Arvostettu/suosittu kaupunki jota inhoatte?
Kommentit (359)
Vierailija kirjoitti:
Pariisi. En nyt sitä niin inhoa, mutta se on täynnä ryysykauppoja, rafloja ja nähtävyyksiä. Normaaliin elämään kuuluvia asioita en löydä. Normaali supermarketti on kaupungin ulkopuolella, verkkokaupan tapainen hiukankin suurempi elektroniikkamyymälä loistaa poissaolollaan yms..
Pariisi -ylihehkutettu enkä tajua miksi, joo Eifelistä oli ihan kiva näkymä, mitä muuta? Tylyt ja kielitaidottomat ihmiset ja paskaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teneriffa.
Manner-Espanjassa asuneena en voinut kuin ihmetellä sitä paikallisten suhtautumista turisteihin. Todella nuivaa käyttäytymistä heti lentokentältä lähtien. Turisteja katsotaan kuin idiootteja. :(
En enää mene saarille.
Olen käynyt monta kertaa, mutten tiennyt, että Teneriffa on kaupunki.
En jaksanut eritellä koko saarta tähän.
Kävin lukuisissa kaupungeissa/kylissä kyseisellä saarella, aina sama nuiva vastaanotto. Bilekeskuksissa jaksoivat edes vähän esittää, mutta muuten sama liukuhihnameininki.
Jännä, mäkin oon asunut Manner-Espanjassa ja puhun Espanjaa, kokemus teneriffalaisista tosi ystävällinen. Erityisen iloisen ja yllättyneen vastaanoton saa kun puhuukin vaaleana sinisilmäisenä sujuvaa espanjaa. En tosin noissa bile/lomahelveteissä ole oleillut vaan paikoissa, jossa pyörii paikallinen arki.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on todella ikäviä kokemuksia Porista. Kaupunkina jotenkin menisi, mutta ihmisten puolesta ei.
Näinhän se varmaan on, jos ei ole täälläpäin syntynyt. Silloin oppii pienestä pitäen, että Porin seudulla ihmiset eivät paljon asioita kaunistele. Itse en voinut sietää Joensuussa asuessani täkäläisten teennäisyyttä ja salakavaluutta. Totta kai Porin seudullakin valehtelijoita ja feikkejä piisaa, mutta Joensuussa se oli paikallinen tapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki suurkaupungit, mukaan lukien Helsinki. Inhoan vain ruuhkia yli kaiken, niin siksi.
Helsinkihän on pikkukylä, jos palstan kosmopoliitti-wannabeihin on uskominen...
Joo tiedän, mutta täältä maalta katsoen se on suurkaupunki.
Joku mainitsi Rooman ja tungokset. Roomassa löytyy valtavasti uskomattomia katuja ja paikkoja, joissa on hyvin rauhallista. Toisella Rooman-reissullamme emme käyneet missään suosikkikohteessa vaan nautimme vain ihanista kaduista, jäätelöstä ja kirkoista.
Itselleni on ollut pettymys New York. En löytänyt sieltä itselleni mitään, kaunista on niin kovin vähän, ts. ei mitään nähtävää.
Porvoo. Ravintolat ylihintaisia ja kehnotasoisia, heinäkuussa kaikkialle hirveä jono, kaupunginmuseon esillepano järkyttävän vanhanaikainen,
pikkuputiikeissa myydään jotain kiinakrääsää paikallisten käsitöiden sijaan, kello viiden jälkeen kaikki on kiinni, keskustan paraatipaikalla todella kulahtanut ja luotaantyöntävä Citymarket ja yöpyminen vanhassa kaupungissa maksaa useita satoja euroja lapsiperheelle.
Las Vegas. Ahdistava paikka monessa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki suurkaupungit, mukaan lukien Helsinki. Inhoan vain ruuhkia yli kaiken, niin siksi.
Helsinkihän on pikkukylä, jos palstan kosmopoliitti-wannabeihin on uskominen...
Helsingissä on suurinta lähinnä ego.
Vierailija kirjoitti:
Las Vegas. Ahdistava paikka monessa suhteessa.
Järjellä kun miettii, niin keskellä autiomaata sijaitseva uhkapelikaupunki on kaikkea muuta kuin mukava matkakohde.
Joo, yhden yön voi elää jollain metatason läpällä, mutta mikään ei ole kamalampaa kuin herätä Vegasista aamulla, ja nähdä peliongelmaiset klo 7 rulettipöydässä ja väsyneet prostituoidut juomassa tärisevin käsin aamukahvejaan ja vetämässä röökiä kadunkulmissa. Että sinne minäkin sitten rahani kaadoin, jonkun Trumpin taskuihin 😔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampere. Aivan järkyttävä jun ttila joka jämähtänyt jonnekin ysärille.
Samaa aioin ehdottaa. Asuin Tampereella 90-lunun lopusta 2008 vuoteen enkä todellakaan kaipaa takaisin!
Sinähän olet lähtenyt täältä silloin kun kaupunki oli aivan parhaimmillaan. Näkisit minkälainen sotku se on nykyisin! Kunhan ratikka joskus valmistuu, saisivat laittaa linjat kulkemaan vain kaupungista poispäin, kun ei keskustaan halua kukaan mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pariisi. En nyt sitä niin inhoa, mutta se on täynnä ryysykauppoja, rafloja ja nähtävyyksiä. Normaaliin elämään kuuluvia asioita en löydä. Normaali supermarketti on kaupungin ulkopuolella, verkkokaupan tapainen hiukankin suurempi elektroniikkamyymälä loistaa poissaolollaan yms..
Pariisi -ylihehkutettu enkä tajua miksi, joo Eifelistä oli ihan kiva näkymä, mitä muuta? Tylyt ja kielitaidottomat ihmiset ja paskaa ruokaa.
Totta on, että Pariisissa olen saanut ihan ihmeellisen huonoa ruokaa muka ihan tavallisissa ravintoloissa. Englantilaista ruokaa aina haukutaan, mutta pubeissa nyt kuitenkin aina saa ihan syötävää ruokaa jos ruokatarjoilu on. Ranskassa ei todellakaan.
Tukholma
>no joo, vanha kaupunki on tavallaan ok, mutta ei niin ihmeellinen, kun hehkutetaan
>muuten on jotenkin 70-lukumaista betonirakennelmaa keskustan eri puolilla
>ei kummempia puistoja ainakaan siellä, missä itse on kuljeskellut
Vierailija kirjoitti:
Minäkin sanon Pariisi. Paikalliset ovat töykeitä eikä englanniksi tahdo saada palvelua. Olen kyllä opiskellut lukiossa vähän ranskaa eli vaikka ruokalistan pystyn lukemaan ranskaksi mutta itse puhuminen on vaikeampaa kun ei ole käyttänyt kieltä oikeastaan ollenkaan lukion jälkeen. Monesti ihan turistien suosimissakin paikoissa joita turistit oikeasti pitävät pystyssä yrityksiin tuomallaan rahalla, ollaan töykeitä ja näytetään peittelemättä että ärsyynytyvät turisteista. Aika ylimielinen asenne kun monelle ne turistien tuomat rahat takaa toimeentulon.
Voi herrantettas sentään, eikö Ranskassa puhuta sulle englantia. Kyllä mun mielestä Lontoo on paskin paikka kun ne puhunut mulle ranskaa.
Pariisista sekä pidän että inhoan. Tykkään tunnelmasta, boheemiudesta, huikean kauniista rakennuksista, Seinesta jne. Inhoan sen kalleutta, huijaavia ihmisiä. Taksikuskit ovat pahimpia. Lontoosta taas pidän, paljon mielekästä nähtävää ja loputtomasti tekemistä, edullinen shoppailijalle, edullinen ja luotettava taksi. Rooman suhteen myös kahtiajakoiset tunnelmat. Ihana tunnelma ja historialliset nähtävyydet, muuten epärehellistä, likaista ja liikenne on tosi rasittava ja äkkiarvaamaton ihan jalankulkijanakin. Amsterdam oli musta ihana, tosin en ehkä pitkään viihtyisi, koska kallis ja näkeminenkin loppuisi. Mutta jotenkin jännä tunnelma, kanaaliristeilyt, ihanat rakennukset, keskusta ja laitapuolet kiinnostavia, kivaa shoppailtavaa ja pitihän se Punaisten lyhtyjen aluekin nähdä. Se on mielestäni hauska ja todellakin nähtävyys. Ei sillä tavalla mikään naisten alistuspaikka tms.
New York. Liian iso, ruuhkainen, korkea, kivinen ja lasinen minun makuuni. Euroopan isoissa kaupungeissa olen kyllä viihtynyt, myös niissä tässä ketjussa haukutuissa. Makuasioista, tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Poria markkinoidaan kansainvälisenä merenrantakaupunkina.
Asuin Porissa useamman vuoden, eikä kansainvälisyys näkynyt muuten kuin kuin keskustan ostarilla mä my miesten merkeissä. Merenranta on 20km kaupungista poispäin.
Kamala paikka. Ei enää ikinä Poriin.
Asuin lapsuuteni Porissa ja olen kyllä kanssasi samaa mieltä - mutta en tiedä mikä siinä, on kun saman tien alkaa silti kismittää, jos muut kuin porilaiset haukkuvat Poria.
Helsinki. Ihmiset on p*rseestä. Hirveetä name droppingia, yritetään hyötyä jokaisesta uudesta tuttavuudesta ja sit on se ns. kerma joka koostuu entisistä miss helsinki pimuista.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on todella ikäviä kokemuksia Porista. Kaupunkina jotenkin menisi, mutta ihmisten puolesta ei.
Se ei ole arvostettu tai suosittu paikka.
Berliini. Kävin viime talvena ensimmäistä kertaa, odotin paljon ja ehkä siksi petyin. Kokemus olisi tietysti voinut olla eri kesällä. Mutta tuskin se pelkästään siitäkään johtui, monessa paikassa käynyt talvella ja tykännyt. Berliini oli jotenkin harmaampi ja elottomampi kuin olin kuvitellut.
Pariisi, rottia paikat täynnä. Epäsiisti. Olin 3kk töissä siellä. Vaikka puhunkin ranskaa niin silti jotenkin tympeä ilmapiiri. Onhan ne museot ym kivoja, mutta jos kaikki muu on sontaa sen ympärillä.