Arvasin että koulujen avaamisessa käy näin
Sanottiin, että on turvallista aikuisille palata kouluun töihin ja lapsille on turvallista palata sinne opiskelemaan. Nyt kuitenkin on jo useissa kouluissa tartuntaepäilyjä ja itse olen myös altistuneiden joukossa. Palsta täynnä opettajien haukkumista kun pakoilevat muka työtä eivätkä haluaisi mennä vaikka työympäristö on täysin turvallinen. Kaksi päivää ehdin olla töissä tässä täysin turvallisessa ympäristössä ja nyt odotellaan testiä olenko saanut tartunnan.
Kommentit (17)
Helsingissä koulujen avaaminen oli riskipäätös ja tän tiesi myös Marin hallituksineen.
Itämisajan puitteissa suurin osa tartunnan saaneista ei ole edes saanut vielä oireita. Nyt jos oireilet, niin luultavasti olet ennen koulujen alkamista saanut tartunnan.
Sanottiin. Mitä sanomisista, kun voi ottaa selvää itse?
Toivottavasti aloittaja tajuaa että Suomessa on 550.000 peruskoululaista ja yli 2700 peruskoulua. Ei ole realistista ajatelle että ei tulisi yhtään altistusta tai tartuntaa yhdessäkään koulussa.
Onneksi päätösvastuu annettiin tässä asiassa pelkästään vanhemmille. Lampaat kuuntelivat suosituksia kun muut vanhemmat osasivat jo käyttää järkeään.
Kamalaa. Eikö hallitus sanonut(kaan) että ihmiset saisivat Koronan sieltä?
Tiesitkö sen vatsallasi ja ennakkoon?
Kyllä niitä tartuntoja voi tulla myös muilla työpaikoilla kuin koulussa.
Nyt en ihan ymmärrä. Kuvitteleeko joku, että pelkästään kouluissa on tartuntariski? Ja että kouluissa EI kukaan voi saada tartuntaa?
Kyllä kai se on koko ajan ollut selvä asia, että, että kouluissa voi saada tartunnan, mutta lapsille ja nuorille se on liki sataprosenttisesti vaaraton, ja riskiryhmät saavat jäädä etäopetukseen. Opettajillakin on oikeus lääkärintodistuksen perusteella pysyä karanteenissa, mikäli riskiryhmää.
Kuka tahansa ei saa jäädä palkalla kotiin, ja se on aivan oikein.
Eiköhän se on päivän selvää, että siellä ihan kuten muillakin työpaikoilla ON tartuntariski. Minä esimerkiksi olen koko hemmetin pandemian ajan joutunut käymään töissä. jossa on tartuntariski, koska työtoverit. Asiakkaitakin jonkin verran.
Miksi ihmeessä opettajien pitäisi olla joku paapottu erikoistapaus?
Arvasit mitä että kahdella on korona. Kauheeeta!!!!!
No missäs kunnassa ope vaikuttaa. Hiukan aina nää aloitukset epäilyttää täällä.
Lasten koululla yksi opettajista rykii ja niiskuttaa jo kolmatta päivää. Käsittelee samoja välineitä mitä ojentaa oppilaille. Tekisi jo mieli kysyä miksi hän edelleen on luokassa??
Vierailija kirjoitti:
Itämisajan puitteissa suurin osa tartunnan saaneista ei ole edes saanut vielä oireita. Nyt jos oireilet, niin luultavasti olet ennen koulujen alkamista saanut tartunnan.
Iloisesti kerkeät altistaa/tartuttaa monta oppilasta ja henkilökuntaa.
Hui kauhiata, NYT ETUSIVU UUSIKSI, SUOMESSA ON KORONATARTUNTOJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ihan ymmärrä. Kuvitteleeko joku, että pelkästään kouluissa on tartuntariski? Ja että kouluissa EI kukaan voi saada tartuntaa?
Kyllä kai se on koko ajan ollut selvä asia, että, että kouluissa voi saada tartunnan, mutta lapsille ja nuorille se on liki sataprosenttisesti vaaraton, ja riskiryhmät saavat jäädä etäopetukseen. Opettajillakin on oikeus lääkärintodistuksen perusteella pysyä karanteenissa, mikäli riskiryhmää.
Kuka tahansa ei saa jäädä palkalla kotiin, ja se on aivan oikein.
Eiköhän se on päivän selvää, että siellä ihan kuten muillakin työpaikoilla ON tartuntariski. Minä esimerkiksi olen koko hemmetin pandemian ajan joutunut käymään töissä. jossa on tartuntariski, koska työtoverit. Asiakkaitakin jonkin verran.
Miksi ihmeessä opettajien pitäisi olla joku paapottu erikoistapaus?
Käsitätkö, että tartuntariski olisi ollut huomattavasti suurempi, jos etätöihin eivät olisi jääneet kaikki ne, joille se oli mahdollista? Käsitätkö sitäkään, että tartuntariski kasvaa huomattavasti nyt, kun ihmiset liikkuvat enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei siis ole väliä että nyt siellä koulussa kuitenkin tartutetaan virusta riippumatta siitä mistä sen on saanut? Ei kukaan ole väittänytkään että se alkuperäinen kantaja joka viruksen toi kouluun olisi saanut sen koululta, hän on saanut sen muualta ja tuonut kouluun jossa nyt oppilaita ja opettajia on altistunut virukselle. Mitä väliä tässä on sillä että se alkuperäinen tartunta ei ollut koulusta? Vähentääkö se mielestäsi jotenkin viruksen tarttumista siellä koululla?
Kyllä. Todella ikävää, että lapset menettävät jo nuorena luottamuksen ohjeisiin. Siis hyvähän se on ettei ole liikaa auktroriteettiuskoa, mutta muuten. Voin vaan kuvitella millainen häslinki ja ahdistus on niissä paikoissa, missä tautiepäilyksiä on.