Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset pahoinpitelivät pojan imatralaiskoulun pihalla – uhri sairaalaan, raaka video levinnyt ympäri somea

Vierailija
19.05.2020 |

Oliko taas nuorten "seurue" asialla?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006512287.html

Kommentit (580)

Vierailija
181/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kai nyt kaikki on jo nähnyt että housuun lirahti"

Povarissa energiajuomaa? Vai tappelukiimassako lirahti kuset kalsareihin...?

Vierailija
182/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos tälläisessä tilanteessa vaan jää möllöttämään sivuun ja kuvaamaan tapahtumaa, on käytännössä itsekin syyllistynyt pahoinpitelyyn."

Hiljaisuus ja puuttumattomuus on hyväksymistä, näinhän se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattelin tossa instaa ja siellä oli kovia poikia uhoamaan. No, jos kävis nyt näin, että oma poikasi kostaisi olisitko ylpeä? Katsoisit kun hän maksaa vahingonkorvauksia ikänsä?

Vierailija
184/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ulilaudalla softasoturit esittävät niin helvetin kovia. Nostelevat kuulemma jo tiputtamiaan tappelukumppaneita rinnuksista takaisin ylös että voivat lyöd herrasmiesmäisesti uudestaan.

Kun on riittävän typerä, tuo kuulostaa varmaan todella kovalta ja fiksulta jutulta, mutta...

Alastullessa se aivovamma yleensä tulee, ei siitä lyönnistä. Siksi otan mieluummin turpaani kuin lähden takavyöstä tai jostain niskalenkistä taivaan kautta tonttiin. 

Mies

Toivottavasti vitsailet tai sitten et vain ole nähnyt videota. Videolla poika polkee useaan otteeseen maassa makaavan pojan päätä. Sano nyt vielä vaikka että pojan vammat tulivat hänen kompastuessa eikä näistä päähän kohdistetuista potkuista. 

Ja enpä kyllä ole ylilaudallakaan tuollaista fantasiointia nähnyt. Voitko linkata? tosissani kysyn

Vierailija
185/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://esaimaa.fi/uutiset/lahella/76ede750-fa5e-40b5-97c7-33e574a2f28c

Imatran pahoinpitelystä epäiltyjä lapsia ja heidän perheitään uhkailtu: Poliisi vetoaa kansalaisiin, että uhkailu loppuisi

Kolmen alakouluikäisen lapsen epäillään syyllistyneen pahoinpitelyyn Vuoksenniskan koulun pihalla maanantaina iltapäivällä.

Poliisi toivoo malttia liittyen Imatran pahoinpitelytapauksen ympärillä käytyyn somekeskusteluun. Kaakkois-Suomen poliisi julkisti vetoomuksen Facebook-sivullaan.

– Epäiltyjä ja heidän perheitään on uhkailtu, eikä se auta asiaa tai asianomistajaa millään tavalla. Toivomme, että ihmiset tajuavat vastuunsa tässä keskustelussa.

– Vakava rikollinen teko on tapahtunut. Uhkailu ja huono käytös eivät muuta sitä tosiasiaa. Poliisi selvittää omalta osaltaan asiaa ja muut viranomaiset hoitavat oman ruutunsa. Ei tehdä tilanteesta tämän hankalampaa kuin mitä se jo nyt on, Kaakkois-Suomen poliisin Facebook-päivityksessä todetaan.

Kolmen alakouluikäisen lapsen epäillään syyllistyneen pahoinpitelyyn Vuoksenniskan koulun pihalla maanantaina iltapäivällä. Maassa makaavaa uhria pahoinpideltiin muun muassa tallomalla ja potkimalla päähän.

Pahoinpitely kuvattiin, jonka jälkeen videota on jaettu sosiaalisessa mediassa, muun muassa Facebookissa ja Whatsappissa.

Ongelma alkaa olla siinä, että ihmisillä alkaa olla tuutti täynnä tätä paskaa. Moni on kokenut samaa satsia lapsena, ja homma vain jatkuu.

Jos yhteiskunta ei kykene suojelemaan kansalaisiaan ja rankaisemaan rikollisiaan moraalisesti oikein, joku muu hoitaa nämä hommat.

Siksi toivon että suomalaisten pikkuapinoiden ja isompienkin apinoiden sekoilu saadaan pian kuriin.

Poliisi kirjoittaa että toivottavasti ihmiset ymmärtävät vastuunsa tässä keskustelussa. Mä toivon samaa. Tälläisen tapahtumaan vastaaminen yöhöttämällä, uhkailemalla ym. on tekijän tasolle taantumista. Se on jotain mitä tekijät ymmärtää, johon hän saa "luvan kanssa" jatkaa omaa huonoa käytöstään ja josta saa myös huomiota. Tilanne kääntyykin niin päin, että nyt näistä pikku pahoi npitelijärassukoista tuleekin uhreja kun isompi porukka ns. käy heidän kimppuunsa. Ja tällöin alkuperäinen tapahtuma jää pahimmillaan varjoon.

Ilman mitään seurauksia tästä ei toki pidä selvitä. Mielipiteensä, kuinka väärin tässä on toimittu, saa toki ilmaista. On aivan kauhistuttavaa että lapsi kykenee toimimaan tällä tavalla eikä tälläistä pidä hyväksyä, ei ikinä. Tuolla tavalla toimiva lapsi on säälittävä raukka, ei mikään kovis niinkuin ainakin osa kuvittelee olevansa.

Mikään "rangaistus" esim. poliisin/sossujen toimesta, korvausvaatimukset ym, nehän ei näissä tapauksissa auta. Mutta koska imatralaiset varmasti nämä tekijät ja heidän perheensä tietävät niin miksi kukaan olisi näiden pahoinpi telijälasten tai heidän vanhempiensa kanssa tekemisissä? Kieltäkää lapsianne olemasta näiden lasten seurassa, karttakaa itse. Osoittakaa käytökselläne että jos eivät osaa käyttäytyä yhteiskunnan sääntöjen mukaisesti, ette halua olla tekemisissä. Ja ihan joka ikisen tulisi opettaa lapsillensa se, että jos tälläisessä tilanteessa vaan jää möllöttämään sivuun ja kuvaamaan tapahtumaa, on käytännössä itsekin syyllistynyt pahoinpitelyyn. Aina ei tilanteeseen kannata itse mennä väliin, mutta sitä kännykkää voi käyttää hyödyllisestikin; hälyttää apua.

Ei siis pidä missään nimessä taantua tälläisten tasolle mutta reagoimatta ei saa olla!!!

Siis käytännössä tässä sanot, älkää tehkö mitään, mutta älkää myöskään olko tekemättä mitään?

Mikäs sen parempi keino pistää tälläisille teoille loppu kun se, että kaikki tietää tekijän, mutta tekijä ei tiedä kuka/milloin/missä hänelle tulee tarjoilemaan vähän lakia.

Luulisi, että muut tajuaisi olla tekemättä samoja virheitä.

Tässä maailmassa on yksi yhteinen kieli, jota kaikki eliöt ja oliot ymmärtää ja se kieli on voima.

Vierailija
186/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä tämä ketju on vielä pystyssä, mutta asialliset ketjut katoavat kuin pieru Saharaan?

Vierailija
187/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v1 tarkoittaa noiden kielellä ennalta sovittua tappelua, yksi vastaan yksi. Raivostuttava ilmiö, joka lähti taas kerran leviämään nyt jo lasten keskuudessa. Ja ei tarvitse olla tosiaan mikään kummoinen netin käyttäjä, kun itse perus-äitinä löysin videot nopeasti. Yhtä katsoin vähän aikaa ja täytyy sanoa, että kyyneleet tuli silmiin. 

Siinä makaa jonkun lapsi maassa, jonkun rakas lapsi, ja toiset potkii, hakkaa ja hyppii päällä. Sydän särkyi tämän lapsen ja hänen perheensä puolesta, ja myös itseni, sillä olen joutunut teini-ikäisenä myös samanlaisen hakkaamisen uhriksi. Iso lössi ihmisiä katsoi vierestä, joku jopa huuteli että ei siitä vielä tuu ees verta. Mitään seuraamuksia ei tullut, muuta kuin että kiusaaminen vain paheni. Sydän meni sykkyrälle myös oman aran ja kiltin 11-vuotiaan poikani puolesta, joka ei todella osaisi puolustaa itseään tuossa tilanteessa. 

Minäkin toivon että näihin alettaisiin nyt huolella puuttua. Joku lakipykälä täytyy olla mahdollista väsätä, että vastuu todella tuntuu sekä lapsella että vanhemmalla. 

Vierailija
188/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tapauksesta toivottavasti keskustellaan kodeissa ja kouluissa!

Olisi hyvä näyttää tai kertoa, mitä siitä seuraa, kun ihmisen päällä oikeasti hypitään tai päätä hakataan katuun. Ei tarvitse kuin kolahtaa sen yhden kerran, niin on kuollut/aivovammainen.

Muistan - ja varmaan moni muukin muistaa - kun 90-luvulla poliisi kiersi yläasteella kertomassa näistä. Näytti kamalia kuviakin.

En ole koskaan ollut väkivallan kannalla. Poikaakin olen neuvonut välttämään tilanteita, mieluummin juoksemaan pakoon.

Vierailija
189/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muitakin konsteja, ja ihan laillisia. Esim. taloudellinen kosto, asioiden julkituominen mistä seuraa julkinen häpeä ja tekijöiden automaattinen syrjiminen koko kylän toimesta, poliisin/vartijan kutsuminen kun nämä touhuaa jne.

Vain mielikuvitus on rajana jos janoaa kostoa ja haluaa tehdä toisen elämästä helvetin😎

Vierailija
190/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs sen parempi keino pistää tälläisille teoille loppu kun se, että kaikki tietää tekijän, mutta tekijä ei tiedä kuka/milloin/missä hänelle tulee tarjoilemaan vähän lakia.

Luulisi, että muut tajuaisi olla tekemättä samoja virheitä.

Tässä maailmassa on yksi yhteinen kieli, jota kaikki eliöt ja oliot ymmärtää ja se kieli on voima.

Näin asia hoidettaisiin ihanteellisessa maailmassa. Tekijä joutuisi miettimään aina, että tuleeko nyrkkiä oikealta vai vasemmalta missään liikkuessaan ja sitä todella tarjoiltaisiin vähän jokaisen toimesta. Se olisi sitä yhteisöllisyyttä.

Mutta kaukana, todella kaukana ollaan tuollaisesta. Valitettavasti.

Vierailija
191/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse asunu laitoksessa kohta 16 vuotta, ja mitä oon ite sivusta nähny niin laitoshoito ei edesauta noiden muksujen ongelmia mitenkään. Päinvastoin, ne teeskentelee nauttivan tosta elämäntyylistään. Ja laitokseen pääseminen on heisän omien sanojensa mukaan jees.

Koska sitä ne teeskentelee haluavan... elää kun jotkut lainsuojattomat.

Tottakai joillain saattaa auttaa. Mutta laitoksessa jossa olen itse elänyt koko elämäni, en ole koskaan nähnyt positiivista muutosta niiden kaltaisissa nuorissa... ja niitä on tullut useampi vastaan.

Vierailija
192/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tekijää panna korvaamaan kesätöillä tekoaan?

Maatiloilla kaivataan rikkaruohojen kitkijää, nurmikonleikkaajaa ja pottujennostajaa.

Palkka menee uhrille.

Vierailija
193/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinpitelijät tarvitsevat paljon tukitoimia ja pullaa.

Vierailija
194/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon itse asunu laitoksessa kohta 16 vuotta, ja mitä oon ite sivusta nähny niin laitoshoito ei edesauta noiden muksujen ongelmia mitenkään. Päinvastoin, ne teeskentelee nauttivan tosta elämäntyylistään. Ja laitokseen pääseminen on heisän omien sanojensa mukaan jees.

Tottakai joillain saattaa auttaa. Mutta laitoksessa jossa olen itse elänyt koko elämäni, en ole koskaan nähnyt positiivista muutosta niiden kaltaisissa nuorissa... ja niitä on tullut useampi vastaan.

Eli siis lopetus on paras vaihtoehto? Jos eivät kerran kuitenkaan muutu.

Vierailija
195/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, tämän tyyppiset kaverit elvistelee sillä ”kovalla elämällä”. Live fast, die young.

Idoleina on gangstat, huumediilerit ja muut laitapuolenkulkijat. Väkivalta on ainoa laki, jota noudattavat. Ja sitä ihannoivat, kovuutta. Law of the streets.

Ehkä on opittu jo kotona. Elämänkulun voi nähdä ilman, että on suuri selvännäkijä:

Koulu menee huonosti, pelikoukussa, päihdekoti, huostaanottoja, rötöksiä ja vankilaan. Huumeita, kuolema joko huumeisiin tai väkivaltaan.

Ei kiva.

Vierailija
196/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyll kusi housuihinsa. siitä on olemassa videokaappaus, märkä läntti housuissa.

Vierailija
197/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän että pienestä aloitettu k18-pelien pelaaminen lisää tällaista raakuutta. Ei varmaan yksistään vielä riitä, mutta jos siihen yhdistää erittäin kyseenalaiset kotiolot...

Vierailija
198/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen teko on kuvottava eikä terve ihminen tuollaista tee.

Rikosoikeudellinen vastuu pitäisi alkaa 9-vuotiaasta. Sen ikäinen tajuaa jo mitä tekee.

Vanhemmat myös pitäisi saada näistä aina vastuuseen.

Vierailija
199/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ulilaudalla softasoturit esittävät niin helvetin kovia. Nostelevat kuulemma jo tiputtamiaan tappelukumppaneita rinnuksista takaisin ylös että voivat lyöd herrasmiesmäisesti uudestaan.

Kun on riittävän typerä, tuo kuulostaa varmaan todella kovalta ja fiksulta jutulta, mutta...

Alastullessa se aivovamma yleensä tulee, ei siitä lyönnistä. Siksi otan mieluummin turpaani kuin lähden takavyöstä tai jostain niskalenkistä taivaan kautta tonttiin. 

Mies

Toivottavasti vitsailet tai sitten et vain ole nähnyt videota. Videolla poika polkee useaan otteeseen maassa makaavan pojan päätä. Sano nyt vielä vaikka että pojan vammat tulivat hänen kompastuessa eikä näistä päähän kohdistetuista potkuista. 

Ja enpä kyllä ole ylilaudallakaan tuollaista fantasiointia nähnyt. Voitko linkata? tosissani kysyn

Sisälukutaito.

Olen tosissani enkä linkkaa, lukemalla löytyy.

Ja en ottanut kantaa tähän, vaan niiden voimafantasioissaan pärisevien ulipalstalaisten kommentteihin.

Koskaan en ole lukenut niin avoimesti rsistista ja pimeää tavaraa kuin mitä ulilaudalla on. Vain darknetista löytyy vastaavaa saasta*.

Mies

Vierailija
200/580 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitän että pienestä aloitettu k18-pelien pelaaminen lisää tällaista raakuutta. Ei varmaan yksistään vielä riitä, mutta jos siihen yhdistää erittäin kyseenalaiset kotiolot...

Yhden väkivaltaisen isokokoisen pojan tiedän, joka on saanut pelata k 18 pelejä jo ainakin 5lk asti. Nyt yläasteella. Vanhempien mielestä voi pelata kun kuitenkin ymmärtää että on vain peliä.

Kuitenkin tämä poika lyö hermostuessaan muita. Vanhemmat eivät halua asettaa rajoja.