Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä se kertoo äidistä, joka ei koskaan näe lapselleen aiheuttamaansa mielipahaa tai ei anna sille mitään arvoa?

Vierailija
19.05.2020 |

Narsisti. Minun äitini oli narsisti, ikinä ei nähnyt minun mielipahojani MINKÄÄNLAISENA syynä välittää minusta ja koittaa olla äiti ja vieläpä rakastava vanhempi. Jos äiti rakastaa lastaan, näkee tämän mielipahat yhtä arvokkaina kuin omansa. Jos on itsensä ja omien tunteittensa kieltäjä, joka tekee itselleen pahaa ja siksi sallii sen lapselleenkin, on hävettävä, kamala, hylätyksitulemisen arvoinen ihminen. Viimeistään siinä vaiheessa, kun lapsi sanoo, että olet rikkonut rajojani, olet loukannut oikeuksiani tulla kuulluksi ja nähdyksi, sellaien äidin pitäisi tipahtaa polvilleen nyyhkyttämään, miten on tuhonnut lapsensa onnellisuuden.
Silloin saisi kyllä anteeksi.
Mutta on äitejä, jotka eivät ole inhimillisiä, heistä puuttuu kaikki lämpö, rakkaus ja välittäminen oman lapsen hyvinvoinnista ja heille oma lapsi ei ole koskaan kärsinyt mielipahasta, tämä on aina vain ”ollut vaikea” tai ajatellut itseään”.
Totta kai jokainen sen verran ajattelee itseään, ettei halua elää niin, että toisilla on oikeus pahoittaa mun mieli! Ei sen pitäisi mitenkään väärin lapselta olla. Mutta narsistiäideille se on.
He eivät kykene näkemään, jos heidän lapsellaan on paha olla.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dear ap, suosittelen käymään terapiassa puhumassa näistä jutuista. Tältä palstalta ei näytä löytyvän ryhmätukea asiallesi, näin kolme sivua luettuani. Lisäksi jos äitisi ei tuota kuin pahaa mieltä elämääsi, suosittelen pistämään välit poikki, toxisten ihmisten kanssa ei tarvitse olla tekemisissä jossei itse tahdo. Elät kuitenkin nyt aikuisena ihmisenä omaa elämääsi, joten ota askel semmoiseen suuntaan, mikä toisi parempaa mieltä. Jos et osaa itse päästää irti aiheesta, suosittelen, taas kerran, terapiaa (ja tämä ei tule vitsinä, terapiassa on hyvä työstää asioita ja saada erilaista näkökulmaa asioihin). Olen varma että haavasi ovat syvät, enkä väheksy niitä, mutta parasta itsellesi ja lapsillesi kuitenkin on hakea apua ja työstää ongelmaa niin ettei se enää satuta sinua tai hallitse elämääsi. Annat voimaa tälle äidillesi mikäli huomioit häntä ajatuksillasi. Sen sijaan asian työstämisellä (hyväksyntä, anteeksi anto mahdollisesti) pääset oman itsesi herraksi taas ja voit elää elämääsi vapautuneena. Toivotan sinulle hyviä jatkoja ja toivon että pääset työstämään asiaasi ammattilaisten kanssa.

Taidat olla uusi palstalla? Muuten tietäisit, että tälle seinähullulle ä m m ä lle on ihan turha jaella minkään valtakunnan neuvoja. Viisi vuotta se on jo täällä riehunut, ainakin, eikä mikään kelpaa koskaan.

Vierailija
62/62 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en oo vakkari :D Mut yrittänyttä ei laiteta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla