5 asiaa, jotka tekisivät sinusta onnellisen
Kirjoittakaa 5 asiaa, jotka tekisivät (ehkä jo tekeekin) sinusta onnellisen. Mitä haluat elämältä eniten? Tavaraa, ihmisiä vai kykyjä/ominaisuuksia?
Minun top 5.
1. Mies ja 1 lapsi
2. Terveys (minun ja perheeni)
3. Tutkinto arkkitehtinä ja vakityö hyvässä työyhteisössä. Töitä 4h päivässä ja 4 päivää viikossa.
4. 160cm/45kg
5. Kaunis kerrostaloasunto merinäkymällä. N.75neliötä. Isot ikkunat ja uudet pinnat omalla maulla valittuna. Lyhyt työmatka ja kaikki muukin kävylymatkan päässä.
Näistä minulla on vain mies. :D
Kommentit (27)
Ei nyt oikeen ole realistinen toi 160/45
1. Perheen terveys ja onnellisuus
2. Oma terveys
3. Raha
Enempää kohtia ei tarvita, koska kohdat 1 ja 2 ovat ainoat, mitä kohdalla 3 ei saa.
Osaan nimetä vain yhden asian, joka lisäisi onnellisuuttani, koska muuten kaikki on jo hyvin :) Hyvä parisuhde ym lähisuhteet, terveys, työ, harrastukset, koti jne.
LOTTOVOITTO!! Vaikka todella viihdyn työssäni, kyllä elämä olisi parempaa kun voisi vain kotoilla ja harrastaa :D
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt oikeen ole realistinen toi 160/45
Itse olen ollut 168/42, joten hyvinkin on realistista. Järkevää se sensijaan ei ole, eikä ihan tavoiteltavaakaan.
1. Lapset kasvaisivat onnellisina ja terveinä
2. Mies olisi onnellinen ja terve
3. Muut läheiset, lemmikit ja minä samoin
Muuta en tarvitse.
Aloittajan vastaukset olivat niin epärealistisia, että samalla linjalla onnellisuuteen riittäisi ikuinen terveys, miljoonaomaisuus, miss-maailma vaimoksi ja älyä yhden nobelin verran. Ai mutta tuossahan oli vasta neljä. No lisätään, että olisin niin mieletön persoona, että kaikki arvostaisivat hulvatonta huumoriani ja viihtyisivät seurassani.
Omasta mielestä 5 asiaa tuntuu jo tosi paljolta. Jos ensin saisi halukkaan hyvän naisen. Sitten vielä yrtistä tulisi laillista niin toiveet olisi aika lailla täytetty. Toki rahaa olisi kiva olla niin paljon ettei siitä tarvisi stressata. Jos oikein haltijalta saisi toiveita niin myös yksi sellainen jota ei kehtaa ääneen tässä sanoa.
1. Perheemme pysyisi terveenä.
2. Omakotitalo omalla pihalla.
3. Töiden vähentäminen.
4. Omavaraisuus, edes osittainen.
5. Onnellisuus siitä mitä on.
Kohta 4 on toteutumatta.
Vierailija kirjoitti:
Osaan nimetä vain yhden asian, joka lisäisi onnellisuuttani, koska muuten kaikki on jo hyvin :) Hyvä parisuhde ym lähisuhteet, terveys, työ, harrastukset, koti jne.
LOTTOVOITTO!! Vaikka todella viihdyn työssäni, kyllä elämä olisi parempaa kun voisi vain kotoilla ja harrastaa :D
Voit kotoilla ja harrastaa ilman lottovoittoakin, kun yksinkertaistat elämääsi.
1. Pääsisin opiskelemaan haluamaani alaa
2. Saisin kerättyä voimia eroon
3. Löytäisin ihanan miehen
4. Tasapainoinen ja terve suhde
5. Paljon rakkautta ja läheisyyttä
1. Hän rakastaisi minua
2. Tapailisimme useammin
3. Tekisimme yhdessä matkoja
4. Intohimoinen ei loppuisi koskaan
5. En olisi näin läheisriippuvainen
1. Poikaystävän kanssa asuminen. Tapahtuukin pian.
2. Terveenä pysyminen.
3. Omaa koulutusta vastaavan työn saaminen.
4. Hyvien ystävien saaminen. Sellaisia multa puuttuu.
5. Parisuhteen eteneminen siihen, että voi perustaa perheen.
Onnellisuus on sitä että osaa olla tyytyväinen siitä mitä on, koska muuten ei kykene olemaan onnellinen vaikka saisi ihan kaiken haluamansa.
1. Omat lapset
2. Aviomies
3. Ystäviä
4. Terveys
5. Merkityksellinen työ
Vierailija kirjoitti:
Onnellisuus on sitä että osaa olla tyytyväinen siitä mitä on, koska muuten ei kykene olemaan onnellinen vaikka saisi ihan kaiken haluamansa.
Minä vastasin tähän, vaikka olenkin onnellinen ja tyytyväinen elämääni. Tulkitsin kysymyksen niin, että mikä tekee vielä onnellisemmaksi tai mitä unelmia ja tavoitteita on, jotka parantavat omaa onnellisuutta.
Vähän vaikea yhtälö. Jos haluaa saada jotakin, yleensä on tehtävä paljon työtä ja nähtävä vaivaa. Onko valmis uhraaman aikaa tavoitteen saavuttamiseksi. Kun saa jotakin, siitä yleensä seuraa muita vaikeuksia. Ihanaa, kun saa lapsen, mutta saatko nukkua riittävästi. Arkkitehti on hieno ammatti, mutta opiskelun jälkeen pitää löytää työpaikka ja lapselle hoitaja ja onko asunnosta jäänyt velkaa. Ihminen tulee onnelliseksi, kun saa ratkaista ongelmia. Onnea vain kaikille.
1. Ruoka, varsinkin kaikki epäterveellinen ja sokerinen
2. Nukkuminen
3. Netflix
4. Raha
5. Se että on työ, vaikken työtäni rakastakkaan, en onneksi ole työtön
Mulle riittäis vain 2 asiaa eli parisuhde ja perhe. Olen ikisinkkumies.
Mä tykkäsin tuosta ekasta kun se oli niin konkreettinen kuvaus.
Mulla: ihana rakastava puoliso, jolla kiinnostava elämä; oma koti, jossa puutarha ja korkeat huoneet ja riittästi tilaa; hyvä terveys ja ulkonäkö -haluaisin osata ja jaksaa tanssia hyvin vanhaksi saakka; paljon luovuutta sisältävä työ; rakkaita ystäviä ja sukulaisia joiden kanssa viettää aikaa.
Osa noista mulla onkin, mutta monella saralla parantamisen varaa.
Toivelistani
1. terveys (kärsin mielenterveysongelmista sanan varsinaisessa merkityksessä)
2. läheiset (ystävät, lemmikit)
3. koti - mieluiten se maalaistalo keskellä maaseutua
4. intohimo eli kaikki kiinnostuksen kohteet, oli se sitten matkustamista ihaniin kohteisiin, tai lukemista tai jotain muuta.
5. stressittömyys, eli taloudellinen tasapaino, mukava työ jne.