Miten hyvin teidän yli 79 v. vanhemmat/isovanhemmat ovat noudattaneet koronakaranteenia?
Kommentit (12)
Isä sääntöjä noudattavana evp-upseerina ja sohvaperunana tietysti hyvin. Äiti liikkuvaisena ja seurallisena hyvin valikoivasti.
Palvelukotiin ei pääse vierailemaan eikä asukkaat pääse ulkoilemaan sisäpihaa kauemmas. Hyvin on siis äitini noudattanut karanteenia. Huoneessaan on vuorokauden ympäri , ruokasaliinkaan ei pääse. Ruuat tuodaan huoneeseen.
Oikein hyvin, vaikkeivät ole ihan 70. Suvun vanhin, kohta 90-vuotias ei kodin ulkopuolelle liiku kun on sen verran huonossa kunnossa ja ne noin 7-kymppiset ovat olleet mahdollisimman eristyksissä jo pari kuukautta. Tilaavat ruuan kotiin, appiukko käy kerran viikossa alakerran kaupassa heti kun se aukeaa, ei kuulemma yleensä ole ketään muita asiakkaita. Lääkkeet yms. tilaavat kaikki postin kautta. Yhteytta pidetään puhelimitse ja netin kautta, myös siis oman ikäisiin, ei vaan meihin nuorempiin.
Kaupassa käynnistä ei suostu luopumaan, mutta onneksi käy vain kerran kahdessa viikossa. Kävi myös hiustenleikkuussa kerran, sekin riittää kerran 3-4 kuukaudessa. Veli kuskaa, käyttävät käsineitä mutta eivät suojamaskeja. Asuvat P-Karjalassa. Lääkärissä kävi myös sydäntutkimuksessa, johon kehottivat tulemaan koronasta huolimatta. On jo 88 v ja täysin järjissään, en halua alkaa riitelemään. Ottaa tiettyjä riskejä tietoisesti, ei kuitenkaan tapaa ihmisiä.
Huonosti. Ympäri kyliä ja kauppoja luuhaa kaiken aikaa. Tosiasiana voin todeta ettei haittaa vaikka saisi koronan. Kaikki vanhukset eivät ole miellyttäviä ja rakastettuja.
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa käynnistä ei suostu luopumaan, mutta onneksi käy vain kerran kahdessa viikossa. Kävi myös hiustenleikkuussa kerran, sekin riittää kerran 3-4 kuukaudessa. Veli kuskaa, käyttävät käsineitä mutta eivät suojamaskeja. Asuvat P-Karjalassa. Lääkärissä kävi myös sydäntutkimuksessa, johon kehottivat tulemaan koronasta huolimatta. On jo 88 v ja täysin järjissään, en halua alkaa riitelemään. Ottaa tiettyjä riskejä tietoisesti, ei kuitenkaan tapaa ihmisiä.
Sama. Molemmat vanhemmat kaupassa. Sentään harvoin. Olen yrittänyt kysyä tarvitseeko molempien käydä, niin loukkaantuvat. Pari kertaa ovat myös nähneet pikaisesti sukulaisia.
Nauravat, että pitäisi muka olla menemättä joka aamu sinne kauppaan. Eivät jaksa noudattaa.
Mun vanhemmat 70v. Äiti ei poistu kotoa, isä käy asioilla. Asuvat maalla joten puuhaa riittää.
Äiti on ollut kotona. Isä käy kaupassa pari kertaa viikossa. Mulla ei ole isovanhempia.
Olen tavannut. Olen heidän kuskinsa, mutta meillä kaikilla on autossa ffp2-maski. He käyvät myös itse kaupassa maskin kanssa.
Piti tietysti olla 70 v.