Fazerit leivonnaiset on nykyään ihan huijausta
Monet Fazerin leivonnaiset valmistetaan jossain Liettuassa tai muualla ulkomailla, pakastetaan ja sitten tuodaan paistopisteisiin ja myymäläleipomoiden hyllyyn sulatettuna. Just tänään katselin löytyiskö Prismasta jotain hyvää kahvin kanssa, niin myymäläleipomon hyllyssä oli kaikki Fazerin tuotteet ulkomailla valmistettuja ja sulatettuja. Melkein huijaukselta tuntuu, kun myydään tuollasta tavaraa myymäläleipomon mielikuvalla.
Just tulin uutuutena kauppoihin Geisha suklaamousseleivos, samaa teollista ja ylisokeroitua mössöä Latviasta. Ei tarvi enää Fazeria ostaa, tuntuu että vanhalla luotetun tuntuisellä brändillä ratsastetaan ja myydään huonolaatuista, ulkomailla valmistettua huttua.
Kommentit (158)
Meidän Cittarista saa Fasun artesaanileipiä ja oon niihin ihan koukussa, varsinkin Paesanoon.
Eivät ole huijausta.
Voit aina lukea tuoteselosteen ja saada selville, missä maassa tuote on valmistettu.
Oma tyhmyyttä on, jos näin ei tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikäköhän täällä ei olisi huijausta?? Eikö sen leivonnaisen voisi tehdä ihan itse, niin tietää ainakin mitä siinä on. Pakkoko se on valmista ostaa. Palmuöljynkin voi jättää pois, niin et tarvitse siitäkin sitten valittaa.
Jos aikaa olisi kaikkeen mahdolliseen, niin leipoisinkin. On vaan aikamoista pyöritystä nyky-ihmisen elämä työikäisillä. Mielellään ostan valmiina laadukastakin. Onneksi sentään jonkin verran nykyään saakin ihan laadukkaitakin juttuja valmiina. Harmi, että Fazer on pelannut itsensä ulos laatukategoriasta.
Riittipä tuo aika ennenkin, kun ei ollut puoli valmiita, valmiista puhumattakaan. Ja siinä samalla käytiin töissä ja hoidettiin lapset ja parisuhdekkin.
Menee pahasti ketjun aiheen ulkopuolella. Voisi vaikka perustaa uuden ketjun, jossa voi keskustella sukupolvien elämän eroista. Kannattaa huomata, että maailma on muuttunut aika paljon. Ei silloin ennen sitten muuta tehtykään kuin käytiin töissä, hoidettiin lapset, siivottiin ja tehtiin ruokaa. Nykyään pitää hoitaa lasten sata harrastusta, pitää itsensäkin kunnossa, kehittää itseään ja opiskella, kun töitä on vain parhaille jne. Maailma on monessa mielessä vähän erilainen kuin ennen.
Ja toi kaikki menee sen edelle että voisi itse leipoa?? Just. Mutta ei siinä mitään. Ostakaa vaan valmista. Ja vertailkaa täällä että mikä ei maistuisi niin teolliselle.
No ???????????????? vaan. Tietenkin voi leipoa, mutta ihan aina nyt ei vaan halua tai jaksa. Ostatko sinäkin kaikki leivät aina kaupasta? Voisihan nekin leipoa joka päivä itse.
Leivon itse myös leivät. Ruisleipää en leivo, enkä osta koska en pysty sitä syömään.
Annan mun arvata, että olet eläkkellä tai ainakaan sinulla ei asu lapset kotona. Kommenttiesi perusteella sulle olisi avartavaa astua ruuhkavuosiaan elävän nykyvanhemman saappaisiin. Maailma muuttuu ja nykyään ihmisiltä vaaditaan aika paljon joka suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Mm. tätä myydään Prismojen myymäläleipomoiden hyllyssä. Ihan sellainen mielikuva tulee, että olisi paikan päällä leivottu, mutta lueppa hyllynreunuslappu. Sulatettu, valmistettu Liettuassa. Hämäävää, kun Googlella sama tuote löytyy eri sivuilta ja mm. S-Ryhmän omalla Foodie-sivulla sen väitetään olevan Suomessa valmistettu, vaikka hyllyssä luki Liettua ja pakaste.
https://www.emetro.fi/wihurib2bstorefront/fi/EUR/tuotteet/leipa-leivonn…
Miksi ihmeessä kuvittelisit että prismassa leivottaisi fazerin tuotteita? Se on prisma, ei fazer. Sama pätee vaasan ja kaikkien muidenkin valmistajien tuotteisiin, ne leivotaan ihan siellä omissa leipomoissa ja tuodaan kauppoihin mm. pakasteena. Pakastus on erinomainen keino vähentää hävikkiä ja pitää hinnat kurissa. Noiden hinnat ei muuten kovin paljoa eroa pakastealtaasta ostetuista, et siis menetä suuria summia vaikka ostaisitkin valmiiksi sulatetun/paistetun.
Myös monet muut valmistajat ovat siirtäneet tehtaitaan halvempiin maihin, ei tämä mikään fazerin erikoisuus ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mm. tätä myydään Prismojen myymäläleipomoiden hyllyssä. Ihan sellainen mielikuva tulee, että olisi paikan päällä leivottu, mutta lueppa hyllynreunuslappu. Sulatettu, valmistettu Liettuassa. Hämäävää, kun Googlella sama tuote löytyy eri sivuilta ja mm. S-Ryhmän omalla Foodie-sivulla sen väitetään olevan Suomessa valmistettu, vaikka hyllyssä luki Liettua ja pakaste.
Samaa tavaraa voi ehkä siis ostaa suoraan pakasteena kotiinkin, kätevää ja hyvin säilyvää! 😂 Vai onkohan nuo vain kaupoille tarjolla, jottei olis liian läpinäkyvää.
Jottei mikä olisi liian läpinäkyvää? Monesti leipomotuotteet myydään suuremmissa/puolivalmiste pakkauksissa vain jälleenmyyjille mutta sen lisäksi että siinä ei ole mitään uutta en ymmärrä mitä väärää tai kyseenalaista siinä olisi? Tosin monia esim. fazerin ja vaasan paistopistetuotteita myydään pakastealtaissa isommissa pakkauksissa, ihan avoimesti.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole huijausta.
Voit aina lukea tuoteselosteen ja saada selville, missä maassa tuote on valmistettu.
Oma tyhmyyttä on, jos näin ei tee.
Itse toki luen pienet präntit ja ymmärrän, mutta moni ei huomaa ja menee lankaan. Miksi sitä ulkomaista pakastepullaa pitää myydä leipomon hyllyssä ihan uunien vieressä? Ja joka puolella lukee isolla Fazer leipurit, myymäläleipomo.
Jos ei yhtään yritettäisi johtaa harhaan ja myydä mielikuvaa suomalaisesta paikan päällä leivotusta tuotteesta, niin hyvin siinä voisi olla iso Latvian tai Liettuan lippu päällä ja lukea, että ”Pakastepullaa Baltiasta!” Mutta kun ei se lue kuin pienellä printillä tuoteselosteen lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kummallista tuossa Fazerin valmistusmaissa on
Kaikki Lidlin tuotteet valmistetaan ulkomailla.
Lidlin paistopisteen tuotteet valmistetaan hyvin useien Kiinasta tuoduista valmistaikinoista ja sopii vaan kuvitella miten puhtaita ja kaikenmaailman ökököiden paskasta puhtaita ne ovat?
En koskaan voisi edes kuvitella ostavani yhtään ainoaa tuotetta Lidlin paistopisteestä.Monet suomalaisella brändillä myytävät tuotteet ovat valmistettu ulkomailla, aivan Marimekosta, olueista suklaista ja muista tuotteista lähtien.
Suuretkin suomalaiset leipomot ovat menneet konkurssiin, koska suomalainen työvoima on yksinkertaisesti liian kallista, yrityksillä ei yksinkertaisesti riitä rahat.
Ja kaikki kahvi ja kaakoa on aina tuontitavaraa, vain kahvin paahtiminen juotavaksi tapahtuu Suomessa.
Siksi just nyt koronan aiheuttaman laman aikana tulisi aina suosia kotimaista tuotantoa aina kun se on mahdollista, esim. tomaateissa, kurkuissa, salaateissa, marjoissa, lähileipomon tuotteissa ja lähioluiden ja virvoitusjuomien osalta, jne.
Kyllä Suomessa olisi teollisuutta kaikille tuotteille jos se olisi kannattavaa. Mutta kun se ei ole.
Ja ammattiyhdistysliike on suurin syyllinen tähän.
Nyt kyllä suollat täyttä hevonpaskaa.
Fazer on sukeltanut tuotteiden laadun osalta jo vuosikausia. Vielä kymmenen vuotta sitten perus Fazerin Sininenkin oli vielä syötävää, mutta nykyään ei tule ostettua enää sitäkään. Kaiken tuotekehittelyn varjolla on ilmeisesti hukattu se ihana makumaailma, mistä Fazer oli aiemmin tunnettu. Nyt tarjoilevat vanhoilla mielikuvilla pelkkää sutta ja sekundaa - kaikki uudet herkkuviritelmät ovat järjestään aivan karmeita! Ahneus on tuhoon tuomittu tie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kuvittelisit että prismassa leivottaisi fazerin tuotteita? Se on prisma, ei fazer. Sama pätee vaasan ja kaikkien muidenkin valmistajien tuotteisiin, ne leivotaan ihan siellä omissa leipomoissa ja tuodaan kauppoihin mm. pakasteena. Pakastus on erinomainen keino vähentää hävikkiä ja pitää hinnat kurissa. Noiden hinnat ei muuten kovin paljoa eroa pakastealtaasta ostetuista, et siis menetä suuria summia vaikka ostaisitkin valmiiksi sulatetun/paistetun.
Myös monet muut valmistajat ovat siirtäneet tehtaitaan halvempiin maihin, ei tämä mikään fazerin erikoisuus ole.
Kyllä täällä on iät ja ajat ollut markettien yhteydessä toisia toimijoita, jotka esim juurikin leipovat siinä paikan päällä tai tuovat lähellä leivotut tuoreet tuotteet aamuisin. Iät ja ajat leipomoihin on menty aamulla aikaisin töihin, jotta saadaan tuoretta myyntiin. Eikä tuo pakasteiden paisto paikan päällä vielä ole ongelma, mutta se on, että Fazer on vahvasti suomalaisuudella ja laadulla ratsastava brändi ja nuo paistotuotteet on varsin kalliita jopa Suomessa leivottuihin verrattuna. Vähemmästäkin tulee kusetettu olo. Itse voisin maksaa vieläkin enemmän herkuista, joita ei päivittäin tarvitse, jos ne olisi tehty Suomessa ja suomalaisista raaka-aineista.
No moni muukin ulkoistaa toimintojaan ulkomaille ja nyt taas nähtiin koronan aikana kannattiko. Jos tulee vielä isompi kriisi joskus niin tällä menolla jäädään ilman ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikäköhän täällä ei olisi huijausta?? Eikö sen leivonnaisen voisi tehdä ihan itse, niin tietää ainakin mitä siinä on. Pakkoko se on valmista ostaa. Palmuöljynkin voi jättää pois, niin et tarvitse siitäkin sitten valittaa.
Jos aikaa olisi kaikkeen mahdolliseen, niin leipoisinkin. On vaan aikamoista pyöritystä nyky-ihmisen elämä työikäisillä. Mielellään ostan valmiina laadukastakin. Onneksi sentään jonkin verran nykyään saakin ihan laadukkaitakin juttuja valmiina. Harmi, että Fazer on pelannut itsensä ulos laatukategoriasta.
Riittipä tuo aika ennenkin, kun ei ollut puoli valmiita, valmiista puhumattakaan. Ja siinä samalla käytiin töissä ja hoidettiin lapset ja parisuhdekkin.
Menee pahasti ketjun aiheen ulkopuolella. Voisi vaikka perustaa uuden ketjun, jossa voi keskustella sukupolvien elämän eroista. Kannattaa huomata, että maailma on muuttunut aika paljon. Ei silloin ennen sitten muuta tehtykään kuin käytiin töissä, hoidettiin lapset, siivottiin ja tehtiin ruokaa. Nykyään pitää hoitaa lasten sata harrastusta, pitää itsensäkin kunnossa, kehittää itseään ja opiskella, kun töitä on vain parhaille jne. Maailma on monessa mielessä vähän erilainen kuin ennen.
Ja toi kaikki menee sen edelle että voisi itse leipoa?? Just. Mutta ei siinä mitään. Ostakaa vaan valmista. Ja vertailkaa täällä että mikä ei maistuisi niin teolliselle.
No ???????????????? vaan. Tietenkin voi leipoa, mutta ihan aina nyt ei vaan halua tai jaksa. Ostatko sinäkin kaikki leivät aina kaupasta? Voisihan nekin leipoa joka päivä itse.
Leivon itse myös leivät. Ruisleipää en leivo, enkä osta koska en pysty sitä syömään.
Annan mun arvata, että olet eläkkellä tai ainakaan sinulla ei asu lapset kotona. Kommenttiesi perusteella sulle olisi avartavaa astua ruuhkavuosiaan elävän nykyvanhemman saappaisiin. Maailma muuttuu ja nykyään ihmisiltä vaaditaan aika paljon joka suhteessa.
Montako tuntia menee palstalla viikossa? Lapset voi ottaa mukaan ruoanlaittoon. Ja pitääkin. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlin paistopisteen tuotteet valmistetaan hyvin useien Kiinasta tuoduista valmistaikinoista ja sopii vaan kuvitella miten puhtaita ja kaikenmaailman ökököiden paskasta puhtaita ne ovat?
En koskaan voisi edes kuvitella ostavani yhtään ainoaa tuotetta Lidlin paistopisteestä.Monet suomalaisella brändillä myytävät tuotteet ovat valmistettu ulkomailla, aivan Marimekosta, olueista suklaista ja muista tuotteista lähtien.
Suuretkin suomalaiset leipomot ovat menneet konkurssiin, koska suomalainen työvoima on yksinkertaisesti liian kallista, yrityksillä ei yksinkertaisesti riitä rahat.
Ja kaikki kahvi ja kaakoa on aina tuontitavaraa, vain kahvin paahtiminen juotavaksi tapahtuu Suomessa.
Siksi just nyt koronan aiheuttaman laman aikana tulisi aina suosia kotimaista tuotantoa aina kun se on mahdollista, esim. tomaateissa, kurkuissa, salaateissa, marjoissa, lähileipomon tuotteissa ja lähioluiden ja virvoitusjuomien osalta, jne.
Kyllä Suomessa olisi teollisuutta kaikille tuotteille jos se olisi kannattavaa. Mutta kun se ei ole.
Joo o, pikaisella googglettelulla osa tehty Suomessa ja loput Euroopassa, esim Espanjassa ja Ranskassa. Että se siitä. Lidl on myös sikäli eri asia, että en olettaisikaan niiden olevan suomalaisia, toisin kuin niin vanhan, perinteisen, laadukkaan, kotimaisen Fazerin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut siirtymään Vaasan tuotteisiin, En tiedä mitä peliä fatser pelaa mutta konkurssi häämöttää jos meno jatkuu.
Samoin, vaasan ja oulaisen tuotteita ostan
Fazerin tuotteista tulee paljon latviasta, teettää työn halvalla ja myy kalliilla hölmöille suomalaisille.
Busines rehottaa.Oululainen on osa Fazeria. JOKAISEN tuotteen kohdalla pitää muutenkin lukea tuotetiedot, ainakin jossain välissä Vaasan paahtoleivät tuli Virosta
Ai hitsi, oulainenkin saa jäädä hyllyyn jos se on osa fazseria.
Kiitos kun kerroit.
No kuule vaasan on osa kansainvälistä konsernia.
Mutta niitä on pakko syödä koska verensokeri muuten laskee, ja lihoaminen on positiivista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen huono leipoja, joitakin kakkuja onnistun leipoa ja pikkuleipiä.
Pullaa useita kertoja kokeillut leipoa, ei vaan osaa, ehkä taikina tulee liian kovaa.
Leipääkin olen leiponut, junttaa niistäkin tuli aina.
M64
Sun pitää tehdä löysempi taikina. Jos taikina on jankkia, ei lopputuloskaan ole pehmeää.
Mua ei niinkään ärsytä pakasteet, vaan ihanien leivonnaisten pilaaminen palmuöljyllä.
Lähes kaikkeen tunkevat palmuöljyä nykyään.
Mulle on tullut yllätyksenä kun olen katsonut joidenkin tuntemattomien halpis suklaiden ainesosaluetteloa ja ei olekaan aina käytetty sitä perkuleen palmuöljyä. Sitten Fazer jota aiemmin pidin laadun takeena käyttääkin sitä lähes kaikessa Sinistä lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo o, pikaisella googglettelulla osa tehty Suomessa ja loput Euroopassa, esim Espanjassa ja Ranskassa. Että se siitä. Lidl on myös sikäli eri asia, että en olettaisikaan niiden olevan suomalaisia, toisin kuin niin vanhan, perinteisen, laadukkaan, kotimaisen Fazerin.
Lidlissä ainakin on erittäin selkeästi ilmoitettu, mitkä paistopisteen tuotteet on Suomessa tehtyjä! Pointsit siitä. Ei tarvitse lukea pikkuprinttejä.
Fazerille käy vielä huonosti kun yrittää asemoitua laatutuotteeksi. Mutta silti suhtautuu ylimielisesti kuluttajien toiveisiin.
Esim. Pienensivät pakkauksia kaikessa hiljaisuudessa pitäen hinnan vähintään samana. Kuluttajat piti juttua kusetuksena. Fazer: Asiakkaat halauvat nätimpiä paketteja ja maksaa suklaasta enemmän...
Aivan varmasti...
Mä en osaa leipoa, enkä välitä edes opetella. Silti tykkään tuoreista ja hyvistä leivonnaisista! Yksineläjän taloudessa leipominen olisi aivan turhaa, pakastimeen niistä suurimman osan kuitenkin joutuisi laittamaan, eikä sinne mahdu koska siellä on jo niin paljon ruokaa.
Mulla on onneksi kunnollinen keittiö - tosin kaasuliedellä jossa leivonnaisen paistaminen on, sanotanko nyt vaikka haastavaa - mutta monet sinkut asuvat pikkuyksiöissä joissa on himpan hankala levitellä leivinlautoja. Silti hekin varmasti haluavat maistuvia ja tuoreita leivonnaisia. Ihan vaan kaupasta tai leipomosta.