Aika irvokkaan näköistä, kun täti-ihminen pukeutuu nuorisovaatteisiin
Jokainen saa tietysti pukeutua kuten haluaa, mutta on se vähän sääli, etteivät edes ystävät kerro miltä se oikeasti näyttää, kun kypsä leidi viipottaa kaupungilla pukeutuneena niin kuin olisi tällä vuosituhannella syntynyt. En koe myötähäpeää, olen vain surullinen.
Kommentit (404)
Kun täytän 70-vuotta
Alan käyttää mikroshortdeja ilman sukkahousuja
Samoin pädipaitoja napapituisena
Tatuoin naurunaaman löysään mahanahkaani ja vtun ohtaani.
Laitan huulitäytteet ja otan silarit.
Hengaan pussikaljalla teinien kanssa
Annan kaikille alle 20 vee plluu.
Vttu ja viina vapaaksi! kirjoitti:
Kun täytän 70-vuotta
Minun mielestä on irvokkaampaa kuin alle kolmekymppinen vetää täyteaineet poskiin ja huuliin, botoksit otsaan ja alkaa näyttää 50-vuotiaalta! Kuten eräs 28 vai 29 v. blondattu bloggaaja joka näyttää tänä päivänä ihan Donatella Versacelta somekuvissaan!
Mieluummin katson teinimpiin kuteisiin pukeutuneita, kasvoista friikin näköisiä 50-vuotiaita kuin friikeiksi naamansa, rintansa ja pehvansa teettäneitä pari-kolmekymppisiä!
Vttu ja viina vapaaksi! kirjoitti:
Kun täytän 70-vuotta
Kuulostaa kivalta! Nähdään Puntalassa sit?
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu muuten, entisaikoina (esim. 1700- ja 1800-luvulla) muoti oli periaatteessa kaikenikäisille ihan sama. Toki silloinkin vanhemmat ihmiset helposti jämähtivät nuoruutensa tyyleihin, ja puuteroivat esimerkiksi tukkansa vielä 1800-luvun puolella, jolloin se oli jo ihan out.
Ja toki silloinkin pilkattiin vanhempien naisten yrityksiä näyttää nuoremmalta. Se on ollut kestovitsi vuosisatojen ajan.
https://i.pinimg.com/originals/e0/78/b6/e078b6fbcbecacdcbc0cbbe3cb7e8b2…
Muoti oli kaikenikäisille sama tuonne 1950-luvuille asti, eikä nuorisoa muutenkaan eroteltu aikuisista. Oli vain lapsia ja aikuisia. Nykyään on koko ajan pienemmät lokerot: pikkulapset, koululaiset, teinit, nuoret aikuiset, aikuiset, keski-ikäiset, vanhukset, ja näköjään jokaiselle ryhmälle on myös omat pukeutumikoodinsa. Ahtautuu lokeroon kuka tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Mun isoisä on 85 ja käyttää Leviksiä, hupparia ja Converseja.
Joo, sama meillä, mun on 78 ja käyttää kans mm. Leviksiä, Hilfigerin hupparia ja Converseja :D
Ei tämän päivän 70-80 ikäiset enää näytä miltään satavuotiailta.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä on irvokkaampaa kuin alle kolmekymppinen vetää täyteaineet poskiin ja huuliin, botoksit otsaan ja alkaa näyttää 50-vuotiaalta! Kuten eräs 28 vai 29 v. blondattu bloggaaja joka näyttää tänä päivänä ihan Donatella Versacelta somekuvissaan!
Mieluummin katson teinimpiin kuteisiin pukeutuneita, kasvoista normaalin näköisiä 50-vuotiaita kuin friikeiksi naamansa, rintansa ja pehvansa teettäneitä pari-kolmekymppisiä!
Ja nuo samat pari kolmekybäset vetää olalle Chanelin ja Vuittonin tikatut ja monogrammiset tätilaukut, joiden kohderyhmä oli vielä aiemmin väh. keski-ikäiset, kunnes aikuispissikset alkoivat kuvitella niiden avulla näyttävänsä rikkaammilta kuin ovat. Talvisin nämä vetävät päällensä turkiksia ja näyttävät entistä vanhemmilta ja tukevammilta.
Ei nykyajan "mummot" kulje enää ruskea poplari päällä ja baskerihattu päässä, kuten ennen vanhaan. Tai näkyyhän noita vielä, mutta ovat 80-vuotiaita vähintään.
Odotan sitä päivää, kun nuoriso alkaa laittaa päälleen capreja ja trikoo- tai pellavatunikoita. Silloin tiedän tulleeni itse tukevasti keski-ikään :D
Irvokkaalta näyttävät jotkut teini- ikäiset nuoret naiset joilla on ohuet housut ( miksiköhän niitä mahdetaan kutsua) vedetty niin ylös että kaikki viivat ja muodot mitä ikinä voi olla näkyvät täysin selvästi .
Seuraava vaihe olisi olla täysin alasti .
Kun olin nuori, pidin myös neli- viisikymppisiä noloina. Minusta sen ikäiset olivat myös vähän tyhmempiä, saattoivat kysyä sellaisia asioita, mitä en todellakaan olisi itse kysynyt koska oli noloa olla tietämättä. Saattoivat ääntää jonkun vieraskielisen sanan ihan väärin aivan pokkana. Noloa, noloa.
Sitten vanhenin ja tulin itse siihen noloon ikään. Oivalsin tässä yhtenä päivänä, että minähän olen sellainen nolo, joka kyselee tyhmiä tai lausuu vieraita sanoja väärin ilman häpeää. Mutta se on noloa vain nuorten ja huonolla itsetunnolla varustettujen mielestä. Ikä on tuonut kokemusta ja itsevarmuutta. Olen oppinut, että aina kannattaa kysyä jos ei tiedä. Eikä se niin vaarallista ole, jos ei osaa ääntää jotain ratatouillea oikein.
Ikä toi rentoutta omaan elämään ja tärkeys ei ole enää siinä, miltä näyttää ulospäin.
Ohh mä näin kerran keskustassa niin ihanan näköisen leidin joka oli pukeutunut aivan ihanasti. Kaukaa katsottuna luulin että hän on 28-35 vuotias mutta kasvot läheltä paljastivat että leidi olikin n.70v. Kasvotkin oli ihanat ja tukka. Hän oli todella tyylikäs ja ihana. Sellainen toivon itsekkin olevani. Taisi olla mustat farkut, valkoinen t-paita, pitkä kamelin värinen ohut villakangastakki auki, jotkut tennarit ja tyylikäs lippis. Musta crossbody laukku
Vierailija kirjoitti:
Farkut ei ole enää nuorisovaate! Nuoret käyttävät collegehousuja, juoksuhousuja ja muita vastaavia.
Yäk...saavat pitää!
Mikä on nuorisovaate? 14 v tytär pukeutuu kolitsihousuihin ja neuleisiin, minä 42v äiti taas farkkuihin ja flanellipaitoihin.
Off-shoulder puserot täti-ihmisillä.Karseen näköistä
Vierailija kirjoitti:
Off-shoulder puserot täti-ihmisillä.Karseen näköistä
No voivoi. Tiedän aika monta kauheampaa vaatetta niin tädeillä kuin nuorisollakin
Mun 16- vuotiaasta sukulaistytöstä tulee kesällä täti-ihminen, pitääkö sen ruveta käyttämään jakkupukua?
Joku on sanonut, että kauheaa, jos on "takaa kuin lyseo, edestä kuin museo".
Vierailija kirjoitti:
ladylike kirjoitti:
Tällaisia happamia kommentteja kuulee aika usein, jos joku iäkkäämpi daami pukeutuu jotenkin rock-henkisesti. Koomisesti se kuitenkin paljastaa, ettei kommentoija tiedä miten nuoret oikeasti nykyään pukeutuvat. Tiukat farkut, bootsit ja nahkatakit olivat 80-ja ehkä 90-luvulla "nuorisomuotia" (ei ainoa muoti silloinkaan) mutta ko.tyyli on sulautunut aika päiviä sitten jonkinlaiseksi klassiseksi rock-henkiseksi tyyliksi, jonka omaksuneet ovat useimmiten vähintään 40+. Nuoret eivät näin pukeudu.
Asia erikseen ovat nämä surulliset legginsit, jotka eivät näytä lähtevän suomalaisesta katukuvasta millään. Muotia ne eivät ole olleet enää vuosikausiin, pitkien housujen tavoin käytettäväksi niitä ei ole tarkoitettu koskaan ja 99% naisista ne eivät imartele (1 % on yli 175-senttisiä pitkä-ja hoikkaluisia yksilöitä, joita imartelee suunnilleen kaikki vaatteet). Legginsitkään eivät siis ole nuorisomuotia, mutta niitä edelleen näkee ihan kaikenikäisillä naisilla ja ehkä erityisen surkeilta ne näyttävät vähän ikääntyneemmällä daamilla. Persoonasta riippuen tulee joko halpa tai eksynyt vaikutelma.
Mulla ei ole ollut koskaan yksiäkään leggareita, eikä tule. Hyi hitto. Nainen 46 v.
Tulee vai. Leggarit on kevyt ja vaivaton vaatekappale eikä syyttä klassikko. Käytän mutten ole missään suhteessa eksynyt ja tietämätön. Mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AndymcCoys kirjoitti:
40 vuotias nainen ja revityt farkut on kyllä jotenkin niin karmee näky ja lapsellista, miksi vanha ämmä yrittää näyttää teinix-pissikseltä?
Tiedä yrittääkö hän muuta kuin ettei nimiteltäisi vanhaksi ämmäksi. Miksi nuoria aikuisia nimitellään vanhoiksi ämmiksi? Teinit asialla.
Ei nelikymppinen ole enää nuori aikuinen millään muotoa muttei vanha ämmäkään. Ihan on keksi-ikäinen eikä muuksi muutu vaikka olisi päällä mitä tahansa.
Niin mitä vikaa on nimityksessä täti-ihminen? Eikö 40+ ole täti-ihminen? En mä ainakaan sitä itse koe loukkaavana nimityksenä 47 vuotiaana. Enkä myöskään pukeudu nuorison vaatteisiin vaan vaatteisiin joista pidän.
On teini.
Lopetin pändipaitojen käytön parikymppisenä.
Ehkä siksi kun ne tehtiin miehille 80 luvulla
Pari kaveria kavensi niistä itselleen toppeja
Silloin ei ollut lady fit t-paitoja
Sitäpaitsi.....Iron maiden?
Metallimusiikkia uutta on pilvin pimein.
Kunnia silti pioneereille:)