Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjoitin 8 ällää ja yhden een. Jos olisit kummini tai mummini, niin ostaisitko lahjaksi seuraavan..?

yo
17.05.2020 |

Haluaisin lahjaksi uuden iPhonen (yli 1000 euroa), kun entinen puhelin on vanha ja rämä. Kummit ja mummit kyselevät mitä haluan lahjaksi. Olisin halunnut ulkomaan matkalle, mutta se jäi. Olen kuitenkin ahkeroinut ja auttanut mummia ja kummeja hoitamalla lapsia ja opettamalla heille englantia sekä kastellut mummin kukkia.

Kommentit (122)

Vierailija
61/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummityttöni kirjoitti 2 vuotta sitten 3 laudaturia, 2 eximiaa ja 1 magnan. Annoin lahjaksi 1500 e.

Vierailija
62/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni pääsi ylioppilaaksi vuosi sitten. Sain lahjaksi melkein 4000 euroa. Suurin osa isovanhemmilta.

Kummitäti antoi kattiloita🤣🤣🤣

Mieletön summa, luulenpa että tälläiset summat ovat epätavallisia.

Kun nyt noi rahat on enimmäkseen törsätty noutoruokaan, juhlimiseen niin tulee kummitädin kattiloillekkin käyttöä. Riippuen lapsesi luonteesta niin kummitädin lahjat voivat olla ne mitkä ovat jäljellä vuosienkin päästä, kun rahat jo palaneet.

Onko tavallistakin antaa vanhemmille lahja? Kiva, tietää että ens vuonna rahatulva edessä. Kummitäti oli fiksuin porukasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En.

Sen sijaan voisin maksaa vaikka osan valmennuskurssistasi tai ajokortista, jos niitä yrität.

Valmennuskurssia en käy ja ajokorttiin on jo rahat kasassa.

No nyt on kyllä oma napa kallis.

Ei tässä SINUSTA puhuta vaan sinulle vieraat ihmiset puhuvat siitä, mitä yleensä voisivat antaa OMILLE kummilapsilleen.

Vierailija
64/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vpisin kyllä ostaa jonkun matkan lahjaksi sitten, kun se on mahdollista, mutta ehkä max 300e maksavan.

Edellyttäen, että olisit läheinen, etkä yksi monista kummilapsista.

Matkalle minne? Bulgariaan? Romaniaan?

Vaikka viikonloppu Berliinissä.

Kiva idea, mutta viikonloppu on liian lyhyt aika ja olen asunut kyseisessä kaupungissa kaksi vuotta.

Miksi ihmeessä kuvittelet, että sinulle ollaan tässä ostamassa lahjaa?

Koska vastaus oli minun tuoreen ylioppilaan eli ap:n. :) Ymmärrätkö??

Vierailija
65/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummityttöni kirjoitti 2 vuotta sitten 3 laudaturia, 2 eximiaa ja 1 magnan. Annoin lahjaksi 1500 e.

Mikä oli laudaturin arvo?

Vierailija
66/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin kukkakimpun ja muistuttaisin että lukion jälken se vaikea osuus vasta alkaa. Yliopistossa ei ällistä ole paljon iloa koska täysin erilaista kuin lukio. Sitten kun valmistut maisteritason tutkintoon voisin harkita jotain lahjakorttia. Ylioppilastutkinto jotenkin yliarvostettu omasta mielestä.

Arvostan hyvää yo-todistusta, koska siitä näkee, että nuori on jo nuorena oppinut puurtamaan saavutusten eteen. Huonoja yo-todistuksia ei edes lasketa.

Vierailija
67/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vpisin kyllä ostaa jonkun matkan lahjaksi sitten, kun se on mahdollista, mutta ehkä max 300e maksavan.

Kiva idea, mutta viikonloppu on liian lyhyt aika ja olen asunut kyseisessä kaupungissa kaksi vuotta.

Ei ketjussa puhuta sinusta. Jokainen puhuu siitä, mitä ostaisi omalle kummilapselleen.

Vierailija
68/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut fiksu teko.

Vierailija
69/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilta tuollaista voisi vielä pyytääkin, mutta ei kummeilta eikä mummeilta. Jos kyseessä olisi lähipiirin yhteiskeräys, jolla saataisiin kustannettua tuon hintaluokan puhelin, osallistuisin tietenkin siihen. Itse en suostuisi laittamaan lahjaan noin paljoa, jos olisin jokin edellä mainituista henkilöistä.

Hyvä todistus on hieno suoritus, siitä kaikki kunnia ja onnittelut!

Vierailija
70/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin kukkakimpun ja muistuttaisin että lukion jälken se vaikea osuus vasta alkaa. Yliopistossa ei ällistä ole paljon iloa koska täysin erilaista kuin lukio. Sitten kun valmistut maisteritason tutkintoon voisin harkita jotain lahjakorttia. Ylioppilastutkinto jotenkin yliarvostettu omasta mielestä.

Arvostan hyvää yo-todistusta, koska siitä näkee, että nuori on jo nuorena oppinut puurtamaan saavutusten eteen. Huonoja yo-todistuksia ei edes lasketa.

Kyllä lasketaan.

Vierailija
71/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla laudaturia äidinkielestä.

Vierailija
72/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulla ei ainakaan olisi varaa laittaa 100 euroa enempää lahjaasi.

Antaisitko ylioppilaalla lahjan käteisenä vai säästäisit ja antaisit tavarana?

Rahana antaisin ja niin itseasiassa juuri teinkin. Laitoin suoraan kummipojan tilille ylppärirahan 100€.

Vierailija
73/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan äikästä tainnut ällää herua.

Vierailija
74/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Noista hommista olisin antanut muutaman kympin.

Omat lapset ovat saaneet vähän isompia lahjoja. Kummilapset rahana 200 euroa. Muut lähisukulaislapset 100 euroa ja vähän vieraammat 50 euroa. Jos olisin pienituloinen tai eläkeläinen, summat olisivat jonkun verran pienempiä, mutta nämä ovat mielestäni kohtuullisia velattomilta keskituloisilta. Lastenlapsia ei ole, mutta varmaan 100-200 euroa sen tason tulotasosta riippumatta.

Poikani kummi oli todella pienituloinen. Poika sai itse tehdyn käsityön mittatilauksena ja se on lahja, joka hänellä on yhä käytössä, sekä mihin on tyytyväinen. Hän ei vaatinut mitään eikä arvostellut kenenkään lahjoja. Poika kirjoitti viisi laudaturia, enempää aineita ei kirjoittanut, vaikka keskiarvo oli 9.5. Ei tarvinnut sen enempää päästäkseen suoravalinnalla teknilliseen yliopistoon.

Vierailija
75/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lasketaan.

Ne kertovat vain laiskottelusta. Tietenkin jos kehitysvammainen tai erityisnuori kirjoittaa huonot paperit, mutta pääsee läpi, siitä voi onnitellakin.

Vierailija
76/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä aineet kirjoitit?

Ap on provo. Hän ei vastannut tähän kysymykseen eikä ole muutenkaan palannut ketjuun.

Täällä olen vastaillut vaikka kuinka moneen viestiin. :) Älä laita sanoja suuhuni. Se ei ole viisaan aikuisen käytöstä. ;) Kirjoitin pitkänä ruotsin, englannin ja matematiikan, kemia ja fysiikka, biologia, historia ja venäjä sekä äidinkieli.

Vierailija
77/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyysin (rippilahjaksi) rahaa, ja sitä tulikin sitten muistaakseni 3 000 mk. Ostin sillä taulun. :)

Vierailija
78/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olisi varaa, niin kyllä mä palkitsisin kummitytön vähän arvokkaammalla lahjalla ja varsinkin kun ollut avuksi, mutta en varmaankaan tonnin puhelimella, kun iphonen saa halvemmassakin hintaluokassa ihan riittävän hyvän.

Mun kummitytöllä vaan on niin p#@€a äiti eli mun sisko, että sille ei kelpaa mikään, mitä mä ostan.

Vierailija
79/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlaisen lahjan saisit minulta huonommillakin papereilla. Parisataa euroa voisin kummina antaa, eläkkeellä olevalta mummilta en edes noin paljoa odottaisi

Vierailija
80/122 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ketjussa puhuta sinusta. Jokainen puhuu siitä, mitä ostaisi omalle kummilapselleen.

Asia selvä. Ihmisillä on erilaiset varallisuudet, mutta jos vähävarainen tulisi juhliini, niin sopisin kahden kesken että tulee vaikka ensimmäisenä ilman lahjaa. En halua syrjiä ketään ja on vähävaraisellakin oikeus nauttia juhlapäivänä maittavia juharuokia. Itsekkyyttä en hyväksy oli varallisuustaso mikä tahansa. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän