Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjoitin 8 ällää ja yhden een. Jos olisit kummini tai mummini, niin ostaisitko lahjaksi seuraavan..?

yo
17.05.2020 |

Haluaisin lahjaksi uuden iPhonen (yli 1000 euroa), kun entinen puhelin on vanha ja rämä. Kummit ja mummit kyselevät mitä haluan lahjaksi. Olisin halunnut ulkomaan matkalle, mutta se jäi. Olen kuitenkin ahkeroinut ja auttanut mummia ja kummeja hoitamalla lapsia ja opettamalla heille englantia sekä kastellut mummin kukkia.

Kommentit (122)

Vierailija
101/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit koodata vaikka jonkun tekoälyn jota käyttää osakesijoittamiseen. Laita ylppärilahjaksi saadut rahat peliin ja tadaa: Voit ostaa uuden puhelimen vaikka päivittäin.

Vierailija
102/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kakki mummot ja kummit sekä lisäksi vanhemmat ja muutama muukin lahjan antaja voisivat ostaa sen kimppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vpisin kyllä ostaa jonkun matkan lahjaksi sitten, kun se on mahdollista, mutta ehkä max 300e maksavan.

Edellyttäen, että olisit läheinen, etkä yksi monista kummilapsista.

Matkalle minne? Bulgariaan? Romaniaan?

Vaikka viikonloppu Berliinissä.

Kiva idea, mutta viikonloppu on liian lyhyt aika ja olen asunut kyseisessä kaupungissa kaksi vuotta.

Miksi ihmeessä kuvittelet, että sinulle ollaan tässä ostamassa lahjaa?

Koska vastaus oli minun tuoreen ylioppilaan eli ap:n. :) Ymmärrätkö??

Laitatko sitten kommenttiesi perää ap, niin kaikille on selvää, mitkä vastaukset ovat sinun. Täällä on muitakin vastaamassa mitä sinä.

Vierailija
104/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vpisin kyllä ostaa jonkun matkan lahjaksi sitten, kun se on mahdollista, mutta ehkä max 300e maksavan.

Edellyttäen, että olisit läheinen, etkä yksi monista kummilapsista.

Matkalle minne? Bulgariaan? Romaniaan?

Vaikka viikonloppu Berliinissä.

Kiva idea, mutta viikonloppu on liian lyhyt aika ja olen asunut kyseisessä kaupungissa kaksi vuotta.

Miksi ihmeessä kuvittelet, että sinulle ollaan tässä ostamassa lahjaa?

Koska vastaus oli minun tuoreen ylioppilaan eli ap:n. :) Ymmärrätkö??

Laitatko sitten kommenttiesi perää ap, niin kaikille on selvää, mitkä vastaukset ovat sinun. Täällä on muitakin vastaamassa mitä sinä.

Vierailija
105/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi sai kummiltaan yo-lahjaksi läppärin, mutta niin se hän sai läppäristä "lahjakortin" yo-juhlissa. Itse läppäri ostettiin pari vuotta myöhemmin, kun opiskelupaikka oli odottamassa ja muutto edessä.

Vierailija
106/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Tällaisia kirjoittajia on Suomessa sen verran vähän, että ap tunnistettaisiin 90 % todennäköisyydellä. Muutama ehkä kirjoitti juuri noin, joten älä viitsi ap nolata heitä, joku ottaa tosissaan ja luulee omaksi läheisekseen.

Vastaus en, muuten kuin esim. sukulaisten yhteisenä kimppalahjana. Provo myös siksi: Mutta itsehän sen jokainen haluaa tuollaisen valita, joten provo myös siksi, koska yleensä toivotaan lahjaksi rahaa johonkin tarkoitukseen. Kukaan kahdeksan laudaturin kirjoittaja ei ole niin tyhmä, että kuvittelee tarvitsevansa jotain puhelinta arvon persuteella, se on enemmä bimbojen juttu. It-alaa opiskelevat poikani eivät käytä ikinä puhelimiinsa tuollaisia summia eivätkä edes halua niitä. Parempi kamera on typerä ajatus, sillä puhelimen kamera ei ikinä korvaa oikeaa kameraa ja todelliset valokuvaajat edelleen ostavat oikean. Sekin "parempi kamera" on bimboajatus. Netti toimii mainiosti minun parinsadan puhelimessa ja saan sillä arkikuvia ihan hyvin. Valokuvaukseen en hyväksy minkäänlaista puhelinta, vaan pitää olla kamera objektiiveineen ja jalustoineen.

Vierailija
107/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein mummot saavat jotain   1 200 e /kk eläkettä vaikka olis aina ollut työssä. Vasta n. 25 vuotiaana tehdystä työstä tuli eläkettä. Ei siitä kuulu sulle jäädä tonnia lahjoihin. Aika hävytön olet.  Isäs ja äitis ostaa lahjat.   Oli minukin miehellä  6 laudauria eikä saanut muuta kuin ruusuja. Pääsi kyllä Otaniemeen opiskelemaan ja valmistui  dipl. insinööriksi. Kyllä sillä palkalla sitten pärjää.

Vierailija
108/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että ap on se kirjoittaja, josta tehtiin lehtijuttu. Suomen huippua. Oletko hänen kiusaaja?

Vierailija
109/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ostaisi edes omilleni yli tonnin iPhonea

Kertoisitko syyn?

Ohis: koska tuo puhelin ei ole yli 400€ arvoinen. Sama kuin monissa autoissa. Hinnassa puolet ilmaa suhteessa ominaisuuksiin.

Vierailija
110/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee kesätöihin, niin saat ostettua puhelimen itse. En kehtaisi tuollaista lahjatoivetta esittää omille sukulaisilleni, vaan otan heiltä vastaan sen, mitä rakkaudellaan antavat. Mummo on kutonut muille serkuille villasukkia ylioppilaslahjaksi ja olisin ikionnellinen niistä, kun ei se enää kauaa pysty kutomaan.

Ja siis toi idea, että vähävaraiset saisivat tulla juhliin ensimmäisenä, ettei muut näe, ettei niillä ole lahjaa, niin voi apua... Nykyään vähän kaikilla on rahat niin tiukassa, että jos haluaa ylipäänsä ihmisiä juhlistamaan omia merkkipäiviä, niin on järkevintä sanoa, että ei ota vastaan MITÄÄN lahjoja, ettei ihmiset sen takia jättäydy juhlista pois. Mä oon jättänyt vaikka kuinka monet juhlat menemättä, kun en jaksa pähkäillä, mitä ostaisin lahjaksi tai minkä summan rahaa kehtaisi antaa.

Vierailija
111/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ystävä sanoi että heidän tyttö toivoo vain raa´´asti rahaa. Emme antaneet rahaa kun se pyyntö oli aika rumasti esitetty.    Annoimme kattiloita. Tyttö muutti ulkomaille , eikä nähty koskaan.  Eikäole kaivattukaan.  Siellä on kuulema paremmat palkat. Kaikki heidän lapsensa asuvat ulkomailla.

Vierailija
112/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis. Kyllä mun isäni vois hyvinkin laittaa tonnin, jos vielä ymmärtäisi jotain. Ei kaikki eläkeläiset ole varattomia. Ja duunari on ollut. En nyt muista paljon on laittanut, mutta ei tuo tonni tiukkaa tekis...

Mä olen laittanut siskon tytöille muistaakseni 200€. En ole heille kummi, enkä päässyt juhliin.

Vierailija
113/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Liian kallis lahja.

Täh. Kyllähän ylioppilaslahja nyt pitää ollakin joku arvokkaampi. Meidän suvussa on ollut tapana antaa ylioppilaalle vähän enemmän rahaa. Esim. tyttäreni sai lahjaksi n. 200 euroa/vieras. Sillä voi ostaa sitten mieleisen puhelimen/tabletin/tietokoneen.

Vierailija
114/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtii tässä vielä perua juhlat ja kieltäytyä lahjoista. Lahjoittakoon suoraan hyväntekeväisyyteen jos haluavat. Haluan olla rauhassa enkä kestä stressiä. ap

Vierailija
115/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee kesätöihin, niin saat ostettua puhelimen itse. En kehtaisi tuollaista lahjatoivetta esittää omille sukulaisilleni, vaan otan heiltä vastaan sen, mitä rakkaudellaan antavat. Mummo on kutonut muille serkuille villasukkia ylioppilaslahjaksi ja olisin ikionnellinen niistä, kun ei se enää kauaa pysty kutomaan.

Ja siis toi idea, että vähävaraiset saisivat tulla juhliin ensimmäisenä, ettei muut näe, ettei niillä ole lahjaa, niin voi apua... Nykyään vähän kaikilla on rahat niin tiukassa, että jos haluaa ylipäänsä ihmisiä juhlistamaan omia merkkipäiviä, niin on järkevintä sanoa, että ei ota vastaan MITÄÄN lahjoja, ettei ihmiset sen takia jättäydy juhlista pois. Mä oon jättänyt vaikka kuinka monet juhlat menemättä, kun en jaksa pähkäillä, mitä ostaisin lahjaksi tai minkä summan rahaa kehtaisi antaa.

Seuraatko uutisia? Tiedätkö minkälainen taloudellinen tilanne Suomessa ja maailmalla on koronan takia? Ei töihin noin vain mennä jos yrityksissä on irtisanomiset ja lomautukset päällä, ei silloin palkata uusia.

Vierailija
116/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummityttöni kirjoitti 2 vuotta sitten 3 laudaturia, 2 eximiaa ja 1 magnan. Annoin lahjaksi 1500 e.

Ei ollut fiksu teko.

Miksi ei? Minulla on varaa antaa tuo summa, joten hautaanko rahat pitää mukanaan ottaa sen sijaan että pyrkii helpottamaan muuttoa pois kotoa. Vuokra-asuntoa on mukavampi etsiä silloin, kun vakuus ei tuota mitään ongelmia.

Kummityttö muuten teki kandityön jo tänä keväänä, joten opinnotkin tuntuvat edistyvän ihan toivotulla vauhdilla.

Vierailija
117/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ystävä sanoi että heidän tyttö toivoo vain raa´´asti rahaa. Emme antaneet rahaa kun se pyyntö oli aika rumasti esitetty.    Annoimme kattiloita. Tyttö muutti ulkomaille , eikä nähty koskaan.  Eikäole kaivattukaan.  Siellä on kuulema paremmat palkat. Kaikki heidän lapsensa asuvat ulkomailla.

Meillä sama juttu, kun saatiin kutsu häihin, joissa hääpari kertoi, että heillä on jo kaikkea, mutta olisi kiva saada häämatkarahastoon täydennystä. Vietiin sitten kiva taulu muistona ihanasta päivästä. Se on aika turha, mutta jos parilla jo on kaikkea, niin sitten voi ostaa jotain pelkästään nättiä. Rahan pyytäminen on aina törkeää.

Vierailija
118/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama juttu, kun saatiin kutsu häihin, joissa hääpari kertoi, että heillä on jo kaikkea, mutta olisi kiva saada häämatkarahastoon täydennystä. Vietiin sitten kiva taulu muistona ihanasta päivästä. Se on aika turha, mutta jos parilla jo on kaikkea, niin sitten voi ostaa jotain pelkästään nättiä. Rahan pyytäminen on aina törkeää.

Taulu on juuri se hirvein lahja. Jää jalkoihin ja kellareihin pölyttymään loppuiäksi! Miten voitte tehdä jotain tuollaista?

Vierailija
119/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi. Olen ollut koko lukioajan töissä, panostanut opiskeluihin ja tulevaan uraani. Emme liiku samoissa piireissä, koska lähipiiriin kuuluu yksi konkurssin tehnyt vähävarainen. ap

Vierailija
120/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te tässä törkeitä ja noloja olitte, kun rikoitte etikettiä. Katkaisisin välit tuollaisiin moukkiin heti. Kyse ei ole siitä ettette anna rahaa lahjaksi vaan siitä ettette osaa kunnioittaa hääparin lahjatoivetta. Jos noin ärsyttää, niin voi kieltäytyä kutsusta ja olla menemättä pilaamaan juhlia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi