Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surullinen juttu. Kun oma maa ei tarjoa sinulle mitään.

Vierailija
19.05.2020 |

Mä nyt vasta heräsin tähän! Nimittäin fyysisesti on Suomen yhteiskunnassa mukana mutta henkisesti ei!

Olen koko elämäni katsonut ulkomaalaisia ohjelmia, hengaillut Youtubessa, vierailen ainoastaan ulkomaan sivuilla, juttelen eri maiden ihmisten kanssa. Esim. Instagramissa ulkomaalaiset vastavat aina takaisin ja jaksavat jutella, jopa tunnetuimmat henkilöt. Suomalaiset eivät koskaan IKINÄ vastaa viesteihin. Ollaan hieman ylimielisiä ja mukamas on niin kiirettä ettei vastata.

Koen että Suomessa vain riidellään ja ilmapiiri on hirmu kova ja tyly, ei tee yhtään mieli koskaan etsiä mitään Suomesta.

Esim. Kun tulee tuotearvosteluihin, kokkailuun, vertaistukikeskusteluihin niin ne ulkomaan nettipaikat ovat aivan ylivoimaisia! Siellä ollaan ystävällisiä, on tahto, positiivisuutta ja enemmän keskustelutaitoja.

Minusta on jotenkin surullista kun ei omassa maassa ei juurikaan paljon mitään elämää ja aktiivisuutta. Täällä ollaan hirmu pelokkaita, varovaisia ja tylyjä.

Kun ei ole mitään kontaktia oman maan ihmisten kanssa. Tuntuu että suomalaiset haluavat vain käpertyä.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus tulet huomaamaan, että ne puhuu ja vastaa vain kohteliaisuudesta. Ei niitä oikeasti kiinnosta.

Noh, onhan sekin jotain. Suomalaista kun ei kiinnosta ja on täysi mulkku silloin harvoin kun jaksaa avata suunsa.

Vierailija
22/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tätä meidän himmailua pidetään normaalina. Mitä enemmän ihmiset asuvat ystävällisemmissä maissa, sitä epänormaalimpana suomalaiskansallista ynseilyä pidetään. Itsekin huomannut työpaikalla, että ulkomailla töitä tehneet ovat sata kertaa parempia työkavereita kuin Suomessa ikänsä asuneet. Heiltä saa apua, kannustusta ja he myös pyytävät ja osaavat vastaanottaa niitä.

Anna esimerkki ”ystävällisestä” maasta. Ranska ja Tšekki (ei tosin koko maa) eivät ainakaan sitä ole. Voisin lähteä tälläisen ystävälliseen maahan heti kun taas pääsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei ole suomalaista identiteettiä. Ei siinä mitään vikaa ole, etkä ole ainoa. Ehkä voisit paremmin, jos asuisit jossain toisessa maassa, jossa koet hengenheimolaisuutta paikallisten kanssa.

Vierailija
24/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adolfina Mielivalta kirjoitti:

Sinulla ei ole suomalaista identiteettiä. Ei siinä mitään vikaa ole, etkä ole ainoa. Ehkä voisit paremmin, jos asuisit jossain toisessa maassa, jossa koet hengenheimolaisuutta paikallisten kanssa.

Ongelman on, että elämä taitaa olla netissä. Ei aitoa kokemusta maasta saa jostain ig kommentoinnista ulkomaalaisen kanssa.

Vierailija
25/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muuallakin riidellään, jopa huomattavasti kiivaammin ja paljon jyrkemmällä kahtiajaolla kuin meillä.

Ranska, Espanja, Italia..mm. massatyöttömyyttä ja elintason laskua, mikä saa kansan liikkeelle. Suomessa möykätään ja valitetaan netissä, emme osaa mellakoida livenä. En sitten tiedä, helpottaako raivoaminen ranskalaisiakaan. Sanotaan, että heidän kansanluonteensa on peruspessimistinen ja tyytymätön. Eri tavalla vaan kuin meidän?

Vierailija
26/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Canna?

Vierailija
27/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ei ole netissä

Vierailija
28/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tätä meidän himmailua pidetään normaalina. Mitä enemmän ihmiset asuvat ystävällisemmissä maissa, sitä epänormaalimpana suomalaiskansallista ynseilyä pidetään. Itsekin huomannut työpaikalla, että ulkomailla töitä tehneet ovat sata kertaa parempia työkavereita kuin Suomessa ikänsä asuneet. Heiltä saa apua, kannustusta ja he myös pyytävät ja osaavat vastaanottaa niitä.

Anna esimerkki ”ystävällisestä” maasta. Ranska ja Tšekki (ei tosin koko maa) eivät ainakaan sitä ole. Voisin lähteä tälläisen ystävälliseen maahan heti kun taas pääsee.

Olen asunut Englannissa ja Irlannissa, ja niissä ainakin ollaan huomattavasti ystävällisempiä kuin Suomessa.

Vierailija
29/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Canna?

Sepä se.

Vierailija
30/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sentään vauva av:lla saa yhteyden muihin suomalaisiin ;)

Vierailija
31/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidemmän päälle masentuu siitä kun Suomessa ei vastata viesteihin, ei tervehditä jne. Tämä sairastuttaa ja kaikki menettää merkityksensä.

Vaikka ulkomaalaiset ovat mukamas feikkejä niin silti tulee kiva olo kun sua huomioidaan.

Vierailija
32/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin...kyllä alkoi kotimaa kuintenkin kelvata muualla asuville kun tämä korona iski :D

Tämä kyllä herättää ajatuksia, ja kysymyksiä. Miksi sinne lähdettiin, ja ennekaikkea miksi tultiin takaisin kun jokin alkoi uhata? Mitä haettiin ja mitä ei oltu saatu jos kerran piti paeta takasin?

Vierailija
33/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on pakko olla samaa mieltä siinä että Suomen sosiaalinen kulttuuri on kuin itsemurha. Suomessa muuten kaikki kyllä toimii paremminkin kuin ulkomailla mutta tosiaan sosiaalisuus ja yhteisöllisyys on olematonta. Minäkin olen todella paljon netissä ja kaveripiirini on ulkomaalaisista koostuva. Piirrän työkseni kuvitusta ja eniten asiakkaita saan ulkomailta, ulkomaalaiset amerikkalaiset asiakkaat ovat paljon helpompia asiakkaita kuin Suomalaiset jotka eivät oikeen osaa sanoa mitä haluavat, jaarittelevat ja ovat todella hankalia ja vaativia. Oikeasti vaikeita ihmisiä ja töykeitä. Englantia puhun myös enemmän nykyään, englanniksi on helpompi keskustella ja tunteiden esittäminen on vapaampaa. 

Suomalainen viihde on mielestäni takapajuista ja väritöntä koska suomalaiset eivät ole energisesti täysillä mukana aina ollaan vetäytyneitä ja varautuneita. Jos internettiä ei olisi niin olisin varmasti TODELLA yksinäinen koska ystäviä on suomessa mahdoton tehdä. Kiusaamistakin tapahtuu ihan kauheasti, koulussa olin kiusattu, työpaikalla olin. Olen hiljainen ja erilainen, avoin ja kohtelias. Small talkia ei osata, epäillään kaikkia uusia ihmisä jotka yrittävät tulla juttusille (ja minuunkin on siis iskostunut tällainen asenne ja käyttäytyminen) mutta onneksi olen tullut avoimemmaksi ja oppinut miten keskustella kun olen jutellut paljon ulkomaalaisten, brittien ja amerikkalaisten sun muiden kanssa :) mukavampia ja emotionaalisesti avoimempia ihmisiä. On helpompi jutella heidän kanssaan. Olen muuten siis introvertti joten en tosiaankaan ole super sosiaalinen. Sen takia en saa ystäviä mutta ulkomaalaiset hyväksyvät minut helpommin ja siitä olen onnellinen ^_^ vanhimman ystävän olen jo tuntenut 10 vuotta, skypetämme ja pelaamme pelejä. Mukavaa!

T25 sinkku nainen

Vierailija
34/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä estää muuttamasta johonkin sellaisaan maahan, jossa arvelet olevasi enemmän kotonasi kuin Suomessa? Jos sinulla on kunnollinen koulutus, kielitaitoa, jonkin verran rahaa säästössä ja uskallusta, voithan hakeutua ulkomaille töihin ja asumaan. Jos olet nuori, niin vuosi au pairina voisi olla hyvä kokemus.

Itsestäni alkoi tuntua tosi nuorena 80/90 - lukujen taitteessa siltä, että asuisin mieluummin jossain muualla. 90- luvun puolivälissä muutin Suomesta pois ja olen sen jälkeen asunut kolmessa eri maassa. Olen myös hakeutunut alalle, jolla saan matkustaa. Katsos kun valittaminen tai instassa roikkuminen ei auta saavuttamaan tavoitettasi. Jos olet tosissasi, niin mieti, mikä on ensimmäinen konkreettinen askel kohti tavoitettasi ja aloita.

Vierailija
35/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, suomalainen internet on täynnä rajan takaa tulevia riidankylväjiä. Se on syy kokemukseesi.

Vierailija
36/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYSsit tulille, ei siihen muu auta.

Vierailija
37/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap - mitä sinä itse annat tälle maalle? Kirjoituksestasi päätellen et mitään.

Vierailija
38/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmiset ovat tervejärkisempiä työelämässä? Sinne muutan.

Vierailija
39/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei mullekaan ole Suomi koskaan tarjonnut mahdollisuuksia. Synnyinmaani on minut pettänyt :(

Vierailija
40/65 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisissa huomaa runsas matkustaminen noiden syiden takia!

Huomaa äkkiä että jos ei ulkomaille pääsee niin aika nopeasti ihmiset akkavat vinkua siitä että kotimaassa on kallista eikä ole tekemistä.

Juurikin nämä jotka matkustavat eivät halua myöntää että oikeassa olen! Jännä juttu miten matkoilla hehkutetaan aina kaikkea, kun palataan kotiin masennutaan.

Sinä ruotsinvoittoisesti solkkaava hölmö sitten jaksatkin etsiytyä kaikkialle, missä saat tilaisuuden haukkua Suomea ja suomalaisia. Etkä vieläkään ole muuttanut takaisin kotimaahasi. Mikä sinua täällä oikein pitelee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän