Voiko kaunis ja treenattu aseksuaali löytää hyvän parisuhteen?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko aseksuaalille merkitystä sillä, mitä sukupuolta se oma kumppani on? Jos molemmat ovat aseksuaaleja, ei luulisi olevan niin isoa väliä sillä kumppanin sukupuolella, kuin seksuaalisessa parisuhteessa.
Itse olen heteroseksuaali, ja parisuhteessa vastakkaista sukupuolta olevan kanssa. Voisin kuitenkin kuvitella itselleni aseksuaalisen romanttisen suhteen samaa sukupuolta olevan kanssa, jos vain kemiat toimisivat.
On merkitystä. Aseksuaali voi olla bi, homo, lesbo tai hetero. Eli se syttyminen tapahtuu kuitenkin vain tiettyihin ihmisiin, vaikka se olisi enemmän henkistä kuin fyysistä (monella jää halailuun tai pussailuun se fyysisyys). Itse en syty tytöistä yhtään. Olen siis romanttinen heteroaseksuaali. Vain miehet (jotkut) herättävät kiinnostukseni.
Eli siis oletkin ihan vaan heteroseksuaali nainen, etkä mikään aseksuaali.
(monikin,varsinkin nuorena,kun haluaisi olla jotain ihmeellistä ja ihan joku kummajaisen erikoinen,outo uniikki lumihiutale ja ihan vaan siksi koska se oma elämä nyt on vaan niin tavallisen tylsää heidän mielestään )
'Aseksuaalisuuttaan ' puolustaville mikään teksti ei nytkään tunnu kelpaavan, eikä ansaitsevan edes tarkastelua , joten :minkäs teet !
Olkoot sitten mitä mielestään ovat.
Ihan vapaasti ja huoletta.
Ei kannata kenenkään siihen (teksteillään tai vastauksillaankaan )puuttua, jos kerran se heidän tilansa ja tilanteensa
(...mikä se nyt sitten onkin)
jotain tyydytystä heille tuottaa.
Heidät on kyllä muiden parasta jättää keskustelemaan ihan vaan keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi kuitenkaan vaatia aseksualisuutta toiselta. Mihin edes tarvitset parisuhdetta?
Aseksuaali henkilö on myös ihminen normaaleine sosiaalisine kaipuineen, ellei satu olemaan erakko. Joidenkin mielestä elämä on kiva jakaa toisen kanssa :)
Ja siinä samalla tuhota sen normaalin puolison elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi kuitenkaan vaatia aseksualisuutta toiselta. Mihin edes tarvitset parisuhdetta?
Aseksuaali henkilö on myös ihminen normaaleine sosiaalisine kaipuineen, ellei satu olemaan erakko. Joidenkin mielestä elämä on kiva jakaa toisen kanssa :)
Ja siinä samalla tuhota sen normaalin puolison elämä.
Kyllähän se on hyvä tietää, että toinen on aseksuaali ennen kuin naimisiin menee. Rakastumista ei voi estää, se tapahtuu jos tapahtuu.
Ystävyys on aseksuaalille ihan eri asia kuin parisuhde. Ystävään ei ole romanttista kiinnostusta.