Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ero oli tälle naiselle ”ero ja järkytys”?

Vierailija
16.05.2020 |

Kaverini laittoi viime viikolla paperit vetämään, sivusta seurannut heidän 20v avioliittoaan

- seurasin vierestä miten mies hoiti lapsia, kuljetti harrastuksiin, hoiti pihaa, teki kotitöitä, on vaativa kovapalkkainen työ, ei alko-ongelmaa, pitänyt painonsa normaalina

- ex-vaimo opiskelee, harrastaa aikaavieviä harrastuksia, vaati silti kokoajan lisää kotitöidentekoa mueheltään, raivosi miehelleen lähes päivittäin, kaveri kertoi ettei saanut seksiä yrityksistä huolimatta enää vuosiin, ei saanut hellyyttä

Nyt kun kaverini laittoi eropaperit menemään viime viikolla hänen ex-vaimonsa on järkyttynyt, vihainen, yllättynyt ja syvästi loukkaantunut..

Miten nainen voi asian näin kokea, pystyykö joku selittämään?

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika pitkään nainen on opiskellut, 20 vuotta. Luulisi jossain vaiheessa tulevan valmista. Sinun pitää kysyä asiaa kaverisi vaimolta. Me ei voida sitä tietää, koska aloituksen kaltainen tilanne on täysin poikkeuksellinen.

Muutaman vuoden nyt opiskellut AP

No mitä teki sitä ennen? 

Töissä ja harrastukset veivät todella paljon aikaa, kun miehellä niitä oli silloinkin hyvin vähän AP

No mitä hittoa. Miehellä oli vaativa työ, mutta silti hänellä oli töitä todella vähän. Mutta sitten on jollakin tavalla väärin, että mieskin teki kotitöitä? 

Miehellä oli harrastuksia vähän AP

Ai okei. Minusta kuulostaa ylipäätään oudolta, että lapsiperheen vanhemmista sanotaan, että toisella oli paljon harratuksia ja toisella vain vähän. Monet kun eivät ehdi harrastaa ollenkaan ja "vain vähän harrastuksia" kuulostaa siltä, että niitä on kuitenkin enemmän kuin yksi. 

Jokin tässä kerronnassasi ei nyt vain täsmää. 

Ja höpö höpö! :D Tuo sen päättely kertoo vain omasta rajoittuneesta tavasta ajatella. Minä kirjoitin siitä lähipiirin parista, jossa nainen tekee mitä haluaa kun isä ja yhteiskunta hoitaa lapset. Siinä kuviossa tosiaan perheen isällä ei ole mahdollisuuksia juuri koskaan tehdä mitään yksin. Kerran pääsi katsomaan matsia yksin näiden vuosien aikana. Muuten lapset ovat mukana. Toki on oma vikansa siinä, että pitäisi puolustaa itseään ja oikeuksiaan ponnekkaammin. Mutta älkää väittäkö ettei tällaista voi tapahtua. Voi ja tapahtuu.

Ps. Osa harrastuksista on sellaisia, että niitä ei tehdä säännöllisesti vuoden ympäri tiettyinä päivinä. Ihminen voi harrastaa piirtämistä ja kalastusta, laulamista, lenkkeilyä, kokkaamista, autojen korjaamista, jne jne. Ihmisellä voi olla "useampia" harrastuksia ilman, että ne veisivät paljon aikaa.

Höpö höpö? Siis luetko ollenkaan? Minähän allekirjoitin sen, että mies tekee kaiken perheen eteen ja nainen harrastaa. Ja minusta se on outoa.

Sinä kyseenalaistat ap:n kertomuksen. Tai ainakin tuo jolle minä vastasin, tekee niin. Lue vastaukseni siltä pohjalta.

Juu, minä kommentoin tuonne väliin. Minä en kyseenalaistanut ap:n kertomusta vaan ainoastaan hänen näkökulmansa. Jos perheessä on pieniä lapsia, on ihan normaalia, että kumpikaan ei harrasta pitkään aikaan. Silloin on jotenkin hassua itkeä, että harrastuksia on vain vähän, kun se on kuitenkin enemmän kuin monella muulla.

Tässä nyt näkyy, että ap on selvästi suhteen ulkopuolinen eikä tiedä perhe-elämästä oikein mitään. Lapsiperheessä ja parisuhteessa ne ongelmat eivät ole alusta loppuun samanlaisia ja ne muuttuvat siinä eri tilanteiden mukaan. Siksi ei oikein voi teini-ikäisten lapsien kohdalla vedota siihen, että lapsien hoidon takia ei pääse harrastamaan eikä tämän hetkisen opiskelun tai harrastamisen takia voi sanoa, että nainen ei ole 20 vuoden aikana tehnyt mitään muuta kuin harrastellut.

Vierailija
82/85 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ilmeisesti katosi, kun huomasi puhuneensa itsensä pussiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin naurattaa nämä miehet, jotka selittävät miten seksittömässä liitossa elävät vaikka vauvoja sataa parin vuoden välein. Haikara ilmeisesti tiputtaa ne jostain luukusta kotiin, ja seksillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Jotkut kans selittävät, miten hoitavat aviovelvollisuutensa ja se vasta hauskin selitys on, koska ei ole mikään pakko panna ketään jossei halua. 

Vierailija
84/85 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Enkö mä saakaan joka päivä raivota mun läheisille ja silti ne jää ikiajoiksi mun luokse palvelemaan mua kuin kuningatarta? Ne hylkää mut? Hävytöntä! Ettäs kehtaavat! Mua ei noin kohdella! Käyttivät mua vain hyväkseen ja nyt sitten häippäisevät, kohtelivat mua kaltoin ja luulevat pääsevänsä kuin koira veräjästä. Mutta ehei, minä heille näytän, minä näytän ettei tuollainen käy, minä annan heille opetuksen, minä satutan heitä niinkuin he satuttivat minua, oppivatpahan ettei noin törkeästi saa ihmisiä kohdella, loukkasivat minua verisesti kun hylkäsivät minut, minä kostan, minä kostan! Ottakoot opikseen!

Se että minuun nyt sattuu niin kauhean paljon mieheni menettäminen TODISTAA sen että minä rakastan häntä kauhean paljon. Jo 20 vuotta olen kauheasti miestäni rakastanut ja kaikkeni hänelle antanut. Ja HÄN "palkitsee" kaiken rakkauteni ja vaivannäköni hylkäämällä minut! Hirviö! Hän ei välitä minusta! Hän ei välitä mistään! Hän ei välitä kenestäkään! Kaamea hirviö joka kiertää ympäriinsä satuttamassa ihmisiä, aloittaa suhteita naisten kanssa vain käyttääkseen heitä hyväkseen ja hylätäkseen heidät! Lynkatkaa hänet! Tuollaista pahaa vastaan meidän täytyy liittoutua ja käydä pyhään sotaan! Tuo paha on tuhottava!

PS. Myös esim "suuri sankari" Jeanne d’Arc taisi olla narsisti. Häntä oli verisesti loukattu ja hän koki pyhäksi velvollisuudekseen koota kasaan armeijan jonka avulla kostaa. Ei hän käynyt sotaa tehdäkseen hyvää. Hän kävi sotaa kostaakseen pahaa - vain narsisti tekee niin.

PPS. Ainoastaan narsistilla viha ja rakkaus kulkevat lähekkäin. Ainoastaan narsistilla voi rakkaus kääntyä vihaksi, tahdo tehdä hyvää voi kääntyä tahdoksi tehdä pahaa.

Vierailija
85/85 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin naurattaa nämä miehet, jotka selittävät miten seksittömässä liitossa elävät vaikka vauvoja sataa parin vuoden välein. Haikara ilmeisesti tiputtaa ne jostain luukusta kotiin, ja seksillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Jotkut kans selittävät, miten hoitavat aviovelvollisuutensa ja se vasta hauskin selitys on, koska ei ole mikään pakko panna ketään jossei halua. 

Jos vauvoja tulee parin vuoden välein, niin seksiäkään ei välttämättä ole kuin parin vuoden välein. Kuukausikin ilman on terveelle miehelle paljon. Naisista en tiedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi