Mitä se kertoo äidistä, joka ei koskaan näe lapselleen aiheuttamaansa mielipahaa tai ei anna sille mitään arvoa?
Narsisti. Minun äitini oli narsisti, ikinä ei nähnyt minun mielipahojani MINKÄÄNLAISENA syynä välittää minusta ja koittaa olla äiti ja vieläpä rakastava vanhempi. Jos äiti rakastaa lastaan, näkee tämän mielipahat yhtä arvokkaina kuin omansa. Jos on itsensä ja omien tunteittensa kieltäjä, joka tekee itselleen pahaa ja siksi sallii sen lapselleenkin, on hävettävä, kamala, hylätyksitulemisen arvoinen ihminen. Viimeistään siinä vaiheessa, kun lapsi sanoo, että olet rikkonut rajojani, olet loukannut oikeuksiani tulla kuulluksi ja nähdyksi, sellaien äidin pitäisi tipahtaa polvilleen nyyhkyttämään, miten on tuhonnut lapsensa onnellisuuden.
Silloin saisi kyllä anteeksi.
Mutta on äitejä, jotka eivät ole inhimillisiä, heistä puuttuu kaikki lämpö, rakkaus ja välittäminen oman lapsen hyvinvoinnista ja heille oma lapsi ei ole koskaan kärsinyt mielipahasta, tämä on aina vain ”ollut vaikea” tai ajatellut itseään”.
Totta kai jokainen sen verran ajattelee itseään, ettei halua elää niin, että toisilla on oikeus pahoittaa mun mieli! Ei sen pitäisi mitenkään väärin lapselta olla. Mutta narsistiäideille se on.
He eivät kykene näkemään, jos heidän lapsellaan on paha olla.
Kommentit (62)
Joo en oo vakkari :D Mut yrittänyttä ei laiteta!
Taidat olla uusi palstalla? Muuten tietäisit, että tälle seinähullulle ä m m ä lle on ihan turha jaella minkään valtakunnan neuvoja. Viisi vuotta se on jo täällä riehunut, ainakin, eikä mikään kelpaa koskaan.