Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää miehen vastaus lapselle, jos lapsi kysyy jotain kadonnutta asiaansa, esim. ”Missä mun tabletti on?”

Vierailija
16.05.2020 |

Mies vastaa: ”se söi saippuaa ja halkesi” tai ”susi vei sen”. Ärsyttävää naljailua kun vois vaan sanoa suoraan lapselle, missä tuo kadonnut asia on.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa sinäkin miehellesi noin.

Vierailija
2/34 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies vastaa "kysy äitiltä"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaa sinäkin miehellesi noin.

No seuraavalla kerralla kyllä vastaankin jos hän etsii kadonneita autonavaimiaan tai kännykkäänsä. Ap

Vierailija
4/34 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittää vihjata että lapsi voisi itse huolehtia omaisuudestaan, jopa vaivautua etsimään?

Vierailija
5/34 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies vastaa "kysy äitiltä"

No meilläkin kyllä vois muelummin näin vastata lapselle. Parempi vaihtoehto sekin olisi kuin tuollainen alituinen naljailu. Ap

Vierailija
6/34 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on hyvä keino muistuttaa lapselle, että oppii pitämään itse huolen tavaroistaan. Tai jos on kadonnut, voi hyvin etsiä itse eikä curling-vanhempien tarvitse kaikkea etsiä liisapetterille valmiiksi. Toki miehesi voisi ehkä avata tätä niin sinä, ja lapsikin ymmärtäisi miksi vastaa noin.

Vierailija
7/34 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla kun mies pyytää hellyyttä, vastaa ”se söi saippuaa ja halkesi”.

Vierailija
8/34 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea vastaus olisi "se on siellä, minne sen viimeksi jätit".

Vierailija
9/34 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä vinoilusta. Tuskin lapsikaan pitää.

Meillä ei koiraakaan naruteta siksi, että on vähemmän älyllisesti kehittynyt.

Vierailija
10/34 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon että voi voi kun minä en sinun tablettia käytä. Tämä siksi, että on opetettu, mihin tavarat laitetaan käytön jälkeen. Etenkin tabletin ja puhelimen kaltaista laitetta ei voi jättää jonnekin lojumaan niin että on hukassa.

Vierailija
11/34 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se lapsi tajua, että on itse jättänyt sen johonkin? Onko hän erityislapsi?

Vierailija
12/34 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kykenee ihan itsekin etsimään tavaransa. Mutta kyllä tälläkin taas päästään miestä haukkumaan. 

Vierailija
13/34 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies vastaa aina ”en tiedä” koska ei jaksa auttaa lasta etsinnöissä.

Vierailija
14/34 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veistelen tässä kysyjän perseeseen tulppaa

Vierailija
15/34 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi kykenee ihan itsekin etsimään tavaransa. Mutta kyllä tälläkin taas päästään miestä haukkumaan. 

Mutta tarvitseeko lapselle vittuilla? Sellaiset ihmiset, joiden normaali tapa kommunikoida on joku ihme naljailu, ovat todella rasittavia.

Vierailija
16/34 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota. Olen siitä samaa mieltä ap:n kanssa, että keljuilu ja ironia ovat aika huonoja asioita lapselle. Siinä viestii, että "sun pyyntösi on naurettava ja olet itsekin hölmö".

Minulle tulee aina tuollaisista naljailukommenteista mieleen Tove Janssonin erinomainen Näkymätön lapsi. Tyttö muuttui näkymättömäksi, kun häntä kasvattava täti koko ajan ironialla latisti häntä.

Mutta se minusta on ihan ok, että lasta kehotetaan itse edes yrittämään etsiä sitä kadonnutta tavaraa. Tuskinpa miehesi tietää, missä se tabletti on, eikä vaan keljuuttaan kerro.

Eli olisi parempi sanoa, että "sori, en ole nähnyt, koeta etsiä ensin itse ja kerro, jos et löydä sittenkään".

Vierailija
17/34 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tarvitseeko lapselle vittuilla? Sellaiset ihmiset, joiden normaali tapa kommunikoida on joku ihme naljailu, ovat todella rasittavia.

Samaa mieltä. Aikuiselle nyt voi joskus vähän lohkaistakin, mutta lapselle ei.

16

Vierailija
18/34 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsihan ei opi kommunikoimaan normaalisti jos hänelle ei kommunikoida normaalisti.

Vierailija
19/34 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi pitää huolen ihan itse omista tavaroistaan.

Vierailija
20/34 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle ei saa keljuilla ja vastailla ärsyttävästi. Ei aikuiselle myöskään, mutta ei varsinkaan lapselle ja teinille.

Huumori on eri asia, mutta sen pitää sitten olla todella niin, että molemmat sen tajuaa huumoriksi tai hyväntahtoiseksi vitsiksi.

Sekin on joskus veteen piirretty viiva. Moni sanoo, jos kertoo, että loukkaantuu, että sehän oli vain huumoria. Tahallista Ilkeyttä ei saa kääntää huumoriksi.

Minä alkaisin vastailla miehelle samalla mitalla jos kyselee avaimiaan tai lompakkoa.

Myös kyllä sanoisin suoraan, että älä vastaile noin lapselle.

Opetusmielessäkin voi ja täytyy vastata asiallisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme