Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Panacodia on nykyään vaikea saada, vaikka se on tehokas lääke kipuun?

Vierailija
18.05.2020 |

Panacod auttaa paljon paremmin kuin tavallinen Panadol tai Burana, mutta sen saaminen on vaikeutunut. Miten siitä yllättäen on tullut vaarallinen lääke, kun aiemmin sitä sai helpommin ja ihmiset saivat avun kipuunsa? Ei joidenkin ongelmakäyttäjien perusteella pitäisi estää tehokasta kivunlievitystä tavallisilta ihmisiltä.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen täysin päihteetön. Minulla on myös kovaa kroonista kipua kohtauksittain. Joudun jokaisen pikkupakkauksen Panacodia rukoilemaan terkkarista. Eikä se edes ole riittävä lääke minulle. Kipukohtauksen aikana olen täysin kyvytön mihinkään, panacodin avulla se lieventyy sen verran, että en tapa itseni kivuista päästääkseni. 

Tuohon voisi löytyä apu taikasienistä (psilosybiini), mutta nykyisessä ilmapiirissä kyseinen hoito tuskin pääsee edes ensimmäisiin kliinisiin kokeisiin Suomessa tällä vuosisadalla.

Vierailija
82/92 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulun niihin, joille Panacodista ei ole mitään apua. Lääkärit muuttuvat jotenkin uteliaiksi, kun kieltäydyn ko lääkkeestä. Olen kertonut, että lääke ei helpota kipua, vaan siitä tulee huono olo.

Sama kokemus. Merisairas olo, en tykkää yhtään. Ja lääkärit tuntuvat harmistuvan asiasta. 

Tuo merisairas olo on aika osuva kuvaus. Lievää huimausta ja vähän oksettaa. Sentään vähentää kipua mutta sitäkin niin vähän että ei ole hyvä lääke kivun hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen täysin päihteetön. Minulla on myös kovaa kroonista kipua kohtauksittain. Joudun jokaisen pikkupakkauksen Panacodia rukoilemaan terkkarista. Eikä se edes ole riittävä lääke minulle. Kipukohtauksen aikana olen täysin kyvytön mihinkään, panacodin avulla se lieventyy sen verran, että en tapa itseni kivuista päästääkseni. 

Tuohon voisi löytyä apu taikasienistä (psilosybiini), mutta nykyisessä ilmapiirissä kyseinen hoito tuskin pääsee edes ensimmäisiin kliinisiin kokeisiin Suomessa tällä vuosisadalla.

Sienet sopii lähinnä terapia käyttöön. Kipuun, ahdistukseen, stressiin ja unettomuuteen kannabis on toimiva lääke mutta suomessa sitä voi saada vain kipuun viimeisenä vaihtoehtona.

Vierailija
84/92 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkapää operaation jälkeen sain panacodia ja poisti juilinnan tehokkaasti, en muuta huomannut !

Vierailija
85/92 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska Panacod on opiaatti ja opiaattien määräämistä valvotaan nykyisin tarkemmin kuin vielä muutama vuosi sitten. 

Viina on paljon kovempi päihdytysvaikutuksiltaan kuin panacodit. Mielestäni oikeasti kovia huumeita/ lääkkeitä (kuten esim. morfiini) pitäisi valvoa tiukasti, mutta panacodin tyyppiset lääkkeet pitäisi saada ihan vaan pyytämällä lääkäriltä, ja esim. kannabista voitaisiin myydä kaupassa kuten USA:ssa. Muuten on tosi tekopyhää meininkiä, sillä alkoholi ei ole mikään kevyt aine, vaan todellisuudessa melko vahva huume.

t. eri

Olen kokeillut melkeinpä kaikkia olemassa olevia huumeita mutta millään en ole saanut päätäni niin sekaisin kuin alkoholilla..

Ihmettelen että kuinka se voi olla laillinen päihde, pahin kaikista.. Hyi olkoon

Alkoholia voi nauttia myös sen verran, ettei pää mene sekaisin. Vinkkinä vaan. 

Vierailija
86/92 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea saada? Mä pyysin ihan pari kuukautta sitten, että saisin onnettomuuden jälkeen mitä tahansa muuta kipuun koska Panacod saa aikaan jatkuvan oksettavan olon, niin ei. Lisää Panacodia. Tule ap hakemaan, en minä noita syö.

Vierailija
87/92 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska Panacod on opiaatti ja opiaattien määräämistä valvotaan nykyisin tarkemmin kuin vielä muutama vuosi sitten. 

Joutuvatko kivuista kärsivät sitten hakemaan lääkkeensä nykyään katukaupasta tai ulkomailta. Muualla Euroopassa on kuulemma helpompi saada keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä kuin Suomessa.

Oikeista kivuista kärsivät kyllä saavat lääkkeitä Suomessa.

Sitten on niitä, jotka eivät edes tajua olevansa koukussa kipulääkkeisiin, ja hakevat lääkkeitä "kipuihin".

No mistä lääkäri tietää, että onko potilaalla oikeasti kipuja vai sanooko vain että sattuu?

He ovat kyllä koulutettu tunnistamaan kivut ja "kivut".

No eikä ole. Tuurista ja lääkärin päivästä se riippuu.

Vierailija
88/92 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaa on paljon maita joissa kyseistä lääkettä myydään käsikauppatavarana, ja elossa näyttävät pysyvän.

Vierailija
89/92 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viina on paljon kovempi päihdytysvaikutuksiltaan kuin panacodit. Mielestäni oikeasti kovia huumeita/ lääkkeitä (kuten esim. morfiini) pitäisi valvoa tiukasti, mutta panacodin tyyppiset lääkkeet pitäisi saada ihan vaan pyytämällä lääkäriltä, ja esim. kannabista voitaisiin myydä kaupassa kuten USA:ssa. Muuten on tosi tekopyhää meininkiä, sillä alkoholi ei ole mikään kevyt aine, vaan todellisuudessa melko vahva huume.

t. eri

Olen kokeillut melkeinpä kaikkia olemassa olevia huumeita mutta millään en ole saanut päätäni niin sekaisin kuin alkoholilla..

Ihmettelen että kuinka se voi olla laillinen päihde, pahin kaiki

Voihan sitä alkoholia ottaa niin vähän ettei sillä ole mitään vaikutusta. Siinä vaan ei ole mitään pointtia juoda niin vähän ettei tule humalaan.

Vierailija
90/92 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacod ei auta yhtään mihinkään kipuun. Porukat käyttää sitä vaan sen kodeiinin takia. Aivan turha lääke.

Vierailija
91/92 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi olkoon, ymmärrän miksi sitä on vaikea saada. Mulle määrättiin sitä leikkauksen jälkeen ja huhhuh mikä  olo siitä tuli, joten ymmärrän jos joku jää siihen koukkuun. Ite säännöstelin sen syömistä ja yritin selvitä muilla lääkkeillä ja paketista jäi yli puolet syömättä.

Minä sain sitä hammasoperaation jälkeen eikä tullut mitään "oloja" siitä.

Vierailija
92/92 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi olkoon, ymmärrän miksi sitä on vaikea saada. Mulle määrättiin sitä leikkauksen jälkeen ja huhhuh mikä  olo siitä tuli, joten ymmärrän jos joku jää siihen koukkuun. Ite säännöstelin sen syömistä ja yritin selvitä muilla lääkkeillä ja paketista jäi yli puolet syömättä.

Minä sain sitä hammasoperaation jälkeen eikä tullut mitään "oloja" siitä.

Niitä pitää ottaa aika monta jos haluaa saada jonkin olon niistä. Noin olen kuullut niiltä jotka ovat käyttäneet pillereitä päihteinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän