Mirkka Torikka sai uuden auton ja shampanjaa 42v lahjaksi
Kyllä kannattaa olla ex-jääkiekkoilijan kanssa naimisisssa.
Kommentit (2663)
Jos Mirkka on sitä mieltä että täällä aiheettomasti häntä kritisoidaan niin osallistukoot keskusteluun ja oikaiskoon jos väitetään jotain perätöntä. Aika raukkamaista kannella jokainen keskustelu moderaattorille. Kyllä aito journalisti olisi moniäänisen keskustelun puolella. Täältä voisi ihan hyvin poistaa yksittäiset loukkaavat kommentit ja antaa ihmisten jutella keissistä.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ei omaan arvomaailmaan istu tuo että lahjoitetaan rahaa ihmiselle jolla on hyvä palkka ja taloudelliset turvaverkot kunnossa. Tästä voisi laajempaakin arvokeskustelua herätä jos jollekin someaktivistille vinkkaisi.
Minusta tuntuu että Mirkka on itse tämän keräyksen takana. Mahdollisesti saanut jonkun kaverinsa puhuttua tähän toimintaan. Kaikki keräys-sivuilla olevat tekstit on Mirkkan käsialaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos Mirkka on sitä mieltä että täällä aiheettomasti häntä kritisoidaan niin osallistukoot keskusteluun ja oikaiskoon jos väitetään jotain perätöntä. Aika raukkamaista kannella jokainen keskustelu moderaattorille. Kyllä aito journalisti olisi moniäänisen keskustelun puolella. Täältä voisi ihan hyvin poistaa yksittäiset loukkaavat kommentit ja antaa ihmisten jutella keissistä.
#elonkerjuu
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan esittelee ahteriaan? Ainakaan tällaisessä mittakaavassa.
Onko isokin ahteri?
Joukkovoima on kyllä hieno asia. Vitsi kun samanlainen saatais joillekin oikeasti apua tarvitseville.
Hetero-olettama. kirjoitti:
Minäkin haluan rikkaisiin naimisiin! Olen kiltihkö (ja suvaitseva) atm.
Atm? Ass to mouth? No mitäpä sitä ei rahan eteen tekisi.
Mirkka ei ole muuten sanallakaan tuonut esiin että aviopuoliso on hänestä lain mukaan elatusvelvollinen. Ei siis Mirkan lapsista mutta Mirkasta. Tämä tarina on nyt rakennettu sen osittaisen valheen varaan että Mirkka on täysin yksin lasten kanssa ja vain oman palkkansa varassa. Miten avioliitossa elävä voisi teoreettisestikaan joutua kadulle? Mutta selvää on että tuo joukkovoima on aikaa sitten irtaantunut faktoista ja keskittyy lähinnä tuon hurmoksen lietsomiseen.
Kyllä minä mielummin ainakin antaisin rahaa ahkeralle ihmiselle kuten Mirkka kuin jollekin sossupummille, joka kerjää viidelle kakaralleen joka joulu avustuksia tekemättä asioiden/muutoksen eteen yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä mielummin ainakin antaisin rahaa ahkeralle ihmiselle kuten Mirkka kuin jollekin sossupummille, joka kerjää viidelle kakaralleen joka joulu avustuksia tekemättä asioiden/muutoksen eteen yhtään mitään.
Kiinnostavaa. Lahjoituksen voi siis ajatella myös poliittisena tekona. Mistä päättelet että Mirkka on ahkerampi kuin joku toinen ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostavaa. Lahjoituksen voi siis ajatella myös poliittisena tekona. Mistä päättelet että Mirkka on ahkerampi kuin joku toinen ihminen?
Ihan vaikka siitä, että henkilö tekee töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä se muutenkaan sinulle kuuluu, kuka haluaa kenellekin antaa rahaa ja millä perusteilla.
En tiedä kenestä puhutaan, mutta onpa inhottavia viestejä! Meillä on yksi, ainutkertainen elämä, ja jos joku haluaa viettää sen edustusvaimona tai saa sampanjaa ja auton lahjaksi, niin miksi se aiheuttaa teissä negatiivisia tunteita? Minä toivon jokaiselle rohkeutta elää oman näköistään elämää ja sitä, että ei vahingoitettaisi toisia sanallisesti tai muuten.
Olen itse kokenut ikäviä asioita, koulukiusaamista ja perheväkivaltaa, ja ymmärrän pienten ilojen päälle nyt kun olen aikuisena saanut rakentaa oman elämäni jossa ei tarvitse pelätä ja päivät ei ole pelkkää selviytymistä uusista vastoinkäymisistä. Olen sitten oppinut myös iloitsemaan kivoista vaatteista, joskus kuohuviinistä ym. Minusta meidän pitäisi olla kannustavampia ja armollisempia itsellemme ja muille. Myös niille, joiden valintoja emme ihan ymmärrä. Jos joku esittelee pyllyään somessa, niin miksi ihmeessä se minua haittaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä se muutenkaan sinulle kuuluu, kuka haluaa kenellekin antaa rahaa ja millä perusteilla.
Ihmeen herkillä ollaan tämän asian äärellä. Kunhan pohdiskelen kun on julkisesta someilmiöstä ja keräyksestä kyse.
Siis kävin Mirkan ig:ssä ehkä kuukausi sitten viimeks ja silloin hän kainosti kieltäytyi kun jotkut tarjoutui maksamaan sen ulosottoa, että eihän hän nyt voi tuntemattomien rahaa ottaa vastaan yms.
Vähän hommat muuttunu, nyt ihan häpeilemättä mainostaa itse tuota keräystä omilla sivuillaan 😅
Vierailija kirjoitti:
Minulla tulee mieleen maksettu nainen. Ei varmasti ole, mutta sellainen mielikuva tulee hänestä.. Hyi, miten kehtaa takapuolta esitellä, kun on lapsiakin hänellä.
Nolo ihminen, sellainen yksinkertainen rassukka, w t-muijan perusmalli. Elääköhän vanhempansa, luulisin, että hävettää tyttären käytös, jos elävät.
Samoin, Sieposta tulee samat fibat, johtunee jatkuvasta rintavaon ja ahterin esittelystä. Halpa! Ja tiedän, että on vaikuttaja, eikä maksettu. Miksihän nuo haluavat näyttää maksetuilta. Eikö sometyötä voi nuutoin tehdä? Ehkäpä ei.
Feministi näin muuten kirjoitti:
En tiedä kenestä puhutaan, mutta onpa inhottavia viestejä! Meillä on yksi, ainutkertainen elämä, ja jos joku haluaa viettää sen edustusvaimona tai saa sampanjaa ja auton lahjaksi, niin miksi se aiheuttaa teissä negatiivisia tunteita? Minä toivon jokaiselle rohkeutta elää oman näköistään elämää ja sitä, että ei vahingoitettaisi toisia sanallisesti tai muuten.
Olen itse kokenut ikäviä asioita, koulukiusaamista ja perheväkivaltaa, ja ymmärrän pienten ilojen päälle nyt kun olen aikuisena saanut rakentaa oman elämäni jossa ei tarvitse pelätä ja päivät ei ole pelkkää selviytymistä uusista vastoinkäymisistä. Olen sitten oppinut myös iloitsemaan kivoista vaatteista, joskus kuohuviinistä ym. Minusta meidän pitäisi olla kannustavampia ja armollisempia itsellemme ja muille. Myös niille, joiden valintoja emme ihan ymmärrä. Jos joku esittelee pyllyään somessa, niin miksi ihmeessä se minua haittaisi?
Itse olin Mirkan puolella kun talocase alkoi ja edelleen koen että, se itse asia, eli miten voi joutua korvaamaan senaikaisen rakennustavan mukaisesti rakennettuja rakenteita on omituista .
Mutta itsellä meni vati nurin siihen maalittamisen ja ihan koulukiusaamiseen verratun somekampanjan minkä Mirkka aloitti vastapuolesta, esim vastapuolen todistamisesta oli kuvattu video ja hän postasi sen someen jne, julkaistaan nimiä, kuvat talosta, olkoonkin julkista tietoa. Oikeus on ratkaisun antanut, itse asiassa jo kahdesti, joten tyydy siihen, älä jatka mustamaalaamista.
Jos et halua että sinusta puhutaan, niin ei kannata kirjoittaa julkista blogia ja käyttäytyä kuin koulukiusaaja. Olisit pitänyt sen aluksi blogissa aloittamasi asiallisen linjan, olet hyvä kirjoittaja, mutta hyvällä kirjoittajalla varsinkin, on suuri vastuu siitä mitä julkaisee ja kirjoittaa. Sillä alkuperäisellä tavallasi kirjoittaa olisit saanut julkisuutta asiallisesti ja se itse asia ei olisi unohtunut.
Mirkalla on kyllä pahasti noussut päähän tää koko keissi. Mutta niinhän se nykyään valitettavasti on että öyhöttämisellä saa enemmän huomiota kuin asiallisella keskustelulla.
Ikävä juttu kaikille osapuolille mutta alkuperäinen talosta oleva hintapyyntö tuosta taisi olla vajaa 300t euroa ja lopullinen kauppahinta 260kt euron hujakoilla. Taloa taidettiin kaupata yli sanoilla sala-ojista kattoon täydellisesti remontoituna ja vailla remonttihuolia olevana kohteena. Ja paljonhan tuolla olikin tehtynä paitsi seinät ja katto. Katto taisi olla pinnoitettu. Talo on minusta ollut kallis ja ostaja tietämättömyyttään mennyt vipuun samoin kun myyjäkin.
Myyjän blogia lukeneena siellä annetaan aika yksipuolinen kuva oikeusmurhasta ja kuinka hän joutuu maksumieheksi ostajan remonteille vaikka kyseessä on hinnanalennus talon oikeaa arvoa vastaavaksi. Mirkkan Blogissa viljellään paljon tähän hometaloon liittymätöntä asiaa varsinaisen hometaloon liittyvän asian seassa. Minulle sellainen näyttäytyy myyjän halulla näyttäytyä suurelle yleisölle yksipuolisena uhrina tässä asiassa vähättelemättä hänen kokemuksiaan millään tavalla. Pitäisi pystyä pysymään faktoissa kuitenkin vaikka lopputulos ikävä. Myös ostajan maalittaminen ja kiusaamisen tasolle edennyt kohtelu näyttäytyy hieman outona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mirkkahan on monta kertaa vihjannut, ettei työssä käynti olisi enää kannattavaa, jos häviää oikeudessa. Eli joku muu joutuisi maksumieheksi ja se on Mirkan mielestä oikeudenmukaista?
Mirkka miehensä kanssa ostivat talon appivanhemmilta 2000- luvun alussa sen ajan hinnoilla. En tiedä saivatko vielä alennusta kun omalle pojalle myytiin. Talossa tehtiin remontti henkivakuutusrahoilla ja talkootyöllä. Sitten sitä lähdettiin myymään lähes 300k hinnalla täysin rempattuna. Lopullinen hinta 260k ”ei remonttihuolia”. Sitten katto alkaa vuotaa ja seinät haista. Kaksi eri oikeusastetta, hovi vieläpä yksimielisesti tuomitsee Mirkan korvaamaan ostajalle 40k. Eli mikä asia tässä on se vääryys? Se että vanhaa hometaloa lähdettiin myymään ylihinnalla ja valheellisella markkinoinnilla, vai mikä? Miksi jonkun muun pitäisi maksaa Mirkan laskut? Ja minkä takia kovatuloinen aviossa oleva nainen joutuisi lapsineen Suomessa kadulle?
Jotenkin ei omaan arvomaailmaan istu tuo että lahjoitetaan rahaa ihmiselle jolla on hyvä palkka ja taloudelliset turvaverkot kunnossa. Tästä voisi laajempaakin arvokeskustelua herätä jos jollekin someaktivistille vinkkaisi.