Parjatut pitkät hiukset 50+ naisilla
Iltalehdessä oli Nina Mikkosen haastattelu ja kuvia. Todella kauniit ja hoidetut hiukset hänellä! Siinä on oiva esimerkki kuinka hyvin joillekin 50+ naisille sopii pidemmät hiukset. 👌
Kommentit (43)
Olen löytänyt pituuden, jossa hiukseni näyttävät paksuilta, taipuisilta ja naisellisilta. Se ei ole ns. poikatukka, vaikka siinäkin olen pitkään viihtynyt, mutta sen verran lyhyt ettei hiuksia saa ponnarille. Se onkin myös sen pituuden huono puoli, koska uimahallissa latvat lilluvat kloorivedessä (en halua uimahattua) ja kesällä hiostavat niskaa. Mutta kunhan korona alkaa olla ohi niin käyn jälleen leikkauttamassa, siihen saakka saavat kasvaa pituutta koska en halua lähteä Helsinkiin vain kampaajalla käynnin vuoksi.
Mikkoskalla voi olla lisäkkeitä päässään. Kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan parjaa pitkiä hiuksia, jos ne ovat hyväkuntoiset ja tyylikkäät.
Mutta Niina Mikkosen hiukset eivät kyllä ole. Ne on hyvin kuivan näköiset ja omituisella kasaripöyhökampauksella. Ei uskoisi että entinen kampaaja kyseessä. Tai ehkä uskoisikin, koska kampaajat tuntuvat herkimmin jämähtävän niihin kahteen joskus nuorena oppimaansa leikkaukseen ja laittoon.
(Ja mulla on itsllänikin vähän hartiapituutta pitemmät hiukset, enkä sano, etteikö niitä vois parantaa, mutta ainakin tyyli on tältä vuosituhannelta.)
Uudet kuvat ja video IL, sileä, lähes suoristettu tyyli sopii hänelle. Noista hänen uusista kuvista olikin puhe tässä. (kannattaa katsoa ne eikä nyt googlettaa kaikkia ikivanhoja kuvia)
50+ naisilla kuuluu olla kananperse- tai kouvolatukka. Räväköillä ja tempperamenttisilla voi olla myös värjättynä.
Mistä tämä kumpuaa tämä väite, että pitkiä hiuksia parjataan ? Mielestäni enemmän parjataan lyhyitä hiuksia. Eikö nyt ole ihan sama minkämittaiset hiukset on päässä, kunhan kantaja itse niistä pitää ?
Myös iso permanenttikiharainen mustaksivärjätty sopii eleganttia tyyliä hakeville 50+ naisille. Sellainen korkeahko, joka heiluu mukavasti vuorotahtiin helttojen kanssa.
Mä olen kohta 52, ja kasvatan juuri pitkää kiharaa tukkaa.
Hiuksia on - vielä - paljon.
Vierailija kirjoitti:
Myös iso permanenttikiharainen mustaksivärjätty sopii eleganttia tyyliä hakeville 50+ naisille. Sellainen korkeahko, joka heiluu mukavasti vuorotahtiin helttojen kanssa.
Mikäs heltoissa vikana, elämisen jälkiä vaan? Kaikille nekin tulee aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä kumpuaa tämä väite, että pitkiä hiuksia parjataan ? Mielestäni enemmän parjataan lyhyitä hiuksia. Eikö nyt ole ihan sama minkämittaiset hiukset on päässä, kunhan kantaja itse niistä pitää ?
Ja miksi muiden ihmisten hiukset ylipäänsä vaivaavat niin kovasti? Jokainen huolehtikoon vain omasta päästään. Minulla on ollu lyhyet hiukset 20-vuotiaasta asti ja tykkään niistä. Mielestäni asia ei muille kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi muiden ihmisten hiukset ylipäänsä vaivaavat niin kovasti? Jokainen huolehtikoon vain omasta päästään. Minulla on ollu lyhyet hiukset 20-vuotiaasta asti ja tykkään niistä. Mielestäni asia ei muille kuulu.
Terveisin Sirkka 60v.
Muualla Pohjoismaissa, Saksassa, Ranskassa ja USA:ssa jne. ihan reilustikin vanhoilla naisilla voi olla pitkät hiukset. Miksi ei Suomessa? Miksi Suomi on jämähtänyt jonnekin 70-luvulle, jolloin keski-iän ylittäneillä sai olla ainoastaan lyhyeksi leikattu, permanentattu rouvakampaus (lähinnä muiden naisten iloksi, kun siis miehille kelpaisi pidemmätkin hiukset)?
Jos joku kadehtii pitkiä hiuksia (tai vaikkapa kynsiä), niin siitä vain kasvattamaan itse kukin. Elä ja anna toisten elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs heltoissa vikana, elämisen jälkiä vaan? Kaikille nekin tulee aikanaan.
Olen samaa mieltä. Meitä monen ikäisiä. Kaikille tulee ryppyjä ym. vähän vanhempana. Mitä sitten? Jokainen kantaa itse helttansa, kilonsa ja ryppynsä. Miksi ihmiset kokevat oikeudekseen puuttua muiden ulkomuotoon.
Vierailija kirjoitti:
Muualla Pohjoismaissa, Saksassa, Ranskassa ja USA:ssa jne. ihan reilustikin vanhoilla naisilla voi olla pitkät hiukset. Miksi ei Suomessa? Miksi Suomi on jämähtänyt jonnekin 70-luvulle, jolloin keski-iän ylittäneillä sai olla ainoastaan lyhyeksi leikattu, permanentattu rouvakampaus (lähinnä muiden naisten iloksi, kun siis miehille kelpaisi pidemmätkin hiukset)?
Jos joku kadehtii pitkiä hiuksia (tai vaikkapa kynsiä), niin siitä vain kasvattamaan itse kukin. Elä ja anna toisten elää.
70-luvulla mummoilla oli pitkät hiukset, letillä ja nutturalla kuten ennenvanhaan oli tapana, ja huivi päässä, ja sitten oli auki olevat pitkät hiukset nuorilla hippitytöillä, koska he eivät halunneet näyttää siistiltä. Lyhyet hiukset oli silloin moderni ja nuorekas malli. 80-luvulla taas oli myös pitkiä permanentattuja hiuksia ja ihan lyhyitä ja kaikkea siltä väliltä koska haluttiin olla yksilöllisiä.
Nykyään jostain kumman syystä kaikki nuoret naiset näyttää toistensa klooneilta, tylsiä verhoja roikkuu päästä.
Minulla on niin pahat niskapyörteet, että hiukset sojottaa toiselta puolen miten sattuu, jos ovat lyhyet.
Polkkatukka joskus ollut ja siinä toiselta puolen kääntyy kauniisti sisällepäin ja toiselta puolen ulospäin. Pakko pitää hiukset pitkinä.
Minulla on ohuehkot hiukset, melkein vyötärömittaiset. Ovat aina kiinni nutturalla tai muulla kampauksella josta ei huomaa pituutta/ohuutta, paitsi että aika pitkät kai on kun nuttura syntyy. :D
Hiuslaatu on liukas, missä plussaa on hieno kiilto. Kiinni pysyy kun on oikeat välineet, nutturanpyöritystekniikka hallussa ja tarvittaessa hiuslakkaa.
Kuulostaisi ihan tuskaiselta leikata lyhyt malli jonka kanssa pitäisi rampata kampaajalla muutaman viikon välein ja jota pitäisi kotonakin pöyhiä ja laitella että saisi tehtyä jommankumman kahdesta kampausvaihtoehdosta. Tiedän millaista se on, kun nuorena oli aika kauan lyhyt tukka. Ei enää kiitos sitä niin kauan kuin sormet toimivat sen verran että hiukset saa laitettua!
Kun ei kinua muilta kommentteja, ei ole kuulunut haukkujakaan.
N44
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ohuehkot hiukset, melkein vyötärömittaiset. Ovat aina kiinni nutturalla tai muulla kampauksella josta ei huomaa pituutta/ohuutta, paitsi että aika pitkät kai on kun nuttura syntyy. :D
Hiuslaatu on liukas, missä plussaa on hieno kiilto. Kiinni pysyy kun on oikeat välineet, nutturanpyöritystekniikka hallussa ja tarvittaessa hiuslakkaa.
Kuulostaisi ihan tuskaiselta leikata lyinhyt malli jonka kanssa pitäisi rampata kampaajalla muutaman viikon välein ja jota pitäisi kotonakin pöyhiä ja laitella että saisi tehtyä jommankumman kahdesta kampausvaihtoehdosta. Tiedän millaista se on, kun nuorena oli aika kauan lyhyt tukka. Ei enää kiitos sitä niin kauan kuin sormet toimivat sen verran että hiukset saa laitettua!
Kun ei kinua muilta kommentteja, ei ole kuulunut haukkujakaan.
N44
Ai, kinuaako jotkut kommenttia hiuksistaan? :D
Mulle ei vaan sovi lyhyet hiukset. Onneksi on paksut ja taipuisat hiukset jotka näyttää hyvältä puolipitkinä. Ja saa helposti nutturalle tarvittaessa.
n60v
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeen parjatut pitkät hiukset? En ole koskaan kuullut pitkistä hiuksista kuin ylistystä.
Ikää mittarissa lähes 50, eikä mitään aikomusta leikata lyhyeksi.
Jatkuvasti joku parjaa pitkiä hiuksia ja hehkuttaa sitä, kuinka lyhyt leikkaus nuorentaa.
Pitkät hiukset ovat kauniit , mutta tosiaan, kaikilla hiukset rivät ole vahvat(eikä se ole hoidosta kiinni).
Minulla on todella pitkät hiukset. Hiukseni ovat paksut ja luonnokiharat. En voisi ajatellakaan lyhyitä hiuksia, sillä silloin ne kihartuisivat aivan säkkärälle.
Olen 59-vuotias.