Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fazerit leivonnaiset on nykyään ihan huijausta

Vierailija
17.05.2020 |

Monet Fazerin leivonnaiset valmistetaan jossain Liettuassa tai muualla ulkomailla, pakastetaan ja sitten tuodaan paistopisteisiin ja myymäläleipomoiden hyllyyn sulatettuna. Just tänään katselin löytyiskö Prismasta jotain hyvää kahvin kanssa, niin myymäläleipomon hyllyssä oli kaikki Fazerin tuotteet ulkomailla valmistettuja ja sulatettuja. Melkein huijaukselta tuntuu, kun myydään tuollasta tavaraa myymäläleipomon mielikuvalla.

Just tulin uutuutena kauppoihin Geisha suklaamousseleivos, samaa teollista ja ylisokeroitua mössöä Latviasta. Ei tarvi enää Fazeria ostaa, tuntuu että vanhalla luotetun tuntuisellä brändillä ratsastetaan ja myydään huonolaatuista, ulkomailla valmistettua huttua.

Kommentit (158)

Vierailija
61/158 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikäköhän täällä ei olisi huijausta?? Eikö sen leivonnaisen voisi tehdä ihan itse, niin tietää ainakin mitä siinä on. Pakkoko se on valmista ostaa. Palmuöljynkin voi jättää pois, niin et tarvitse siitäkin sitten valittaa.

Jos aikaa olisi kaikkeen mahdolliseen, niin leipoisinkin. On vaan aikamoista pyöritystä nyky-ihmisen elämä työikäisillä. Mielellään ostan valmiina laadukastakin. Onneksi sentään jonkin verran nykyään saakin ihan laadukkaitakin juttuja valmiina. Harmi, että Fazer on pelannut itsensä ulos laatukategoriasta.

Riittipä tuo aika ennenkin, kun ei ollut puoli valmiita, valmiista puhumattakaan. Ja siinä samalla käytiin töissä ja hoidettiin lapset ja parisuhdekkin.

Menee pahasti ketjun aiheen ulkopuolella. Voisi vaikka perustaa uuden ketjun, jossa voi keskustella sukupolvien elämän eroista. Kannattaa huomata, että maailma on muuttunut aika paljon. Ei silloin ennen sitten muuta tehtykään kuin käytiin töissä, hoidettiin lapset, siivottiin ja tehtiin ruokaa. Nykyään pitää hoitaa lasten sata harrastusta, pitää itsensäkin kunnossa, kehittää itseään ja opiskella, kun töitä on vain parhaille jne. Maailma on monessa mielessä vähän erilainen kuin ennen.

Ja toi kaikki menee sen edelle että voisi itse leipoa?? Just. Mutta ei siinä mitään. Ostakaa vaan valmista. Ja vertailkaa täällä että mikä ei maistuisi niin teolliselle.

No ???????????????? vaan. Tietenkin voi leipoa, mutta ihan aina nyt ei vaan halua tai jaksa. Ostatko sinäkin kaikki leivät aina kaupasta? Voisihan nekin leipoa joka päivä itse.

Leivon itse myös leivät. Ruisleipää en leivo, enkä osta koska en pysty sitä syömään.

Annan mun arvata, että olet eläkkellä tai ainakaan sinulla ei asu lapset kotona. Kommenttiesi perusteella sulle olisi avartavaa astua ruuhkavuosiaan elävän nykyvanhemman saappaisiin. Maailma muuttuu ja nykyään ihmisiltä vaaditaan aika paljon joka suhteessa.

En ole eläkkeellä, mutta lapset ovat omillaan. Mutta, aika riitti kumminkin leipomiseen kun lapset olivat pieniä. Kyllä sitä arkea pyöritettiin ihan sammalla tavalla kun nyttenkin, ja ruuhkavuosia elettiin. Ei ole mikään hinku kokeilla tämän päivän ns. ruuhkavuosia. Ja silloin et todellakaan mitään saanut valmiina.

Vierailija
62/158 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä tuoreet leivonnaiset on kuitenkin Fazerin tehtaassa ja kahviloissa tehty. :) olen ollut Fazerilla töissä. Mut joo pakasteet on sitten muualla halvemmalla tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/158 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en osaa leipoa, enkä välitä edes opetella. Silti tykkään tuoreista ja hyvistä leivonnaisista! Yksineläjän taloudessa leipominen olisi aivan turhaa, pakastimeen niistä suurimman osan kuitenkin joutuisi laittamaan, eikä sinne mahdu koska siellä on jo niin paljon ruokaa.

Mulla on onneksi kunnollinen keittiö - tosin kaasuliedellä jossa leivonnaisen paistaminen on, sanotanko nyt vaikka haastavaa - mutta monet sinkut asuvat pikkuyksiöissä joissa on himpan hankala levitellä leivinlautoja. Silti hekin varmasti haluavat maistuvia ja tuoreita leivonnaisia. Ihan vaan kaupasta tai leipomosta.

Miten kaasulieden käyttö on haastavaa? Minulla on kaasuliesi ja kaasu-uuni, ja keittäminen ja paistaminen onnistuu erittäin hyvin.

Vierailija
64/158 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan leivosherkkuni ja leipäni paikallisen leipomon myymälästä. Taatusti tuoretta.

Vierailija
65/158 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin etsiä Fazerin kotisivuilta tuotteiden valmistusmaita, mutta mitään ei löydy.

Ootte te jumalauta avuttomia. Ihan summamutikassa valitsin kourallisen tuotteita (domino, joku creme brulee keksi, da capo, amerikan pastilli ja joku kolmas suklaa) ja kaikista löyty valmistusmaa juuri sieltä mistä voisi kuvitellakin, ja kaikki vielä valmistettu Suomessa. Viivakoodeja myöten löytyy tuotetiedot.

Vierailija
66/158 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SiRusk kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikäköhän täällä ei olisi huijausta?? Eikö sen leivonnaisen voisi tehdä ihan itse, niin tietää ainakin mitä siinä on. Pakkoko se on valmista ostaa. Palmuöljynkin voi jättää pois, niin et tarvitse siitäkin sitten valittaa.

Jos aikaa olisi kaikkeen mahdolliseen, niin leipoisinkin. On vaan aikamoista pyöritystä nyky-ihmisen elämä työikäisillä. Mielellään ostan valmiina laadukastakin. Onneksi sentään jonkin verran nykyään saakin ihan laadukkaitakin juttuja valmiina. Harmi, että Fazer on pelannut itsensä ulos laatukategoriasta.

Riittipä tuo aika ennenkin, kun ei ollut puoli valmiita, valmiista puhumattakaan. Ja siinä samalla käytiin töissä ja hoidettiin lapset ja parisuhdekkin.

Menee pahasti ketjun aiheen ulkopuolella. Voisi vaikka perustaa uuden ketjun, jossa voi keskustella sukupolvien elämän eroista. Kannattaa huomata, että maailma on muuttunut aika paljon. Ei silloin ennen sitten muuta tehtykään kuin käytiin töissä, hoidettiin lapset, siivottiin ja tehtiin ruokaa. Nykyään pitää hoitaa lasten sata harrastusta, pitää itsensäkin kunnossa, kehittää itseään ja opiskella, kun töitä on vain parhaille jne. Maailma on monessa mielessä vähän erilainen kuin ennen.

Ja toi kaikki menee sen edelle että voisi itse leipoa?? Just. Mutta ei siinä mitään. Ostakaa vaan valmista. Ja vertailkaa täällä että mikä ei maistuisi niin teolliselle.

No ???????????????? vaan. Tietenkin voi leipoa, mutta ihan aina nyt ei vaan halua tai jaksa. Ostatko sinäkin kaikki leivät aina kaupasta? Voisihan nekin leipoa joka päivä itse.

Leivon itse myös leivät. Ruisleipää en leivo, enkä osta koska en pysty sitä syömään.

Annan mun arvata, että olet eläkkellä tai ainakaan sinulla ei asu lapset kotona. Kommenttiesi perusteella sulle olisi avartavaa astua ruuhkavuosiaan elävän nykyvanhemman saappaisiin. Maailma muuttuu ja nykyään ihmisiltä vaaditaan aika paljon joka suhteessa.

En ole eläkkeellä, mutta lapset ovat omillaan. Mutta, aika riitti kumminkin leipomiseen kun lapset olivat pieniä. Kyllä sitä arkea pyöritettiin ihan sammalla tavalla kun nyttenkin, ja ruuhkavuosia elettiin. Ei ole mikään hinku kokeilla tämän päivän ns. ruuhkavuosia. Ja silloin et todellakaan mitään saanut valmiina.

Pitikö silloin olla korkeakoulututkinto, jotta pääse oikein mihinkään töihin? Oliko silloin jokaiseen avoimeen työpaikkaan 1000 hakijaa? Pitikö työn takia koko ajan kehittää taitojaan ja opiskella myös vapaa-ajalla, että pysyy työn vaatimalla tasolla ja säilyy työpaikka?

Vierailija
67/158 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huono leipoja, joitakin kakkuja onnistun leipoa ja pikkuleipiä.

Pullaa useita kertoja kokeillut leipoa, ei vaan osaa, ehkä taikina tulee liian kovaa.

Leipääkin olen leiponut, junttaa niistäkin tuli aina.

M64

Sun pitää tehdä löysempi taikina. Jos taikina on jankkia, ei lopputuloskaan ole pehmeää.

Jep, vähemmän jauhoja kehiin. Taikinan pitää oikeasti olla aika löysää (mutta kuitenkin sellaista että siitä saa leivottua).

Vierailija
68/158 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää tulla jankuttaa, että en ikinä osta, kun leivon itse tai että mikä pakko on ostaa, jos ei kelpaa. Joo kyllä tiedän ihmisiä, jotka elää vieläkin sitä elämää, että nainen on pullantuoksuinen kotiäiti, mutta aika moni käyttää mieluimmin aikansa muuhun. Jos joku tekisi keskustelun pyöräilystä niin tulisitteko sinne jankuttaa, että en minä ainakaan pyöräile ikinä, kun jaloilla voi juostakkin...

Onneksi vielä on mahdollista tukea tuoreita suomalaisia, mutta mietityttää se kyllä mihin tämä on menossa. Suomalaisen leipomon tukeminen on palvelun tukemista siinä missä vaikka kampaajalla käynti.

Vierailija
69/158 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun Fazeria markkinoidaan suomalaisena laatutuotteena tai ainakin annetaan sellainen mielikuva esim TV-mainoksissa, mutta todellisuudessa tehdään halvemmissa maissa ja palmuöljyä sotketaan sekaan.

Vierailija
70/158 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan leivosherkkuni ja leipäni paikallisen leipomon myymälästä. Taatusti tuoretta.

Samoin. Vaikka joutuu jonottomaan ja joskus haluamani tuote onkin loppu, olen niin iloinen kun voin kuitenkin luottaa saavani jotain muuta tuoretta. Herkuttelemalla tuen paikallisyritystä; sopii minulle :)

Vierailija
71/158 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole huijausta.

Voit aina lukea tuoteselosteen ja saada selville, missä maassa tuote on valmistettu.

Oma tyhmyyttä on, jos näin ei tee.

Itse toki luen pienet präntit ja ymmärrän, mutta moni ei huomaa ja menee lankaan. Miksi sitä ulkomaista pakastepullaa pitää myydä leipomon hyllyssä ihan uunien vieressä? Ja joka puolella lukee isolla Fazer leipurit, myymäläleipomo.

Jos ei yhtään yritettäisi johtaa harhaan ja myydä mielikuvaa suomalaisesta paikan päällä leivotusta tuotteesta, niin hyvin siinä voisi olla iso Latvian tai Liettuan lippu päällä ja lukea, että ”Pakastepullaa Baltiasta!” Mutta kun ei se lue kuin pienellä printillä tuoteselosteen lopussa.

Koska se on tuoretta vastapaistettua pullaa? Tosiaanko söisit mieluummin edellisenä yönä tehtaalla paistettua pullaa joka on sitten rekassa matkustanut pullatiskiin? Ja vielä maksaisit siitä ylimääräistä? Ainoa nurisemisen aihe jonka voin ymmärtää on ulkomaisuus mutta se näkyy lapussa selkeästi.

Vierailija
72/158 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on tullut yllätyksenä kun olen katsonut joidenkin tuntemattomien halpis suklaiden ainesosaluetteloa ja ei olekaan aina käytetty sitä perkuleen palmuöljyä. Sitten Fazer jota aiemmin pidin laadun takeena käyttääkin sitä lähes kaikessa Sinistä lukuunottamatta.

Taisi peräti kahdessa suklaalevyssä olla, eikä silloinkaan suklaassa vaan lisukkeissa. Nää fazerin mollausketjut on niin täynnä valheita että väkisinkin herää kysymys kuka näitä tehtailee.

Vierailija
73/158 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosin aina paikallisia pikkuleipimoita. Yks parhaista on Viipurilaisen leipomo Vääksyssä. Huippuhyvää leipää ja pullaa, symppikset leipurit. Ja puhtikaura!

Vierailija
74/158 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

väkisinkin herää kysymys kuka näitä tehtailee.

Kannattaa kysyä Jessika Arolta.

Vierailija
75/158 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole vuosiin voinut syödä Fazerin tuotteita, koska olen soija-allergikko ja lähes kaikissa Fazerin tuotteissa on soijaa tai "on mahdollista että sisältää jäämiä soijasta". Nam nam!

Soijalesitiini kuulemma tuo rakennetta leivonnaisiin ja onhan se halpaa täytettä suklaaseen, elintarviketeollisuuden sivutuoteylijäämämoskaa kun on.

Vierailija
76/158 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SiRusk kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni työ vie ison osan ajasta ja jaksamisesta. Sen vuoksi käytän vähäisen vapaa-aikani yleensä muuhun kuin keittiössä ruuanlaittoon tai leipomiseen. Käytän sen ulkoiluun, liikkumiseen ja muuhun elämästä nauttimiseen. Siksi syön paljon ulkona ja käytän paljon laadukkaita valmistuotteita. Tuloja on sen verran, että hinta ei ole se ratkaisevin tekijä ruuassa, vaan laatu. Kotona teen alusta asti ruokaa ja leivon lähinnä loma-aikoina.

Edellisten vuoksi arvostan myös laadukkaita leivonnaisia, joita voi ostaa valmiina. Fazerilta niitä ei enää saa, mutta onneksi nykyään ainakin suuremmissa kaupungeissa on monenlaista tarjontaa.

Vierailija
77/158 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on tullut yllätyksenä kun olen katsonut joidenkin tuntemattomien halpis suklaiden ainesosaluetteloa ja ei olekaan aina käytetty sitä perkuleen palmuöljyä. Sitten Fazer jota aiemmin pidin laadun takeena käyttääkin sitä lähes kaikessa Sinistä lukuunottamatta.

Taisi peräti kahdessa suklaalevyssä olla, eikä silloinkaan suklaassa vaan lisukkeissa. Nää fazerin mollausketjut on niin täynnä valheita että väkisinkin herää kysymys kuka näitä tehtailee.

Täynnä valheita? Mitä tuossa aloituksessa oli valetta? Minusta ihan selkeästi haarhaanjohtavaa markkinointia. Kuluttajalle syntyy mielikuva paikan päällä tehdystä leivonnaisesta. Pieni präntti paljastaa, että kyse on ulkomaisesta pakastepullasta.

Vierailija
78/158 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikan pastillit ovat olleet lempimakeiseni. Viimeksi kun ostin, kiinnitti huomiota pussin uusi ulkonäkö. Valitettavasti makukin oli muuttunut ja tietysti huonompaan suuntaan. No, en ostaa niitä enää.

Vierailija
79/158 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vingutaan kotimaisen perään, mutta samalla kaikkea kotimaista haukutaan ja mollataan niin paljon kuin ehditään.

Vierailija
80/158 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te jaksatte vinkua siitä ettei ole kotimaista, mutta sitten kun sitä olisi saatavilla niin ette osta, koska on niin kallista. Kyllä te ootte hauskaa porukkaa.

Nimim. leipuri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä