Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset pahoinpitelivät pojan imatralaiskoulun pihalla – uhri sairaalaan, raaka video levinnyt ympäri somea

Vierailija
19.05.2020 |

Oliko taas nuorten "seurue" asialla?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006512287.html

Kommentit (580)

Vierailija
221/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ulilaudalla softasoturit esittävät niin helvetin kovia. Nostelevat kuulemma jo tiputtamiaan tappelukumppaneita rinnuksista takaisin ylös että voivat lyöd herrasmiesmäisesti uudestaan.

Kun on riittävän typerä, tuo kuulostaa varmaan todella kovalta ja fiksulta jutulta, mutta...

Alastullessa se aivovamma yleensä tulee, ei siitä lyönnistä. Siksi otan mieluummin turpaani kuin lähden takavyöstä tai jostain niskalenkistä taivaan kautta tonttiin. 

Mies

Toivottavasti vitsailet tai sitten et vain ole nähnyt videota. Videolla poika polkee useaan otteeseen maassa makaavan pojan päätä. Sano nyt vielä vaikka että pojan vammat tulivat hänen kompastuessa eikä näistä päähän kohdistetuista potkuista. 

Ja enpä kyllä ole ylilaudallakaan tuollaista fantasiointia nähnyt. Voitko linkata? tosissani kysyn

Sisälukutaito.

Olen tosissani enkä linkkaa, lukemalla löytyy.

Ja en ottanut kantaa tähän, vaan niiden voimafantasioissaan pärisevien ulipalstalaisten kommentteihin.

Koskaan en ole lukenut niin avoimesti rsistista ja pimeää tavaraa kuin mitä ulilaudalla on. Vain darknetista löytyy vastaavaa saasta*.

Mies

Äläpä jaksa jauhaa paskaa. Teko tuomitaan yleisesti tuolla saitilla.

Mitä saat tästä paskanpuhumisestasi? 

Se sisälukutaito. Koulunpenkki kannattaa.

Sellainen NPC-lammas siellä sitten. Tämä mammojen öyhötyskö on parempaa öyhöttämistä?

Vierailija
222/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta noille kaikille jotka videokuvasi rankat sanktiot. Ylipäätään tälläinen videointi ja nettiin lataaminen pitäisi olla rikollista ja siitä tulla seurauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ulilaudalla softasoturit esittävät niin helvetin kovia. Nostelevat kuulemma jo tiputtamiaan tappelukumppaneita rinnuksista takaisin ylös että voivat lyöd herrasmiesmäisesti uudestaan.

Kun on riittävän typerä, tuo kuulostaa varmaan todella kovalta ja fiksulta jutulta, mutta...

Alastullessa se aivovamma yleensä tulee, ei siitä lyönnistä. Siksi otan mieluummin turpaani kuin lähden takavyöstä tai jostain niskalenkistä taivaan kautta tonttiin. 

Mies

Toivottavasti vitsailet tai sitten et vain ole nähnyt videota. Videolla poika polkee useaan otteeseen maassa makaavan pojan päätä. Sano nyt vielä vaikka että pojan vammat tulivat hänen kompastuessa eikä näistä päähän kohdistetuista potkuista. 

Ja enpä kyllä ole ylilaudallakaan tuollaista fantasiointia nähnyt. Voitko linkata? tosissani kysyn

Sisälukutaito.

Olen tosissani enkä linkkaa, lukemalla löytyy.

Ja en ottanut kantaa tähän, vaan niiden voimafantasioissaan pärisevien ulipalstalaisten kommentteihin.

Koskaan en ole lukenut niin avoimesti rsistista ja pimeää tavaraa kuin mitä ulilaudalla on. Vain darknetista löytyy vastaavaa saasta*.

Mies

Äläpä jaksa jauhaa paskaa. Teko tuomitaan yleisesti tuolla saitilla.

Mitä saat tästä paskanpuhumisestasi? 

Se sisälukutaito. Koulunpenkki kannattaa.

Sellainen NPC-lammas siellä sitten. Tämä mammojen öyhötyskö on parempaa öyhöttämistä?

Huoh. Et ainakaan mikään ruudinkeksijä ole.

Kun on lusikalla annettu...

Vierailija
224/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä päiväkoti ikäisten kanssa ja nähnyt tapauksia joista joskus miettinyt että tuo voisi tappaa jonkun.

Vierailija
225/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää. Suoraan sanottuna, kuinka sairas täytyy olla, että pahoinpitelee toista noin?? Kaikki väkivalta on väärin, mutta TÄMÄ on EHDOTTOMASTI väärin!

Vierailija
226/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä jonneja ja koviksia aina ollut. Koviksia, jotka kuitenkin esittävät "vaikutusta" aika lailla. Mutta tämä, minkä tekivät. Törkeää. Pistetään idiootit hoitoon!

Vierailija
227/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ja toisessa ketjussa tais tulla jotain, että "sossutädit" ymmärtää. No mä olen sosiaalityöntekijä lastensuojelussa, jokusen tämmösen nähnyt. Kyllä niis monesti on jotain syy-seurausyhteyksiä vedettävissä lasten taustoista, että sillä tavalla ymmärrän, mutta en mä hyväksy. Mutta ei se silti tarkoita, että voisin mennä jotenkin muuten toimimaan kun lain sallimissa rajoissa. Että tekään halua, että viranomaiset toimii miten vaan. Huostaanotto /sijoittaminen ei ole myöskään rangaistuskeino.

Kyllä luulisi lastensuojelua kiinnostavan, jos lapsi on rikollisella polulla.

Vierailija
228/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta väkivaltaa, lasten tekemänä! Hullu maailma. Mitä näistä kasvaa isoina?

Yhteiskuntakelvollisia narkomaaneja.

Vierailija
229/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Videota ei taida nähä enää mistään?

Sehän on joka paikassa.

Vierailija
230/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies, ja ei sillä sukupuolella ole helvetti mitään väliä, todella feministinen kommentti tuli sulta.

Vierailija
231/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta noille kaikille jotka videokuvasi rankat sanktiot. Ylipäätään tälläinen videointi ja nettiin lataaminen pitäisi olla rikollista ja siitä tulla seurauksia.

Kuvaus kai helpottaa poliisin työtä.

Nettiin levittäminen on sitten toinen juttu ja siitä pitäisi tulla rangaistus kaikille, jotka sitä ovat jakaneet.

Vierailija
232/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin yhden videon. Meinasin oksentaa, on niin kuvottavaa.

Julkinen tuomio, mikään muu ei nyt kelpaa.

Vierailija
233/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todella huolestuttavaa, miten nuoret oppivat tällaista käytöstä. Kiusaaminen on muuttunut omilta lapsuudenajoilta todella rajusti, kun henkinen kiduttaminen on tuonut mukanaan myös fyysisen pahoinpitelyn. Omassa lapsuudessa fyysinen kiusaaminen oli mm. tönimistä, tavaroilla heittelyä ja lumipallojen heittämistä naamalle, mutta aika harvoin oli tapauksia, joissa noin raa'asti hakataan toista täysin ilman, että tappelussa on mukana kaksi osapuolta. Nykyään (toki näitä tulee enemmän esillekin) kouluikäiset käyttävät erittäin raakaa väkivaltaa ja tällainen videon kaltainen hakkaaminen ja potkiminen ei ole järin harvinaista. Toki tämä on täysin ääriesimerkki, mutta lievemmissä muodoissa tällaista on tapahtunut myös lapseni koulussa. Mikä ihme ajaa lapsen ajattelemaan, että toisen hakkaaminen ja potkiminen on ok? Videopelit? Kotona opitut käytösmallit? En tosissaan tiedä. 

Älä kaunistele. Ennen vanhaan piestiin ihan samalla tavalla, silloin ei vaan ollut kännyköitä kuvaamassa. Voin sanoa että esimerkiksi Helsinki 70-luvun lopulla oli vaarallinen paikka, päähän potkittiin ja porukalla ja armoa ei annettu.

Vierailija
234/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ja toisessa ketjussa tais tulla jotain, että "sossutädit" ymmärtää. No mä olen sosiaalityöntekijä lastensuojelussa, jokusen tämmösen nähnyt. Kyllä niis monesti on jotain syy-seurausyhteyksiä vedettävissä lasten taustoista, että sillä tavalla ymmärrän, mutta en mä hyväksy. Mutta ei se silti tarkoita, että voisin mennä jotenkin muuten toimimaan kun lain sallimissa rajoissa. Että tekään halua, että viranomaiset toimii miten vaan. Huostaanotto /sijoittaminen ei ole myöskään rangaistuskeino.

Sen kuuluisi kiinnostaa rangaistuslaitosta ja tuomioistuimia. Mitkään sossutätien pullakahvit ei nyt näissä vaan riitä mihinkään.

Vierailija
235/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha tästä mitään videopelejä on syyttää. Ainahan tällaista on ollut. Väittäisin että myllyjä oli 70-/80-l paljon nykyistä enemmän. Ja kyllä, päähänkin potkittiin.

M50

Totta. Erästä kamppailulajien mestaria lainaten, nyky steissin porukka (ketä ovatkaan) olisi potkittu nakkilaan jos 70-80 luvun steissin porukka olisi vielä ollut paikalla

mies52v

Vierailija
236/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään ei sitten ollut mainintaa miten videon lopussa hakattu oli ensin härnännyt sitä pienempää punapaitasta, potkaissut sen naamaan päin ja riuhtassut sen voimalla maahan.

Sen jälkeen muut hyökkäsivät kostamaan.

Sen näkee vähän pidemmän videon alussa.

Jostain syystä se lyhyempi on katsotumpi ja kokonaisuus siksi hämärän peitossa suuremmalta yleisöltä.

Turha kuitenkaan levittää niitä, kumpikin osapuoli teki väärin. Jälkimmäinen raskauttavammin.

Mielenkiintoinen näkökulma. Se pienempi punatakkinen nassikkahan alkoi ihan itse "haastamaan" tuota hakattua tökkimällä ja lyömällä tätä jollain laudanpätkällä. Vasta hetken hätisteltyään punatakkista, ja tämän jatkettua härnäämistä, hakattu tönäisi punatakkisen maahan. Siitä se valkotakkinen otti jostain syystä kipinää.

Vierailija
237/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti sosiaalityöntekijöitä kiinnostaa. Onko jossain väitetty, ettei kiinnosta?

Vierailija
238/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluihin palaaminen pariksi viikoksi oli varmasti monille kiusatuille kamala tieto.

Sen lisäksi korona ja ei tuossakana pahoinpitelijät pitäneet turvaväliä.

Turvaväliä rikottiin ankarasti. Vakavaa tartuntatautia ehkä levitettiin tarkoituksella kenkien pohjista.

Näinhän sen voi tulkita jos haluaa lisätä vakavuusastetta.

Vierailija
239/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kotiolot olevan hyvät kun hakkaaja polttaa tupakkaa, käyttää nuuskaa ja juo alkoholia. Hänelle on myös ostettu hienoja vaatteita. Vanhemmat saattavat olla liian hyviä sille penskalle. Saisivat tämän jutun jälkeen vanhemmat vähän kouluttaa häntä.

Vierailija
240/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kuuluisi kiinnostaa rangaistuslaitosta ja tuomioistuimia. Mitkään sossutätien pullakahvit ei nyt näissä vaan riitä mihinkään.

Lastensuojelu passittaa koulukotiin saamaan oppia yhteiskunnassa elämiseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan