Endometrioosi ja raskaaksi
Onko joku tullut luomusti raskaaksi, vaikka sairastaa endometrioosia? Minulla on endo ja haluaisin äidiksi. Jätin hormonit muutama kuukausi sitten ja nyt minulla on kipuja joka päivä.
(Endoni on laaja ja ärhäkkä. Edes leikkauksessa ei saatu kaikkea poistettua, kun kylvö on niin syvää ja suurella alueella, sanoi lääkäri.)
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös endometrioosi, jota on leikattu (eikä tosiaan saatu kaikkea pois). Tulin 4 kuukaudessa luomusti raskaaksi. Tsemppiä ap!
Kiitos! Oliko sinulla endoa munasarjoissa? Minulla on ja pelottaa, että munasolujen laatu on heikentynyt tai munanjohtimet ovat tukossa..
Ap
Tulin kerran luomusti raskaaksi, 6v kuluttua siitä kun oltiin jätetty ehkäisy pois. Mutta en saanut lasta kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös endometrioosi, jota on leikattu (eikä tosiaan saatu kaikkea pois). Tulin 4 kuukaudessa luomusti raskaaksi. Tsemppiä ap!
Kiitos! Oliko sinulla endoa munasarjoissa? Minulla on ja pelottaa, että munasolujen laatu on heikentynyt tai munanjohtimet ovat tukossa..
Ap
Oli, molemmissa munasarjoissa endometriooma ja muuallakin endometrioosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kannattaa käydä tsekkauttamassa tuo munanjohimien aukiolo, se on ihan helppo toimenpide (ainakn, jos ovat auki). Turhaa sitä on arvailla, ovatko tukossa vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kannattaa käydä tsekkauttamassa tuo munanjohimien aukiolo, se on ihan helppo toimenpide (ainakn, jos ovat auki). Turhaa sitä on arvailla, ovatko tukossa vai ei.
Ahaa, en ole kuullutkaan. Miten se tehdään?
Ap
Kivut ei sitten lopu raskauden myötä, että älä ainakaan tästä syystä lapsia tee, että joku niin on väittänyt että synnytys ne kivut vie...
Lääkäri sanoi, että lapsia kannattaa yrittää heti, joten aloitimme kesken opintojeni. Kolme lasta vuoden ikäeroilla ja sen jälkeen ei enää onnistunut. Kohdun poisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ahaa, en ole kuullutkaan. Miten se tehdään?Ap
Olen eri, jolle kyseisen toimenpide tehtiin joku aika sitten. Ultraäänessä kohtuun ruiskutetaan keittosuolaliuosta ja katsotaan, kulkeeko se munasarjoihin vai ei.
Pyydä lääkäriltä Clomifen-resepti. Lisää mahdollisuuksiasi raskauteen. Tsemppiä tulevaan.
T: tuntematon
Kiitos kommenteista, olen otettu! Erityisesti kiinnostaa edelleen, että kuinka nopeasti tulit raskaaksi endon kanssa.
Ap
Sukulaiseni hedelmöityshoitojen avulla, mutta vaikeaa oli eikä toisesta lapsesta ole toivoa.