Kuinkas moni mentholin polttaja lopettaa nyt tupakoinnin kokonaan, kun 20.5. vihreää ei enää saa.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Holiday Smoker kirjoitti:
En minä tupakanpolttoa kenellekään suosittele, mutta ei se nyt mikään heroiiniin verrattavissa oleva huume ole.
Nikotiiniriippuvuus on heroiinin luokkaa sen jälkeen kun riippuvuus on syntynyt. Ei ole verrattavissa tosiaan muulla tavalla heroiiniin kun riippuvuuden voimakkuuden osalta.
Suurimmalle osalle tupakkaa polttavista (tai nuuskaa käyttäville) nikotiini aiheuttaa kuitenkin niin voimakkaan riippuvuuden, että siitä ei päästä eroon ennen kuolemaa. Päihdelääkärit vertaavat riippuvuutta heroiiniin, ja luotan enemmän lääkäreihin kuin johonkin anonyymiin kirjoittajaan joka kertomansa mukaan polttaa pari tupakkaa vuodessa ja kuvittelee sen pohjalta tietävänä jotain asiasta.
Ei ole pahakaan ollut olen ollut vuosiakin välillä ilman tupakkaa. Siitä vieroitetaan pikkuhiljaa, ettei tule päänsärkyä, eli nikotiinituotteilla. Kova riippuuvuus tulee lähinnä nuuskasta.
Kielto koskee koko eu:ta, ja eu:n ulkopuolelta tupakkatuotteisiin koskee tiukat rajoitukset ja tullit.
Ehkä olisi aika tehdä elämäntaparemontti.
Oon nyt vapettanut 2 päivää. Tupakkaa tekis mieli mutta niin.
Kymmenet vuodet mentolisavukkeita polttaneena aloin kokeilla muita merkkejä. Sain aivan kauhean yskän!
Onneksi sain vinkin, että tupakkakaupassa myydään röökejä, joissa on filtterin kohdalla aukko ja sinne saa tunkea kaupasta ostettavia mentolfilttereitä!!
Vierailija kirjoitti:
Kymmenet vuodet mentolisavukkeita polttaneena aloin kokeilla muita merkkejä. Sain aivan kauhean yskän!
Onneksi sain vinkin, että tupakkakaupassa myydään röökejä, joissa on filtterin kohdalla aukko ja sinne saa tunkea kaupasta ostettavia mentolfilttereitä!!
Tätä pitää varmaan vielä kokeilla. Ne makukortit on ihan tyhjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Virheän polttaminen jatkuu. Olen ostanut varastoon. Lisäksi haen jatkossa ulkomailta.
Koko EU:ssa kielletty. Mut muualta saa?
Oon ollut nyt ilman röökiä, kun loppui menthol tupakat 19. päivä, eikä siitä ollut juurikaan muistutettu täällä briteissä.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtuu sätkätupakkaan ja itse laitan mentholöljyä sekaan.
Mikä puru ton kaa? Toimiiko?
Holiday Smoker kirjoitti:
Jos haluat lopettaa, niin suosittelen Allen Carrin kirjaa Stumppaa tähän.
Siinä kerrotaan mm. se tosiasia, että tuo ns. nikotiiniriippuvuus on lähes täysin psykologinen juttu. Saa vetää askikaupalla päivässä ennenkuin ne vieroitusoireet ovat fyysisistä syistä johtuvia niin, että siihen tarvitaan nikotiinikorvaushoitoa. 7 sätkää päivässä ei todellakaan tuota fyysistä riippuvuutta.
Minä ihmettelen tätä, että luullaan että kaikki tupakoitsijat ovat "nikotiinin orjia". Minä käytän tupakkaa satunnaisesti, samaan tapaan kuin muut käyttävä alkoholia. Ovatko kaikki viininilipittäjätkin "alkoholin orjia"? En polta talvella lainkaan, en myöskään töissä kesälläkään. Ei vaan kiinnosta niissä tilanteissa polttaa, eikä nikotiinittomuus aiheuta mitään fyysistä vieroitusoiretta.
Totta! Jättää vaan tupakat ostamatta tai polttamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä puru ton kaa? Toimiiko?
Minkälaista mentholöljyä ja mistä saa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtuu toisenlaiseen vihreään.
kehtaatko sauhutella sitäkin esim. kaduilla/töissä? siitä kuitenkin irtoo imelä tuoksu pitkälle, ei jää epäselväksi mitä poltetaan.. suomessa kuitenkin ollaan vielä tosi herkkiä ilmottamaan esim. poliisille vaikka kukaan ei vaarassa olekaan, mutta vaarallinen rikollinen pyörii ihmisten ilmoilla :D
Kehtaan ainakin itse, tässä asiassa viranomaiset ovat jo höllentäneet otettaan. Viimeksi kun veljeni "jäi kiinni" kannabiksesta niin poliisipartio toivotti hauskaa iltaa ja antoi hänen pitää muutaman gramman mikä hänellä oli hallussa. Ja itse olen pari kertaa polttanut jointin puoliksi vapaalla olevan poliisin kanssa. :D
Vain i.d.i.o.o.t.t.im. polttaa enää nykyään kun tupakan vaarat on tiedetty jo pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Yksi aski on vielä, eli ensiviikon aikana siirryn imeskelemään mintunmakuista nikotiinia. Se on vihreä tai ei mitään.