Aseksuaalisuus on siunaus
Aseksuaali ei kuluta aikaansa eläimellisiin himoihinsa. Aikaa jää kaikkeen muuhun enemmän. On elämä helppoa kun ei ole himon vietävissä. Helppoa olla yksin myös ;)
Kommentit (84)
Pidän seksistä ja seksuaalisuudesta mutten sellaisesta kuin oletetaan. Olen demiseksuaali, haluan seksiä vain ihmisen kanssa johon tunnen voimakasta tunneyhteyttä. Melkein mentaalinen nautinto on minulle nautinnollisempaa kuin fyysinen. En siis nauti seksistä tuntemattomien kanssa, en koe seksuaalisesti ketään haluttavana vaikka olisin tietoinen että joku on ihan komea tai kaunis, en vain pysty, rupeaa ällöttämään tuntemattomat miehet joilla on vain seksi mielessä, ihan sama miltä näyttää. Minun pitää ensin tutustua toiseen todella hyvin, luoda kokemuksia ja yhteys toisiimme. Siihen menee aikaa mutta seksi on kaikkein parasta sitten.
On varmasti vaikeaa elää elämää jos on niin kovat himot että kokoajan pitää olla jotain panemassa, itselläni ei tätä ole ja oma käsi pelaa parhaiten jos sitä tarvitsee. Muita en siihen tarvitse jollen oikeasti ihmisestä pidä. Pidän sellaisia miehiä heikkoina jotka oikeen valittavat etteivät saa panoa mistään voi kyynel sentään. Mielestäni jo ongelma. Ihmisillä on niin erilaiset näkökulmat asiaan että seksin rakastajat suorastaan luulevat aseksuaalien olevan jotenkin outoja. Aika surullista. Minusta on ihanaa etten ole riippuvainen seksistä kuitenkaan.
n27
Vierailija kirjoitti:
Niihä te pihtarit luulette 😀
Lukisit enemmän, luulisit vähemmän...
Jos sen lisänä tulisi kiinnostuksen puuttuminen kaikkeen läheisyyteen, se voisi olla siunaus. Jos ei, hyödyt ovat paljon pienemmät.
Liika himokkuus todellakin on elämää hankaloittava tekijä. Järki karkaa päästä ja keskittymiskyky häiriintyy. Löytäisipä tasapainon...
Aseksuaalisuus on ehkä siunaus rumille ihmisille, mutta ei ainakaan tavalliselle naiselle saati kauniille. Miesten kohdalla epäselvempää, koska omasta seksuaalisuudesta voi nauttia myös ilman kumppania, mutta se on aika rajallinen tapa jos kaikki on vain sitä.
Seksuaalisuutta voi verrata aistiin, joka kehittyy kunnolla vasta murrosiässä. Aseksuaalisuus on verrattavissa kuurouteen, sokeuteen tai vaikka autismiin eli ihmisellä on rajallisempi kokemusmaailma ja hankaluuksia samaistua ja ymmärtää tavallisen ihmisen kokemusmaailmaa.
Henkisen ylevyyden merkki. Evoluution tuleva suunta?
Mitä new age-ihmisiä tänne on pesiytynyt? Miten aseksuaalisuus liittyy henkisyyteen? Haluttomuuteen on olemassa lääkkeitä. Haluttomuus on mielen epätasapainotila.
Edelliselle kommentoijalle: liittyy hyvinkin paljon henkisyyteen. Lammasihmisen on vaikea ymmärtää.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Aseksuaalisuus on ehkä siunaus rumille ihmisille, mutta ei ainakaan tavalliselle naiselle saati kauniille. Miesten kohdalla epäselvempää, koska omasta seksuaalisuudesta voi nauttia myös ilman kumppania, mutta se on aika rajallinen tapa jos kaikki on vain sitä.
Seksuaalisuutta voi verrata aistiin, joka kehittyy kunnolla vasta murrosiässä. Aseksuaalisuus on verrattavissa kuurouteen, sokeuteen tai vaikka autismiin eli ihmisellä on rajallisempi kokemusmaailma ja hankaluuksia samaistua ja ymmärtää tavallisen ihmisen kokemusmaailmaa.
Miten ulkonäkö siihen liittyy..
Vierailija kirjoitti:
Mitä new age-ihmisiä tänne on pesiytynyt? Miten aseksuaalisuus liittyy henkisyyteen? Haluttomuuteen on olemassa lääkkeitä. Haluttomuus on mielen epätasapainotila.
Minusta tuli aseseksuaali kun aloin käyttää ketipinor lääkettä.
Olen aseksuaali ja aromantikko, eli en kaipaa myös läheisyyttä tai rakkautta tai hellyyttä. Onhan se elämä aika helppoa ja mukavaa näin!
Mitenkään erityisen henkinen ihminen en ole. Ei ole koskaan kiinnostanut mitkään yliluonnolliset, ei jumalat, sielut, chakrat, tuonpuoleiset tms. Ihan vaan maallisista pienistä asioista nautiskelen.
"Haluttomuus on mielen epätasapainotila." Aika miellyttävä epätasapainotila kyllä ;) En haluaisi vaihtaa siihen, mitä enemmistö pitää normaalina, vaikka toki tiedänkin että joitain nautinnollisia kokemuksia jää väliin kun on aseksuaali. En tosin ole kokematon seksinkään suhteen, tuli sitä nuorena harrastettua ja parisuhteitakin kokeiltua. Mutta enhän minä siitä koskaan nauttinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se sinällään on helppoa kun toinen ihminen ei voi tarjota mitään. Ihmisillä kun ei yleensä ole mitään muuta tarjottavaa kuin seksi.
Mitä muuta pitäisi tarjota?
Jonkinlaista älykästä seuraa on kai se oletus ja läheisyys ja mitä näitä juttuja on ihmisillä yleensä.
Aseksuaalisuus EI ole haluttomuutta. Koska ei ole edes haluja.
Ovatko aseksuaalit yleensä rumia..
Vierailija kirjoitti:
Yritän ainakin olla, mutta olen valitettavasti seksikäs.
Vierailija kirjoitti:
Olen todella kaunis ja muodokas..
Vierailija kirjoitti:
Miten aseksuaalisuus liittyy henkisyyteen?
Munkin munat ja nunnan nännit...
Seksuaalisuus on V A L T A V A energia.
On hyvä osata kanavoida sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän ainakin olla, mutta olen valitettavasti seksikäs.
Minä myös usein kuulen sellaista "oi olet niin kaunis kun olet niinkuin et tietäisi ja välittäisi miten kaunis olet". Ihmisiltä jotka eivät tiedä että olen a,myös toisilta naisilta!
Näin on.