Kuinkas moni mentholin polttaja lopettaa nyt tupakoinnin kokonaan, kun 20.5. vihreää ei enää saa.
Kommentit (114)
Mikäs juttu tämä oikein on! Miksi ne kiellettiin?
En itse ole polttanut enää vuosiin mutta tupakkavuosina vihreä LM oli se mitä meni. Liekö sitäkään ollut myynnissä enää aikoihin:
Mutta siis, miksi kiellettiin?
Joku tyhmä EU sääntö taas kerran.
Vierailija kirjoitti:
En itse ole polttanut enää vuosiin mutta tupakkavuosina vihreä LM oli se mitä meni. Liekö sitäkään ollut myynnissä enää aikoihin:
Kielto perustuu EU:n tupakkatuotedirektiiviin, jonka mukaan ”tunnusomaiset maut”, kuten mentoli, vanilja ja suklaa, ovat kiellettyjä savukkeissa ja kääretupakassa. Tarkoituksena on tietysti ennen kaikkea ehkäistä sitä, että lapset ja nuoret edes aloittaisivat tupakointia.
Vierailija kirjoitti:
Meinasiteko alkaa käyttämään menthol makulappuja mikä laitetaan tupakkiaskiin ja maustaa sätkät?
Siis tän tyyliset?
https://www.havanahouse.co.uk/product/rizla-menthol-flavour-card-single/
Havanahouse kirjoitti:
In response to the upcoming menthol ban on the 20th of May, Imperial Tobacco has launched Rizla Flavour Infusions – ‘cards’ that can be used to add a menthol flavour to traditional tobacco products.
The Rizla Flavour Infusions come in two varieties, including Menthol Chill, which provides a stronger, more intense flavour, and Fresh Mint, which is slightly smoother and mellower. Simply add the card to your cigarettes and leave for an hour to infused your cigarettes with menthol flavour. This product works better on cigarettes than hand rolling tobacco, for hand rolling tobacco we suggest using the flavour sprays
Makulappuja täytyy katsella, mikä mieto tupakka olisi hyvä merkki "maustettavaksi"?
Olen ns, holiday smoker, eli en polta säännöllisesti niin en ole noihin vahvuusasteisiin niin kovin perehtynty.
nikotiini aiheuttaa heroiiniin verrattavan riippuvuuden, joten harva lopettaa vaikka ei saisikaan enää suosikkitupakkaansa.
hyvin harva pääsee eroon nikotiinista ennen kuolemaansa.
sen verran voimakas on riippuvuus.
Se on niin kuin takavuosina opeteltava torin nurkilla vaivihkaa kysymään tietyn näköisiltä tyypeiltä että "Onks tiatoo?"
Vierailija kirjoitti:
Vaihtuu sätkätupakkaan ja itse laitan mentholöljyä sekaan.
Lopetin tupakoinnin 30 vuotta menthol-savukkeita poltettuani 18.5.
Ja aloitin uudestaan 20.5, kun löysin taas mentholia.
Kieltolait eivät ole koskaan toimineet....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtuu sätkätupakkaan ja itse laitan mentholöljyä sekaan.
Lopetin tupakoinnin 30 vuotta menthol-savukkeita poltettuani 18.5.
Ja aloitin uudestaan 20.5, kun löysin taas mentholia.
Kieltolait eivät ole koskaan toimineet....
ja pitää muistaa, että nisti tarvitsee fiksinsä säännöllisesti, ettei iske viekkarit.
pihlis kirjoitti:
En tiedä onnistuisiko yksityishenkilönä kaupasta loppujen varastoiden ostaminen tukkuhinnalla? Vai valvotaanko palautusta firmalle jotenkin.... Käsittääkseni myynti loppuu seinään ja asiakkaille ei saa myydä keskiviikon jälkeen yhtään askia.
Ei varmasti onnistu. Kauppias voisi menettää myyntilupansa tuosta.
Eikö kurkkupastilli tupakoidessa aja saman asian?
Siirryin siniseen. En lopeta valtiovallan käskystä vaan sitten kun itse haluan.
Vierailija kirjoitti:
Olihan sitä vielä tällä viikolla myynnissä. Enää et saa.
Isäni tupakkamies selosti mulle, miten tämä homma menee. Ja mä oon kaupassa töissä! Eli huonosti tiedotettiin meillekin.
Vierailija kirjoitti:
nikotiini aiheuttaa heroiiniin verrattavan riippuvuuden, joten harva lopettaa vaikka ei saisikaan enää suosikkitupakkaansa.
Riippuvuus on yhtä voimakas kuin heroiiniriippuvuus, mutta nikotiiniriippuvuus syntyy nopeammin. Tupakka on parhaita orjuutushuumeita.
En usko, että yksikään. Joku ehkä tilapäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Lopetan kun itse haluan.
Noin ajattelee narkomaanitkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuvuus on yhtä voimakas kuin heroiiniriippuvuus, mutta nikotiiniriippuvuus syntyy nopeammin. Tupakka on parhaita orjuutushuumeita.
En ole koskaan ymmärtänyt nikotiiniriippuvuutta. Mulla ei sitä kertakaikkiaan ole. Tarkoittaako tämä, että olen myös huumeilta 100% turvassa? (Niitä en siis ole ikinä edes kokeillut.)
Eikai päättäjät kuvitelleetkaan että juuri kukaan siihen mentholi kieltoon lopettaa. Mutta tarkoituksena oli lähinnä estää nuoria ja lapsia innostumasta tupakoinnista ja hommaamasta riippuvuutta itselleen.
Kun tupakka maistuu pahalta niin helpommin jää muutamaan kokeiluun koska kiellettyä ja jännää. Mutta pahan maun takia ei ota tavaksi.
Siinä vaiheessa kun nikotiiniriippuvuus on hommattu niin sitten palaa mikä tahansa jota vaan saatavilla.
Minä olen värisokea enkä tiedä poltanko punaista vai vihreää.