona. Mulla ei ole mitään virustorjuntaa puhelimessa, joten en uskalla käyttää verkkopankkia kuin kotikoneella. Siksi olisi kiva jos pystyisi vielä varaamaan tuotteet ja maksaa viikon sisällä. Tämä oli mahdollinen vielä muutama kk sitten. Nytkin olisi ollut yhdet kengät mitkä olisin halunnut varata ja maksaa myöhemmin mutta ei.
Ap
Ystäväni työskentelee (ulkomailla) eräässä finanssialan firmassa joka analysoi ostajien henkilökohtaista maksukykyä nettiostoksia tehdessä ja sen perusteella antaa reaaliaikaisesti kullekin ostajalle x määrän maksutapoja valittavaksi. Jos raha-asiat on kunnossa saat maksaa laskusi myöhemmin - ja toisinpäin. Ystäväni mainitsi myös että on järkyttävää mitä kaikkea nuo firmat meistä tietävät.. En kysynyt tarkemmin koska en ehkä halua edes tietää..