Lto / lastenhoitaja / opettaja - ahdistaako sinua olla töissä pk:ssa / koulussa koronan takia tällä hetkellä?
Tätä olen miettinyt, nyt kun taas oman lapsen hoitoon vein, vaikka epävarma asiasta olinkin. Ahdistaako korona, ahdistaako että joudut olemaan töissä? Pelkäätkö tartuntaa? (Oma myötätuntoni on siis puolellasi kyllä, jos mietityttää!)
Kommentit (29)
Tsemppiä teille!!! Toivotaan lievää toista aaltoa. Onneksi tilanne Suomessa aika hyvin hallinnassa ja hallitus reagoi nopeasti.
ap
Ei mua ahdista, mitäpä se auttaa. Pelkään sitten jos sairastun. Meillä oli kyllä useita opettajia saikulla keväällä ja tuntui olevan paljon ahdistunutta porukkaa. En usko, että etäkouluun enää mennään muuten kuin paikallisesti jos sattuu paljon tartuntoja.
T. Yläkoulun ope
Kyllä ahdistaa kun idiootti esimies ja uuvatit työkaverit eivät noudata ohjeita, vaan pesevät vaippapyllyjä paljain käsin ja kutsuvat vanhempia sisälle vasukeskusteluihin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Lapset kootaan yhteiselle lauluhetkelle saliin penkeille istumaan vieriviereen ym.
Mekin ollaan väistötiloissa ja tolkuttoman paljon kului aikaa itse opetuksesta kun tultiin vuorotellen sisään ja pestiin niitä käsiä. Jos koko ensi vuosi mennään samalla tavalla niin oppiminen kärsii kyllä.
ei, olin "korona-apulaisena" vanhainkodilla silloin ahdisti lähinä se etten sairastuttaisi vanhuksia
Kyllä ahdistaa ja hirvittää. Minulla on 200 oppilasta ja olen aineenopettaja. Käyn kolmella koululla, joissa yhdessä oppilaita on 400, toisessa 500 ja yhdessä 200. Miltei joka tunti eri luokassa. Kyllä tarttuu. Lisäksi korona olisi minulle varmasti todella vaarallinen ja olen yksinhuoltaja.
Tuskin saan niin pitkää sairauslomaa (?) Olen vasta puolessavälissä raskautta. Eikös siihen kuitenkin pidä olla joku syy, vai riittääkö tartunnan uhka?
- se raskaana oleva
Ei ahdista. Olen perusterve, joten koronaan sairastuminen tarkoittaisi kohdallani vain pitkää sairauslomaa. Mtä opiskelijat silloin tekevät tai oppivat, ei ole minun ongelmani.
amm. ope
Kunhan korona alkaa syksyllä kunnolla jylläämään, tulee koulun pidosta ihan kamalaa.
Olemme väistötiloissa, joissa on mm. wc tiloja vain parit koko yläkoululle ja lukiolle.
Aineenope yläkoulussa.