Aika irvokkaan näköistä, kun täti-ihminen pukeutuu nuorisovaatteisiin
Jokainen saa tietysti pukeutua kuten haluaa, mutta on se vähän sääli, etteivät edes ystävät kerro miltä se oikeasti näyttää, kun kypsä leidi viipottaa kaupungilla pukeutuneena niin kuin olisi tällä vuosituhannella syntynyt. En koe myötähäpeää, olen vain surullinen.
Kommentit (404)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä 41v täti laittoi juuri vaatekaapin uusiksi. Tilasin emp:lta kaikkea kivaa. Omasta mielestä ei mitään mautonta, mutta joku saattaa karsastaa. Itse tykkään.
Toisaalta tuollaiset bändipaidat, rock ja metalli ovat nimenomaan keski-ikäisten juttu.
Olivat vielä muutama vuosi sitten. :) Nykypäivänä on taas nuorten juttu käyttää jotain AC/DC:n, Iron Maidenin, Guns'n'Rosesin tai muiden vastaavien bändien paitoja, jotka olivat suosittuja silloin kun kyseinen nuori ei ollut vielä syntynytkään.
Tai ainakin ulkomailla on, en tiedä missä määrin on vielä rantautunut Suomeen.
Tämä! Ap ei ole edes kärryillä mikä on muodikasta 😂. Ne bändipaidat, leveälahkeiset farkut, cropatut colleget ja se 90-luku on IN. Kannattais tsekata mikä on oikeesti trendikästä ja mikä junttimuotia (siis jotkut fiorellan bling-farkut, ne on juntit ei tod mitään nuorekasta pukeutumista).
T. Vaatemyyjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap voisi ensin määritellä hiukan tarkemmin mitä tarkoittaa, niin voidaan keskustella. Mistä alkaa täti-ikä ja mitä on nuorisovaatteet?
No tämä😂 mun pikkusiskosta tuli tätä 16 vuotiaana.
Mun lasten täti oli 1v 8kk kun meidän esikoinen syntyi:)
Nuorisomuotikin vaikuttaa aika monimuotoiselta nykyään, miksei myös mummomuotikin voisi olla? Kyllä ikäneitokin voi mielestäni pukeutua minihameeseen Aira Samulinin tyyliin, jos niin haluaa ja katsoo näyttävänsä sellaisessa hyvältä.
Mä syyllistyn siihen, että ostan vaatteita nuorison suosimista vaatekauppaketjuista. Olen 40+ ja pyrin siihen, etten nyt näytä ihan naurettavalta kuitenkaan.
Mielestäni Suomessa ei ole tarpeeksi vaaatevalikoimaa keski-ikäisille naisille. On nämä halpavaateketjut, missä nuorisolle runsaasti tarjontaa ja sitten on muutama liike, jotka myy todella tätimäisiä vaatteita.
Ja irvokkaalta näköistä kuin 6 ja 26 vuotiaat pukeutuvat samalla tavalla. Adidaksen pöksyt, niken kengät, Adidaksen huppari ja niken reppu. Ja lippiksensä on se merkki.. mitä en edes tunnista.
Eipä tässä työttömänä ole varaa kuin HM vaatteisiin.
Yhtä "laadukkaat" paidat ja housut maksaa HM:ssä 10- 15e/kpl ja Kappahlissa 25 - 40e kpl,muihin liikkeisiin ei edes uskalla.
Täti 35v
Ostan new yorkerista farkut ja empltä nahkatakin. Olen siis 40-vuotta.
En ole vielä havainnut aikuisten vaatteita ostaessa ikäraja-lappuun. Lasten vaatteissa on usein mainittu ikä, mutta se käsittääkseni viittaa vaatteen kokoon.
Vierailija kirjoitti:
Ja irvokkaalta näköistä kuin 6 ja 26 vuotiaat pukeutuvat samalla tavalla. Adidaksen pöksyt, niken kengät, Adidaksen huppari ja niken reppu. Ja lippiksensä on se merkki.. mitä en edes tunnista.
On se kieltämättä vähän irvokasta, että nykyään lapsetkin pitää pukea merkkivaatteisiin. Ennen kelpasi ihan hyvin markettivaatteet niille vähän varaakkaampienkin perheiden 6-vuotiaille.
Hanki elämä! Mitä ihmettä se kenellekään kuuluu, miten pukeutuu. On aika järkyttävää jos minun pitäisi vaatteita ostaessani ajatella mitä muut ihmiset sanoo! Minä olen minä ja jos tunnen oloni hyväksi tietyissä vaatteissa niin se on vain ja ainoastaan minun asiani. Mutta näitä arvostelijoitahan maailmassa aina riittää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä 41v täti laittoi juuri vaatekaapin uusiksi. Tilasin emp:lta kaikkea kivaa. Omasta mielestä ei mitään mautonta, mutta joku saattaa karsastaa. Itse tykkään.
Toisaalta tuollaiset bändipaidat, rock ja metalli ovat nimenomaan keski-ikäisten juttu.
Olivat vielä muutama vuosi sitten. :) Nykypäivänä on taas nuorten juttu käyttää jotain AC/DC:n, Iron Maidenin, Guns'n'Rosesin tai muiden vastaavien bändien paitoja, jotka olivat suosittuja silloin kun kyseinen nuori ei ollut vielä syntynytkään.
Tai ainakin ulkomailla on, en tiedä missä määrin on vielä rantautunut Suomeen.
Tämä! Ap ei ole edes kärryillä mikä on muodikasta 😂. Ne bändipaidat, leveälahkeiset farkut, cropatut colleget ja se 90-luku on IN. Kannattais tsekata mikä on oikeesti trendikästä ja mikä junttimuotia (siis jotkut fiorellan bling-farkut, ne on juntit ei tod mitään nuorekasta pukeutumista).
T. Vaatemyyjä
Nykyään bändipaita on in, jos käyttäjä ei tiedä ko. bändistä mitään. Junttia, jos sitä oikeasti kuuntelee. Junteinta, jos on kuunnellut jo silloin, kun bändi oli voimissaan. Ilmeisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7
Tai ainakin ulkomailla on, en tiedä missä määrin on vielä rantautunut Suomeen.Tämä! Ap ei ole edes kärryillä mikä on muodikasta 😂. Ne bändipaidat, leveälahkeiset farkut, cropatut colleget ja se 90-luku on IN. Kannattais tsekata mikä on oikeesti trendikästä ja mikä junttimuotia (siis jotkut fiorellan bling-farkut, ne on juntit ei tod mitään nuorekasta pukeutumista).
T. Vaatemyyjä
Jos 50-v ostaa teini ketjusta Iron Maiden - paidan, matkiiko hän silloin epätoivoisesti nuorisoa vai onko vanhaan tyyliinsä jämähtänyt täti? En oleta, että hän olisi kenenkään mielestä muodikas.
Täällä 40-vuotias "täti-ihminen". Pöyrin käytännössä aina, niin töissä kuin vapaalla, verkkarit (housut ja takki) päällä ja tennarit jaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Farkut ei ole enää nuorisovaate! Nuoret käyttävät collegehousuja, juoksuhousuja ja muita vastaavia.
On jotenkin lapsellisen näköistä omaan silmään kun nuoret miehet ja naisetkin käyttävät colleghousuja kaupungilla.Tietysti ikäpolvi kysymys mutta omassa nuoruudessa noita pitivät ala-asteikäiset. Toinen on nämä sääristä kapenevat housut. Minusta ne eivät sovi yhdellekään miehelle. Nyt kaikki läskiperseet ovat ahtaneet ne päälleen. Eivätkä ne sovi timmillekään miehelle kun jos pohkeissa on lihakset niin eivät ne mahdu noihin lahkeisiin.
Kysynpä vain miksi se tissiosasto täytyy esitellä kaikille. Tätä tekee kaikenikäiset ja on ällötys. Mnihame tai ne mikroshortsit vielä ylle. Paljasta pintaa liikaa esillä. Menee mielenkiinto näihin ladyhin heti. Liika on liikaa. Jotain olisi mukava arvatakin.
Vierailija kirjoitti:
Tässä pari tapausta jota töissä tulee nähtyä silloin tällöin.
Toinen nainen on ainakin 50 ja varmaan enemmänkin. Käyttää nahkahousuja jotka liian pienet, paitaa jossa kimalletta ja strasseja(yleensä musta) sekä niin että napa näkyy. Ei ole treenattu tai mitään muutakaan. Musta lyhyehkö kihara tukka ja kajaalia niin hitosti. Ja jos joku jaksaa sanoa, että ei ole minun asiana miten pukeutuu, niin oikeassa olet. Mutta jos äitisi pukeutuisi noin, luultavasti sanoisit, että voisi katsoa hitusen mitä päälle laittaa.
Toinen tapaus. Melkein viidessäkymmenissä oleva nainen, joka on hoikka, käyttää freddyjä vaikka persettä ei olekaan. Nahkatakki ja samanlaiset vaatteet kuin hänen parikymppisellä tyttärellään on. Punainen paksu tukka. Takaapäin voisi luulla nuoreksi, naaman nähtyään ymmärtää ettei sinne päinkään.
Näitä tapauksia on kyllä, kun huomaa ettei vaatteiden kantaja sovi siihen muottiin. Tietty jokaisella oma tyyli, mutta jos sen kopioi lapseltaan, niin.. Noh. Tekee mitä tykkää.
Tiiätkö, mikä on kivointa siinä, että on kohta viiskymppinen? Se, ettei tarvitse välittää hittojakaan siitä, mitä kukaan mun pukeutumisesta ajattelee. Mä laitan päälleni just sitä, mikä tuntuu hyvältä ja missä on mukava olla. Välillä se on farkut, välillä leggarit, useimmiten jotain itseneulottua, nykyään aina maiharit tai tennarit, koska en enää viitsi kärsiä korkkareissa, ja aina värikästä, ei ikinä mustaa, valkoista, ruskeaa tai beigeä.
Onks irvokasta kun eläketätönen ostaa kaikki vaatteensa Lindexin, henkkamauka, hm:n ja Cubuksen
Alen loppurysäyksestä, siis alehinnoista vielä puolet. Noh, toki edellisen kauden tekeleitä.
AndymcCoys kirjoitti:
40 vuotias nainen ja revityt farkut on kyllä jotenkin niin karmee näky ja lapsellista, miksi vanha ämmä yrittää näyttää teinix-pissikseltä?
Ootko Andy päässy takas Suomeen?
Olen huomannut että suurin osa ikäisistäni 50 v miehistä ,seukkaa max 30 vuotiaiden kanssa.
Olen itse hyvin kaunis ja hoikka 50 vuotias.Minulla on oma tyylini.
Onneksi löysin oman mieheni 30 vuotta sitten..
Tinder? juu ei
Jännä juttu muuten, entisaikoina (esim. 1700- ja 1800-luvulla) muoti oli periaatteessa kaikenikäisille ihan sama. Toki silloinkin vanhemmat ihmiset helposti jämähtivät nuoruutensa tyyleihin, ja puuteroivat esimerkiksi tukkansa vielä 1800-luvun puolella, jolloin se oli jo ihan out.
Ja toki silloinkin pilkattiin vanhempien naisten yrityksiä näyttää nuoremmalta. Se on ollut kestovitsi vuosisatojen ajan.
https://i.pinimg.com/originals/e0/78/b6/e078b6fbcbecacdcbc0cbbe3cb7e8b2…
Mikähän tyyli niillä eläkeläismummeleilla olis teidän mielestä, siis niillä jotka parveilevat KappAhlin ale- hyllyillä.516