Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kirjojen polttoa 30- luvulla vieläkin kauhistellaan kun sosiaaliset mediat poistavat "vääriä" mielipiteitä.

Vierailija
16.05.2020 |

Mikä logiikka tässä on?

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että alustan ylläpitäjä ei anna sinun kirjoittaa kaikkea soopaa, mistä voi joutua rikosoikeudelliseen vastuuseen, ei kyllä millään vertaudu kirjojen polttamiseen. Pikemminkin on kysymys siitä, että et saa piirrellä kirkkoveneiden kuvia kirjaston kirjoihin.

Vierailija
2/89 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että alustan ylläpitäjä ei anna sinun kirjoittaa kaikkea soopaa, mistä voi joutua rikosoikeudelliseen vastuuseen, ei kyllä millään vertaudu kirjojen polttamiseen. Pikemminkin on kysymys siitä, että et saa piirrellä kirkkoveneiden kuvia kirjaston kirjoihin.

No jos esim mina maallikkona keksisin parannuskeinon koronaan niin se poistetaan sosiaalisesta mediasta ellei mene who näkemyksen mukaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjojen poltollekin oli ns. hyvä syy. Kannattaisi joskus lukea se kirja kun sinulta näyttää jääneen väliin. 

Vierailija
4/89 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kenestäkään muusta ole outoa vai totteletteko sosiaalisen median sääntöjä?

ap

Vierailija
5/89 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
6/89 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos esim mina maallikkona keksisin parannuskeinon koronaan niin se poistetaan sosiaalisesta mediasta ellei mene who näkemyksen mukaan.

ap

Jos sinä parannuskeinollasi tulet rikkoneeksi Suomen lakeja tai toisten ihmisoikeuksia, niin ehkä se ei lopulta kovin hääppöinen keino ole.

Vierailija
7/89 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjojen poltollekin oli ns. hyvä syy. Kannattaisi joskus lukea se kirja kun sinulta näyttää jääneen väliin. 

Vaarallisimpia ihmisiä ovat ne, jotka ovat lukeneet vain yhden kirjan.

Vierailija
8/89 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sananvapautta rikotaan ja täällä moderoidaan "vääriä" mielipiteitä, niin se on kuulkaas vauvapalstalle poliisitutkinnan paikka. Sanavapaus on vapauksien lippulaiva, ja mikäli sitä loukataan, ollaan todella vaarallisilla vesillä.

Vierailija
9/89 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet pösilö ap.

Ja olet säälittävä tietämättömyytesi takia.

Vierailija
10/89 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai uudenmaan berliininmuureja... tai rokote yms ss-kgb:n leimaamia passeja jotta voisi liikkua maan sisällä.

Fasismi on palannut. Ja se näyttää vihervasemmistolta.

Vierailija
11/89 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko nykynuorten sivistys todella noin alhaalla, kuin ap:n  kysymys osoittaa?

Kauhistuttaa se yhteiskunta, joissa ap:n kaltaiset kahelit ovat päättävässä asemassa.

Silloin en asu enää Suomessa, mikään ei saa minua jäämään tähän maahan silloin.

Vierailija
12/89 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet pösilö ap.

No kerro missä olen niin väärässä? 

ap

Vierailija
13/89 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus pelkkää sontaa, provoilua lauantai-illan iloksi.

Ja ap on mikä lie jonne, joka ei maailmasta mitään tiedä, hädin tuskin läpäissyt peruskoulun, vetää sätkää ja jointteja ja kaljaa ja piereskelee sohvalla.

Tollaisten sittiäisten puheista ja aloituksista ei kannata piitata mitään.

Vierailija
14/89 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko nykynuorten sivistys todella noin alhaalla, kuin ap:n  kysymys osoittaa?

Kauhistuttaa se yhteiskunta, joissa ap:n kaltaiset kahelit ovat päättävässä asemassa.

Silloin en asu enää Suomessa, mikään ei saa minua jäämään tähän maahan silloin.

Toki tiedän mitä kirjanpolton jälkeen tapahtui, joten eikö siksi sosiaalisen median sensuuri ole mielestäsi pelottavaa kun "salaliittoteorioita" poistetaan.

ap

Vierailija
15/89 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät sanomalehdetkään julkaisseet kaikkia yleisönosaston kirjeitä joita sinne lähetettiin. Samoin kuin voit kirjoittaa ja julkaista oman kirjan, niin samoin voit perustaa oman sosiaalisen median jos haluat saada kaiken sanottavasi julki.

Vierailija
16/89 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet pösilö ap.

ap

Ei sananvapaus tarkoita sitä, että vauvapalsta on velvoitettu julkaisemaan sinun mielipiteesi. Eihän sinunkaan ole pakko sananvapauden nimissä tatuoida naamaasi minun mielipidettäni.

Sananvapaus on sitä, että jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä, kunhan se ei riko lakia.

en puhu vauvapalstasta vaan suurista amerikkalaisista sosiaalisista medioista. Siksi en myöskään näe , että voin saada ääneni kuuluviin youtuubin kilpailijana :D

'ap

Vierailija
17/89 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuli hakemaasi sivua "ei voida löytää" kun joku kirjoitti rajojen sulkeminen onnistui nyt, mutta muutama vuosi sitten kuulemma käynyt mitenkään päikseen ;)

Zinc

Itse olen verrannut sensuuria muihin kommarimaihin missä on kansan mielipiteet sensuroitu noin niinkuin järjestäen. 

Meillä näyttäisi täällä olevan sama meininki ..

Vierailija
18/89 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet pösilö ap.

ap

Ei sananvapaus tarkoita sitä, että vauvapalsta on velvoitettu julkaisemaan sinun mielipiteesi. Eihän sinunkaan ole pakko sananvapauden nimissä tatuoida naamaasi minun mielipidettäni.

Sananvapaus on sitä, että jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä, kunhan se ei riko lakia.

Sananvapaus on sitä, että sinä et päätä mikä on sananvapaus.

Zinc

Vierailija
19/89 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet pösilö ap.

ap

Tällä tyhjänpäiväisellä lässytyksellä voidaan todeta, että Pohjois-Koreassakin on sananvapaus. 

Kaikkea voi sanoa, mutta seuraamuksia tulee ja lehdet sensuroi kaiken sanotun kuitenkin.

Sama tilanne siis kuin meillä.

Zinc

Vierailija
20/89 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla poistatellaan epämieluisia mielipiteitä perstuntumalta ilman juridisia perusteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi