Kuinkas moni mentholin polttaja lopettaa nyt tupakoinnin kokonaan, kun 20.5. vihreää ei enää saa.
Kommentit (114)
https://peda.net/huittinen/perusopetus/pellonpuiston-koulu/oppiaineet2/…
"Tupakkariippuvuus voi syntyä paljon luultua nopeammin, sillä jo yksi tupakka voi muuttaa aivokemiaa niin, että riippuvuuden tie on valmis. Usein riippuvuus syntyy jo kuukauden kestäneen tupakoinnin jälkeen. "
Riippuvuus syntyy nopeasti ja on heroiinin luokkaa, joten nikotiinin orja on hyvä asiakas.
Nikotiiniriippuvuus merkitsee sitä, että ihmisellä on oltava elimistössään jatkuvasti riittävä määrä nikotiinia tai hän saa vieroitusoireita sen puutteesta.
Nikotiini on myrkky. Kun ihminen aloittaa tupakointia, tupakan sisältämä nikotiini aiheuttaa ensimmäisillä kerroilla myrkytysoireita (esim. pahoinvointi). Elimistö tottuu nikotiiniin nopeasti. Toleranssin eli sietokyvyn lisääntymisen myötä tarvitaan yhä suurempi annos nikotiinia saman vaikutuksen saamiseksi. Pitkään tupakoinut henkilö saattaa polttaa päivässä 20–30 tupakkaa, mutta vastaava nikotiiniannos aiheuttaisi tupakoimattomalle nikotiinimyrkytyksen oireita.
Toistuva tupakansavulle altistuminen ja suuret nikotiinimäärät aiheuttavat muutoksia aivojen hermosoluissa. Aivot muuntuvat vastaanottamaan ja ”tarvitsemaan” kasvavia annoksia nikotiinia. Aivojen rakenne muuttuu pysyvästi, kun nikotiinireseptoreita muodostuu lisää ja niiden ominaisuudet muuttuvat. Tämän vuoksi vuosia tupakoimattomana ollut tupakoija voi jäädä koukkuun jo yhden savukkeen polttamisen jälkeen.
Holiday Smoker kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minun pitäisi jo näillä pienillä nikotiinimäärillä olla kokoaikaisesti nikotiinikoukussa.
Ryhdy polttamaan 3 - 6 savuketta päivässä, niin olet 2 - 3 kuukaudessa aivan varmasti nikotiiniaddikti.
Voi kuule, kesällä saattaa mennä askikin päivässä. jos on oikein hyvät bileet.
Hienoa! Mitään järkeähän touhussa ei silti ole. Suurin osa polttaa kyllä sen askin päivässä ja joka päivä viikosta ja kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Suurin osa ihan kuolemaan asti. Huumekauppiaiden parhaat asiakkaat uhraavat rahansa ja elämänsä huumeensa ja orjuuttajiensa takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EU-maistahan vihreää tupakkaa ei saa enää mistään, mutta onneks Pietariin on 1,5h matka.
Mistä ostat ja mitä merkkiä? Itse olen nähnyt Pietarissa vain piraattimerkkejä.
Ihan perus vihreä L&M. Alle 20e kartonki.
Onhan niitä halvempia piraattiversioitakin, aika karseita. Osa tuo myös tankkausreissuilta Svetosta, koska aika helppo tuoda tullin ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minun pitäisi jo näillä pienillä nikotiinimäärillä olla kokoaikaisesti nikotiinikoukussa.
Ryhdy polttamaan 3 - 6 savuketta päivässä, niin olet 2 - 3 kuukaudessa aivan varmasti nikotiiniaddikti.
Voi kuule, kesällä saattaa mennä askikin päivässä. jos on oikein hyvät bileet.
Hienoa! Mitään järkeähän touhussa ei silti ole. Suurin osa polttaa kyllä sen askin päivässä ja joka päivä viikosta ja kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Suurin osa ihan kuolemaan asti. Huumekauppiaiden parhaat asiakkaat uhraavat rahansa ja elämänsä huumeensa ja orjuuttajiensa takia.
ja kun homma on laillista, kenelläkään ei ole mitään vastuuta ihmisten tappamisesta ja orjuuttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EU-maistahan vihreää tupakkaa ei saa enää mistään, mutta onneks Pietariin on 1,5h matka.
Onhan niitä halvempia piraattiversioitakin, aika karseita. Osa tuo myös tankkausreissuilta Svetosta, koska aika helppo tuoda tullin ohi.
Kaksi nikotiiniaddiktia supporttaa toisiaan ja kertoo salakuljetuksistaan ja paikat mistä "kamaa" saa halvimmalla, kun ei rahat muuten riitä.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Poltan kesällä ja syksyn tullessa lopetan. Ei mitään hankaluuksia lopettamisessa, senkun lopettaa vaan.
Nikotiiniriippuvuus on myytti, jolla myydään nikotiinituotteita lopettaville tai sitä yrittäville. Tupakoitsija voi sen varjolla suggeroida itsensä pelkäämään lopettamista, koska vieroitusoireet. Psyykkiseen riippuvuuteen ei kiinnitetä mitään huomiota, joten nikotiinituotteiden myyjillä on hyvät markkinat.
Psyykkisen riippuvuuden myönnän heti, on ihanaa poltaa tupakkia hellepäivän iltana pihakeinussa ja lukea jotain hyvää kirjaa.
Ihan sama kuin sanottaisiin, että heti kun juo lasin tai pari viiniä joka ilta, jää koukkuun ja alkoholiriippuvuus on syntynyt. Joillekin syntyy, kun aivokemia ja -rakenne on altis, suurimmalle osalle ihmisistä kuitenkaan ei synny.
Suosittelen oikeasti sitä Carrin kirjaa, siinä on monia hyviä pointteja.
Nikotiiniriippuvuus on kuitenkin erittäin voimakas suurimmalla osalla niistä, jotka siihen kehittävät riippuvuuden, ja tupakka on myös yksi tappavimpia kovia huumeita.
Jos sinä pärjäät hyvin, niin suurin osa ei, vaan on koukussa jopa siinä määrin, että tupakkaa voi mennä jopa pari askia päivässä, ja suurimmalla osalla aski päivässä on normijuttu. Haluat vain unohtaa tämän tupakkaan kuolevan osan käyttäjistä joiden riippuvuus on niin voimakas, että siitä ei päästä eroon.
Jos tupakasta pääsisi helposti eroon, ei tarvitsisi kauheasti mainostaa korvaushoitotuotteita nikotiinin vieroitusoireiden välttämiseen. Suurin osa varmaan mässyttää purkkaa vuosikausia. Heroiinistakaan ei vierottauduta käyttämällä enemmän heroiinia.
Tiedän parin askin polttajia, jotka ovat lopettaneet ilman korvaustuotteita. Muutaman viikon jälkeen elämä on taas tavallista, kuin ei olisi koskaan polttanutkaan, eivätkä he ole aloittaneet polttamista uudelleen. On käynyt sama naksahdus psyykessä kuin kerralla alkoholin käytön lopettaneilla. Kyse on mitä suurimmassa määrin psyykkisestä riippuvuudesta.
Nikotiinituotteita mainostetaan siksi, että niissä on huikean hyvä tuotto. Suomessa arvioilta noin 13 % päivittäin tupakoivia, mutta monessa muussa maassa on huomattavasti enemmän.
En minä tässä ole suosittelemassa tupakointia kenellekään, päinvastoin.
Haluan vain kertoa, että se nikotiiniriippuvuus on häviävän pieni osa siitä taistelusta, minkä ihminen käy luopuessaan rakastamastaan nautintoaineesta. Se riippuvuus on ohi viikossa, kahdessa, joskus parissa päivässä. Psyykkiseen riippuvuuteen tulisi kiinnittää paljon enemmän huomiota lopettamisesta puhuttaessa, sillä sen vuoksi ihmisen aloittavat tupakoinnin uudelleen, jopa vuosien jälkeen. Eihän siinä mitään järkeä ole, ei missään riippuuuksissa ole jos katsotaan ulkopuolelta.
Eihän mitään nautintoaineita ei käytetä siksi, että se olisi järkevää, vaan siksi että ne tuottavat mielihyvää. Ihan sama juttu on alkoholin kohdalla, kuten myös kahvi, sokeri, leivonnaiset, roskaruoka yms. jotka suurina määrinä nautittuina vahingoittavat terveyttä.
Ei se heroiininkäyttäjäkään vuoden kuivilla olon jälkeen siihen aineriippuvuuteen lankea. Hän aloittaa uudestaan siksi, että muistot aineen aiheuttamasta hyvästä olosta ovat vahvemmat kuin käyttämättömyys, eli psyykkisistä syistä. Psyykkisen irrottautumisprosessin pituus on eri ihmisillä eri pituinen kaikissa riippuvuuksissa, sitä pitäisi korostaa enemmän. Ja siihen tuo Carrin kirja on hyvä alku.
Voi olla että lopetan tupakoinnin kokonaan kun mentholtupakkaa ei enää Suomesta saa. En pidä tupakanmausta ilman sitä. Toisaalta en koe satunnaista tupakointiani ongelmana, joten voi olla että ostan makukortteja. Toisaalta voisi olla ihan hyvä kokeilla kesää ilman tupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Poltan kesällä ja syksyn tullessa lopetan. Ei mitään hankaluuksia lopettamisessa, senkun lopettaa vaan.
Nikotiiniriippuvuus on myytti, jolla myydään nikotiinituotteita lopettaville tai sitä yrittäville. Tupakoitsija voi sen varjolla suggeroida itsensä pelkäämään lopettamista, koska vieroitusoireet. Psyykkiseen riippuvuuteen ei kiinnitetä mitään huomiota, joten nikotiinituotteiden myyjillä on hyvät markkinat.
Psyykkisen riippuvuuden myönnän heti, on ihanaa poltaa tupakkia hellepäivän iltana pihakeinussa ja lukea jotain hyvää kirjaa.
Ihan sama kuin sanottaisiin, että heti kun juo lasin tai pari viiniä joka ilta, jää koukkuun ja alkoholiriippuvuus on syntynyt. Joillekin syntyy, kun aivokemia ja -rakenne on altis, suurimmalle osalle ihmisistä kuitenkaan ei synny.
Nikotiiniriippuvuus on kuitenkin erittäin voimakas suurimmalla osalla niistä, jotka siihen kehittävät riippuvuuden, ja tupakka on myös yksi tappavimpia kovia huumeita.
Jos sinä pärjäät hyvin, niin suurin osa ei, vaan on koukussa jopa siinä määrin, että tupakkaa voi mennä jopa pari askia päivässä, ja suurimmalla osalla aski päivässä on normijuttu. Haluat vain unohtaa tämän tupakkaan kuolevan osan käyttäjistä joiden riippuvuus on niin voimakas, että siitä ei päästä eroon.
Jos tupakasta pääsisi helposti eroon, ei tarvitsisi kauheasti mainostaa korvaushoitotuotteita nikotiinin vieroitusoireiden välttämiseen. Suurin osa varmaan mässyttää purkkaa vuosikausia. Heroiinistakaan ei vierottauduta käyttämällä enemmän heroiinia.
Tiedän parin askin polttajia, jotka ovat lopettaneet ilman korvaustuotteita.
Tosi mahtavaa. Suurin osa ei siihen kykene koska nikotiiniriippuvuus on todella voimakas huumeriippuvuus, ja "fiksit" pitää saada monta kertaa päivässä. Joka päivä monta kertaa ja vuodesta toiseen.
Nikotiinituotteita mainostetaan siksi, että niissä on huikean hyvä tuotto.
Kyseessä on vain kilpailutilanne, jossa jokainen nikotiinia muodossa tai toisessa kauppaava taho yrittää saada omia tuotteitaan kaupaksi, mutta nikotiiniriippuvuutta ei kylläkään paranneta käyttämällä enemmän nikotiinia. Nikotiini on yhtä voimakasta riippuvuutta aiheuttava huume, vaikka sitä käyttäisi millä tavalla tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän parin askin polttajia, jotka ovat lopettaneet ilman korvaustuotteita. Muutaman viikon jälkeen elämä on taas tavallista, kuin ei olisi koskaan polttanutkaan, eivätkä he ole aloittaneet polttamista uudelleen. On käynyt sama naksahdus psyykessä kuin kerralla alkoholin käytön lopettaneilla. Kyse on mitä suurimmassa määrin psyykkisestä riippuvuudesta.
Nikotiinituotteita mainostetaan siksi, että niissä on huikean hyvä tuotto. Suomessa arvioilta noin 13 % päivittäin tupakoivia, mutta monessa muussa maassa on huomattavasti enemmän.
En minä tässä ole suosittelemassa tupakointia kenellekään, päinvastoin.
Haluan vain kertoa, että se nikotiiniriippuvuus on häviävän pieni osa siitä taistelusta, minkä ihminen käy luopuessaan rakastamastaan nautintoaineesta. Se riippuvuus on ohi viikossa, kahdessa, joskus parissa päivässä. Psyykkiseen riippuvuuteen tulisi kiinnittää paljon enemmän huomiota lopettamisesta puhuttaessa, sillä sen vuoksi ihmisen aloittavat tupakoinnin uudelleen, jopa vuosien jälkeen. Eihän siinä mitään järkeä ole, ei missään riippuuuksissa ole jos katsotaan ulkopuolelta.
Eihän mitään nautintoaineita ei käytetä siksi, että se olisi järkevää, vaan siksi että ne tuottavat mielihyvää. Ihan sama juttu on alkoholin kohdalla, kuten myös kahvi, sokeri, leivonnaiset, roskaruoka yms. jotka suurina määrinä nautittuina vahingoittavat terveyttä.
Ei se heroiininkäyttäjäkään vuoden kuivilla olon jälkeen siihen aineriippuvuuteen lankea. Hän aloittaa uudestaan siksi, että muistot aineen aiheuttamasta hyvästä olosta ovat vahvemmat kuin käyttämättömyys, eli psyykkisistä syistä. Psyykkisen irrottautumisprosessin pituus on eri ihmisillä eri pituinen kaikissa riippuvuuksissa, sitä pitäisi korostaa enemmän. Ja siihen tuo Carrin kirja on hyvä alku.
Voi olla että lopetan tupakoinnin kokonaan kun mentholtupakkaa ei enää Suomesta saa. En pidä tupakanmausta ilman sitä. Toisaalta en koe satunnaista tupakointiani ongelmana, joten voi olla että ostan makukortteja. Toisaalta voisi olla ihan hyvä kokeilla kesää ilman tupakkaa.
Olipa melkoista selitystä.
Taitaa loppua polttaminen kokonaan nyt. Jouduin ostamaan harmaata ja yök miten pahaa. Mielestäni on hyvä juttu, että loppui vihreän myynti, niin loppuu nyt samalla nämä ainaiset tupakkalakotkin, ja lopetan lopullisesti.
Tupakoivat haisee kyllä ihan järkyttävälle, mutta eiväthän he sitä itse haista.
Up! Takaisin alkuperäiseen aiheeseen.. eli mitä olette nyt polttaneet ?
Tupakka alkaa nykypäivänä olla niin whitetrash-touhua kuin voi nistitouhu vaan olla.
P&S Menthol. Pistin tänään tilauksen "Bull Brand Menthol Filter" niin pitää noita sit testailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just teidänlaisten tuojien takia v*tuttaa kun jonot seisoo ja tulli tarkastaa autot 😡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä halvempia piraattiversioitakin, aika karseita. Osa tuo myös tankkausreissuilta Svetosta, koska aika helppo tuoda tullin ohi.Just teidänlaisten tuojien takia v*tuttaa kun jonot seisoo ja tulli tarkastaa autot 😡
Ja siis, itse olen käynyt aina vaan tankkaamassa, kun toistaiseksi se vielä sallittua on. Toki, alkoholia tuon, mikäli yötä olen ollut, mutta nekin kerrat laskettavissa ihan yhden käden sormilla.
Vierailija kirjoitti:
Up! Takaisin alkuperäiseen aiheeseen.. eli mitä olette nyt polttaneet ?
Takaisin siniseen.
Vierailija kirjoitti:
Tupakoivat haisee kyllä ihan järkyttävälle, mutta eiväthän he sitä itse haista.
Kyllä minä tiedän, miltä poltettuani haisen. Ymmärrän myös täysin, että tupakoimattoman mieheni mielestä on kuin tuhkakuppia nuolisi, kun minua suutelee tupakan jälkeen, vaikka hän ei sitä minulle olekaan sanonut.
Kannattaa varmaan sitten polttaa vähän enemmän, jos tuo ei riittänyt. Monille se riittää.