Arvostettu/suosittu kaupunki jota inhoatte?
Kommentit (359)
Peking ehkä, mutta ei se sen kaupungin vika ole, se olisi todella mielenkiintoinen, mutta kun siellä ei meinaa pystyä hengittämään kun ilma on niin huono.
Bryssel oli aika ankea paikka, mutta en tiedä onko se arvostettu. Ehkä EU-piireissä.
Berliini. Täysin mitäänsanomaton, ylihypetetty paikka.
Teneriffa.
Manner-Espanjassa asuneena en voinut kuin ihmetellä sitä paikallisten suhtautumista turisteihin. Todella nuivaa käyttäytymistä heti lentokentältä lähtien. Turisteja katsotaan kuin idiootteja. :(
En enää mene saarille.
Pariisi. En voi sanoa että inhoaisin mutta ei tehnyt positiivista vaikutusta. Ihmisten kolea asenne.
Vierailija kirjoitti:
Teneriffa.
Manner-Espanjassa asuneena en voinut kuin ihmetellä sitä paikallisten suhtautumista turisteihin. Todella nuivaa käyttäytymistä heti lentokentältä lähtien. Turisteja katsotaan kuin idiootteja. :(
En enää mene saarille.
Olen käynyt monta kertaa, mutten tiennyt, että Teneriffa on kaupunki.
Itsellä on todella ikäviä kokemuksia Porista. Kaupunkina jotenkin menisi, mutta ihmisten puolesta ei.
Vierailija kirjoitti:
Pariisi. En nyt sitä niin inhoa, mutta se on täynnä ryysykauppoja, rafloja ja nähtävyyksiä. Normaaliin elämään kuuluvia asioita en löydä. Normaali supermarketti on kaupungin ulkopuolella, verkkokaupan tapainen hiukankin suurempi elektroniikkamyymälä loistaa poissaolollaan yms..
Kyllähän noita supermarketteja ja muita löytää ihan hyvin asuinalueilta, ehkä ei ihan turistikeskustasta. Ja Ranskassa on se yksi elektroniikkaketju, jonka liikkeitä on aika tiuhassa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin sanon Pariisi. Paikalliset ovat töykeitä eikä englanniksi tahdo saada palvelua. Olen kyllä opiskellut lukiossa vähän ranskaa eli vaikka ruokalistan pystyn lukemaan ranskaksi mutta itse puhuminen on vaikeampaa kun ei ole käyttänyt kieltä oikeastaan ollenkaan lukion jälkeen. Monesti ihan turistien suosimissakin paikoissa joita turistit oikeasti pitävät pystyssä yrityksiin tuomallaan rahalla, ollaan töykeitä ja näytetään peittelemättä että ärsyynytyvät turisteista. Aika ylimielinen asenne kun monelle ne turistien tuomat rahat takaa toimeentulon.
Voi ei. Pariisi on nykyisin mun suosikkipaikka. Välttelin, kun olin kuullut negatiivista. Sitten menin, rakastuin totaalisesti. Nykyosun käyn kahdesti vuodessa. Toki huonojakin puolia oli (ruuhkat, yksi huijari)
Kaunis kaupunki, ihania museoita, Euroopan parhaimmat tavaratalot. Englannilla pärjää hyvin. Ystävällisiä paikallisia, vain Irlannissa ja Islannissa olen tavannut mukavampia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teneriffa.
En enää mene saarille.
Olen käynyt monta kertaa, mutten tiennyt, että Teneriffa on kaupunki.
En jaksanut eritellä koko saarta tähän.
Kävin lukuisissa kaupungeissa/kylissä kyseisellä saarella, aina sama nuiva vastaanotto. Bilekeskuksissa jaksoivat edes vähän esittää, mutta muuten sama liukuhihnameininki.
Vierailija kirjoitti:
Pariisi onkin jo sanottu joten komppaan vain.
Mutta Venetsia. Onhan siellä hienoa arkkitehtuuria ja taidetta, ja hiukan erilaista kuin muualla, mutta päiväkäynti riittää. Pidemmäksi aikaa ei tarvitse mennä.
Siellä on kallista, turisteja ja turisteihin kyllästyneitä paikallisia. Ja se kanaalien lemu. Syksyllä siellä on kylmää ja kosteaa.
Iltaisin klo 18 jälkeen Venetsia on vapaa turisteista. Ihana kaupunki. 💚❤💛
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pariisi onkin jo sanottu joten komppaan vain.
Mutta Venetsia. Onhan siellä hienoa arkkitehtuuria ja taidetta, ja hiukan erilaista kuin muualla, mutta päiväkäynti riittää. Pidemmäksi aikaa ei tarvitse mennä.
Siellä on kallista, turisteja ja turisteihin kyllästyneitä paikallisia. Ja se kanaalien lemu. Syksyllä siellä on kylmää ja kosteaa.Iltaisin klo 18 jälkeen Venetsia on vapaa turisteista. Ihana kaupunki. 💚❤💛
Olethan sinäkin siellä klo 18 jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pariisi. En nyt sitä niin inhoa, mutta se on täynnä ryysykauppoja, rafloja ja nähtävyyksiä. Normaaliin elämään kuuluvia asioita en löydä. Normaali supermarketti on kaupungin ulkopuolella, verkkokaupan tapainen hiukankin suurempi elektroniikkamyymälä loistaa poissaolollaan yms..
Kyllähän noita supermarketteja ja muita löytää ihan hyvin asuinalueilta, ehkä ei ihan turistikeskustasta.
Selvä. Kerro mulle heti, mistä löytyy sen kokoinen supermarketti kuin Auchan LA DEFENSE (tämä on siis kaupungin ulkopuolella).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Ranskassa on se yksi elektroniikkaketju, jonka liikkeitä on aika tiuhassa.
Enpä löytänyt sieltä liikettä, joka olisi myynyt seuraavanlaisen ei-Apple laitteen, joka siis löytyy jopa pienissä suomalaisissa kaupungeissa
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/trust-glyte-wireless-touchpad-w…
Vierailija kirjoitti:
Eli Pariisi on kuten mikä tahansa suomalainen kaupunkikeskusta? Erolla, että ne nähtävyydet on pari patsasta.
Suomessa aina suitsutetaan Kirkkonummea. Osan lapsuudestani siellä viettäneenä voin sanoa että sinne en enää muuta vaikka saisin miljoonan.
Sisäänpäinlämpiävä nurkkakuntalaisten ja sekopäisten sukujen verkosto, joka tuottaa mielisairasta jälkikasvua. Kirkonkylän koulussa helvetin paha kiusaamisongelma, kaikilla on paha olla. Paikkakunnalla ei ole mitään järkevää tekemistä lapsille jossei joku kuskaa tai asu ihan keskustassa. Ns. paremmat perheet käyvät Cittarissa, muut Prismassa (se muuten palkkaa reilusti alaikäisiä töihin pimeästi). Masalan lukio on paska. Julkisia kulkee hyvin vähän ja nekin sikakalliita. Maisema Kirkkonummella on peltoa ja maantietä, johon ei ole saatu mahtumaan edes kunnollista jalankulkuviivaa, joten tosi kiva kompastella vaikka talviaamuna kouluun sen vartta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap: Miksi Lontoo?
Epäsiisti, rähjäinen, kuhiseva ja ruma paikka.
Tuo on vielä pientä verrattuna Pariisiin. Lontoossa tosin en ole käynyt 7 vuoteen, mutta samoihin aikoihin tein duunikeikkaa myös Pariisiin ja Müncheniin, Pariisi oli näistä kolmesta ylivoimaisesti vastenmielisin mesta monestakin syystä. Onneksi sain suht vapaasti valita ja keskityin Baijeriin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin sanon Pariisi. Paikalliset ovat töykeitä eikä englanniksi tahdo saada palvelua. Olen kyllä opiskellut lukiossa vähän ranskaa eli vaikka ruokalistan pystyn lukemaan ranskaksi mutta itse puhuminen on vaikeampaa kun ei ole käyttänyt kieltä oikeastaan ollenkaan lukion jälkeen. Monesti ihan turistien suosimissakin paikoissa joita turistit oikeasti pitävät pystyssä yrityksiin tuomallaan rahalla, ollaan töykeitä ja näytetään peittelemättä että ärsyynytyvät turisteista. Aika ylimielinen asenne kun monelle ne turistien tuomat rahat takaa toimeentulon.
Voi ei. Pariisi on nykyisin mun suosikkipaikka. Välttelin, kun olin kuullut negatiivista. Sitten menin, rakastuin totaalisesti. Nykyosun käyn kahdesti vuodessa. Toki huonojakin puolia oli (ruuhkat, yksi huijari)
Kaunis kaupunki, ihania museoita, Euroopan parhaimmat tavaratalot. Englannilla pärjää hyvin. Ystävällisiä paikallisia, vain Irlannissa ja Islannissa olen tavannut mukavampia ihmisiä.
Pariisi on minunkin suosikkikaupunkini. Olen käynyt siellä parinkymmenen vuoden aikana noin 15 kertaa enkä koskaan ole saanut siellä huonoa kohtelua missään. Toisin kuin kaikki yleensä väittävät ihmiset ovat huomattavasti kohteliaampia ja ystävällisempiä kuin Suomessa. Suurin osa asiakaspalvelijoista ymmärtää englantia ja ovat ilahtuneita jos turisti osaa hieman ranskaa. Maailman parhaat nähtävyydet ja shoppailumahdollisuudet, taidetta ja ihania katukahviloita joka kulmalla. Parasta kuitenkin on kaupungin kauneus ja inspiroiva tunnelma.
Epäsiisti, rähjäinen, kuhiseva ja ruma paikka.