Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinkas moni mentholin polttaja lopettaa nyt tupakoinnin kokonaan, kun 20.5. vihreää ei enää saa.

Vierailija
18.05.2020 |

Vai vaihtuuko vaan siniseen?

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holiday Smoker kirjoitti:

Jos tupakka olisiyhtä koukuttavaa kuin heroiini,  minun pitäisi jo näillä pienillä nikotiinimäärillä olla kokoaikaisesti nikotiinikoukussa.

Ei heroiinikaan koukuta jos sitä käyttää vain pari kertaa vuodessa.

Vierailija
62/114 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, ja kuitenkin varoitellaan, että se on kerralla selvä juttu, ja monen vuoden huumehelvetti edessä heti kun kokeilee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tupakka olisiyhtä koukuttavaa kuin heroiini,  minun pitäisi jo näillä pienillä nikotiinimäärillä olla kokoaikaisesti nikotiinikoukussa.

Ei heroiinikaan koukuta jos sitä käyttää vain pari kertaa vuodessa.

"Itse olen heroiinin holiday-käyttäjä ja käytän heroiinia pari kertaa vuodessa, yleensä kesällä. Heroiini ei koukuta, koska en ole jäänyt koukkuun."

Vierailija
64/114 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, ja kuitenkin varoitellaan, että se on kerralla selvä juttu, ja monen vuoden huumehelvetti edessä heti kun kokeilee?

Kyllähän heroiini vie lopulta suuren osa kokeilijoistaan, koska sen vaikutus on niin ainutlaatuinen, että sen haluaa kokea uudelleen ja uudelleen. Tupakka ei anna mitään "oloja", mutta voimakkaan riippuvuuden kylläkin.

Vierailija
65/114 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetan kun itse haluan.

Noin ajattelee narkomaanitkin.[/

Niin? Ei se pakottaminen vie yhtään mihinkään, vaan oma tahto. Pätee kaikkeen mikä aiheuttaa riippuvuutta.

-ohis-

Vierailija
66/114 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU-maistahan vihreää tupakkaa ei saa enää mistään, mutta onneks Pietariin on 1,5h matka.

Vierailija
67/114 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetan kun itse haluan.

Noin ajattelee narkomaanitkin.[/

Niin? Ei se pakottaminen vie yhtään mihinkään, vaan oma tahto. Pätee kaikkeen mikä aiheuttaa riippuvuutta.

-ohis-

Kovastakaan tahdosta huolimatta suurin osa ei pääse nikotiinista eroon vaikka kuinka haluaisi, koska riippuvuus on kuitenkin todella voimakas.

Vierailija
68/114 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EU-maistahan vihreää tupakkaa ei saa enää mistään, mutta onneks Pietariin on 1,5h matka.

Kyllä täytyy olla kova huumeenhimo.

Vierailija
69/114 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerran halusin kokeilla tupakanpolttoa, ja rupesin noita mentholisavukkeita sitten polttelemaan. Olin nuori ja tyhmä ja halusin tehdä vaikutuksen erääseen mieheen. Poltin ehkä kuukauden päivittäin, sitten totesin, että eihän tässä ole mitään järkeä vaan on ihan rahanhukkaa. Lopetin sen sitten. Ei tullut riippuvuutta.

Vierailija
70/114 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kerran halusin kokeilla tupakanpolttoa, ja rupesin noita mentholisavukkeita sitten polttelemaan. Olin nuori ja tyhmä ja halusin tehdä vaikutuksen erääseen mieheen. Poltin ehkä kuukauden päivittäin, sitten totesin, että eihän tässä ole mitään järkeä vaan on ihan rahanhukkaa. Lopetin sen sitten. Ei tullut riippuvuutta.

Itse oli jo yläasteikäisenä nikotiiniriippuvainen, ja sitä kesti yli 30 vuotta, mutta syöpä laittoi stopin riippuvuudelle kun menetin liikuntakykyni enkä päässyt tupakalle.

Meidän kylällä oli huoltoasema, josta kuka tahansa sai ostaa tupakkaa jos ylettyi laittamaan rahat tiskille. Ala-asteella jo käytiin ostamassa tupakkaa välitunnilla.

Vierailija
71/114 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Norja?

Vierailija
72/114 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citymarket myy noita makukortteja (leivonta-aineiden osastolla). Sellainen tavalliseen miedomman tupakan askiin niin sulla on aski menthol -tupakkaa. Yksi kortti maksaa 0,79€ ja makuina mm. cool menthol, blueberry menthol, lakritsi jne. Myös R-Kioskit myy niitä.

Vierailija
73/114 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Norja?

Maksaa n 18e/aski...

Vierailija
74/114 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nistitouhua tupakointi on. Tupakkaa on pakko polttaa, että kykenee välttämään vieroitusoireet jotka riippuvaiselle tulee jos ei saa "fiksiä" monta kertaa päivässä ja säännöllisesti. Eli onhan se tavallaan "nautinto" kun ei iske tärinät päälle. Ihan samaa tekee kaikki huumeriippuvaiset.

Vierailija
75/114 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Poltan kesällä ja syksyn tullessa lopetan. Ei mitään hankaluuksia lopettamisessa, senkun lopettaa vaan.

Nikotiiniriippuvuus on myytti, jolla myydään nikotiinituotteita lopettaville tai sitä yrittäville. Tupakoitsija voi sen varjolla suggeroida itsensä pelkäämään lopettamista, koska vieroitusoireet. Psyykkiseen riippuvuuteen ei kiinnitetä mitään huomiota, joten nikotiinituotteiden myyjillä on hyvät markkinat.

Psyykkisen riippuvuuden myönnän heti, on ihanaa poltaa tupakkia hellepäivän iltana pihakeinussa ja lukea jotain hyvää kirjaa.

Ihan sama kuin sanottaisiin, että heti kun juo lasin tai pari viiniä joka ilta, jää koukkuun ja alkoholiriippuvuus on syntynyt. Joillekin syntyy, kun aivokemia ja -rakenne on altis, suurimmalle osalle ihmisistä kuitenkaan ei synny.

Suosittelen oikeasti sitä Carrin kirjaa, siinä on monia hyviä pointteja.

Vierailija
76/114 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minun pitäisi jo näillä pienillä nikotiinimäärillä olla kokoaikaisesti nikotiinikoukussa.

Ryhdy polttamaan 3 - 6 savuketta päivässä, niin olet 2 - 3 kuukaudessa aivan varmasti nikotiiniaddikti.

Voi kuule, kesällä saattaa mennä askikin päivässä. jos on oikein hyvät bileet.

Vierailija
77/114 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noita Mentholi filttereitä myynnissä Suomessa?

Ruotsissa, Tanskassa, Englannissa ainakin on mutta olisi helpommin osta nyt korona aikana kotimaan kaupoista kun tilata ulkomaista.

Vierailija
78/114 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minun pitäisi jo näillä pienillä nikotiinimäärillä olla kokoaikaisesti nikotiinikoukussa.

Ryhdy polttamaan 3 - 6 savuketta päivässä, niin olet 2 - 3 kuukaudessa aivan varmasti nikotiiniaddikti.

Ei ainakaan minun kohdallani ole käynyt niin

Vierailija
79/114 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ostat ja mitä merkkiä? Itse olen nähnyt Pietarissa vain piraattimerkkejä.

Vierailija
80/114 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Poltan kesällä ja syksyn tullessa lopetan. Ei mitään hankaluuksia lopettamisessa, senkun lopettaa vaan.

Nikotiiniriippuvuus on myytti, jolla myydään nikotiinituotteita lopettaville tai sitä yrittäville. Tupakoitsija voi sen varjolla suggeroida itsensä pelkäämään lopettamista, koska vieroitusoireet. Psyykkiseen riippuvuuteen ei kiinnitetä mitään huomiota, joten nikotiinituotteiden myyjillä on hyvät markkinat.

Psyykkisen riippuvuuden myönnän heti, on ihanaa poltaa tupakkia hellepäivän iltana pihakeinussa ja lukea jotain hyvää kirjaa.

Ihan sama kuin sanottaisiin, että heti kun juo lasin tai pari viiniä joka ilta, jää koukkuun ja alkoholiriippuvuus on syntynyt. Joillekin syntyy, kun aivokemia ja -rakenne on altis, suurimmalle osalle ihmisistä kuitenkaan ei synny.

Suosittelen oikeasti sitä Carrin kirjaa, siinä on monia hyviä pointteja.

Nikotiiniriippuvuus on kuitenkin erittäin voimakas suurimmalla osalla niistä, jotka siihen kehittävät riippuvuuden, ja tupakka on myös yksi tappavimpia kovia huumeita.

Jos sinä pärjäät hyvin, niin suurin osa ei, vaan on koukussa jopa siinä määrin, että tupakkaa voi mennä jopa pari askia päivässä, ja suurimmalla osalla aski päivässä on normijuttu. Haluat vain unohtaa tämän tupakkaan kuolevan osan käyttäjistä joiden riippuvuus on niin voimakas, että siitä ei päästä eroon.

Jos tupakasta pääsisi helposti eroon, ei tarvitsisi kauheasti mainostaa korvaushoitotuotteita nikotiinin vieroitusoireiden välttämiseen. Suurin osa varmaan mässyttää purkkaa vuosikausia. Heroiinistakaan ei vierottauduta käyttämällä enemmän heroiinia.